Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Njae. Hela affärsidén med bindningstider bygger ju på att folk ska binda sig till något som i längden inte duger, och sedan behöva betala dyra extratjänster för att få det hela tillräckligt. Nog för att det tekniskt sett hade vart smidigare med en uppgradering, men dom vill ju såklart sälja på dig så mycket extra som möjligt.

I ditt fall lär det dock sluta med att du stannar på 3g, antar jag.

Ja, om de nu inte ser över det hela och erbjuder ett 4G add on.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Vill inte gå så här långt, men det kan ju vara ett måndagsexemplar (det är så man säger va?).. Jag brukar själv vara en person som på något sätt alltid lyckas få ett måndagsexemplar, men får se när jag beställer min sen om det blir enligt tradition eller ej.

jag tror jag har fått tag på ett "måndsgsexemplar"..
jag har många problem vad det gäller de sociala appar och att skärmen flimrar, använder dock ett provisoriskt simkort från halebop. Jag hoppas på att de sociala appar funkar bättre med det "riktiga" SIM-kortet som borde komma nu snart.

Permalänk
Skrivet av WM8-Erk:

Det var det jag misstänkte - deras ab. är ju inte framtidssäkert då? Frågade om de som köpte ab. för några år sedan fortfarande surfade med GPRS hehe det kostar mig 189kr extra varje månad för att få fri surf på fri surf? Hahaha vad händer om jag tar ett mindre paket utan fri surf? Kommer jag då får 3G hastighet när jag surfar upp min 4G? Försökte bara få snubben i chatten att förstå hur sjukt det var. Har mailat supporten och frågat om detta stämmer.. vilket det då inte gör

Jag skaffade mig detta ab. i början på Januari! Då hade jag bara 3G...

Permalänk
Avstängd

nu när den värsta TOK HYPEN har lagt sig och användarna börjar komma ner på jorden då dyker det plötsligt upp problem?
jag är inte förvånad haha

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Har Nokia sagt någonting om batteriproblemet än? Jag har inte gjort mycket med min mobil idag och ligger redan på 74% :/ Den är också misstänksamt varm hela tiden. Jag har på skype, mail osv. NFC har jag stängt av.

Älskar allt annat än sålänge!

Garanterat Skype som ligger och tvingar luren att arbeta hela tiden och därför är varm. Jag har inte laddat min sedan i måndags kväll. Har just nu 24% kvar så ikväll när jag laddar den har den klarat sig i 2 dygn.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem
Skrivet av empe3r:

jag har sett fler i tråden som haft det problemet, jag själv har upplevt att visa appar flimrar till precis efter man har låst upp skärmen..

Verkar dock inte vara något bestående. Efter 30 min så funkar allt som vanligt igen.

Någon som besitter bra tips gällande musikspelaren? Ibland så har jag musik igång, men nokia musik/xbox musik finns inte i multitaskviewn.. det blir onödigt omständigt att navigera sig fram på nytt i mitt tycke. Finns det något snabbt och enkelt sätt att byta låt? Vet att det finns i skärmlåset, men man ska ju inte behöva låsa telefonen direkt man skall byta musik.

Visa signatur

PC: 3700X, 5700XT Thicc III, Prime X370-Pro, 16GB 3200Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Har Nokia sagt någonting om batteriproblemet än? Jag har inte gjort mycket med min mobil idag och ligger redan på 74% :/ Den är också misstänksamt varm hela tiden. Jag har på skype, mail osv. NFC har jag stängt av.

Älskar allt annat än sålänge!

Har du installerat Facebook? Den appen verkar buggad. Efter min bra batteritid igår installerade jag Facebook och mycket batteri försvann, typ 10% på en halvtimme. Ligger på 83% efter bara 5.5 timmar idag. Tror mobilen får jobba hårdare med LTE i denna snöstorm dock. Också hört att Skype skall vara buggat.

Det verkar som de flesta problemen är kopplat till dåligt kodade Appar eller användarfel. I ditt fall verkar det vara Apparna som är boven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sanii:

Verkar dock inte vara något bestående. Efter 30 min så funkar allt som vanligt igen.

