Jag har kört denna nu i några dagar och måste säga att jag älskar den. Jag är väldigt kritisk när det kommer till datorer och jobbar som IT tekniker i 14år nu.
Jag var lite skeptisk till fläktljudet som folk har pratat om, jag har grymt svårt för ljud. Men det stör mig inte mycket kan jag säga. Och dom flesta tror
att Lenovo kommer komma med en uppdatering för att fläkten inte ska gå hela tiden.
Skärmen är helt underbart skarp och pekskärmen är väldigt exakt. Har precis installerat Bluestacks på den och alla mina android spel/appar fungerar klockrent. Dottern älskar att ha sina ritprogram på 13" pekskärm. Finns inget behov av en platta längre.
Även om jag har lite svårt för W8 så verkar det bra trots all förvirring.
Negativa är touchpaden, jag är INTE van vid dessa stora pads med inbyggda knappar. Men hoppas jag vänjer mig. Men det faller sig väldigt naturligt att även om jag använder den som laptop så använder jag touchskämen mycket ändå. Känslan i musen är dock riktigt bra. Inga eftersläpningar alls.
Och det känns som att W8 kommer till sin rätt med en touchskärm.
Tangentbordet kanske inte håller thinkpad klass men tcker det är fullgott. Det känns välgjort, och i tabläget så känns det inte all "läskigt" att trycka ner knapparna. Det känns som att dom har tänkt på detta och att dom pallar med det.
Gillar det faktum att dom numera har gjort så att man måste trycka FN för att få F1 - F10 att fungera. Bättre att ha snabb åtkomst till skärmstyrka, ljudvolym etc etc. Och detta går att ställa tillbaka i BIOS om man vill ha F1 - F10 som primärt istället. Visst hade det varit önsvärt med bakgrundsbelyst tbord, men man kan inte få allt.
Jag kan rekomendera denna till alla som går i köpestankar. Tveka inte