göra dvd regionsfri

Permalänk
Medlem

göra dvd regionsfri

Jag har funderat på att köpa en liteon 16x dvd, men jag undrar om det går att göra den egionsfri?
Någon som har en länk till en sådan patch?

Permalänk
Medlem

hmm.. de kan man väl fixxa i program skulle jag tro.. om du t. ex kör POWER DVD 4.0 så ska de nog gå o ändra region o sånt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av straw
hmm.. de kan man väl fixxa i program skulle jag tro.. om du t. ex kör POWER DVD 4.0 så ska de nog gå o ändra region o sånt..

Det lost vill göra är att uppgradera firmwaren på DVD-spelaren. Detta går inte att göra i något DVD-program utan man behöver en patch som skriver till DVD-spelarens interna minne.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Min DVD var regionsfrin men det var fel på den så jag skicakde in den å dom jävlarna tog bort regionfriheten och sänkte till 1 gång kvar....
Fans en jumper för att ta bort regions skyddet och den fungerade itne läggre.... hade alltid hafft 5 gånger kvar nu had ASIS sänkt ill 1 GÅNG!
GRRRRR....... JMEDATA hade sålt den som regionsfri och förstog att det var lite taskigt men det skulle kosta att ta in den igen eller nåt så jag sket i det.

Permalänk

Bytte firmeware på min Pioneer 106s, den är regionsfri 24/7 just nu

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtracrispy
Bytte firmeware på min Pioneer 106s, den är regionsfri 24/7 just nu

Coolt, det är just den jag oxå har!! Den är grym som fan!!

Jag älskar slot-in

kan du säga var du fick tag i firmwaret schyssta!!!?

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Kolla här

http://forum.firmware-flash.com/dl_all.php

Här hämtade jag mitt till min pioneer

Visa signatur

Ryzen 7700x. Msi x670E Tomahawk wifi. RTX 4060 TI.

Permalänk
Medlem

Re: göra dvd regionsfri

http://digitri.tk/ Perfa sida för oss Lite-on DVD ägare.

Underbar läsare för övrigt, den klarar allt.

Har 166S modellen själv..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lost
Jag har funderat på att köpa en liteon 16x dvd, men jag undrar om det går att göra den egionsfri?
Någon som har en länk till en sådan patch?

Permalänk

Kolade länken och till min ASUS e616DVD ska man bara hålla in knapparna när man startar datorn, ska testa strxt.

Permalänk

Det funka. När jag stängde av datorn var den region 2 och 4 byten kavar. Efter att ha startat upp den med knapparn inhållna så var det 5 byten kvar ingen region.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av professorn
Det funka. När jag stängde av datorn var den region 2 och 4 byten kavar. Efter att ha startat upp den med knapparn inhållna så var det 5 byten kvar ingen region.

min e612V reginsfri men effter att asus lagat den så var den inte det...
tror felet låg i fiermwaren för tidigare 8X modelen hade problem med att läsa skivor som min.
kannse man skulle det tricket på min med

Permalänk
Avstängd

Yes Yes!!

nice som fan ju, nu e min Pioneer 106s regionsfri, fast när jag hade flashat den så sjönk min changelimit till 2, hade 4 innan, men det spelar ju ingen roll nu )

bara tråkigt att man måste ha program som tar bort regionerna i dvd-programmen. jag använder power-dvd för att kolla och för att fixa bort regionerna i det använde jag freewaret DVD Region-Killer, bra som fan!!

den combon kan jag verkligen rekomendera, PowerDVD och DVD Region-Killer, finns här http://www.elby.ch/english/fun/software/index.html

lycka till

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Samsung DVD modell skräp för 600 spänn, och den var skitsimpel att göra regionsfri. Allt som behövdes fanns på deras hemsida. Flash rpg, inkl. reg fri firmware.

Visa signatur

"I love the smell of napalm in the morning. It smells like......victory"
| -->Mail<-- | ------------ | -->ICQ<-- |