Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskskit:

Jaha då har det hänt som inte får hända, tappade mobilen inomhus från "fick" höjd och har nu spindelnät över hela skärmen... fan va surt.

Varför står det inte Nokia på din?

Permalänk
Medlem

Okej, har tydligen köplats nr4 hos Halebop så jag kommer få en telefon ur nästa leverans, som de inte kan säga något om när den kommer. Ska jag avbeställa telefonen från dem eller ser ni någon nackdel med Elgigantens "version" ?

Edit: jaha, när man ska förboka telefonen står det plötsligt att den inte finns i lager i ditt valda varuhus och att den inkommer först 2013-01-10. Står likadant på några övriga butiker som jag kollade också. Får nog ringa och kolla.

Permalänk

Hoppas att man in framtiden kan byta ut Bing på sökknappen. Den sökmotorn är totalt värdelös.

Permalänk
Medlem

Har lekt lite mer med kameran och testat mot en iPhone 4S, tema närbilder.

Jag tycker att Lumian tar bättre bilder, men det gäller att man gör rätt inställningar först då. Drar man bara upp luren och bränner av en bild blir resultatet oftast inte vad man önskat sig.
Jag valde motiv: Närbild, satte iso på 200 så att den inte skulle skjuta i höjden samt att jag valde att fokusera och ta bilden direkt på skärmen, och framförallt det sistnämnda gör faktiskt otroligt mycket konstigt nog.

Så kontentan av det hela är väl att Lumian kräver lite mer pillande för att få till de riktigt bra bilderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

Varför står det inte Nokia på din?

Jo det står Nokia på den. Vinkeln och blixten döljer nog loggan. Fotat med min gamla desire

Permalänk
Medlem

Jag använder Wimp när jag är ute och springer men det som irriterar mig är att efter ca: 10min så stängs musiken av och man måste ta upp telefonen och trycka på play igen. Är det någon inställning jag missat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

filtrera ? Går ju välja bort Hotmail, facebook mm. I kontakter ;p

sedan går det på varje konto välja om man vill synka kontakter, mail, kalender. Hittas både under inställningar i kontakter och under inställningar @ swipe vänster sedan gå in på epost inställningar för att sedan välja i varje konto vad mobilen skall synka.

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet när jag synkar från gmail är att jag får med alla kontakter men inte alla nummer som finns i kontakterna. Utan får bara med hälften ungefär och resten är tomma kontakter utan telefonnummer.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Problemet när jag synkar från gmail är att jag får med alla kontakter men inte alla nummer som finns i kontakterna. Utan får bara med hälften ungefär och resten är tomma kontakter utan telefonnummer.

Jag tror svaret finns tidigare i denna tråd - kanske en vecka tillbaks i tiden, kan inte hitta posten just nu.

Men problemet var tydligen att de kontakter där numret ligger inlagt som "home" eller "iphone" inte kan hanteras korrekt.
Lösningen var då att redigera kontakterna så att numret inte låg under de kategorierna.

Uppdaterar med länk om jag hittar posten.

Permalänk
Medlem

Köpte Copter skydd idag, lätt att sätta dit (efter lite om och men). Ser bra ut, känns inte direkt att det sitter ett skydd ovanpå heller. Kanske att fingret glider en aning trögare, men det går ju att använda fingertoppen/nageln ändå så det är ju inga problem.

Någon som hört något nytt om EAP-TLS/TTLS?

Permalänk
Medlem

Ok nu har jag en röd äntligen, en norsk Hur stänger man av vibrationen vid knappnedtryckning? Vibratorn låter ju så förbannat smäckig och tar ner hela kvalitetsintrycket på telefonen så det måste bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Vad är det som inte stämmer? Det har redan konstaterats här i tråden att allt är i sin ordning.

Ta först reda på vad jag har skrivit o kom med någon ide o förslag istället..

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjavel:

Om man är ute och vandrar så är det jäkligt skönt att kunna stänga av mobilen för att spara batteri men ändå ha en väckarklocka till hands.
Men det verkar ju vara en funktion som vi nog aldrig får se mer tyvärr.

Min Lumia 800 drog igång och väckte mig häromdagen fast den var avstängd, så på den går det iaf. Jag har inte provat på 920.

Dock går det inte ha någon av dem avstängda och samtidigt ladda dem.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilsrock:

Min Lumia 800 drog igång och väckte mig häromdagen fast den var avstängd, så på den går det iaf. Jag har inte provat på 920.

Dock går det inte ha någon av dem avstängda och samtidigt ladda dem.

Mycket märkligt då Lumia 800 inte har den funktionen, tror inte WP har det över huvudtaget.
Jag har testat flera gånger, har även läst här och på andra forum att Lumia 800 inte har den funktionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbovin:

Ja sedär! Fanns i lager här i stan till och med. Frågan är dock hur sugen man är på en "norsk" version utan 4G aktiverat.

det går faktiskt att aktivera igenom att trycka ##3282# gå på inställningar "..." Längst ner till höger och aktivera network type till 4g, funkade för mej

Permalänk
Medlem

Uppdaterad info från SEB ifall det intresserar någon :-)?

"Tack för din sypunkt om Win Phone. Vi har flera spännande idéer inom området. Jag hoppas att vi kan lansera en lösning under 2013"

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem

Inser med tydlig klarhet att Lumia 920 är den mobil jag längtat efter hela mitt liv. Tack Apple, det var du som visade vägen. Utan dig, ingen Lumia!

Permalänk
Medlem

Jahap då var Fatboy-laddaren postad och på väg. Tror fortfarande jag är lite knäpp som betalar 200 kr extra för en tygpåse med kardborreband.. men på sikt är ju 200 kaffepengar.
Hade bokat en röd men det var tänkt till min gula telefon. Eftersom luren blev en röding så fick laddaren bli svart.

Har haft 920 nu i en halv vecka och idag insåg jag hur mycket jag gillar menyerna, de är behagligt svarta och enligt mig jävligt stylish.

Sen är jag ytterligare lite mer kär i Nokia Music, haft det på på jobbet hela dagen och till och med Spotify-folket är impade av mixarna vi fått digga till.

Permalänk
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag har haft telefonen i lite drygt en dag nu och är inte så överdrivet imponerad som vissa här inne här. Vissa saker stör mig, multitasking är tex sjukt konstigt och jag fattar inte riktigt hur det fungerar. Kör programmet fortfarande i bakgrunden eller inte, hur gör jag om jag snabbt vill starta musiken jag lyssnade på senast?
På iphone är det ju bara dubbelklick på hemknappen och swipe åt vänster så kommer man åt den senaste startade mediaspelaren, har vet jag inte hur det funkar.
Och igår flippade telefonen ur helt och tappade täckningen och hade sig, väldigt konstigt för plötsligt fungerade det igen och har inte krånglat sen dess.

Förövrigt undrar jag hur det ligger till med skärmskydd, finns det nåt bra som täcker hela skärmen, dvs den kurviga delen också? Antar att man måste ha ett sånt skydd som är fuktigt för att det ska funka? Eller? Just nu har jag ett skydd på men det täcker en ganska liten del av skärmen vilket gör att det syns mycket mer än det hade behövt göra.

Varför ha Skärm skydd? det är ju Gorilla glas 2 på den. På min gamla htc med gorilla glas finns inte en repa trots 1,5 år i min ficka med mynt och annat!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasAsb:

Tänk vad alla tror att gorilla glas är oförstörbart. Det är att det är lite mer reptåligt än vanligt glas. Men det går att repa och spräcka i miljoner bitar ganska enkelt. Tror folk har en enorm övertro på det

Problemet är ju att folk tror att gorilla glas är övertåligt vilket det inte är. Tåligare än vanligt är det ju och speciellt mot repor som det är designat för. Så stötar tar den ju inte som en gud.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Det finns 6 st svarta Fatboy-kuddar i lager hos Webhallen.
http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/164295-nokia_fat...

Det finns även 4 st stående laddare i vitt att beställa.
http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/164405-nokia_dt-...

Dustin har några laddplattor i lager. Vit, blå och röd.
http://www.dustinhome.se/product/5010657464/nokia-wireless-ch...
http://www.dustinhome.se/product/5010657461/nokia-wireless-ch...
http://www.dustinhome.se/product/5010657462/nokia-wireless-ch...

Är det någon som har beställt en röd Fatboy-kudde och fått hem den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av club01:

Problemet är ju att folk tror att gorilla glas är övertåligt vilket det inte är. Tåligare än vanligt är det ju och speciellt mot repor som det är designat för. Så stötar tar den ju inte som en gud.

Tål den stötar bättre med skärmskydd då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stiberg:

Det finns 6 st svarta Fatboy-kuddar i lager hos Webhallen.

Det finns även 4 st stående laddare i vitt att beställa.

Dustin har några laddplattor i lager. Vit, blå och röd.
http://www.dustinhome.se/product/5010657464/nokia-wireless-ch...
http://www.dustinhome.se/product/5010657461/nokia-wireless-ch...
http://www.dustinhome.se/product/5010657462/nokia-wireless-ch...

Är det någon som har beställt en röd Fatboy-kudde och fått hem den?

he he, det fanns 7 fram tills jag klickade bekräfta

Om du vill få lite feeling för den röda så kan du kolla den här:
http://www.youtube.com/watch?v=alv_oGKB3ck&sns=em

Permalänk
Medlem

Precis fått min telefon och vilken gud den är! Älskar den det lilla jag använt den!

Men har dock ett problem, beställde telefonen i mitt moders namn och nu när jag ska ladda ner appar står det att jag måste ändra i "Min Familj-inställningar". Direkt när jag klickade på logga in så kom jag in på min vanliga mail och min telefon var automatiskt en svart lumia 920.

Frågan lyder; Måste jag göra ett microsoft konto åt min morsa för att sedan tillåta detta på min mobil? Och isåfall, hur ska ja göra det steg för steg då jag inte vet hur dom ska kunna förstå att vi är familj, hon är min moder och att telefonen är min.

Min andra fråga lyder; Jag hade tänkt att skicka in ett formulär till Tele2 så att namnet står på mig istället för mamma. Kommer detta att ändra ovanstående problem automatiskt eller måste jag ändå ändra "min familj-inställningar"? Tacksam för svar!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk

Har verkligen velat fram och tillbaka mellan 920 och 820, såg att 820 finns på lager hos INET. Beslutsångest järnet just nu.

Permalänk
Medlem

Vad är det för väderapp denna person har? http://www.youtube.com/watch?v=HXb1SQArgkc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1980:

Har verkligen velat fram och tillbaka mellan 920 och 820, såg att 820 finns på lager hos INET. Beslutsångest järnet just nu.

Det som avgjorde det för mig var att 920 vara snyggare och osade mer utav kvalité. Sen också den där tanken att man kunde ha något bättre skulle störa mig som fan!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Dag tre med telefonen och jag är ännu nöjdare än dag två

Men, är det bara jag som varje gång innan jag släcker telefonen drar så att de översta tilesen ligger kant i kant med övre skärmkanten?
När man stänger en app eller trycker på Home så kommer man till starskärmen som då har ett svart tomrum överst i bild.
Drar man upp tilesen Innan släckning så ligger det snyggt kant i kant när man slår på den igen

Nåå är jag komplett galen eller bara lite neurotisk?

Hahaha! Jag som trodde jag var ensam om det.
Det ser ju så mycket bättre ut, och jag märkte att dom flesta reklambilder på Lumia 920 och HTC 8X hade tilesen placerade precis så.
Hoppas det är något dom fixar i en patch.

Permalänk
Skrivet av elkeR:

Det som avgjorde det för mig var att 920 vara snyggare och osade mer utav kvalité. Sen också den där tanken att man kunde ha något bättre skulle störa mig som fan!

Det skiljer ju också för lite i pris mellan 920 och 820 tycker jag, för att 820an ska vara värd det. Det blir att fundera ett tag till.

EDIT: Den här tråden slingrar sig snart ut på internet och skapar sig en egen domän, grotesk börjar den bli på nätta 5311 inlägg so far.

Permalänk
Medlem
Skrivet av floopydoodle:

Hahaha! Jag som trodde jag var ensam om det.
Det ser ju så mycket bättre ut, och jag märkte att dom flesta reklambilder på Lumia 920 och HTC 8X hade tilesen placerade precis så.
Hoppas det är något dom fixar i en patch.

Har också tänkt en del på det. När man ändå inte kan ha någon bakgrudsbild så borde tipsen fylla hela skärmytan tycker man. Sen har jag ju kommit på att det övre mellanrummet måste vara platts för alla meddelanden som dyker upp (även om det är lite onödigt, för meddelanden ligger ändå över tilsen). Hoppas att det kommer ett skönhetsuppdatering till det:)