Någon som besitter bra tips gällande musikspelaren? Ibland så har jag musik igång, men nokia musik/xbox musik finns inte i multitaskviewn.. det blir onödigt omständigt att navigera sig fram på nytt i mitt tycke. Finns det något snabbt och enkelt sätt att byta låt? Vet att det finns i skärmlåset, men man ska ju inte behöva låsa telefonen direkt man skall byta musik.

Vad händer om du trycker på volymknappen?
Om jag har sett rätt på youtube så borde quick view för musik visas upp också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

nu när den värsta TOK HYPEN har lagt sig och användarna börjar komma ner på jorden då dyker det plötsligt upp problem?
jag är inte förvånad haha

Det är väl dock självklart. Alla produkter har problem, oavsett hype. Att problem uppmärksammas är bara bra. Sen att problemen med Lumian är ganska triviala är ju bara positivt.

Sluta upp med ditt barnsliga larv och snälla lägg lite mer tid på dina inlägg.

Permalänk
Skrivet av sanii:

Verkar dock inte vara något bestående. Efter 30 min så funkar allt som vanligt igen.

Någon som besitter bra tips gällande musikspelaren? Ibland så har jag musik igång, men nokia musik/xbox musik finns inte i multitaskviewn.. det blir onödigt omständigt att navigera sig fram på nytt i mitt tycke. Finns det något snabbt och enkelt sätt att byta låt? Vet att det finns i skärmlåset, men man ska ju inte behöva låsa telefonen direkt man skall byta musik.

Om du har spelaren igång och är på start menyn så tryck på volym knappen, så får du upp ljud kontrollerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

Vad händer om du trycker på volymknappen?
Om jag har sett rätt på youtube så borde quick view för musik visas upp också.

Haha, tänk om man hade vett att komma fram till sånt själv. Verkligen sjukt logiskt.

Visa signatur

PC: 3700X, 5700XT Thicc III, Prime X370-Pro, 16GB 3200Mhz

Permalänk
Medlem

Provade att maila Tre idag igen för o se om de också likt Halebop fått in några gula, vilken köplats jag har och om de hittils skickat ut några gula över huvud taget, fick detta svar:
Leveransen på din Nokia Lumia 920 är på ca 4 veckor. Vi har tyvärr inte fått ett datum på när vi kommer att skicka ut telefonen och när du har din telefon i handen.

RÖÖÖÖÖÖÖVVVV!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Provade att maila Tre idag igen för o se om de också likt Halebop fått in några gula, vilken köplats jag har och om de hittils skickat ut några gula över huvud taget, fick detta svar:
Leveransen på din Nokia Lumia 920 är på ca 4 veckor. Vi har tyvärr inte fått ett datum på när vi kommer att skicka ut telefonen och när du har din telefon i handen.

RÖÖÖÖÖÖÖVVVV!

när beställde du? till mig har dom sagt att dom får en leverans för V49 eller början av V.50 (då kommer alla som beställt innan 21 nov att få sina telefoner!)
jag beställde 5 nov och en gul!

*EDIT detta sa dom till mig på tre`s Facebook nu i Måndags!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Om du har spelaren igång och är på start menyn så tryck på volym knappen, så får du upp ljud kontrollerna.

Vet du även hur man får bort dom knapparna när man inte har musik igång, de försvinner nämligen inte på min Lumia.

Permalänk
Skrivet av Stiberg:

Vet du även hur man får bort dom knapparna när man inte har musik igång, de försvinner nämligen inte på min Lumia.

på min försvinner dom efter ca 3 sekunder :S
Testa klicka på själva tilesen och se om den försvinner?

-
Har hittat en sak som jag stör mig på enormt nu. Kollar film i mörkret och det känns som att man har tre strålkastare som lyser rätt in i ögat på en.
(dom tre knapparna)
sjutk irriterande och det hade vart fint med nån timer på dom så dom slocknar vid inaktivitet, dom verkar gå på ljuset som displayen där den känner av om det är kolsvart osv.

