Dålig PPD? Eller är det bara normalt?

Permalänk
Medlem

Dålig PPD? Eller är det bara normalt?

Hejsan!

Foldade för några år sedan med min I7 920 och har för mig att jag hade åtminstone 15-20k PPD på den tiden. Nu har jag bara 6-8k PPD på sin höjd, varför är det så? Har dom sänkt poängen för WU's eller har jag missat någon inställning?
Kan tillägga att då körde jag med gamla klienten eller vad det heter, nu har jag något betydligt enklare att använda som heter FAHControl.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Hejsan!

Foldade för några år sedan med min I7 920 och har för mig att jag hade åtminstone 15-20k PPD på den tiden. Nu har jag bara 6-8k PPD på sin höjd, varför är det så? Har dom sänkt poängen för WU's eller har jag missat någon inställning?
Kan tillägga att då körde jag med gamla klienten eller vad det heter, nu har jag något betydligt enklare att använda som heter FAHControl.

Använder du dig av din passkey? Den behövs ju för att få ut bonusen.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Använder du dig av din passkey? Den behövs ju för att få ut bonusen.

Japp, jag använder den. GPU-klienten går klockrent och ger 15-16k ppd

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Körs processorn i stock? Testa pausa GPU-foldingen mellan två units och kolla hur stor skillnad gör för PPD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Groggan:

Körs processorn i stock? Testa pausa GPU-foldingen mellan två units och kolla hur stor skillnad gör för PPD.

Körs i 3.24GHz just nu men jobbar på att öka.
Kan prova stänga av GPU foldingen, men så stor skillnad borde det väl inte göra?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Körs i 3.24GHz just nu men jobbar på att öka.
Kan prova stänga av GPU foldingen, men så stor skillnad borde det väl inte göra?

Tror att det har en klart påtaglig inverkan iaf, sen så blir det ju lite dubbelt upp att ge processorn mera kraft iom att du dels får in WUs snabbare och dels hinner med fler per dag.