BF3 förstörs av fuskare, vad gör EA/Dice?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scribbler:

Har precis börjat använda jetplan och har vid två tillfällen blivit nerskjuten från marken med automatkarbin och sniper är det möjligt? När jag började bli träffad så störtdök jag och flög lågt över vattnet för att sedan stiga fort som f@n endå lyckas människan träffa mig?

Det är absolut möjligt att skjuta piloter i ett Jetplan, likaså helikoptrar med gevär.
Men du skjuter inte sönder vare sig en helikopter eller ett Jetplan med Handeldvapen i spelet, så behövs Igla, smaw eller liknande.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Skrivet av Rogga67:

Det är absolut möjligt att skjuta piloter i ett Jetplan, likaså helikoptrar med gevär.
Men du skjuter inte sönder vare sig en helikopter eller ett Jetplan med Handeldvapen i spelet, så behövs Igla, smaw eller liknande.

Det var alltså planet som blev nedsjutet det exploderade medans jag satt kvar.

Visa signatur

Fractal Design Define R4|Corsair HX 750W|AMD FX-4170BE@4,2GHz|Asus Sabertooth 990FX|Noctua NH-U12P|8GB Kingston DDR3 HyperX 1600MHz|Sapphire HD 7950 3GB GDDR5 Vapor-X OC|Systemdisk Samsung SSD 830 Series 250GB|Win 7

Permalänk
Skrivet av woicer:

Fel. För att bevisa dig snabbt (117 timmar spelade):
http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/pLine-jikA/weapo...
Och du förstår snabbt varför om du kikar hur han spelar: http://www.own3d.tv/kovacou/video/812108
Inte effektivt för fem öre, men det fungerar för honom. Jag kan själv ligga på 30-33% med M16A3 när jag spelar normalt ibland vissa rundor, inget som håller sig en längre tid däremot. Allt handlar om hur man spelar.

Tror inte den här killen är ärlig riktigt. Jag har fan 20.000 kills med M16A3. du dödar ingen så snabbt med den sen kan du bursta hur mycket du vill.

Han har 10 bans med så vi får se hur länge han är kvar.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Tror inte den här killen är ärlig riktigt. Jag har fan 20.000 kills med M16A3. du dödar ingen så snabbt med den sen kan du bursta hur mycket du vill.

Han har 10 bans med så vi får se hur länge han är kvar.

Det finns inget på kontot som säger att han fuskar. Ingen statistik kan bevisa det. Filmen bevisar inte att han fuskar. Jag har över 60,000 kills med M16A3 och jag vet att man dödar så fort - om man träffar sina skott. Sedan kan givetvis ingen garantera att han absolut inte fuskar, men det finns ingen anledning att anklaga någon när man inte har några bevis, och det är det jag vill få fram. Det är just precis det som ofta händer. Sämre spelare med för högt ego dör någon gång för mycket och då måste ju givetvis motståndaren fuska. "Åhh, det är så många fuskare i BF3, vad gör dice??? bojkotta DICE!! dice suger!!!!!". Blir så jäkla less på dessa kommentarer. Samma sak som den där artikeln någon skrev som själv fuskade och påstod att han kunde se folk som fuskade. Skitsnack. Någon som bara var ute efter lite uppmärksamhet.

Med 10 bans så syftar du på metabans. På metabans kan vem som helst (som har skapat ett konto) banna vem som helst för vad som helst. Jag kan gå in och sätta en ban på dig för att du kan ha fula skor på dig. Ibland bifogas bevis i dessa bans och ja, det finns vissa användare som är mer troliga än andra. Och visst, det kan i vissa fall användas som riktlinje för att plocka uppenbara fuskare. Titta på snubben så ser du att det inte finns ett enda bevis i bananledningarna till varför personen skulle fuska. Är personen bannad av punkbuster (-> ggc-stream/pbbans) så är det en annan femma. Han kommer inte bli bannad av någon hos DICE/EA för fusk, om inte PB upptäcker något dvs.

Permalänk

Inte spelat BF3 än trots att jag haft det sedan realse, iallafall så spelar jag MW3 och där är det samma, dock går i vågor.

Dem som fuskar i smyg förstår jag mig inte iheller på men tror att dem vill folk ska tycak man är grym, precis som fattiga människor köper dyra saker för att folk ska tro dem är rika.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

är det ens möjligt ha ÖVER 50% accury med ett vapen som m16 .. tvivlar på att man är legit då .. med ett sniperbössa så är det ju en hyfsat enkel sak..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

är det ens möjligt ha ÖVER 50% accury med ett vapen som m16 .. tvivlar på att man är legit då .. med ett sniperbössa så är det ju en hyfsat enkel sak..

