Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av Risvall:

Angående Skypen, är det någon som får den att fungera i bakgrunden?
Skypen är i dagsläget en "förhandstitt" om jag förstått det rätt, men ska fungera i bakgrunden men kan ev inte göra det ibland?

Jag har Loggat in med mitt microsoftkonto, aktiverat "brödrosten" men när jag stänger skypen så står jag ej som online när jag kollar mitt konto via ett annat konto.
Det går heller inte skicka meddelanden så att de kommer fram till mig eller ringa, videochatta.

Någon fler som har samma problem? testat att installera om skypen men hjälper inte.
Eller bättre upp, någon kanske har en lösning om hur jag fixar det hela?

Jag har inte haft det problemet. Fått meddelanden och allt i bakgrunden medan jag lekt med andra program eller lagt undan den.
Tror om du går ur Skype med tillbaka-knappen så stänger du Skype. Om du trycker hem(windows)knappen istället så lägger du den i bakgrunden och den borde fortsätta fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Är det någon som har lust att reda ut det här med bitrate på videokvaliten som Lumia920 filmar? Det verkar som att bitraten absolute INTE stämmer överens med vad som det faktiskt står i fil informationen... Det lilla jag har kollat upp så värkar filerna bli stora(MB) mot vad det faktiskt bitraten och kvalitén på videon är, eller normala för "äkta" 1080p beroende hur man ser på saken, .. Hur är det möjligt? Filmar inte L920 i "äkta" 720p/1080p?

Vad menar du? Jag filmade precis en 46sek film i 720p. Filinformationen säger att bitraten är 14Mbps. Filstorleken är ~81MB. Stämmer nog ganska precis..

Permalänk
Skrivet av Tangentbord:

Min fotar i 3552 x 2000 (vilket är 7.1Mp) då jag valt 16:9, finns ett 4:3 läge med om du kollar inställningar.
Mobilen kör full upplösning och sen får du förminska bilderna i en app om du vill.
Svaret på din fråga, nej.
Men du kan välja att ladda upp dom i full storlek på skydrive om det är där du kollar !

Ok, tack får kolla där då!

Permalänk
Skrivet av Aktsu:

Vem då? Jag har bara sett en person prata om det och han hade en iPhone tidigare.

Jag har problem med sms! Fast jag har inga problem med att få sms utan jag har ibland problem att skicka sms!!
Kanske var 5:e sms ger ett felmeddelande om att den inte gick att skicka! Så får jag klicka skicka igen så funkar det!!
Vet dock inte om det är fel på nätet eller mobilen men har haft det här problemet sen jag fick den! Och inte varit med om det med någon annan mobil!! (Inte lika ofta iaf)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Vem då? Jag har bara sett en person prata om det och han hade en iPhone tidigare.

Apple har väl inget lås på SIM-kortet som sitter i din telefon som hindrar den från att skicka/ta emot SMS eller hur?

SMS skickas till ett mobilnummer - iMessage skickas till ett Apple ID. Apple ID kan inte användas i andra telefoner/surfplattor än Apples egna.

Det står dessutom om detta i denna tråd:
http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/202100-bug-defect-checklist-new-future-lumia-920-owners.html

Citat:

Can't send/receive text messages
This is starting to happen to a lot of people, including myself. Apparently it has something to do with your Microsoft account incessantly attempting to sync to no avail. Very frustrating. There is no solution to this apparently. You might need to pop your sim into another phone and use that until this is fixed.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andr3a$:

Apple har väl inget lås på SIM-kortet som sitter i din telefon som hindrar den från att skicka/ta emot SMS eller hur?

SMS skickas till ett mobilnummer - iMessage skickas till ett Apple ID. Apple ID kan inte användas i andra telefoner/surfplattor än Apples egna.

Det står dessutom om detta i denna tråd:
http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/202100-bug-defect-checklist-new-future-lumia-920-owners.html

Trist att du har det felet men du verkar ensam här iallafall, för som han sa, det som diskuterats här har varit något strul med att man måste avregistrera sig hos Apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Trist att du har det felet men du verkar ensam här iallafall, för som han sa, det som diskuterats här har varit något strul med att man måste avregistrera sig hos Apple.

Jag citerade från tråden som länkades ovan.

Det jag menar är att om du tar ett SIM-kort från en iPhone till en Lumia så kan det inte per automatik bli problem med att ta emot SMS eftersom telefoner skickar SMS till andra telefoner via telefonnumret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b_andersson:

Jag saknar möjlighet till leveransbekräftelse för sms, jag har bara för mms. Är det samma för alla? Har för mig att jag såg att ngn skrev att telefonen stödje det nämligen.

Har varit i kontakt med Nokia angående detta, det är en bugg, kommer att finnas ett alternativ sen för sms-leveransbekräftlse, bör finnas med i nästa uppdatering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josafo:

Vad menar du? Jag filmade precis en 46sek film i 720p. Filinformationen säger att bitraten är 14Mbps. Filstorleken är ~81MB. Stämmer nog ganska precis..

