Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Knaket i telefonen blir värre och värre, hela skalet flexar... och nu vill den inte hitta något nät längre :/ då är man snart inne på sin tredje...

Edit: Tydligen är det problem i Halebops nät, alltid nåt!

Samma sak hos Telia verkar det som :). Spenderade mycket tid på att försöka få mitt sim-kort att inte röra sig i hållaren innan jag gick till en Teliabutik som sa att de hade problem.

Permalänk

jävla go mobilen känns! Men undrar om någon vet vilka appar som är på gång in till WP 8?

Permalänk
Medlem

Angående rasslande vibrator så verkar ju det vara mer regel än undantag om man läser på Nokias supportforum. Jättemånga som bytt både en och två gånger bara för att få en ny som låter lika mycket. Det är folk som provat massor av demolurar samt packat upp och provat flera och samtliga har låtit illa. Någon enstaka har fått en som fungerat normalt. Det borde vara en uppsjö med människor här som fått lurar som låter illa?
Jag vet att det skrivits om att Nokia ska kunna patcha bort detta, men det skulle jag gärna ha källa på. Tycker det är rent pinsamt av Nokia att leverera en lur med en sådan brist. Funderar på om man ska skicka tillbaka denna och ta en HTC 8X istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Angående rasslande vibrator så verkar ju det vara mer regel än undantag om man läser på Nokias supportforum. Jättemånga som bytt både en och två gånger bara för att få en ny som låter lika mycket. Det är folk som provat massor av demolurar samt packat upp och provat flera och samtliga har låtit illa. Någon enstaka har fått en som fungerat normalt. Det borde vara en uppsjö med människor här som fått lurar som låter illa?
Jag vet att det skrivits om att Nokia ska kunna patcha bort detta, men det skulle jag gärna ha källa på. Tycker det är rent pinsamt av Nokia att leverera en lur med en sådan brist. Funderar på om man ska skicka tillbaka denna och ta en HTC 8X istället.

Jag förstår inte varför det är ett problem till att börja med men om många tycker det lär Nokia fixa det med en patch.

Permalänk
Skrivet av Aktsu:

Jag förstår inte varför det är ett problem till att börja med men om många tycker det lär Nokia fixa det med en patch.

Förstår inte heller detta!? Okej min låter också lite konstigt men vadå då?
Att just DET skulle vara en dealbreaker är en gåta för mig??

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa en men är lite orolig för några buggar. Är det så för er att när någon skickar sms till er så får ni de inte? Samt har ni problem när ni skickar de?
Finns det några andra buggar som man behöver oroa sig över?

Mvh frizzy

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Jag funderar på att köpa en men är lite orolig för några buggar. Är det så för er att när någon skickar sms till er så får ni de inte? Samt har ni problem när ni skickar de?
Finns det några andra buggar som man behöver oroa sig över?

Mvh frizzy

Jag får alla sms, förutom av de som har stängt av sms funktionen och bara använder iMessage. Men de är inte särskilt klipska så det gör inget ��

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Jag får alla sms, förutom av de som har stängt av sms funktionen och bara använder iMessage. Men de är inte särskilt klipska så det gör inget ��

Okej men om personen har på båda, får du smsen då?
Har du upplevt någon/några andra buggar? Är som sagt grymt sugen på den luren men är orolig för dessa buggar.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Verkar vara första batcharna som led av vibrations problemet, då det inte kommit lika många rapporter från europa med detta problem.
Jag skickade tillbaka min delvis pga av det problemet och även att batteriet i min var löst.
Man kände det om man skakade luren.

Jag har också en Lumia 800 och så gedigen som den känns kändes verkligen inte min 920, då den glappade i batteriet och lät som att den var trasig när den vibrerade.

Och jag som enbart använder vibratorn och aldrig någon ringsignal stör mig ganska mycket om det låter som den är trasig.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Okej men om personen har på båda, får du smsen då?
Har du upplevt någon/några andra buggar? Är som sagt grymt sugen på den luren men är orolig för dessa buggar.

SMS problemet som diskuterades tidigare i tråden har inget med Lumian och göra, det är ett problem med Apple och de personer som skickar SMSet från en iPhone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

SMS problemet som diskuterades tidigare i tråden har inget med Lumian och göra, det är ett problem med Apple och de personer som skickar SMSet från en iPhone.

Okej, tack Men jag läste även detta.

Can't send/receive text messages
This is starting to happen to a lot of people, including myself. Apparently it has something to do with your Microsoft account incessantly attempting to sync to no avail. Very frustrating. There is no solution to this apparently. You might need to pop your sim into another phone and use that until this is fixed.

Någon som har upplevt det?

Källa: http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/202100-bug-defect-checklist-new-future-lumia-920-owners.html

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Skrivet av concorde11:

Förstår inte heller detta!? Okej min låter också lite konstigt men vadå då?
Att just DET skulle vara en dealbreaker är en gåta för mig??

Förstår ni inte det? En vibrator ska väl kännas inte låta? Jag vaknade av ett mail mitt i natten fast telefonen låg över 1 meter ifrån mig på ett mjukt underlag. Det låter ju så illa så man vet inte om telefonen är trasig eller ej. Känns inte roligt alls.

Permalänk
Skrivet av Fetskaft:

Förstår ni inte det? En vibrator ska väl kännas inte låta? Jag vaknade av ett mail mitt i natten fast telefonen låg över 1 meter ifrån mig på ett mjukt underlag. Det låter ju så illa så man vet inte om telefonen är trasig eller ej. Känns inte roligt alls.

Okej!? Ne så illa låter inte min... Min känns men låter lite som en geting när den vibrerar! Den låter inte högre än en vanlig mobil vibrator!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Som någon sa, dn första batchen hade nog en del barnsjukdomar. Min kommer från tidigast andra och har inget av de problem som beskrivits. Vibratorn låter normal, batteritiden är god trots att allt är på, inget knak och batteriet sitter där det ska.
Hittar helt enkelt inget fel på hårdvaran.
Inte mjukvaran heller men det finns grejer jag skulle vilja ändra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Nu finns det ju personer som också har SMS-problem med Lumia även fast de inte haft iPhone tidigare eller fått det skickat från en iPhone - även i denna tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andr3a$:

Nu finns det ju personer som också har SMS-problem med Lumia även fast de inte haft iPhone tidigare eller fått det skickat från en iPhone - även i denna tråd.

Nåt skumt e d, skickar från iPhone 4s till l920. Väljer jag att skicka från medd app så funkar det inte men skickar jag till samma person och väljer att skicka från kontakter så funkar d varje gång?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har nu fått min Lumia 920, innan hade jag Iphone 4. Ett litet problem har jag stött på nu...
Jag la in alla kontakter i Gmail, hämtade kontakterna från min Lumia, alla kontakter verkar ha kommit in men bara ett fåtal av mina kontakter har fått med numret??

Skulle uppsakatta hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mppl:

Har nu fått min Lumia 920, innan hade jag Iphone 4. Ett litet problem har jag stött på nu...
Jag la in alla kontakter i Gmail, hämtade kontakterna från min Lumia, alla kontakter verkar ha kommit in men bara ett fåtal av mina kontakter har fått med numret??

Skulle uppsakatta hjälp!

Använd Nokias app "Överför mina data", väldigt lätt att överföra kontakter från gamla telefoner via Bluetooth.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mppl:

Skulle uppsakatta hjälp!

Kolla några sidor bakåt i tråden, de löste det där idag tror jag.

Permalänk
Medlem

Jag har haft telefonen i en och en halv vecka nu.

Överlag är jag nöjd. Den känns väldigt bra byggd och WP8:s gränssnitt är väldigt fräscht. Skärmen är dessutom fantastisk.

Tyvärr så är jag en av de som tycker att den är för stor. Men om sanningen ska fram så hade jag nog tyckt det om ex. GalxySIII med. Jag har haft iphone 3gs och 4a innan och det är lagom storlek för mig. Dessutom så är jag nog lite låst till Apple:s ecosystem och appar.

Hm, antar att jag får vänja mig eller försöka byta den mot någon som köpt iPhone 5. Störande.

Permalänk
Medlem

K, dags för lite mer erfarenheter.
Vet inte vad jag ska säga om batteriet, får utvärdera den lite mer.
Fulladdad vid 2300, lekte med den till 0030, hade 73% kvar på batteriet.
Vaknade 0600 och hade 53% kvar. 20% i standby läge under 5 timmar låter lite häftigt.
Laddade den till 0700 till 93% och åkte till jobbet. När jag kom hem 1530 så var den på 51%.
Och på jobbet använde jag den ganska flitigt, många ville se vad fan är den stora röda saken.
En tjej var bombsäker att jag hade nån skal på mobilen.
Verkar som att batteriet förbättras, men som jag sa, får ge den lite mer tid.
Plus jag fick typ 6-7 uppdateringar från Nokia idag, så kanske det hjälper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klb:

Överlag är jag nöjd. Den känns väldigt bra byggd och WP8:s gränssnitt är väldigt fräscht. Skärmen är dessutom fantastisk.

Tyvärr så är jag en av de som tycker att den är för stor. Men om sanningen ska fram så hade jag nog tyckt det om ex. GalxySIII med. Jag har haft iphone 3gs och 4a innan och det är lagom storlek för mig. Dessutom så är jag nog lite låst till Apple:s ecosystem och appar.

Hm, antar att jag får vänja mig eller försöka byta den mot någon som köpt iPhone 5. Störande.

Your money.
Många iFans verkar tröttna på samma gamla, men några kan inte nåt annat. Sweep on.

Permalänk
Master of Overkill

Jag har iphone 4 och har nästan inga appar, av olika anledningar, har haft iphonen i 2 år nu snart och jag verkligen hatar hur låst det är.

Synd att man har en genom jobbet annars hade man ju köpt en gul nokia 920 då man har W8 hemma

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Har ett litet problem som stör mig något extremt.
När jag skickar sms så stämmer tiden men på mina mottagna sms så är alltid klockan en timme mer.
Hur löser man detta?

Permalänk
Medlem

Var i kontakt med Nokia support idag angående rasslandet från vibratorn. Dom är medvetna om problemet men dom vet inte om det kommer någon fix för det, eftersom det kanske inte går att lösa mjukvarumässigt. Jag fick rekommendationen att lämna tillbaka luren och få en ny, men det fanns inga garantier för att den nya kommer vara bättre heller så det är ett jäkla lotteri.

Permalänk
Medlem

När man har knappsattsen till telefonen uppe så finns det ju bokstäver vid varje siffra, på min förra telefon kunde jag "stava" ett namn med dessa och telefonen föreslog kontakter att ringa. Detta verkar inte vara standard på 921an så undrar hur man sätter igång det?
Mycket smidigare att göra så, tex tryck telefonlur -> tryck knappsatts -> slå in 6-7-2 så visar telefonen tex alla osc**

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klb:

Den är ju stor, så kanske en HTC 8X hade passat bättre:
http://www.zdnet.com/nokia-lumia-920-or-htc-windows-phone-8x-...

Aningen mindre och lättare m.m..

Permalänk
Medlem
Skrivet av andr3a$:

Vem då? Jag har bara sett en person prata om det och han hade en iPhone tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falt:

När man har knappsattsen till telefonen uppe så finns det ju bokstäver vid varje siffra, på min förra telefon kunde jag "stava" ett namn med dessa och telefonen föreslog kontakter att ringa. Detta verkar inte vara standard på 921an så undrar hur man sätter igång det?
Mycket smidigare att göra så, tex tryck telefonlur -> tryck knappsatts -> slå in 6-7-2 så visar telefonen tex alla osc**

Kolla här, välj vad som passar dig
http://conversations.nokia.com/2012/12/03/customising-the-dia...

Permalänk

Jag saknar möjlighet till leveransbekräftelse för sms, jag har bara för mms. Är det samma för alla? Har för mig att jag såg att ngn skrev att telefonen stödje det nämligen.