Att vara en bra spelare går bla. ut på att kunna välja när man ska skjuta och när det man inte har en chans, finns allt för många som bara skjuter även om det inte är större än 5%chans att den andra killen dör, vilket resulterar i väldigt liten %accury medans om man väljer sina mål lite mer taktiskt kan man döda och springa därifrån utan att bli träffad. Samt skillnaden på dig som sitter och håller in vänster musknapp och han som bara trycker på den lite snabbt!

cheers

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

är det ens möjligt ha ÖVER 50% accury med ett vapen som m16 .. tvivlar på att man är legit då .. med ett sniperbössa så är det ju en hyfsat enkel sak..

Du orkade inte ägna 3 minuter mer av ditt liv att titta på videoklippet som jag länkade :)? Du ser tydligt hur han spelar. Han skjuter inte om han inte vet att alla kulor träffar, på ett extremt sätt. Helt värdelös spelstil som bara används för att nå hög träffsäkerhet. Men han verkar ju vinna på all uppmärksamhet han får istället.

Permalänk
Skrivet av woicer:

Det finns inget på kontot som säger att han fuskar. Ingen statistik kan bevisa det. Filmen bevisar inte att han fuskar. Jag har över 60,000 kills med M16A3 och jag vet att man dödar så fort - om man träffar sina skott. Sedan kan givetvis ingen garantera att han absolut inte fuskar, men det finns ingen anledning att anklaga någon när man inte har några bevis, och det är det jag vill få fram. Det är just precis det som ofta händer. Sämre spelare med för högt ego dör någon gång för mycket och då måste ju givetvis motståndaren fuska. "Åhh, det är så många fuskare i BF3, vad gör dice??? bojkotta DICE!! dice suger!!!!!". Blir så jäkla less på dessa kommentarer. Samma sak som den där artikeln någon skrev som själv fuskade och påstod att han kunde se folk som fuskade. Skitsnack. Någon som bara var ute efter lite uppmärksamhet.

Med 10 bans så syftar du på metabans. På metabans kan vem som helst (som har skapat ett konto) banna vem som helst för vad som helst. Jag kan gå in och sätta en ban på dig för att du kan ha fula skor på dig. Ibland bifogas bevis i dessa bans och ja, det finns vissa användare som är mer troliga än andra. Och visst, det kan i vissa fall användas som riktlinje för att plocka uppenbara fuskare. Titta på snubben så ser du att det inte finns ett enda bevis i bananledningarna till varför personen skulle fuska. Är personen bannad av punkbuster (-> ggc-stream/pbbans) så är det en annan femma. Han kommer inte bli bannad av någon hos DICE/EA för fusk, om inte PB upptäcker något dvs.

Jag fattar var du menar och har kollat på hans film, men seriöst att på en 64 bana ha en acc på över 50% köper jag inte. Sitter inte och anklagar alla som är duktiga , men den accuracy kan man inte ha. Jag spelar varje kväll och testade tom detta igår. Tog det där rifle vapnet G kan inte hela namnet som jag brukar ha bra accuracy och fick inte mer en 21%. Har som max haft 25% i acc och då tänkte jag wow. I min platoon så finns det killar som är sjukt duktiga och ingen av de är i närheten av 50%. De kan ligga på 25-27 % som max. De flesta fuskare som jag har mött och som sedan har blivit avstängda ligger där på 45-50% acc.

Som van spelare märker du det ganska snabbt. Nu har jag inte lirat mot honom , men det känns inte rätt.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Att vara en bra spelare går bla. ut på att kunna välja när man ska skjuta och när det man inte har en chans, finns allt för många som bara skjuter även om det inte är större än 5%chans att den andra killen dör, vilket resulterar i väldigt liten %accury medans om man väljer sina mål lite mer taktiskt kan man döda och springa därifrån utan att bli träffad. Samt skillnaden på dig som sitter och håller in vänster musknapp och han som bara trycker på den lite snabbt!

cheers

Det lät riktigt tråkigt att spela så. Klart man skjuter så fort man har en chans att skada någon. Det hjälper ju laget, jag använder supression aktivt också, speciellt i trånga utrymmen är det sjukt effektivt, många spelare är så måna om sin K/D så de vågar inte röra sig när kulorna viner. Tex.Damavan Peak i korridorerna som finns på varje sida i tunneln, brukar lägga mig ner å sljuta två skott i taget med jämna mellanrum medans mitt lag rör sig fram, brukar nästan alltid funka. sen slutar man skjuta, då börjar motståndaren smyga fram, men då är vi redan 4-5 spelare i gången istället för bara en.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Sen finns det ju faktiskt spelare som är asbra men som alltid blir anklagade för fusk av andra spelare som blir kinkiga av att dö hela tiden. Livet är hårt.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk

Jag förstår frustrationen - har själv 400+ timmar i spelet....MEN
DICE/EA arbetar ju ständigt med att förbättra spelet, täppa till för fusk mm...men grejen är väl mer det att det finns admins på de spelservrar man lirar på - och det är ju i grund bara att säga till, så blir fuskare bannade!

Vi driver ett gäng servrar, och våra spelare/besökare är ibland på extremt hög nivå dvs det finns många elitspelare som kommer in (förhoppningsvis trivs dom), och ja, det kan vara frustrerande att möta spelare som är helt överlägsna, men man ska veta att det finns lirare som är sjukt bra.... så man inte skriker i ingamechatten och gnäller på folk som verkligen är duktiga!

Som sagt, DICE jobbar stenhårt på att ge oss det bästa FPS-spelet som finns, men vi har lika stort ansvar att rapportera dom som förstör, se till att dom blir bannade från de servrar man spelar på, och OM det mot förmodan är så att admins på vissa servrar ser mellan fingrarna, dvs missköter sina åtaganden - hitta andra servrar!

De cheaters som finns, har jag ingen respekt för alls, och kommer aldrig förstå vad man får ut av sitt spelande när man inte spelar på samma förutsättningar.... men det kommer alltid finnas folk som fuskar, letar sätt att komma vidare i spelet utan ansträngning...tyvärr!
Lite synd att bara hoppa på dom som ger oss så mycket underhållning - dvs DICE!

Vänligen

Deathdealer
OldGents - www.oldgents.com

Visa signatur

3 burkar....snabb, snabbre och snabbast!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdealer:

Jag förstår frustrationen - har själv 400+ timmar i spelet....MEN
DICE/EA arbetar ju ständigt med att förbättra spelet, täppa till för fusk mm...men grejen är väl mer det att det finns admins på de spelservrar man lirar på - och det är ju i grund bara att säga till, så blir fuskare bannade!

Vi driver ett gäng servrar, och våra spelare/besökare är ibland på extremt hög nivå dvs det finns många elitspelare som kommer in (förhoppningsvis trivs dom), och ja, det kan vara frustrerande att möta spelare som är helt överlägsna, men man ska veta att det finns lirare som är sjukt bra.... så man inte skriker i ingamechatten och gnäller på folk som verkligen är duktiga!

Som sagt, DICE jobbar stenhårt på att ge oss det bästa FPS-spelet som finns, men vi har lika stort ansvar att rapportera dom som förstör, se till att dom blir bannade från de servrar man spelar på, och OM det mot förmodan är så att admins på vissa servrar ser mellan fingrarna, dvs missköter sina åtaganden - hitta andra servrar!

De cheaters som finns, har jag ingen respekt för alls, och kommer aldrig förstå vad man får ut av sitt spelande när man inte spelar på samma förutsättningar.... men det kommer alltid finnas folk som fuskar, letar sätt att komma vidare i spelet utan ansträngning...tyvärr!
Lite synd att bara hoppa på dom som ger oss så mycket underhållning - dvs DICE!

Vänligen

Deathdealer
OldGents - www.oldgents.com

Jag tycker det är en viss orättvisa inbyggd i spelet. Vissa av oss har inte tid att spela på den nivån, jag kommer aldrig nånsin komma upp i 400+ timmar speltid. Jag har helt enkelt inte tid att spela så mkt. Så ofta möter man spelare som ligger på MAX-rank och så klart mycket bättre än vad man själv är. Det är inte alltid så kul. Tycker det förstör spelet kraftfullt. Det är lite som att låta ett P12 lag spela mot ett vuxenlag. Hoppas att dom inför nån form av ligor i nästa BF , som tex i starcraft så det blir lite mer jämnt. vet inte hur många gånger jag spelat typ Rush och hela motståndarlaget hara bara massa "elit" spelare som kanske dör 2-3 gånger på hela rundan och vinner helt överlägset. Då är det lätt att man blir förbannad faktiskt Samma sak när man själv är med i det överlägsna laget, blir ingen sport i det.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

@Da´Russian Stallion - DET håller jag med om - det finns inget tråkigare än just att "balansen" i spelet är helt åt......
Det är ju faktiskt så att alla börjar spela på en "nivå" där det tråkigaste som finns är just att springa in i en vägg av motstånd!
Nöjet med spelet (för mig personligen) är att det är motstånd, men på nivå som funkar.....någorlunda jämna lag!

Det finns ligor, och det kommer fler (utan att avslöja för mycket), där spelare som "spelar för att det bara är roligt" ska kunna delta med lag, där man inte blir fullständigt krossad av spelare som är på elitnivå!

Men tipset till nya spelare är väl att försöka hitta servrar som är juste balanserade, där det inte kliver in folk som är lv 100 golden-eagle-2000h-spelande Jag påstår inte att jag är en stjärna på BF3, men det är lika tråkigt att möta spelare som inte kan bjuda på motstånd som att möta spelare som är omöjliga....så ......det viktiga är väl att man hittar rätt server....eller hur?

DD

Ps... Det är inte orättvisa det är frustrationen som avspeglar sig.... Så länge det är ett skillbaserat spel, så är det ju så att det inte är slumpen som avgör, utan att man tränar, hittar ett vapen man trivs med, team-spel är det som ger resultat! :-)! Jag har polare som inte lirat en tredjedel av min tid, som äger upp mig i brygga..... för dom har bra aim, och tar det piano!

Pss. Det GÅR viss att skjuta ner piloter i ett jet eller i en heli, med ett gevär

Visa signatur

3 burkar....snabb, snabbre och snabbast!

Permalänk

När man sitter i havoc är det lätt att bli träffad av en sniper, men jet är ganska svårt men det går.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag tycker det är en viss orättvisa inbyggd i spelet. Vissa av oss har inte tid att spela på den nivån, jag kommer aldrig nånsin komma upp i 400+ timmar speltid. Jag har helt enkelt inte tid att spela så mkt. Så ofta möter man spelare som ligger på MAX-rank och så klart mycket bättre än vad man själv är. Det är inte alltid så kul. Tycker det förstör spelet kraftfullt. Det är lite som att låta ett P12 lag spela mot ett vuxenlag. Hoppas att dom inför nån form av ligor i nästa BF , som tex i starcraft så det blir lite mer jämnt. vet inte hur många gånger jag spelat typ Rush och hela motståndarlaget hara bara massa "elit" spelare som kanske dör 2-3 gånger på hela rundan och vinner helt överlägset. Då är det lätt att man blir förbannad faktiskt Samma sak när man själv är med i det överlägsna laget, blir ingen sport i det.

Jag kan förstå att det inte är så roligt om man endast har ett fåtal timmar att lägga på att spela/vecka, joinar en server och blir krossad av folk som spelat tio ggr fler timmar än en själv. Att folk har mer tid och är mer vana vid FPS-spel än vad man själv har är dock inget man kan skylla på spelet för. Det ska ju löna sig för den som vill och kan lägga ner tid på spelet att faktiskt utvecklas och bli bättre, annars kommer alla spel sluta med att skillcap:en är ännu lägre än den är idag.

Det jag kan tycka är synd i Battlefield 3 är alla unlocks till höger och vänster. Jag kan köpa att folk vill ha unlocks på personliga grejor så som vapen och skins, men inte fordon. Jag skulle vilja se att man helt tog bort unlocks om jag ska vara ärlig, då jag personligen tycker att det förstör mer än det tillför. Alla borde ha samma kit och samma utrustning i fordon så att spelet endast baseras på hur duktig du är som spelare.

Permalänk
Medlem

Hejsan Da´Russian Stallion,

Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag tycker det är en viss orättvisa inbyggd i spelet. Vissa av oss har inte tid att spela på den nivån, jag kommer aldrig nånsin komma upp i 400+ timmar speltid. Jag har helt enkelt inte tid att spela så mkt. Så ofta möter man spelare som ligger på MAX-rank och så klart mycket bättre än vad man själv är. Det är inte alltid så kul. Tycker det förstör spelet kraftfullt. Det är lite som att låta ett P12 lag spela mot ett vuxenlag. Hoppas att dom inför nån form av ligor i nästa BF , som tex i starcraft så det blir lite mer jämnt. vet inte hur många gånger jag spelat typ Rush och hela motståndarlaget hara bara massa "elit" spelare som kanske dör 2-3 gånger på hela rundan och vinner helt överlägset. Då är det lätt att man blir förbannad faktiskt Samma sak när man själv är med i det överlägsna laget, blir ingen sport i det.

På gränsen till OT men men...

Jag är lite i din situation, det finns en massa saker i mitt liv som har högre prioritet, barn, fru, hus etc, att man inte kan "nöta" BF3.
Så titt som tätt blir man som du skriver krossad, vilket inte direkt höjer spelupplevelsen.
Men det finns et par saker man kan göra:

1) Spela alltid med kompisar. Vi är några stycken som spelar "regelbundet" och använder TS/Skype. En grupp "dåliga" spelare spöar alltid en enskild bra spelare.
BF3 är i grund och botten inte ett "run-n-gun"-spel, övertyga några kompisar att spela så får ni en rolig stund tillsammans!

2) Hitta speltyper som passar. Jag spelar uteslutande Conquest och ibland Rush. Jag har provat Gunmaster och Scavenger, men det kändes mer som något för folk på speed. Det går alldeles för snabbt för mig och jag tycker inte att det finns något taktiskt i det. Bara springa runt, står man stilla om så bara för att sikta blir man "knivad". Conquest har mer ett taktiskt spel tycker jag. Vissa flaggor får man bara inte förlora, etc.

3) Hitta servrar med aktiva admins. Servrar med aktiva admins ser oftast till att lagen är balanserade. Det finns ingen som tycker det är roligt att enbart förlora, hur mycket man än anstränger sig. Detta har vissa admins förstått så de blandar om lagen om det blir för stora skillnader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdealer:

@Da´Russian Stallion - DET håller jag med om - det finns inget tråkigare än just att "balansen" i spelet är helt åt......
Det är ju faktiskt så att alla börjar spela på en "nivå" där det tråkigaste som finns är just att springa in i en vägg av motstånd!
Nöjet med spelet (för mig personligen) är att det är motstånd, men på nivå som funkar.....någorlunda jämna lag!

Det finns ligor, och det kommer fler (utan att avslöja för mycket), där spelare som "spelar för att det bara är roligt" ska kunna delta med lag, där man inte blir fullständigt krossad av spelare som är på elitnivå!

Men tipset till nya spelare är väl att försöka hitta servrar som är juste balanserade, där det inte kliver in folk som är lv 100 golden-eagle-2000h-spelande Jag påstår inte att jag är en stjärna på BF3, men det är lika tråkigt att möta spelare som inte kan bjuda på motstånd som att möta spelare som är omöjliga....så ......det viktiga är väl att man hittar rätt server....eller hur?

DD

Ps... Det är inte orättvisa det är frustrationen som avspeglar sig.... Så länge det är ett skillbaserat spel, så är det ju så att det inte är slumpen som avgör, utan att man tränar, hittar ett vapen man trivs med, team-spel är det som ger resultat! :-)! Jag har polare som inte lirat en tredjedel av min tid, som äger upp mig i brygga..... för dom har bra aim, och tar det piano!

Pss. Det GÅR viss att skjuta ner piloter i ett jet eller i en heli, med ett gevär

Jag håller med om att ett ligasystem av något slag skulle kunna vara en bra lösning för oss som inte orkar och kan hålla "skillen" fräsch, men utan filtersystem så faller det nog platt. Precis som BF3's system att använda skill-värdet till att hysa in likvärdiga spelare på samma server. Det fungerar ju bara när man hoppar in helt random, alltså, det lämpar sig bättre på konsolversionerna.

Angående fuskare. Kanske några procent som anklagas för fusk verkligen är fuskare. Maken till aggressiva, gnälliga och skrikiga spelare finns väl knappast i andra spel? Helsike, även jag har blivit anklagad för att fuska ett antal gånger bara för att jag lyckas prestera bra i någon runda, eller hamna i ett bra "flow". Eller bara flaxa iväg ett lyckosamt skott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Jag håller med om att ett ligasystem av något slag skulle kunna vara en bra lösning för oss som inte orkar och kan hålla "skillen" fräsch, men utan filtersystem så faller det nog platt. Precis som BF3's system att använda skill-värdet till att hysa in likvärdiga spelare på samma server. Det fungerar ju bara när man hoppar in helt random, alltså, det lämpar sig bättre på konsolversionerna.

Angående fuskare. Kanske några procent som anklagas för fusk verkligen är fuskare. Maken till aggressiva, gnälliga och skrikiga spelare finns väl knappast i andra spel? Helsike, även jag har blivit anklagad för att fuska ett antal gånger bara för att jag lyckas prestera bra i någon runda, eller hamna i ett bra "flow". Eller bara flaxa iväg ett lyckosamt skott.

Håller med om att det blev lot OT nu, men ändå rätt intressant att diskutera detta. Kopplingen är ju att folk som är lite sämre gärna tror att andra som är mycket bättre fuskar för det känns helt "overkligt" hur bra vissa är. Sen tror ja det är som du säger att man har sjukt mkt tur ibland, som kan upplevas som fusk av andra. Har lyckts höftskjuta med SKS och fått headshot ett par gånger på riktigt långt avstånd, chanserna är ju enormt små, men det händer, BF3 har ett eget liv ibland. Samtidigt kan det va tvärt om ibland att man skjuter nån i huvet, men ändå så dör dom inte. Eller att man ligger i skydd å blir skjuten ändå på grund av nån form av delay mellan det man själv ser och det som registreras på servern. Känns nästan som man blir skjuten genom väggar ibland.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

ÄR det bara jag som inte alls tycker det är mycket fuskare, eller har jag bara haft tur :O? Kanske är 1 av 50 (om ens det) games då det är någon som fuskar med oftast så blir den personen bannad av admins ganska fort.
Ibland kan jag tom tycka att man blir bannad lite för lätt bara för man ligger på en bra kd och man blir ständigt anklagad för att fuska.

Sen måste jag bara säga att de nya kartorna "räddade" gjorde spelet så sjukt mycket bättre. de gamla kartorna var så noobfriendly så att det gick knappt att spela. Nu i aftermath så går det ju faktiskt att röra sig lite fritt och hela tiden lura motståndaren genom att alltid gå runt och anfalla från sidan/bakom (conquest). Blir att dra upp sin kd till 5 nu lite snabbt (:

Btw vill någon spela så adda truecroj. kör man 2-3 medics tillsammans så kommer man undan med 50 kills / 1-5 death varje runda. sjukt kul är det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag fattar var du menar och har kollat på hans film, men seriöst att på en 64 bana ha en acc på över 50% köper jag inte. Sitter inte och anklagar alla som är duktiga , men den accuracy kan man inte ha. Jag spelar varje kväll och testade tom detta igår. Tog det där rifle vapnet G kan inte hela namnet som jag brukar ha bra accuracy och fick inte mer en 21%. Har som max haft 25% i acc och då tänkte jag wow. I min platoon så finns det killar som är sjukt duktiga och ingen av de är i närheten av 50%. De kan ligga på 25-27 % som max. De flesta fuskare som jag har mött och som sedan har blivit avstängda ligger där på 45-50% acc.

Som van spelare märker du det ganska snabbt. Nu har jag inte lirat mot honom , men det känns inte rätt.

G3A3?

Den ligger jag på över 26% i accuracy med utan att anstränga mig, skulle jag vilja hade jag säkert kunna komma upp bra mycket högre, men det blir helt enkelt ingen effektiv spelstil så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av woicer:

Fel. För att bevisa dig snabbt (117 timmar spelade):
http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/pLine-jikA/weapo...
Och du förstår snabbt varför om du kikar hur han spelar: http://www.own3d.tv/kovacou/video/812108
Inte effektivt för fem öre, men det fungerar för honom. Jag kan själv ligga på 30-33% med M16A3 när jag spelar normalt ibland vissa rundor, inget som håller sig en längre tid däremot. Allt handlar om hur man spelar.

Du vet väll att Jika är en av de kändaste fuskarna inom E-Sporten? Kolla hans youtube, man ser JÄVLIGT tydligt hur han kör nospread, damage modifier, och minskat/tagit bort rekylen.

Att Punchline väljer att ta in honom är sjukt.

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Medlem
Skrivet av woicer:

Det finns inget på kontot som säger att han fuskar. Ingen statistik kan bevisa det. Filmen bevisar inte att han fuskar. Jag har över 60,000 kills med M16A3 och jag vet att man dödar så fort - om man träffar sina skott. Sedan kan givetvis ingen garantera att han absolut inte fuskar, men det finns ingen anledning att anklaga någon när man inte har några bevis, och det är det jag vill få fram. Det är just precis det som ofta händer. Sämre spelare med för högt ego dör någon gång för mycket och då måste ju givetvis motståndaren fuska. "Åhh, det är så många fuskare i BF3, vad gör dice??? bojkotta DICE!! dice suger!!!!!". Blir så jäkla less på dessa kommentarer. Samma sak som den där artikeln någon skrev som själv fuskade och påstod att han kunde se folk som fuskade. Skitsnack. Någon som bara var ute efter lite uppmärksamhet.

Med 10 bans så syftar du på metabans. På metabans kan vem som helst (som har skapat ett konto) banna vem som helst för vad som helst. Jag kan gå in och sätta en ban på dig för att du kan ha fula skor på dig. Ibland bifogas bevis i dessa bans och ja, det finns vissa användare som är mer troliga än andra. Och visst, det kan i vissa fall användas som riktlinje för att plocka uppenbara fuskare. Titta på snubben så ser du att det inte finns ett enda bevis i bananledningarna till varför personen skulle fuska. Är personen bannad av punkbuster (-> ggc-stream/pbbans) så är det en annan femma. Han kommer inte bli bannad av någon hos DICE/EA för fusk, om inte PB upptäcker något dvs.

Kolla hans youtube public filmer, han fuskar som in i helvette. Läs inlägget ovan.

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Någon som känner till huruvida en av EA/DICE påkommen fuskare drabbats av något strängare än ett nollat konto?

Ja, några i USA har fått fängelse och böter.

Nej. Tror du på riktigt att EA har befogenhet att straffa folk på något annat sätt än att stänga av kontot?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZixX:

Du vet väll att Jika är en av de kändaste fuskarna inom E-Sporten? Kolla hans youtube, man ser JÄVLIGT tydligt hur han kör nospread, damage modifier, och minskat/tagit bort rekylen.

Att Punchline väljer att ta in honom är sjukt.

Jag vet mycket väl vem han är. Vi spelade och vann mot Punchline senast i tisdags denna vecka på Go4BF3. Han har inte utmärkt sig mer än någon annan vi spelat mot på denna nivå. Jag har tittat på många klipp han har lagt upp och jag har inte sett något som skulle indikera på fusk. Han rekylkompenserar riktigt bra och han håller givetvis inte samma accuracy-nivå under klanspel då det inte fungerar att skjuta lika försiktigt.

Jag vet att det finns många rykten kring denna man och jag har även sett klippet där man påstår att han använder damage tweaker. Var det något mer du syftade på? Det ser konstigt ut men det är enligt mig inte tillräckligt med bevis då detta spel i många aspekter fortfarande är väldigt slumpat. Han har fortfarande inte blivit bannad officiellt, och så länge han fortsätter ladda upp material när han spelar så är han fri. Det finns inget bevis. Jag tror det först när du ger mig något vettigt att gå på, nu har du bara påstått en massa saker i luften.

Sedan kan jag ju även tillägga, att anledningen till varför han spelar i PunchLine är för franska cupen, som är ett LAN i februari. Jag må tycka för gott om folk ibland, men har svårt att tänka mig hur man skulle tänka tanken att fuska när man vet att man inom kort ska prestera detsamma på LAN.

Skrivet av sadin:

Jag fattar var du menar och har kollat på hans film, men seriöst att på en 64 bana ha en acc på över 50% köper jag inte. Sitter inte och anklagar alla som är duktiga , men den accuracy kan man inte ha. Jag spelar varje kväll och testade tom detta igår. Tog det där rifle vapnet G kan inte hela namnet som jag brukar ha bra accuracy och fick inte mer en 21%. Har som max haft 25% i acc och då tänkte jag wow. I min platoon så finns det killar som är sjukt duktiga och ingen av de är i närheten av 50%. De kan ligga på 25-27 % som max. De flesta fuskare som jag har mött och som sedan har blivit avstängda ligger där på 45-50% acc.

Som van spelare märker du det ganska snabbt. Nu har jag inte lirat mot honom , men det känns inte rätt.

Jadu, jag kan som sagt inte bestämma vad du ska tycka. Men det är fortfarande möjligt om man spelar äckligt försiktigt. 35% är inga problem alls om du fokuserar lite med G3A3. Jag är även serveradmin och bannar en del fuskare. Det är sällan en fuskare har hög träffsäkerhet. Ofta är den faktiskt rent av usel, men att det är alldeles för många huvudträffar, eller att skotten skadar mer än vad de ska göra. Jika är ett extremfall och det jag ville påvisa är att man ska ta reda på fakta innan man börjar skrika, som ofta händer

Permalänk
Skrivet av woicer:

Jag vet mycket väl vem han är. Vi spelade och vann mot Punchline senast i tisdags denna vecka på Go4BF3. Han har inte utmärkt sig mer än någon annan vi spelat mot på denna nivå. Jag har tittat på många klipp han har lagt upp och jag har inte sett något som skulle indikera på fusk. Han rekylkompenserar riktigt bra och han håller givetvis inte samma accuracy-nivå under klanspel då det inte fungerar att skjuta lika försiktigt.

Jag vet att det finns många rykten kring denna man och jag har även sett klippet där man påstår att han använder damage tweaker. Var det något mer du syftade på? Det ser konstigt ut men det är enligt mig inte tillräckligt med bevis då detta spel i många aspekter fortfarande är väldigt slumpat. Han har fortfarande inte blivit bannad officiellt, och så länge han fortsätter ladda upp material när han spelar så är han fri. Det finns inget bevis. Jag tror det först när du ger mig något vettigt att gå på, nu har du bara påstått en massa saker i luften.

Sedan kan jag ju även tillägga, att anledningen till varför han spelar i PunchLine är för franska cupen, som är ett LAN i februari. Jag må tycka för gott om folk ibland, men har svårt att tänka mig hur man skulle tänka tanken att fuska när man vet att man inom kort ska prestera detsamma på LAN.

Jadu, jag kan som sagt inte bestämma vad du ska tycka. Men det är fortfarande möjligt om man spelar äckligt försiktigt. 35% är inga problem alls om du fokuserar lite med G3A3. Jag är även serveradmin och bannar en del fuskare. Det är sällan en fuskare har hög träffsäkerhet. Ofta är den faktiskt rent av usel, men att det är alldeles för många huvudträffar, eller att skotten skadar mer än vad de ska göra. Jika är ett extremfall och det jag ville påvisa är att man ska ta reda på fakta innan man börjar skrika, som ofta händer

Hehehe. du är rolig. Gå in på en 64 man bana och försök att hålla en acc med 50% det vill jag se. Adda mig 666ReficuL666 så kan vi köra min favobana Siene Crossing så att jag får se på bra accuracy. Vi lägger detta bakom oss för det är ingen mening att diskutera vidare.

Du tror på den här killen och det gör jag inte. Vi kan lägga ner energi istället på att spela lite. Som sagt adda så lirar vi.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av ZixX:

Du vet väll att Jika är en av de kändaste fuskarna inom E-Sporten? Kolla hans youtube, man ser JÄVLIGT tydligt hur han kör nospread, damage modifier, och minskat/tagit bort rekylen.

Att Punchline väljer att ta in honom är sjukt.

Kollar man på hans profil så har han blivit kickad från ganska många battles då folk förmodligen misstänker fusk. Jag har också blivit kickad en del, men inte ens i närheten som han.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Ush, jag känner mig värdelös mot många av er som skriver här, jag får kämpa för att hålla mig över 1KD många gånger, beror helt på laget.
Jag spelar nästan bara Conquest men gämfört med många här så är jag värdelös ^^

Battlelog:
http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/the-som99/stats/...

Jag borde ha högre KD men efterssom jag inte spelat FPS sedan BF 1942 var jag värdelös i början vilket tar tid att rätta till även om jag spelar bättre nu :/

So ni kan se på mina soldiers så har jag väldigt olika spelstilar PC mot PS3 profilen, det är väldigt skillnad på att spela konsol och PC.

Dock efter man läst här blir man skeptisk, från att inte märka något fusk misstänker man ibland att folk tål lite för mycket eller skadar lite väl mycket, men kan fortfarande vara att folk bara är väldigt mycket bättre än mig då jag inte är en höjdare utan spelar bara för att det är kul

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Skrivet av som99:

Ush, jag känner mig värdelös mot många av er som skriver här, jag får kämpa för att hålla mig över 1KD många gånger, beror helt på laget.
Jag spelar nästan bara Conquest men gämfört med många här så är jag värdelös ^^

Battlelog:
http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/the-som99/stats/...

Jag borde ha högre KD men efterssom jag inte spelat FPS sedan BF 1942 var jag värdelös i början vilket tar tid att rätta till även om jag spelar bättre nu :/

So ni kan se på mina soldiers så har jag väldigt olika spelstilar PC mot PS3 profilen, det är väldigt skillnad på att spela konsol och PC.

Dock efter man läst här blir man skeptisk, från att inte märka något fusk misstänker man ibland att folk tål lite för mycket eller skadar lite väl mycket, men kan fortfarande vara att folk bara är väldigt mycket bättre än mig då jag inte är en höjdare utan spelar bara för att det är kul

Jag spelar sällan Conq , men det är svårare att hålla bra k/d än om man spelar TD. En tips är att köra lite TD så att du blir bättre på att hantera vapen. Du kommer då att vara bättre på Conq med om du inte blir jagad av alla jävla jets och chopters.

Sen tycker jag att man ska spela med någon CONQ för att det blir lättare faktiskt. Vi brukar köra ibland CONQ på större banor och då är vi 4 från samma platoon. Då springer vi och sick-sackar oss mellan byggnader och på så sätt täcker varandra och rev om man dör.

Det är både roligare och samtidigt så får du bättre k/d, men som sagt kör lite TD och träna på ett vapen så att du blir riktigt bra på den.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Closed source client och closed source client-side security module. Ser ju hur bra det fungerar i praktiken.

Nu går det iofs mer eller mindre aldrig att fullständigt skydda sig mot fusk, men det går att minimera riskerna genom att se till att servrarna hanterar mycket mer av datan (högre kostnad för bandbredd + processorkraft för serverhost dock.) Det är inte heller direkt omöjligt att implementera algoritmer där servern håller reda på hur du har siktat och på så vis kunna luska ut om ditt rörelsemönster och träffratio är mänskligt eller ej.

Det ökar dock komplexiteten och underhållskravet i kodbasen utan att EA/Dice tjänar pengar på det...

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux