Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

hur stänger man av appar? så dom inte körs i bakgrunden?

Har för mig det sades nånstans att om man backar med "pilen" ? back,,månne , så stänger man av appen man håller på med. Kan ju vara relaterad info iaf.

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem

Nu har jag fipplat med min gula 920 ett tag och känner mig väldigt nöjd. Kommer från en LG Optimus 7 som har tjänat mig väl i över två år så jag är redan väldigt van med WP. Blev först lite orolig när jag haft den igång ett tag eftersom jag inte fick bättre uppkoppling än edge (E), men det visade sig att Telenor har problem med nätet idag så det studsar väl igång som vanligt under morgondagen. Telefonen känns bra på alla sätt och vis. Lagom storlek och vikt, och den tynger inte ner några fickor så det blir jobbigt.
Kameran är ju verkligen kanon tycker jag, men det kom ju inte direkt som någon överraskning.
Trodde helt klart att hörlurarna som följer med skulle vara svarta men dom är lika gula som telefonen. Ett klart plus tycker jag. Dom sitter riktigt bra och ljudet är helt klart godkänt, även om det nog blir en uppdatering på den fronten.

Får se efter morgondagen om man ändrat uppfattning om något, eller om några frågetecken dykt upp, så skriver jag mer. Nu blir det ett glas single malt och lite spel.

Permalänk
Medlem

Kan man köpa med abonnemang från Elgiganten? Alltså, bara gå in där, få en telefon och signa med vilken operatör man vill?
Pratade med thephonehouse idag och det verkar som om att det rör sig om en månad för alla färger utom svart..

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min på lunchen idag
Men jag behöver ett sätt att dela ut internet via usb..

Någon som har en lösning ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beställde en vit från Telenor förra veckan. Hade helst velat känna lite på den innan köp men valde att beställa. Från Telenors sida sa dem att det skulle ta 2-3 veckor och någon dag senare att det skulle ta minst 4 veckor. Då jag pluggar i sundsvall så valde jag att lägga frakten till linköping där jag bor. Mobilen ligger tydligen och väntar på posten sen två dagar tillbaka och nytt simkort ligger hemma och väntar Får be päronen att skicka upp den till mig hehe

Har sett tidigare inlägg att Telenor är oerhört sega med alla telefonerna. Vet inte hur det går för er andra som beställt en vit men känns mycket lustigt att jag fick den så snabbt. Har ingen aning vilken köplats jag hade....

Kanske varit en snäll pöjk iår

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Hämtade ut min på lunchen idag
Men jag behöver ett sätt att dela ut internet via usb..

Någon som har en lösning ?

Går inte det? :X

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Kan man köpa med abonnemang från Elgiganten? Alltså, bara gå in där, få en telefon och signa med vilken operatör man vill?
Pratade med thephonehouse idag och det verkar som om att det rör sig om en månad för alla färger utom svart..

ja, om du hämtar å fixar abg i butiken så skall det inte vars några problem, snubben fråga mig om jag ville teckna nytt. Kom ihåg att det inte finns lika stora valmöjligheter med abg där som hos operatörerna bara.

så kolla med butiken istället för att fråga här, lumiorna försvinner fort!!! Vissa som visar att dom har lager på collect@store kan kan betyda demoex också vilket dom inte vill sälja.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Mycket prat om leveranser, men hur upplever ni formfaktorn. Har en Lumia 800 idag och funderar på om jag kommer tycka den är för biffig och obekväm att ha i jeansfickan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Summoning:

Alltså, jag har lyckats fixa en stor fet repa på skärmen! Vet inte när eller hur men hur fan är det möjligt med tanke på Gorillaglaset samt klippet på youtube där han drar nycklar och knivar mot displayen för att inte nämna när han hamrar in en spik med displayen?

Glas repar glas, kisel som finns mycket i sand och grus repar glas, etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

Skrivet av Tuxsux:

Har för mig det sades nånstans att om man backar med "pilen" ? back,,månne , så stänger man av appen man håller på med. Kan ju vara relaterad info iaf.

Om du dubbelklickar på pilen till vänster stänger man ner appen. Håller du den inne kommer alla som är öppna upp på en rad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deodot:

Om du dubbelklickar på pilen till vänster stänger man ner appen. Håller du den inne kommer alla som är öppna upp på en rad.

Tack för tipset....ett snabbare sätt att växla mellan flikar i browsern. Faktiskt en sak jag saknar från Iphone, det är snabbheten att hoppa mellan öppna sidor.....det kanske finns något sätt jag missat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

Mycket prat om leveranser, men hur upplever ni formfaktorn. Har en Lumia 800 idag och funderar på om jag kommer tycka den är för biffig och obekväm att ha i jeansfickan.

ja, vad skall man säga, den är i en perfekt storlek för att hålla i båda händerna men även galant i en hand

jag hade iphone 4s innan å jag tycker att det är mycket trevligare att ha Nokian i fickan än iphonen, Man vet vart man har den och kan inte tappa taget heller.

svårt å ge dig en uppfattning. Kika på den i en butik som har en dummie.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Jäklar va stabil den är! Känns så jäkla gedigen. Helnöjd nu ska jag bara fatta detta jäkla OSet med.. Blir en lång natt

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

Du kan dubbelklicka på bakåtpilen så stänger du program som körs i bakgrunden/sover i bakgrunden.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Summoning:

Alltså, jag har lyckats fixa en stor fet repa på skärmen! Vet inte när eller hur men hur fan är det möjligt med tanke på Gorillaglaset samt klippet på youtube där han drar nycklar och knivar mot displayen för att inte nämna när han hamrar in en spik med displayen?

Ett sandkorn i fickan och lite oflyt är allt som krävs för att glas ska repas. Knivar, nycklar och mynt är klarar Gorilla, men inte sand eller grus.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

Beställde en svart från Tele2 i onsdags, den skickades igår vid 16-tiden. Kom dock inte idag.

Ännu en Lumiafri helg. Men dom hade den i lager fast det stod på hemsidan att det skulle ta någon vecka när jag beställde den.

beställde själv precis samma från Tele2 för en ca en månad sen, fick den idag

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikken:

Du kan dubbelklicka på bakåtpilen så stänger du program som körs i bakgrunden/sover i bakgrunden.

Ett problem med detta är att om man använder Internet Explorer så går man bakåt. Och man har surfat länge då är det en jäkla massa sidor att gå igenom innan IE stängs. Mitt tips då är att först öppna "flikar" och stänga dem då behövs det sedan bara ett knapptryck så stängs IE.

Jag har spelat lite och vad jag tycker är att högtalaren ibland låter sprucken. Men det är bara i spelet. Har testat musik och då låter det okey. Kan det vara spelets ljud som är buggigt? Dessutom så tycker jag vibrationerna är för höga. Låter som att hela telefonen går sönder. Därför stängde jag av denna.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Har haft min 920 sen i förrgår och har haft något konstigt bugg sen igår eftermiddag.

Varje gång jag ska ta bort ett foto i antingen Photos "appen" eller via Kamerarullen så fryser mobilen sig och bara stannar upp tills skärmen slocknar eller om jag låser den och sen låser upp igen. Märkte även en stund sen att det går att komma ur "lagget" om man spammar på Back eller Windows-knappen, när man sen går tillbaka till Kamerarullen eller Photos så är bilden borta.

Sen när ja försöker ta bort flera foton via Photos så får jag upp en Loading ruta som även den stannar tills jag spammat en stund på Back/Windows eller tills skärmen slocknar. När jag sen går tillbaka in i appen så har endast 1 av bilderna jag markera tagits bort, oavsett hur många jag markerade.

De går ju att ta bort bilder, men det blir riktigt irriterande när man har 50 st som man måste sitta och radera en i taget och att mobilen fryser sig varje gång.

Ska ta och återställa mobilen och se om det hjälper (dom där 50~ bilderna är bara test bilder iaf så ), men jag undrar om det är någon annan som haft samma problem, och om ni löst det.

EDIT: Det löste sig när jag återställde

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om det går att sortera bokmärken i IE?

Permalänk

Fick min gula i torsdags som utlovat av Telia. Har kört rätt hårt med den och kommit rätt så bra underfund med OS:et. Har inget knak i skalet eller klonkande från batteriet. Batteritiden är usel nu i början hoppas det blir bättre. Är 190cm lång och har stora händer, men jag har faktiskt lite svårt att få grepp om Lumian. Ska lösa det med ett Copter fullbody på baksidan. I övrigt helt nöjd med mitt köp, en fantastisk telefon med ett skönt flyt. Appar kommer eftersom, apptillverkarna har ju bara haft några veckor på sig att snickra på sina alster till WP8. Det är rätt kul att vara delaktig i ett nytt mobilOS, lite pionjäranda. Kan rekommendera appen Vädret som är gratis och visar vädret på nästan vilken ort som helst i sverige.

Visa signatur

Core I7 920 - Asus P6T SE - 12gb ram Samsung 1333mhz - Asus DC II GTX 580 - Intel SSD 330 120gb OSdisk - Intel SSD 330 120gb speldisk - Seagate Barracuda 2tb lagringsdisk - X-FI titanium - Corsair GS 800w - Noctua NH-U9B SE2 - Antec Eleven Hundred w Noctua S12B FLX fans - Scythe KS01-BK - Razer Naga Molten - Qpad MK-85 MX Red - Win 8.1 Pro 64 Bit med Media Center

Permalänk
Medlem

När man äntligen hade fått telefonen så krånglar den. Låg utan laddning över natten och när jag vaknade så var telefonen stendöd, batteriet måste alltså ha laddats ur. Nu när jag försöker få igång den på morgonen igen så händer det ingenting. Har låtit den sitta i laddaren ett bra tag, men den vill fortfarande inte hoppa igång. Någon annan som har haft det här problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alocsy:

När man äntligen hade fått telefonen så krånglar den. Låg utan laddning över natten och när jag vaknade så var telefonen stendöd, batteriet måste alltså ha laddats ur. Nu när jag försöker få igång den på morgonen igen så händer det ingenting. Har låtit den sitta i laddaren ett bra tag, men den vill fortfarande inte hoppa igång. Någon annan som har haft det här problemet?

Provat hard reset?

Permalänk
Medlem

[QUOTE="alocsy;12974663"]När man äntligen hade fått telefonen så krånglar den. Låg utan laddning över natten och när jag vaknade så var telefonen stendöd, batteriet måste alltså ha laddats ur. Nu när jag försöker få igång den på morgonen igen så händer det ingenting. Har låtit den sitta i laddaren ett bra tag, men den vill fortfarande inte hoppa igång. Någon annan som har haft det här problemet?[/QUOTE

Problemet löst. Verkar som att telefonen hade hängt sig på något sätt efter att ha ställt alarm (den appen som låg med från början). Höll ned volymknappen och strömknappen så hoppade telefonen igång igen. Batteriet hade kvar halva laddningen ungefär.

Permalänk

Någon som fått xbox smartglass att funka med lumian ? "Kan inte logga in" står det bara. Funkar kanon med datorn som har Win 8 pro.

Visa signatur

Core I7 920 - Asus P6T SE - 12gb ram Samsung 1333mhz - Asus DC II GTX 580 - Intel SSD 330 120gb OSdisk - Intel SSD 330 120gb speldisk - Seagate Barracuda 2tb lagringsdisk - X-FI titanium - Corsair GS 800w - Noctua NH-U9B SE2 - Antec Eleven Hundred w Noctua S12B FLX fans - Scythe KS01-BK - Razer Naga Molten - Qpad MK-85 MX Red - Win 8.1 Pro 64 Bit med Media Center

Permalänk
Medlem

var ligger inställningarna för skydrive? hittar dom inte... är jag blind ?:P

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp! När jag loggade in på mitt Hotmail konto fick jag upp 100-tals msn kontakter. Jag dolt dessa men hur fan lägger jag in kontakter nu?? Alla kontakter jag lägger till kommer i Hotmail kontakter som jag dolt...

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jefla_Olavi:

Är det någon som hittat Tunein radio på sin wp8?
Läste igår att den ska vara i bruk igen, men lyckas inte hitta den. Min överlägset bästa app så jag vill gärna ha den igen

Den finns. http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/tunein-radio/7f7e...

Permalänk

Dags för en lite snabbrecension av Lumian. Många har pratat/frågat om batteritid, för mig är den outstanding. Har stängt av autosync, och autosökning efter wifi samt platsåtkomst. Dessa kan du ju ändå koppla in på en halvsekund när du vill använda dem. Kör 3G hela tiden, surfar leker etc etc, den klarar ett dygn galant. Kameran behövs ej diskuteras då nattbilderna är osannolikt bra, dagbilder i paritet med det bästa ute på marknaden och dessutom lär det väl komma en mjukvaruuppdatering snart så att den blir klart bäst även där. Den flyter sjukt bra helt enkelt, surfa gör man som på datorn, jag är helfrälst. I min värld pissar den på allt annat just nu. Tyngden? Vilken tyngd? Har den i fickan konstant med Nokias cp-600 väska. Negativt? Njae, möjligen att man inte kan välja färg på tilesen på startsidan, eftersom jag vill ha en grön telefonsymbol men inga andra tiles gröna. Den updateringen lär väl komma. Färgen? Tog en svart för den lär jag inte ledsna på Grymt jobbat Nokia!

Permalänk
Medlem

Ok, så det går helt ärligt inte att ha vanliga telefonkontakter?? Kan bara lägga in nya nummer på "Hotmail"?

Visa signatur

Permalänk

Hjälp!

Har precis fått min röda Lumia av Tele2 och jag är kär!

Jag kan ringa, surfa ta emot sms men inte SKICKA sms. Vad är problemet?

Edit: Fattade inte vad sms-center var för nåt så skrev mitt egna nummer men man skulle skriva nåt standard tele2-nummer. (aldrig haft en smartphone)