Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kent2
Schyssta 3D skillz!

Ideas? Solid Works?

Tror det är Pro E...

Permalänk
Medlem

Helvete. Up med guide!

Visa signatur

// Skrivet av Jonathan. :)

Permalänk

Har du provat och lana med den?
Om inte, tror du att det skulle gå bra?

Permalänk
Avstängd

Har inte helt fattat detta med blocken... hur sätts dom ihop sen?

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Avstängd

Fin kylare till minnena

Visa signatur

I want a lover I don't have to love,
I want a girl who's too sad to give a fuck.

Permalänk
Medlem

Vi vill ha en guide och fler bilder! Snyggt är det!

Visa signatur

Jag är en n00b, om du inte gillar min frågor så lär upp mig, då ställer jag dem inte...

Inte för att jag är anti eller nåt.....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buggen
Vi vill ha en guide och fler bilder! Snyggt är det!

Håller med till fullo!!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ruggigt najs

Permalänk
Medlem

Äckligt fint! Jag vill ha! Nu blir det faan till att spara och köpa ett Prometiasystem! (man har inte lika bra skillz):D

Det nya blocket såg skitfint ut!

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem

Shit va bra gjord den va! En klar 10 poängare!

Visa signatur

Pågående projekt Quiet Dream - Ska bli klar innan DH
Kom förbi plats 50 rad 13 och häsla på!

Permalänk
Medlem

Har börjat att få igång rev2 idag och kan säga att cpu blocket blir ca -40*c och vattenkylningen ca -20*c , vattnet kyls med kompressorn också som ska kyla nordbrygga och grafikkortet. Ska fixxa in alla delarna så i morgon är den nog klar... blir kul och se vad för temps man får

Visa signatur

XP 1700+@3119MHz=2:a i OC% SM JIUHB 0311 VPMW 2.2v direkt-die kompressorkyld - ABIT NF7s 2.0 - 2x256mb DDR TwinMOS - Radeon 9500np@9700pro@440/718MHz vattenkylt - 2*IBM 40gb raid0 - Lian-Li PC76 med homevapo REV 4 :::Kompressorkylningsguide

Permalänk
Medlem

jäklar!! mer bilder då hehe

Permalänk
Medlem

Hur mycket ström drar hela paketet?
Är kompressorn separat kopplade eller är allt kopplat till agget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [LSD]Ant
Hur mycket ström drar hela paketet?
Är kompressorn separat kopplade eller är allt kopplat till agget?

Den drar nog en hel del...:) vill inte veta. Kompressorn drivs på 220v från nätet.

Föresten så frös vattnet som var blandat 50/50 med glykol så nu kör jag med 10/90 med rödsprit alltså 90% rödsprit och resten vatten...ska nog inte frysa nu

Visa signatur

XP 1700+@3119MHz=2:a i OC% SM JIUHB 0311 VPMW 2.2v direkt-die kompressorkyld - ABIT NF7s 2.0 - 2x256mb DDR TwinMOS - Radeon 9500np@9700pro@440/718MHz vattenkylt - 2*IBM 40gb raid0 - Lian-Li PC76 med homevapo REV 4 :::Kompressorkylningsguide

Permalänk
Medlem

asker du är våran kung!

Bugar djupt framför dig!

Visa signatur

Asus P7P55D Pro - Intel Core i5 720@3,25 GHz - 4 Gb Corsair DDR3 - 8800 GTS 640 Mb - 1,6 Tb - LianLi PC-60

Permalänk

Så himmla sweet! Nu kliar det i mina fingrar
Väntar verkligen på en Guide

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6000 @ 2.54Ghz | Corsair XMS2 2x512MB 5400C4 | Asus P5B | Radeon X1900XT | Raptor 74GB | 2x WD 320GB| Creative X-Fi
Fujitsu Lifebook P1032 | Transmeta Crusoe 700MHz | 6h Full load

Permalänk
Medlem

måste man inte ha lite kunskaper för att hålla på med kompressor kylning...
Det känns lite risky, men det är ballt att kolla på:)
keep up the good modding

Visa signatur

||Malum cum malum expoltio est||

Permalänk

Det finns ingen som har lust att förklara hur det där med kompressor kylning fungerar???

Visa signatur

NF7-S Rev-2, Barton 2500+, 2x256MB DDR Twinmos Winbond, Radeon 9600 Pro 128MB, Maxtor 120+200GB SATA

Permalänk
Medlem

lite good shit you got där...

Visa signatur

Slipknot!

Permalänk
Medlem

Har satt in allt i chassit nu och håller på att provköra får ca -27*c på cpun och grafikkortet och nordbryggan känns också kalla... har ingen mätare på dem...
håller på att leta effter kondens men har inte hittat något än så allt verkar vara tätt.

Visa signatur

XP 1700+@3119MHz=2:a i OC% SM JIUHB 0311 VPMW 2.2v direkt-die kompressorkyld - ABIT NF7s 2.0 - 2x256mb DDR TwinMOS - Radeon 9500np@9700pro@440/718MHz vattenkylt - 2*IBM 40gb raid0 - Lian-Li PC76 med homevapo REV 4 :::Kompressorkylningsguide

Permalänk
Medlem

Få se lite nya bilder nu då.

Permalänk
Medlem

jaa bilder, älska bilder!

Visa signatur

det e lungan

Permalänk
Medlem

fan va göt

Funderar själv på att göra en så upp med guiden så snart du kan.

Du är min idol, du är kungen av hemma byggen här på swc.

Permalänk
Medlem

har optimerat mängden gas i systemet så nu får jag -32*c fullload garafikkortet blev något varmare men fortfarande kallt och hittils helt fritt från kondens... innan systemet hinner bli varmt blir tempen ca -38*c på cpun.
har ingen kamera så bilderna får dröja ett tag, kanske får en till helgen ,annars så är det lite småfix kvar som ska göras: en 120mm fläkt till på kondenseraren och två 80mm fläktar på sidan i fönstret som kyler kompressorn och ger luft till kondenserarn.

Visa signatur

XP 1700+@3119MHz=2:a i OC% SM JIUHB 0311 VPMW 2.2v direkt-die kompressorkyld - ABIT NF7s 2.0 - 2x256mb DDR TwinMOS - Radeon 9500np@9700pro@440/718MHz vattenkylt - 2*IBM 40gb raid0 - Lian-Li PC76 med homevapo REV 4 :::Kompressorkylningsguide

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asker
har optimerat mängden gas i systemet så nu får jag -32*c fullload garafikkortet blev något varmare men fortfarande kallt och hittils helt fritt från kondens...

Fan va äg!
*Snyft* När kommer bilder och guide så vi dödliga kan förstå oss på denna dundermaskin?

Permalänk

Du e ju helt sjuk ju..... Så bra får man ju inte göra....

Permalänk
Medlem

allt detta tjat om gas.... nu ska jag berätta hur en kompressor fungerar... lyssna nu:

Det en kompressor gör är att den packar luft, och sedan sänker trycket på den igen. För att luftens tryck ska kunna sänkas så tar den energi från omgivningen, alltså blir omgivningen kall. Om jag har fel nu så ahr också min NO-lärare fel

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Hur gör högt tryck måste man ha för att lyckas omvandla kväve till flytande form? mao flytande kväve

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundelin
Hur gör högt tryck måste man ha för att lyckas omvandla kväve till flytande form? mao flytande kväve

det behövs ett jäckla tryck...för kritisk temp är -149*c och det innebär att temperaturer över det kan gasen inte kondenseras så då behöver man kyla den till minst -149*c och då är det lämpligt att andvända två eller fler kompressorer för att uppnå denna temp och då blir nog kyleffekten ganska dålig.
så man ska välja en gas som har kritiskt temp på ca 80+ för att den ska fungera bra i ett kompressorkylning system.

Visa signatur

XP 1700+@3119MHz=2:a i OC% SM JIUHB 0311 VPMW 2.2v direkt-die kompressorkyld - ABIT NF7s 2.0 - 2x256mb DDR TwinMOS - Radeon 9500np@9700pro@440/718MHz vattenkylt - 2*IBM 40gb raid0 - Lian-Li PC76 med homevapo REV 4 :::Kompressorkylningsguide

Permalänk
Medlem

Sjukt fet kyling. Säger som dom andra här. VI LÄNGTAR tills du får upp din guide. Hoppas den är enkel o fin då åker slaktar handskarna på