Video: Far Cry 3 från E3-mässan jämförs mot det färdiga spelet

Permalänk
Medlem

Lite ruttet utav dem. Men jag vad nöjd med spelet ändå! Tyckte det var underbart roligt och grafiken var mer än godkänd.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dallebull:

Oh Ubisoft, you did it again.
Sen gnäller dom på att ingen köper PC spel och att pirater är roten till deras dåliga kassaflöde.

Gör bättre spel så köper folk dem PUNKT

Det är kanske piraterna som är orsaken till detta. Det är ju på konsolspelen dom tjänar alla pengarna.
Om PC-varianten ser mycket bättre ut så kanske samma personer laddar ner spelet istället.
Har hört en siffra som säger att över 90% av alla som spelar pc-spel laddar ner iställer för att köpa..

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag ställer mig till dem som tror att grafiken bantats ner för att lättare anpassas efter konsolerna. Eller för att det va så sjukt dåligt optimerat i början att de helt enkelt inte lyckades få det att flyta på även på en modern PC. Det är lite pinsamt faktiskt. Finns många snyggare spel som flyter på bättre.

Sanning, tyvärr får vi aldrig det på svart eller vitt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179202:

Det är kanske piraterna som är orsaken till detta. Det är ju på konsolspelen dom tjänar alla pengarna.
Om PC-varianten ser mycket bättre ut så kanske samma personer laddar ner spelet istället.
Har hört en siffra som säger att över 90% av alla som spelar pc-spel laddar ner iställer för att köpa..

EA, eller vilka det nu var, tjänade ju mer på PC än på PS3. Xbox 360 låg ~10-15% högre än PC.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon179202:

Det är kanske piraterna som är orsaken till detta. Det är ju på konsolspelen dom tjänar alla pengarna.
Om PC-varianten ser mycket bättre ut så kanske samma personer laddar ner spelet istället.
Har hört en siffra som säger att över 90% av alla som spelar pc-spel laddar ner iställer för att köpa..

Finns också undersökningar som visar att dom som piratar också handlar mer musik, film och spel än dom som inte gör det.
För övrigt så är jag väldigt glad att jag testade detta spel innan köp, hos en kompis såklart.
Då slapp jag köpa ytterligare ett spel som inte håller vad det lovar.

Falsk marknadsföring är ju vad det är, och oftast är det även olagligt att vilseleda sina kunder, även om man säkert hävdar att E3 mässan var en tidig build osv, men varför ta bort saker i efterhand? En PC hade pallat det om man hade fått ändra inställningarna själv.

Sen vad har svenska Massive med grafiken det att göra? Dom gjorde väl endast multiplayer?

Ska bli spännande att se Ubisofts svar.

Permalänk
Inaktiv

Går inte att maxa (då menar jag ALLT) på mitt GTX 690 i 2560x1440. Det ända spelet jag stött på som får fläktarna att gå på högvarv men levererar ett så fattigt resultat. Det här spelet är så löjligt dåligt optimerat att Ubisoft borde stämmas för inkompetens (och sin för-renderade och efterbehandlade E3 video).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179202:

Det är kanske piraterna som är orsaken till detta. Det är ju på konsolspelen dom tjänar alla pengarna.
Om PC-varianten ser mycket bättre ut så kanske samma personer laddar ner spelet istället.
Har hört en siffra som säger att över 90% av alla som spelar pc-spel laddar ner iställer för att köpa..

Jo jag har hört det där från en ganska säker källa. Källan är VD på ett företag som har gjort sig känt för sina antipirat-system*.
*Som gjorde de köpta spelen obrukbara, medans crackade piratkopior fungerade hur bra som helst.
Källan uppgav indirekt också att piratkopiering är roten till all ondska här i världen.
(...eller var det "inkorrekt"?)

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179202:

Det är kanske piraterna som är orsaken till detta. Det är ju på konsolspelen dom tjänar alla pengarna.
Om PC-varianten ser mycket bättre ut så kanske samma personer laddar ner spelet istället.
Har hört en siffra som säger att över 90% av alla som spelar pc-spel laddar ner iställer för att köpa..

Skitsnack.

Permalänk
Medlem

Konsoltrollet var väl framme igen och försämrade ännu ett spel för PC.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

Skulle vara skönt att slippa Ubi soft! KK skulle få mig att må bra!

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

Frågor till er som lever i tanken att man inte köper spel för bra grafik,

Man vill väl använda sin dator till max?
Varför snåla på grafik pågrund av konsolernas begränsning?
Är det inte tillåtet att gilla grafiskt vackra spel?

Skulle t.ex. aldrig spelat klart Skyrim utan dess grafik som föll mig i smaken.

För mig har bra multiplayerspel fokus på gameplay medans bra singleplayers är en njutning med vacker miljö och bra story.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Har de med ryktet att spelet skulle kräva typ en i7 3770 samt 2x 680 för att driva de?

De "leakade" ju extrema hårdvarukrav en tid innan release..

Men iallafall. Det är årest bästa spel utan tvekan.

Inte för att vara sån men release var faktist i fjol och det året släpptes en hel del spel som "utan tvekan" utmanar den titeln.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Frågor till er som lever i tanken att man inte köper spel för bra grafik,

Man vill väl använda sin dator till max?
Varför snåla på grafik pågrund av konsolernas begränsning?
Är det inte tillåtet att gilla grafiskt vackra spel?

Skulle t.ex. aldrig spelat klart Skyrim utan dess grafik som föll mig i smaken.

För mig har bra multiplayerspel fokus på gameplay medans bra singleplayers är en njutning med vacker miljö och bra story.

Klart man vill använda sin dator till max, men det utesluter väl inte att man kan spela spel som är mindre krävande?
Andra frågan förstod jag inte.
Givetvis är det tillåtet att gilla grafiskt vackra spel, har någon påstått något annat?

Håller med att skyrim har finfin grafik, men skulle spela det även om det såg sämre ut då det är så ruskigt roligt.

För övrigt roligt hur du i princip säger att grafik är allt och så spelar du call of duty som ser ut som spya.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Tycker e3-versionen ser sämre ut, kolla på bilderna och jämför texturerna på bryggan. Eller solen som syns mellan träden. Det verkar bara som dom mixtrat lite med vegetationen?

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Skrivet av Lankus:

Frågor till er som lever i tanken att man inte köper spel för bra grafik,

Man vill väl använda sin dator till max?
Varför snåla på grafik pågrund av konsolernas begränsning?
Är det inte tillåtet att gilla grafiskt vackra spel?

Skulle t.ex. aldrig spelat klart Skyrim utan dess grafik som föll mig i smaken.

För mig har bra multiplayerspel fokus på gameplay medans bra singleplayers är en njutning med vacker miljö och bra story.

Gå du och starta Far Cry 3 och maxa alla inställningar. Vad får du för fps? Trodde väl det, även om retail hade sett ut som demo så hade ingen kunnat köra det maxat och därmed hade det inte gjort någon skillnad. För nuvarande använder du din dator till max så ditt argument är delvis felaktigt.

Det är dock surt att konsoler sabbar ännu ett PC spel (om det är sant att det är ett resultat av konsoler).

Visa signatur

Jag har en processor, ett grafikkort, två hårddiskar, fyra ram minnen, ett nätaggregat och ett moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1up:

Inte för att vara sån men release var faktist i fjol och det året släpptes en hel del spel som "utan tvekan" utmanar den titeln.

Say what now? Släpptes FC3 förra året? Jag måste missat detta

Permalänk
Medlem

Alltså folk klagar på att slutversionen skiljer sig mot en beta? De kom väl på att systemkraven var på tok för höga med den visade beta-grafiken. Med tanke på att folk klagar på prestandan med nuvarande grafik så skulle det väl vara ospelbart för nästan alla om de kört på beta-grafiken.

Och ja det känns som ett dåligt optimerat spel, men det är tyvärr inte ovanligt för portningar från konsoll er vilket FC3 är vad jag vet. De stora pengarna tjänas ju just på konsoll-spel eftersom piratkopierandet inte alls är lika utspridd där som för PC, vilket leder till att spel allt för ofta optimeras för konsoller i första hand och det kommer billiga dåliga portningar till PC.

Vissa spel släpps ju inte ens till PC längre, jag blev grymt besviken på att GTA V inte kommer till PC, även om det hade varit en dålig portning. Hoppas de har ändrat sig/kommer ändra sig så att det kommer till PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

jag kör på en Amd Fx 8150 8 sjärni prossesor 32GB DDR3 i ram SSD hdd med corsairs h100 vatten kylning och ett Gforce GTX670 kort på ett Asus Sabertooth 990FX kör ju på högsta utanproblem men inte fanken får jag som på E3 mkt mer detaljerat det är ju tråkigt tycker jag man ska ju kunna maxxa om det går lixom

Visa signatur

Dator: AMD FX 8150 ... Grafikkort: Gforce GTX Evga 670 ... Modekort: Asus SaberTooth 990FX ... Corsair Vengace 32GB DDR3 1600Mhz ... Corsair SSD 120GB ... Samt En vanlig 2TB Hdd ... CPU Kylning: Corsairs H100 Vattenkylning ... NätAgg: CoolerMaster M2 720W ... Chassi: Cooler Master CM 690 II NVIDIA Edition

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FribBe:

Skitsnack.

Tror du inte att dom skulle satsa mer på PC om dom hade mera pengar att hämta?
Pengarna styr skutan. Inte konstigt, men fullt förståerligt.

Permalänk
Medlem

Tycker detta påminner lite grann om Starcraft II, där deras alfa hade en helt annan stil (Mest synlig hos Terrans) än releasen som var bra mycket mera tecknad i sitt utseende.

Även liiiite av samma story angående Battlefield 3 om man gämnför alfa mot beta/releasen med sitt blåa filter.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Videon säger imot bilden med båten på. Så bilden säger demo medans videon säger in-game

Visa signatur

INWIN 909 | ASUS MAXIMUS X HERO | 8700K @ 4.7 | Vattenkylning | 32 GB G.skill Tridenz | EVGA GTX 1080 ti | 960 EVO 1tb + 850 EVO 1tb | SFX SX800-LTI

Permalänk
Medlem
Skrivet av anumeon:

Visst är det tråkigt att förbättra resultat i visningsex jämfört med verkligheten.
Men är det egentligen så konstigt? Titta t.ex. på en tvreklam för rengöringsmedel,, är inte alltid deras resultat på tvn bättre än verkligheten?

Marknadsföring, det är vad det är..

Fuck dat, back to minecraft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Jag har inte kollat på E3 visningen men jag reagerade på att djungeln var mer tät i första uppdraget än resten av spelet.. hmm!

Precis som i Age Of Conan då då första området ser super snyggt ut jämfört med många spel från 2012 och det kom ändå 2010, men resten ser rätt kasst ut bitvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179202:

Tror du inte att dom skulle satsa mer på PC om dom hade mera pengar att hämta?
Pengarna styr skutan. Inte konstigt, men fullt förståerligt.

http://www.destructoid.com/pc-vs-console-gaming-infographic-p...

Nä... inga pengar på pc inte. Massa pirater bara hur dur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Jo

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aMp:

Alltså folk klagar på att slutversionen skiljer sig mot en beta? De kom väl på att systemkraven var på tok för höga med den visade beta-grafiken. Med tanke på att folk klagar på prestandan med nuvarande grafik så skulle det väl vara ospelbart för nästan alla om de kört på beta-grafiken.

Och ja det känns som ett dåligt optimerat spel, men det är tyvärr inte ovanligt för portningar från konsoll er vilket FC3 är vad jag vet. De stora pengarna tjänas ju just på konsoll-spel eftersom piratkopierandet inte alls är lika utspridd där som för PC, vilket leder till att spel allt för ofta optimeras för konsoller i första hand och det kommer billiga dåliga portningar till PC.

Vissa spel släpps ju inte ens till PC längre, jag blev grymt besviken på att GTA V inte kommer till PC, även om det hade varit en dålig portning. Hoppas de har ändrat sig/kommer ändra sig så att det kommer till PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Kom väl på? Nej, detta är falsk marknadsföring - inget annat.
Och ändrar sig kommer dom nog inte att göra.. Konsollspelen är nog den enda orsaken till att spelen kommer till Pc överhuvudtaget, och då portning. Får hoppas på en förändring

Permalänk

man såg i delen där han simmade under vattnet att det var mycket grumligare i pc versionen.
kanske för att slippa rendera havsbotten så mycket...
man blir fundersam

Permalänk
Medlem
Skrivet av EazeR:

Far Cry 3 - Falling Into a Dream - Remake Parano

Finns här: http://www.youtube.com/watch?v=omrU2zyZTy8

Hmmm... Väldiga likheter med (om än inte i närheten lika bra):
http://www.youtube.com/watch?v=udpB-HP96Ow

Men det är ofta så men den här typen av musik.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dummyer:

http://www.destructoid.com/pc-vs-console-gaming-infographic-p...

Nä... inga pengar på pc inte. Massa pirater bara hur dur.

Tackar. Det där såg ju bra ut. Hoppas på mer sådant.
En sak är ju att hårdaarutillverkarna kan ha ett finger med i spelet här.
Vem köper bättre graffekort om inte spelen släpps till pc..

Permalänk

Jag blev förvånad över hur lättkört FC3 är, många verkar tycka det är sjukt tungkört men jag kör det på Ultra utan problem (40-60 fps), enda jag stängt av är AA men det tycker inte jag behövs. Kör 1080p och allt, specsen ser ni i signen, datorn är 2,5 år gammal.

Allt är ju inte maxat men att men man ska ju inte göra "maxandet" till ett självändamål. Alltså bestämt köra max för att det MÅSTE VARA MAX! Spelet ser knappt en smula bättre ut med AA, och det verkar göra det sjukt mycket mer lättkört. Men jag kanske är ute och cyklar...

Iaf tyckte jag det var jäkligt fult gjort av Ubi med E3 demon, en ordentlig speldator idag hade klarat bra mycket mer detaljer i FC3 än vad vi fick, även om det ser grannt ut som det gör. Hade velat veta vad som hände med den banan dom visade.