Ett annat klagomål är väl Xbox tilesen, varför har dom inte gjort den i sann WP8 anda istället för att alltid vara grön..

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacke666:

när beställde du? till mig har dom sagt att dom får en leverans för V49 eller början av V.50 (då kommer alla som beställt innan 21 nov att få sina telefoner!)
jag beställde 5 nov och en gul!

*EDIT detta sa dom till mig på tre`s Facebook nu i Måndags!

Jag beställde en gul 8 nov. De har sagt lite olika till mig bland annat vecka 51, den här veckan, förra veckan och nästa vecka. Anledningen till att jag inte kan släppa det och bara vänta är att jag vill ha ett tydligt svar om när de får in den, vilken plats jag står på och varför det dröjer.

Permalänk

Någon som vet hur det går för Dustin? Jag vet att de har skickat ut exemplar i alla färger, men nu verkar det stå rätt still. Det står prel 17/12 på alla färger. Det känns mest som en gissning från deras sida då det är osannolikt att alla färger skulle komma samtidigt.

Väntar på min gula och har inte hört något än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Provade att maila Tre idag igen för o se om de också likt Halebop fått in några gula, vilken köplats jag har och om de hittils skickat ut några gula över huvud taget, fick detta svar:
Leveransen på din Nokia Lumia 920 är på ca 4 veckor. Vi har tyvärr inte fått ett datum på när vi kommer att skicka ut telefonen och när du har din telefon i handen.

RÖÖÖÖÖÖÖVVVV!

Du kan vara lugn, dem säger bara så för att dem är trångsynta och läser från samma info vi kan utläsa från deras hemsida (vilket knappast är någon uppdaterad information).
Jag tjatade mig till att få komma i kontakt med försäljningsgruppen och få reda på exakt hur det låg till. Skrev det här några sidor bak i tråden:

Skrivet av Mansion:

För alla dem med 3 som sitter och väntar på sina mobiler kan jag informera om att det kommer in ett antal både gula och svarta i lager denna veckan och dessa kommer att skickas ut direkt.

Deras lager låg i Borås och jag som beställt så sent som i torsdags förra veckan förväntades få min lur innan veckans slut sade dem, så det handlar nog om en hyffsat stor leverans dem får in.

Jag beställde svart så det kan ju vara så att det är många svarta som kommer.

I vilket fall som helst kan ni som beställt innan 27:e nov förhoppningsvis skatta er lyckliga då ni med största sannolikhet får er telefon denna veckan :).

Mvh. Mansion

Kan tyvärr inte försäkra dig om att gula kommer också då vi bara diskuterade svarta eftersom det var den mitt ärende gällde, men mest troligt kommer en tillräcklig leverans gula för att du skall få din innan v.50 också.

Hoppas alla upprörda 3-kunder ser detta och lugnar ner sig lite nu

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Fele2!! Säkert något galet med dom! Har ju som sagt inte fått igång 4G förrän idag! Fick mobilen i Fredags...

Har oxå tele2 för men jag har 2G,3G, 4G alternativen i inställningarna

Permalänk

Fick min svarta från Phonehouse igår. Köpte den utan abonnemang, leveransen gick fort. Sjukt nöjd med telefonen, har kört Lumia 800 i ett år. Märker många skillnader om man jämför operativen, framförallt kontaktdelarna. Har inte hunnit att testa allt ännu (givetvis), men ni som beställt kommer inte att ångra er. God Jul!!

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Som jag nämnde tidigare autofokus har slutat fungera på min telefon. Kameran vägrar helt enkelt att fokusera när man filmar och tar kort. Har testat att hard reseta, ingen skillnad.

Finns det någon där ute som en ide om vad som kan vara fel?

Blir vät till att ringa till Nokia idag och höra vad de har att säga.

Du har väl inte stängt av FOCUSLAMPAN ????

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Det är ju lite det jag menar. Bilar utsätts för betydligt värre saker än telefoner, och ett skydd på bilen i klass med telefonens skulle inte räcka till nånting, dvs vara helt i onödan.

Men men, skulle det finnas skal till bilar, som kostar en femtiondel av bilens pris, bygger på marginellt, går att applicera på under en minut, och faktiskt skyddar mot något, då är jag ganska säker på att det hade suttit på fler än en bil där ute.

Skalet på nokian är inte till för att skydda mot fall. Alla bryr sig inte om design, vissa bryr sig tex mer om ett orepat kameraglas (där hjälper nokias skal) än om en snygg telefon.

Tror ni får lösa detta en gång för alla,, ge hit luren så skall jag ge den en omgång med klarlack från en passat,,ok nuf said

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Har du laddat upp ooch ur batteriet ett par gånger? OS:et lär sig med tiden vilken spänning som motsvarar fullt och vilken som motsvarar tomt.

Nej, OS'et vet att batteriet är fullt vid 4.2V och tomt vid 3.6V. Alla lithiumceller för mobiltelefoner kör denna spänning.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Det finns en hel del appar som är väldigt batterislukande. Skype är en av apparna och Kik har jag märkt..

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

Min är lite knäpp på det viset med. Gick från 8% kvar till 20% sekunden jag pluggade in min laddare. Men tror det ligger på OS-sidan, har ju hört om andra som haft '0%' batteri kvar men kunnat köra på i 1-2 timmar extra :P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Du kan vara lugn, dem säger bara så för att dem är trångsynta och läser från samma info vi kan utläsa från deras hemsida (vilket knappast är någon uppdaterad information).
Jag tjatade mig till att få komma i kontakt med försäljningsgruppen och få reda på exakt hur det låg till. Skrev det här några sidor bak i tråden:

Kan tyvärr inte försäkra dig om att gula kommer också då vi bara diskuterade svarta eftersom det var den mitt ärende gällde, men mest troligt kommer en tillräcklig leverans gula för att du skall få din innan v.50 också.

Hoppas alla upprörda 3-kunder ser detta och lugnar ner sig lite nu

Mvh. Mansion

Jag fick ett till mail från Tre:
Vi har skickat ut vissa exemplar till de som förhandsbokade telefonen. De som gjorde beställning på telefonen fram tills den 8/11 som jag kan se att du gjorde, ska ha sina telefoner nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Du kan vara lugn, dem säger bara så för att dem är trångsynta och läser från samma info vi kan utläsa från deras hemsida (vilket knappast är någon uppdaterad information).
Jag tjatade mig till att få komma i kontakt med försäljningsgruppen och få reda på exakt hur det låg till. Skrev det här några sidor bak i tråden:

Kan tyvärr inte försäkra dig om att gula kommer också då vi bara diskuterade svarta eftersom det var den mitt ärende gällde, men mest troligt kommer en tillräcklig leverans gula för att du skall få din innan v.50 också.

Hoppas alla upprörda 3-kunder ser detta och lugnar ner sig lite nu

Mvh. Mansion

Du vet väl att jag kommer och hålla dig personligen ansvarig för allt lidande om jag inte får min gula nu innan fredag,,, hehe (skojar)

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Nej, OS'et vet att batteriet är fullt vid 4.2V och tomt vid 3.6V. Alla lithiumceller för mobiltelefoner kör denna spänning.

I princip, ja. Men vissa individuella skillnader kan finnas. Batterimätare brukar generellt visa mer rätt efter ett par cykler.

Permalänk
Medlem

Ett problem som jag märkt, när jag satte simkortet i min gamla Nokia 6710 och kopierade kontakterna så följde inte +tecknet med ,utan man fick infoga den manuellt. Ingetn stor grej dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik508:

Ett problem som jag märkt, när jag satte simkortet i min gamla Nokia 6710 och kopierade kontakterna så följde inte +tecknet med ,utan man fick infoga den manuellt. Ingetn stor grej dock.

Vafalls! Det var en Dealbreaker! Jag avbokar direkt och köper en HTC drillbit med senaste Golden Shower 2.0 med extra ost