får inte ner grafikkortet

Permalänk
Medlem

får inte ner grafikkortet

Tjenare, har ett rejält problem... Försöker få plats med mitt 7970 i node 304 men ett problem har uppståt närmst I/O skölden så går inte pci-e kontakten i pci-e sloten helt. den kommer bara halvvägs in, vilket gör så att den inte får kontakt med moderkortet

Permalänk
Avstängd

Tja, det är ett stort grafikkort i en liten låda. Går det så går det men annars får du ta fram sågen... Anandtech sa i sin recension av 304:an att de inte fick plats med ett 560Ti och 7970 är väl ungefär lika stort.

Permalänk
Medlem

Från Fractals sida

Citat:

Graphics cards, up to 310mm in length, when 2 HDD brackets are removed (Graphics cards longer than 170 mm will conflict with PSUs longer than 160mm)

Sen förstog jag inte riktigt hur du menade, kan du lägga upp en bild?

Permalänk
Hedersmedlem

Är där inte luft emellan mobot och chassiet? Hur är det med ev andra expansionskort? Det borde finnas tillräckligt med plats, såvida du inte glömt moderkortsdistanserna och skruvat mobot direkt på bakplattan?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Är där inte luft emellan mobot och chassiet? Hur är det med ev andra expansionskort? Det borde finnas tillräckligt med plats, såvida du inte glömt moderkortsdistanserna och skruvat mobot direkt på bakplattan?!

Distanser är där, Postar en bild snart

Permalänk
Medlem

http://imgur.com/rKQkG Det ser ungefär ut sådär fast den är lite mer i (Taget på ett annat moderkort för jag trötande på att sitta utan en stationär dator)

Permalänk
Skrivet av Wully:

http://imgur.com/rKQkG Det ser ungefär ut sådär fast den är lite mer i (Taget på ett annat moderkort för jag trötande på att sitta utan en stationär dator)

Är du säker på att det inte är en PCI-port du försöker sätta kortet i?!?! För det ser ut så!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Är du säker på att det inte är en PCI-port du försöker sätta kortet i?!?! För det ser ut så!

... Jag är helt säker på det för att om jag tar ut skiten ur chassit så går den ner utan problem och som jag skrev så var det där på ett annat moderkort för jag använder det moderkortet just nu

Permalänk
Skrivet av Wully:

... Jag är helt säker på det för att om jag tar ut skiten ur chassit så går den ner utan problem och som jag skrev så var det där på ett annat moderkort för jag använder det moderkortet just nu

Ok, det var ju bra. Att det inte var en PCI-plats alltså.
Men går det om du tar ur moderkortet, sätter fast grafikkortet och sedan sätter ner allt i datorn?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Hedersmedlem

Du har inte en s.k. low bracket på ditt graffe? Alltså att den som man skruvar fast är av kort sort?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vart är de det tar stopp då ?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Du har inte en s.k. low bracket på ditt graffe? Alltså att den som man skruvar fast är av kort sort?

Nope finnns inte till 7970

Redan testat att sätta fast den i moderkortet och sedan i chassit funkar inte

Permalänk
Medlem

Ligger inget skrot i kontakten som ligger i vägen? Någon mer helhetsbild tagen tack, så man ser hela kortet, I/O plåt osv.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Kan vara chassit som fått en smäll precis där vilket gör att den delen av grafikkortets IO-bracket som sticker ner mellan moderkort och chassisida inte går ner som den ska. Kolla ifall du kan se några skador på lådan där eller om det går att böja lite försiktigt på chassiplåten. Jag har varit med om att jag fått ta i rätt rejält några gånger när jag byggt datorer åt folk då chassit varit smått missformat runt öppningarna för expansionskort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

vart är de det tar stopp då ?!

Det vet jag inte, inget slår emot vad jag kan se det blir bara trögt och om man fortsätter trycka ner den så känns det som man kommer ha sönder den

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wully:

Nope finnns inte till 7970

Redan testat att sätta fast den i moderkortet och sedan i chassit funkar inte

Har du tagit bort skyddsplåtarna innan du försöker?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Har du tagit bort skyddsplåtarna innan du försöker?

Vilka skyddplåtar Om du menar dom som är i chassi så har jag självklart tagit bort dom

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wully:

Vilka skyddplåtar Om du menar dom som är i chassi så har jag självklart tagit bort dom

Du får försöka sätt i det rakt uppifrån och använda lite hårdare nypor, det krävs rätt mycket kraft att få i det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mitt design xl är skevt. Det är mina grafikkort som håller det riktat.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Kan det inte vara så att plåten där skärmkontakterna sitter på tar emot moderkortet? Testa att trycka den metallplåten in mot chassit medans du sätter i kortet. Hade liknande problem när jag hade ett 4870x2, det löste mitt problem.

Hoppas du förstår hur jag menar!

Visa signatur

Asus Prime X570-Pro | AMD Ryzen 7 3700X | MSI GTX 1070 Armor 8GB | Corsair XMS3 2x8GB
Sansung 830 128GB + Intel 240gb | Nätagg Seasonic Focus+ Power 750w 120mm/Modulär/SLI |

Permalänk
Medlem

brukar sitta låsanordning på höger sida på pcie-porten, en plastgrej man måste vika ut samtidigt man sätter i kortet, sen hakar den fast korrtet när det väl sitter...

Permalänk
Medlem

Håller på att ladda upp 10 bilder som bör förklara läget (Nu i chassit med rätt moderkort )

Tackar för alla sin kommer med respons och idé

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ser ut som backplaten tar i ljudportsskalet

Visa signatur

Spel: Corsair 280X - X570i - R9-3900x - 16GB@3200Mhz - 240GB + 1TB NVME - R5700XT
FilServer: FD Node 804 - X570M - R3-3200G - 16GB@3200Mhz # Nvidia Shield 16GB v2 # Sony XZ2 Compact # Toshiba Encore WT8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kantal:

Ser ut som backplaten tar i ljudportsskalet

hmm.. Verkar så när jag kollar på bilderna :S Något sett man kan ta och lösa det som ni vet?

Permalänk
Hedersmedlem

Det ser ut som om dina DVI-kontakter tar emot. Du måste försöka att sticka in det fram först så att de kommer igenom öppningarna först.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur fick du in ett (eller ja nästan) 3 slots graffe i ett node 304?

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin967:

Det är ju det ha INTE får

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arkebuzer:

Baksidan krånglar inte framsidan

Skrivet av albin967:

Jag har tagit bort kåpan för fläktarna och buntbandat fast dom på kortet vilket gör den mer till en 2,25slots kort vilket får plats, sedan har jag bytt ut 3slots skölden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arkebuzer:

Hahaha.

OnT:
Det är inte så att backplaten på något ställe trycker igenom pci-plåtarna? Dom är ju lite smalare i botten, och kan glida igenom ramen ibland .. Dock är det nåt man bör ha upptäckt efter ett flertal försök imho,.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN