Vill spela ett spel i fullskärm på min sekundära skärm.

Permalänk
Medlem

Vill spela ett spel i fullskärm på min sekundära skärm.

Har fått ett dilemma nu,min primära skärm har 120hz men annan aspect ratio (16:10) än vad standard skärmar har. Och min sekundära skärm har 16:9 i 60hz.
jag vill spela ett specifikt spel på min sekundära för att den har rätt aspect ratio och spelet kan bara funka i 60 fps så jag behöver inte 120 hz för det.

Så nu undrar jag om det går att starta upp fullskärms spel på min andra skärm utan att behöva byta så den sekundära blir min primära?

visste inte riktigt var jag skulle skapa denna tråd så ursäkta om det blev fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cervatoz:

Har fått ett dilemma nu,min primära skärm har 120hz men annan aspect ratio (16:10) än vad standard skärmar har. Och min sekundära skärm har 16:9 i 60hz.
jag vill spela ett specifikt spel på min sekundära för att den har rätt aspect ratio och spelet kan bara funka i 60 fps så jag behöver inte 120 hz för det.

Så nu undrar jag om det går att starta upp fullskärms spel på min andra skärm utan att behöva byta så den sekundära blir min primära?

visste inte riktigt var jag skulle skapa denna tråd så ursäkta om det blev fel.

i vissa spel går det ju att ställa vilken monitor spelet ska vara på

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Vet att det finns ett program som tar bort kanterna på spelet så det blir fullskärm.
Vet dock inte vad det heter

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

i vissa spel går det ju att ställa vilken monitor spelet ska vara på

har inte sett nåt sånt ingame i options iaf.. ska kolla i mappen

Permalänk
Medlem

Förslagsvis borderless (ingame inställning), annars är det bara ändra primär skärm när det är dags att spela

Permalänk
Medlem

Har du turen att ha en 16:10 skärm så använd det för tusan! ^^

Permalänk
Medlem

Kanske inte så relevant men vilken skärm använder du? Letat ihjäl mig efter en 120hz skärm med 16:10 men aldrig hittat! Det enda som finns på prisjakt är en 22'tums som inte säljs nånstans, och en för 18 papp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparven89:

Förslagsvis borderless (ingame inställning), annars är det bara ändra primär skärm när det är dags att spela

problemet när jag ändrar primär skärm är att datorn får fnatt. det blir konstigt lagg i operativ systemet och vissa program lägger av,youtube/streams har 10 fps.
måste koppla bort skärmen för att datorn ska bli normal igen. orkar inte med sånt krångel.

ska se ifall det funkar med borderless!

Skrivet av 95erhe73:

Har du turen att ha en 16:10 skärm så använd det för tusan! ^^

det är ett Fightingspel. och alla turneringar har 16:9 skärmar så tränar jag in spacing på min 16:10 så stämmer inte nåt när jag kör på 16:9 skärmar.

Skrivet av Zaptoit:

Kanske inte så relevant men vilken skärm använder du? Letat ihjäl mig efter en 120hz skärm med 16:10 men aldrig hittat! Det enda som finns på prisjakt är en 22'tums som inte säljs nånstans, och en för 18 papp.

Den jag har är Samsung 2233rz går inte att köpa ny tyvärr.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem förut, det bästa jag hade att komma med var att ALT+Enter för att göra det till en ruta, sen flytta över det till andra skärmen och förstora det igen. Vissa spel gick på det medans andra helt enkelt for tillbaka till "fel" skärm :/

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Är ju inte så svårt att byta primär skärm när du ska spela annars