Menar precis det jag skriver, att datarate/bitraten värkar vara avskalad, motsvarar INTE "äkta" 720p/1080p, däremot värkar storleken på filerna bli som det vore än "äkta" 720p/1080p...
Man kan inte bara se sig blind på bara FIL info, jag har kollat vad "REAL TIME" streamen ligger och är förvånad MINST sagt, då min Nokia 700 har högre bitrate, LUSTIGT VÄRRE...

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av andr3a$:

Jag citerade från tråden som länkades ovan.

Det jag menar är att om du tar ett SIM-kort från en iPhone till en Lumia så kan det inte per automatik bli problem med att ta emot SMS eftersom telefoner skickar SMS till andra telefoner via telefonnumret.

Men det var ju det som de diskuterade tidigare och kom fram till att det blir problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Menar precis det jag skriver, att datarate/bitraten värkar vara avskalad, motsvarar INTE "äkta" 720p/1080p, däremot värkar storleken på filerna bli som det vore än "äkta" 720p/1080p...
Man kan inte bara se sig blind på bara FIL info, jag har kollat vad "REAL TIME" streamen ligger och är förvånad MINST sagt, då min Nokia 700 har högre bitrate, LUSTIGT VÄRRE...

Så här skriver GSM-Arena
The bitrate of the 1080p video was a steady 21 Mbps while the framerate hovered around the 30 fps mark. The Lumia 920 has three high-dynamic range microphones (meaning it can capture loud sounds without distortion) but even so audio is recorded in mono only (99Kbps, 44.1kHz).
With 720p videos the bitrate fell to around 16 Mbps with the same 30 fps framerate. Audio is mono again too.

http://www.gsmarena.com/nokia_lumia_920-review-858p8.php

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Men det var ju det som de diskuterade tidigare och kom fram till att det blir problem.

Det spekulerades i det ja. Men bara för att det spekuleras i någonting betyder det inte att det är sant. Nu var det ju andra som hade SMS-problem med Lumia och som aldrig ägt en iPhone.

Det enda som skulle kunna vara relaterat till iMessage när det gäller detta är följande scenario:

Person 1 har en iPhone. Person 2 har en iPhone.

Person 2 byter till en Lumia.

Person 1 skickar ett iMessage till person 2.

I normala fall ska Apples servrar svara Person 1:s telefon att Person 2:s telefon inte är aktiv och då ska meddelandet skickas som SMS istället.

Fallerar detta, ja då kan det bli så att meddelandet försvinner i cyberspace.

Har dock aldrig varit med om detta och då har jag bytt mellan olika telefoner (bl.a. iPhones där jag kört iMessage) utan problem.

Permalänk
Medlem

Har upptäckt dom vanliga problemen med min (dåligt batteri som dessutom skramlar) och kontaktade halebop om detta. Fick till svar att jag skulle skicka in den till deras service. Har någon annan skickat sin till dem och vad har i så fall hänt? har de sagt att det inte var något fel, eller har ni fått den utbytt? och tror ni chansen finns att jag kan ha tillbaka den innan jul/nyår om jag skickar den under veckan?

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mubaslat:

Har varit i kontakt med Nokia angående detta, det är en bugg, kommer att finnas ett alternativ sen för sms-leveransbekräftlse, bör finnas med i nästa uppdatering.

Denna snubben har ju alternativet, men inte vi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Jag har problem med sms! Fast jag har inga problem med att få sms utan jag har ibland problem att skicka sms!!
Kanske var 5:e sms ger ett felmeddelande om att den inte gick att skicka! Så får jag klicka skicka igen så funkar det!!
Vet dock inte om det är fel på nätet eller mobilen men har haft det här problemet sen jag fick den! Och inte varit med om det med någon annan mobil!! (Inte lika ofta iaf)

Likadant för mig händer då och då..

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Är det någon som har lust att reda ut det här med bitrate på videokvaliten som Lumia920 filmar? Det verkar som att bitraten absolute INTE stämmer överens med vad som det faktiskt står i fil informationen... Det lilla jag har kollat upp så värkar filerna bli stora(MB) mot vad det faktiskt bitraten och kvalitén på videon är, eller normala för "äkta" 1080p beroende hur man ser på saken, .. Hur är det möjligt? Filmar inte L920 i "äkta" 720p/1080p?

Ring eller maila Nokia, dom vet bäst. Vi kan spekulera tills jorden går under.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

Så ser min också ut, kan välja SMS-Leveransrapport om jag vill.

Permalänk
Medlem

Här kommer en fråga! Jag fick meddelande från Tele2 att min mobil har skickats och att jag kommer få "inom kort" en avi. Detta meddelande fick jag kl 15.03, men hittills har jag inte sett ett spår av detta. Bör den ha kommit redan eller brukar det ta någon dag?

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Här kommer en fråga! Jag fick meddelande från Tele2 att min mobil har skickats och att jag kommer få "inom kort" en avi. Detta meddelande fick jag kl 15.03, men hittills har jag inte sett ett spår av detta. Bör den ha kommit redan eller brukar det ta någon dag?

För mig tog det 2 dagar. Dem skickade den på onsdag och hade den på fredag. Det var även snökaos då Förövrigt hade jag sms eller avi. Avi kan ju ta lite längre tid men max 2 daga borde det ta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

För mig tog det 2 dagar. Dem skickade den på onsdag och hade den på fredag. Det var även snökaos då Förövrigt hade jag sms eller avi. Avi kan ju ta lite längre tid men max 2 daga borde det ta.

Man tycker ju att dom borde skriva att det tar någon dag innan man får avi och inte "inom kort".. Aja, jag lär ju ha telefonen inom någon dag, förhoppningsvis innan fredag! Fan vad jag längtar!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Jag har problem med att ta emot sms från min flickväns Lumia, Hon kan ta emot och skicka till alla andra i kontaktlistan men till mig kommer sms:en inte fram alltid. Ibland kommer inte sms:en fram till henne heller från mig, men från alla andra.

Jag har läst runt en del och vissa säger att det har med smileys:arna att göra på hennes telefon. Dvs. skickar hon med en smileys i sms:et får jag inte det. Skickar hon bara text kommer det fram. Jag har provat rensa, återställa och alla möjliga tips jag kommit över men det verkar som att hon får fortsätta att skriva sms utan smileys:ar för att det ska funka.

Båda har Telenor och ingen har bytt operatör eller liknande på flera år.

Hon hade tidigare Htc Desire HD, och jag har en Nokia N9.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stiberg:

Jag har problem med att ta emot sms från min flickväns Lumia, Hon kan ta emot och skicka till alla andra i kontaktlistan men till mig kommer sms:en inte fram alltid. Ibland kommer inte sms:en fram till henne heller från mig, men från alla andra.

Jag har läst runt en del och vissa säger att det har med smileys:arna att göra på hennes telefon. Dvs. skickar hon med en smileys i sms:et får jag inte det. Skickar hon bara text kommer det fram. Jag har provat rensa, återställa och alla möjliga tips jag kommit över men det verkar som att hon får fortsätta att skriva sms utan smileys:ar för att det ska funka.

Vi hade lite problem här med, så jag googla lite och det verkar vara ett stort problem med alla telefoner och operatörer. Själv har jag inte märkt av det tidigare. Skriv sms som inte går fram, kanske du hittar nåt nyttigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mitt största problem med lumian är att den inte går att beställa med abonnemang någonstans... Ny upplevelse för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av erCon:

Mitt största problem med lumian är att den inte går att beställa med abonnemang någonstans... Ny upplevelse för mig

Say what?
www.katshing.se kanske?
Du kan välja varenda abonnemangs typ av 4 operatörer i sverige.

Permalänk
Skrivet av Stiberg:

Hörde att det tydligen funkar för visa om man skickar ifrån people appen har ni testat det också?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Börjar bli riktigt trött på detta nu. Finns det någon sätt att radera alla sina kontakter i mailen på en gång istället för att klicka i alla manuellt? Vill endast synka från min gmail. Nu ligger den och synkar från hotmailen där jag har dubbelkontaker som inte ens går att lägga ihop automatiskt Nu måste jag sitta och lägga ihop alla. Den vill även lägga ihop folk som har liknande namn till en och samma kontakt!!!

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av b&w:

Vi hade lite problem här med, så jag googla lite och det verkar vara ett stort problem med alla telefoner och operatörer. Själv har jag inte märkt av det tidigare. Skriv sms som inte går fram, kanske du hittar nåt nyttigt.

Skrivet av PeterMagnuss0n:

Hörde att det tydligen funkar för visa om man skickar ifrån people appen har ni testat det också?

Jag ska testa lite nu någon dag när jag träffar henne, och kommer då med rapport.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Börjar bli riktigt trött på detta nu. Finns det någon sätt att radera alla sina kontakter i mailen på en gång istället för att klicka i alla manuellt? Vill endast synka från min gmail. Nu ligger den och synkar från hotmailen där jag har dubbelkontaker som inte ens går att lägga ihop automatiskt Nu måste jag sitta och lägga ihop alla. Den vill även lägga ihop folk som har liknande namn till en och samma kontakt!!!

filtrera ? Går ju välja bort Hotmail, facebook mm. I kontakter ;p

sedan går det på varje konto välja om man vill synka kontakter, mail, kalender. Hittas både under inställningar i kontakter och under inställningar @ swipe vänster sedan gå in på epost inställningar för att sedan välja i varje konto vad mobilen skall synka.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Det ser riktigt dystert ut att få en röd 920 innan 2013 va? Ivf om man går på Katshings info. Eller har någon annan närmare info? Ursäkta om detta tycks tjatigt enligt vissa men det börjar bli rätt segt att aldrig få sin förbokade telefon.

Permalänk
Medlem

Elgiganten har röd i 19 varuhus. Kolla om det finns nån butik nära dig på deras sajt.