Permalänk
Avstängd

Kalle ankas jul, ocensurerad.

Idag fick vi reda på att klassikern, "Kalle ankas jul" som tillhör Svensk tradition, har blivit censurerad, vi har dock fixat lösningen på problemet,
se Kalles jul, oklippt i HDhttp://kallesjul.tv/ God jul ♥

Gilla gärna facebooksidan också! Detta hjälper oss att komma ut, så alla får se Kalles jul i orginalklippning, och därmed bevara jultraditionerna!

PS. Detta skall absolut inte ses som reklam, det är inte det vi vill. Detta görs enbart eftersom vi märkte att det var MÅNGA som blev irriterade över att Disney klippt bort scener ut filmen. DS.

Permalänk
Avstängd

FAN va nice, detta gillas starkt!

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Medlem

I love you.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Inga jävla moralkärringar ska få komma och förstöra jultraditionen! denna hemsidan gillas starkt!

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Är det inte bara en scen som klipps bort?

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlorrpaN:

Är det inte bara en scen som klipps bort?

De verkar ju klippa olika varje år, scenen med husvagnen är ju det perfekta exemplet. Där är det mesta bortklippt.
Det är en av anledningarna till att jag inte riktigt bryr mig längre. Men, när de klipper med moralpanik så blir man mest trött.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ramblemoe:

De verkar ju klippa olika varje år, scenen med husvagnen är ju det perfekta exemplet. Där är det mesta bortklippt.
Det är en av anledningarna till att jag inte riktigt bryr mig längre. Men, när de klipper med moralpanik så blir man mest trött.

Sidan kommer köra orginalklippet, utan några klippningar

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Medlem
Skrivet av aekblom:

Sidan kommer köra orginalklippet, utan några klippningar

Det förstod jag också. Vet inte om du missade citatet?

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Uppskattar ert initiativ mot censuren mycket!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nu återstår bara utmaningen att fixa inkopplingarna hos farföräldrarna på julafton:P

Permalänk
Medlem

UNDERBART!!!

Sidan ser ju riktigt fin ut också

Kan man spara klippet sen tex för framtida jular eller lovar ni att återkomma varje jul ??

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

kan tyvärr inte gilla sidan då jag aldrig skaffat ett fejsbok konto men väldigt bra initiativ:)!!

Permalänk
Entusiast

Grymt, ska försöka få min familj att titta på detta istället för sändningen i TV

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

Inga jävla moralkärringar ska få komma och förstöra jultraditionen! denna hemsidan gillas starkt!

Precis

Skrivet av bubbleq:

Uppskattar ert initiativ mot censuren mycket!

Tackar Länka gärna runt sidan så fler får veta om detta!

Skrivet av markus9090:

nu återstår bara utmaningen att fixa inkopplingarna hos farföräldrarna på julafton:P

Det löser du nog!

Skrivet av '[TBOC:

Razor;13000433']UNDERBART!!!

Sidan ser ju riktigt fin ut också

Kan man spara klippet sen tex för framtida jular eller lovar ni att återkomma varje jul ??

Tackar, vi kommer återkomma varje år, nästa år blir det nog appar till samtliga enheter (inklusive smart-tv mm)

Skrivet av markus9090:

kan tyvärr inte gilla sidan då jag aldrig skaffat ett fejsbok konto men väldigt bra initiativ:)!!

Tackar, sprid länken, glädjen! Sharing is caring.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra någon tar tag i det

Visa signatur

TUF GAMING B650-PLUS WIF|Ryzen 7 7800x3d|RTX 4080 Super 16G |DDR5 32GB |2x Kingston FURY M.2 SSD | NZXT Kraken 240|NZXT H6 Flow RGB |Dell 32" Alienware AW3225QF OLED 4K

Permalänk
Medlem

Lagligt? Har ni tillåtelse av Disney att sända programmen? Tänker på Swecs regler här, specifikt "§ 7 Piratkopiering"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Lagligt? Har ni tillåtelse av Disney att sända programmen? Tänker på Swecs regler här, specifikt "§ 7 Piratkopiering"

Men för guds skull, att censurera borde vara många gånger värre, uppmuntra honom istället! (Y)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

så länge han och alla som tittar på det betalar "licenspengar" så borde det inte vara några problem:)

Permalänk
Medlem

Asså kolla in denna sida http://www.friatider.se/kalle-ankas-jul-censureras-av-disney
När jag läste pj73 inlägg så inser man vart vi är på väg. Och jag som har ett svart tangentbord, illa.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av markus9090:

så länge han och alla som tittar på det betalar "licenspengar" så borde det inte vara några problem:)

Vi har löst det här

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Punnisher:

Asså kolla in denna sida http://www.friatider.se/kalle-ankas-jul-censureras-av-disney
När jag läste pj73 inlägg så inser man vart vi är på väg. Och jag som har ett svart tangentbord, illa.

ofan jag som brukar slå på mitt tangentbord (som åxå är svart) ibland då det går dåligt fan va rassistisk jag är ,det är ett problem vi måste alla ta bort våra svarta tangent bord o byta ut dom mot vita tangentbord igen *ironi!"

Visa signatur

Intel core i7 3770k 4,6ghz - 16gb ddr3 - 4tb lagring ,256gb SSDhd - gtx 670
testat SLI och fick i 3dmark 15600 på performens

Permalänk

Samma vissa som dem ändrade namnet på här i Sverige.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Punnisher:

Pj73 överdriver såklart.

Problemet är väl snarare att vem som helst kan skapa en nyhet om "En muslimsk man vill inte fira jul" o plötsligt blir det ett jävla liv om att "svensk kultur är i fara". Vilken kultur har vi i Sverige egentligen? Varför firar vi jul? Vår kultur är ju redan halvdöd, och det löser vi så bra själva utan att skylla på invandrare eller "PK media". Vår kultur består ju av att äta mat, supa och ge varandra presenter, det och att konsumera och överträffa grannen. Fråga random svensk och vi kan inte redovisa för vår kultur ens 100år tillbaks i tiden.

Märk väl att det inte är invandrargrupper som skapar dessa debatter om Lucia, Pepparkakor och julfirande utan oftast "etniska" svenskar, även om jag personligen mår illa av att ens beskriva i termer av oss, vi och dom.

Som här i Växjö tex, Socialdemokraterna tyckte att man skulle ta ledigt på muslimska helgdagar, bara genom att flytta runt lite dagar, så det skulle inte bli mer ledigt, bara att man omfördelar annorlunda. En Imam gick direkt ut o sa att "det vill vi inte för då blir vi särbehandlade, och det vill vi inte". Kan tänka mig att rubrikerna gjorde att många knöt handen i fickan...
Detta kan därefter skapa rubriker som "Muslimerna vill ha ledigt på sina helgdagar", och detta uppfattas då som ett hot, fastän det är tvärtom.

Känns som att det pågår en rasistdebatt och "försvar" av vår kultur när det inte finns något hot. Låt folk fira som dom vill, jul, sabbat eller ramadam.
Varför måste alla bry sig så jävla mycket? Fira du din jul hur du vill, det är ingen som bryr sig eller tar illa upp, och om någon gör det, varför ska du bry dig?

Men visst är det skönt att skylla allt på invandrare? Inte så att vi har andra problem med storföretag som inte betalar skatt, mutor till regimer, korrupta politiker som använder skattepengar för sina egna fester osv osv. Där snackar vi miljarder som försvinner varje år, som skulle kunna hjälpa samhället i stort istället. Nej invandring och mörkhyade människor är verkligen inte Sveriges största problem.

Och slutligen, gitvetvis läser man i kommentarsfältet om att det minsann är judar som styr Disney...judarna styr ju allt och illuminati styr världen.
Ibland blir man så förbannat trött på människor, här bor vi i ett av världens rikaste och mest utbildade länder, men likt förbannat växer SD och hatet mot oliktänkande. Precis som så många gånger förr i historien...jo det kan hända här också.

/end rant men blir fan förbannad när man läser skitkommentarer (inte din då utan vissa SDanhängare på Friatider, som tur är finns det mycket mothugg också)

Permalänk

Åh herregud jag tror mig svimma, den sidan är ju en rasistskandal.

Ica har tydligen tagit bort de pepparkakor som är formade som gubbar.

Vi har ju tyckt Amerika är knasiga med att stämma någon efter att ha snubblat på skosnöret men undra om vi inte är på god väg att få likadant här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltaMelta:

Åh herregud jag tror mig svimma, den sidan är ju en rasistskandal.

Ica har tydligen tagit bort de pepparkakor som är formade som gubbar.

Vi har ju tyckt Amerika är knasiga med att stämma någon efter att ha snubblat på skosnöret men undra om vi inte är på god väg att få likadant här.

Varför är det lagligt att göra t.ex snögubbar då? Snön är vit, så jag finner det ytterst kränkande mot mig som är vit! ._.
(Jag är alltså inte seriös, ger bara ett exempel på hur dumma alla håller på att bli för att de är rädda att de kommer att se ut som rasister mot specifikt svarta personer.)

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Tack gubbar erat arbete är mucho uppskatatt!
Om ni får problem med server underhåll kostnader så kanske ni borde ha en liten paypal donate knapp ?:)

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

Är allt oklippt?
Det som är från långfilmer antar jag är klippt, men resten?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

För guds skull... Jag har aldrig ens uppfattat dockorna som att de ska föreställa svarta, de är ju för guds skull kritvita runt käften upp till näsan, hur många svarta (var av de flesta inte ens är i närheten av att vara svarta) människor är det? Har alltid trott att de ska föreställa möss, eftersom Musse Pigg och har vitt runt munnen som dockorna har.

Hur är det rasistiskt att en "svart man" a.k.a docka rider på en vagn? De är väl snarare rasistiskt att svarta inte skulle få åka på vagn i tv?
Är väl ingen som har sagt att alla judar ser ut som dockan heller, eller ens att någon jude ser ut så? De som ens nämnt det är någon som har viljat verka så utan fördomar att de hittar dem överallt.

EDIT: Fixar lite autocorrect fel

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

varför gnäller ni inte på scenen när kalle skjuter med kulspruta efter fåglen i jungeln? det är censurerat på julafton med.

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Men herregud.... det är år 2012, måste vi kolla på rasistiska filmer bara för att det skall vara "som förr" ?

Vad är värst, att den censureras eller att någon gör sig besväret att sprida den ocensurerade versionen?

Sen har jag aldrig fattat hypen med kalle.... karl bertil johnssons julafton är så mycket bättre, och vid en tid som inte krockar med julmaten dessutom!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight