BF3 förstörs av fuskare, vad gör EA/Dice?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Nu har jag aldrig sagt att den inte fixar mer än 12 meter, jag skrev ju att den klarar runt 25 meter med HS. Vilket stämmer överens med dessa:
http://symthic.com/charts.php?class=7&sort=Class&adsc=ASC&att...

Sedan var mitt argument att jag aldrig hört om någon som tycker att damagen på slugs på SPAS skulle vara för hög, tvärtom för låg i vissa tillfällen.

Slugs ger 1 shot kills på längre avstånd än 25m också, tack vare HS multipliern.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engman78:

Slugs ger 1 shot kills på längre avstånd än 25m också, tack vare HS multipliern.

Det jag skrev var en gissning, och enligt länken jag visade innan var jag inte heller långt ifrån

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

har spelat 242h och 36m i skrivande stund och bara stött på en enda fuskare..

Permalänk
Medlem

läste en intressant grej nyss, som stödjer mina upplevelser i BF3.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/news/view/28326547892224...

Skrivet av trydling:

Fact: In the large majority of cases, cheat reports are not valid. By far the most common outcome of a report is that we can conclude that the player is simply awesome at playing Battlefield 3. We know it can sometimes feel like you’ve been the victim of a cheater – but the stark reality in most of these cases is you’ve simply met a great adversary.

Och eftersom jag är så grym själv upplever jag inte att det finns särskilt många fuskare.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Förstår mig inte på fuskare. Det enda spelet jag fuskat i är fia med knuff

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk

Känns ju som att den som fuskar på något sätt går in för att jävlas, eftersom det tar bort det roliga i spelet osv..
sen äre ju också ganska irriterande att om man har flytet med sig å kanske drar 6-7 kills dirr så ägnar flertalet personer tiden åt att dunka ner "fuskare/cheater" eller liknande i chatten..
så då kan vi ju säga att antingen är man kass i bf å då är alla nöjda, eller så är man grym men då tror alla att man fuskar.

men nä, ja ä inte bitter

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem

Anser mig själv vara en bra BF3 spelare, jag möter aldrig någon cheater, men det är alltid någon som gnäller på mig/någon annan om att jag/dom har fusk.

Räcker med att kolla på dennas profil för att inse att dom saknar all typ av kunskap om spelet.
En spelare som cheatanklagar har oftast så otroligt dålig statestik att man blir gråhårig av att kolla på den.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/NikkeRson/

Stött på två fuskare på två dagar. Här är en av dom. Kolla hans stats, 281spm, 14procent Accuracy, och kd på 0,89 då.

Senaste av hans rundor går han helt plötsligt till 40 procent+ accuracy, 1500spm+ och 4-5kd....

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Medlem

Jag mötte en cheater imorse, det var lagomt frustrerande. Var en sniper som lyckades dra headshot på headshot på headshot så fort det gick att skjuta mot en och oftast så gick dessa kulor rakt igenom det cover man kröp eller smög bakom så det fanns då ingen chans att han faktiskt såg en.

Permalänk
Medlem

Skulle gissa att de veckor man spelar mycket träffar man säkert 1-2 uppenbara, dvs helt skamlösa aimbots. Bästa var när jag efter att blivit skjuten av en aimbot kille gick in på stats sidan för rundan senare och skulle rapportera han och ser att det hade dykt upp en till också...haha

Sen hur många som ändrat skador och kör med wallhacks, det vill man nog inte ens veta.

Permalänk
Medlem

Över 19000 upptäckta fuskare i BF3 på PBbans nu.

http://www.pbbans.com/master-ban-index.html

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FlorrpaN:

Anser mig själv vara en bra BF3 spelare, jag möter aldrig någon cheater, men det är alltid någon som gnäller på mig/någon annan om att jag/dom har fusk.

Räcker med att kolla på dennas profil för att inse att dom saknar all typ av kunskap om spelet.
En spelare som cheatanklagar har oftast så otroligt dålig statestik att man blir gråhårig av att kolla på den.

Har inte heller stött på så många, men dom finns.

Förra veckan blev jag o några polare oneshottade av fiende i otroligt snabb följd. I ett fall hade vi skadat honom så han var nere på säkert under 50% så vände han sig om och oneshottade oss båda från 100% blixtsnabbt med random assault vapen. Han satt även i bil och dödade allt som kom i hans vy och när man speccade honom kunde man se hur bil maskingeväret hoppade ryckigt från mål till mål.

Så kanske inte så vanligt, men det förekommer visst. Tror dessutom det finns många som enbart använder sig av wallhack utan att använda sig av aimbot vilket också ger en enorm fördel då dom jämt vet när en fiende kommer runt hörn och liknande.

Permalänk
Medlem

174H PC och 184H PS3 och jag har inte stött på mer än en enda fuskare (och det var en som gjorde det i reklam syfte).
Inte en enda uppenbar fuskare förutom han, dock spelar jag uteslutande conquest förutom scavanger lite nu.

Men inte tycker jag att en fuskare på hundratals timmar förstör spelet nämnvärt...

Kan inte säga att jag stött på "lagom" fuskare heller då jag sällan tycker att jag dör överdrivet lätt av någon utan jag antar att de är helt enkelt bättre spelare än mig och dör jag av någon några gånger så lyckas jag tillslut ändå döda han, jag vet att head on head vinner oftast högre rankade personer än mig men så fort jag kan smyga omkring så tar jag dem med asval överraskning är min starkaste sida

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av twain:

Har alltid tyckt han verkar vara en grymt bra och seriös spelare men titta på detta klippet......

ser helt klart ut som han har en knapp bindat till autoaim när han börjar skjuta på killen som springer upp för trappan... från miss till super follow twitch...
http://youtu.be/f5Ux6hOiMWk?hd=1&t=8m30s

Vad tror ni? Vore riktigt trisst om ännu en "topp spelare" visar sig använda fusk...

Såg jäkligt skumt ut ja.

Permalänk
Medlem

Visst finns det många, särskilt nybörjare som fuskanklagar utan grund, men att påstå att de inte finns några eller 1-2/halvår är direkt naivt. Legitimt duktiga spelare lider mindre av fuskare än sämre spelare gör eftersom de vinner oftast emot dem ändå. Vill man slippa undan de flesta fuskare är det bäst att dels spela hardcore (spotting är mer förutsägbart och en del fusk använder sig av 3dspottingen) och dels undvika Metro (64), Team DM Noshair och andra banor med mycket spelare tätt inpå varandra.

"Lagomfuskarna" är de allra vanligaste typen, det är bara att gå in på pbbans och kolla de bannade spelarnas stats så ser man det. En del av dem verkar åka dit direkt de börjar fuskar, jag vet inte annars hur man ska förklara såna riktigt sopiga stats som en del av dem har. Annars är de väldigt svåra att skilja från legitima spelare, så vem vet hur många eller få de egentligen är? Enda sättet att få sinnesro är att anta att de inte fuskar om man inte ser något helt uppenbart.

"Ragefuskare" med omöjligt höga stats är ovanliga och de blir ofta bannade eller nollställda rätt snabbt.

Sen finns det de "låtsasduktiga", spelare som egentligen är rätt bra eller kunde vara det men ändå fuskar, ofta kör de med dyra prenumerationshack eller privathack som inte upptäcks särskilt ofta så de klarar sig under lång tid. Det var en klar skillnad på spelarna som blev bannade i senaste #50120-vågen (prenumerationshack) jämfört med vilken typ av spelare som brukar bli bannade.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av twain:

Har alltid tyckt han verkar vara en grymt bra och seriös spelare men titta på detta klippet......

ser helt klart ut som han har en knapp bindat till autoaim när han börjar skjuta på killen som springer upp för trappan... från miss till super follow twitch...
http://youtu.be/f5Ux6hOiMWk?hd=1&t=8m30s

Vad tror ni? Vore riktigt trisst om ännu en "topp spelare" visar sig använda fusk...

Kan inte se att han fuskar nånstans..

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreyas86:

Känns ju som att den som fuskar på något sätt går in för att jävlas, eftersom det tar bort det roliga i spelet osv..
sen äre ju också ganska irriterande att om man har flytet med sig å kanske drar 6-7 kills dirr så ägnar flertalet personer tiden åt att dunka ner "fuskare/cheater" eller liknande i chatten..
så då kan vi ju säga att antingen är man kass i bf å då är alla nöjda, eller så är man grym men då tror alla att man fuskar.

men nä, ja ä inte bitter

Jag tycker det är kul, och tar det som en komplimang, när folk börjar snacka om "cheatoooorr, CHEATTTORRZ", älskar det brukar trollar skiten ur dessa människor. Det värsta är att jag oftast inte spelar "seriöst" utan spelar mest för att ha kul, och gör därmed vissa dumma grejer (kraschar jet med C4, försöker springa förbi 10 gubbar, går på en all-knife-run, only-flag-run etc etc) men när jag blir kallad cheater börjar jag helt plötsligt spela seriöst, för att jävlas, vilket självklart leder till ännu mer "CHEATORZ".

Har däremot gått alldeles för långt för en vän, han finns nu på metaban och är bannad från massor av andra servrar.... Endast för att han en ganska sjuk aim och endast spelar medic (http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/FoggyFishburne/s...)

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Det största problemet är att folk måste inse att dom INTE är den bästa spelaren i världen. Det är ju otänkbart att någon är bättre än jag!? Folk med hybris hittar bekväma ursäkter till varför dom dog (wallhack/aimbot/noob/cheater/bla bla bla).
Blir rätt långtråkigt i längden när alla vrålar samt att det också gör det svårare att hitta ev. cheaters.
Har blivit anklagad för allehanda fusk och säkerligen rapporterad ett stort antal gånger om man ska tro det folk skriver i chatten.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Det finns massor av fuskare i BF3. Över 19000 fuskare hittills som blivit knutna till ett specifikt hack i PBbans och säkerligen massor med fuskare som inte blivit påkomna än. Om man sedan tar i beaktande hur lite spelare som är aktiva idag är det ganska lätt att räkna ut att man stöter på en hel del fuskare eftersom fuskare ofta är väldigt aktiva spelare i motsats till alla som slutat spela för att dom tröttnat på fusket. Därför spelar jag numera CoD där det känns som det finns färre fuskare och de fuskare som ändå finns har ett mindre övertag.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Är man en bra gamer så ser man rätt enkelt vilka som fuskar och vad dom använder för fusk . Och dom är rätt enkla att testa och se att dom faktiskt använder fusk.

Sen finns det många som skriker och säger att dom inte använder fusk men har en 50/1 KD ratio aka 50 000 kills och 1000 death. Så jävla konstigt att dom inte tjänar pengar på sitt spelande. Eller är med i en världs ledande klan.
Jaha dom kan inte spela med någon som faktiskt står fysiskt bakom deras rygg och tittar när dom spelar.

PB är sönder. I BF3 har jag mött en del fuskare. Inte jätte många dock. Men testade köpte och testade MOHW. Fyyffaan säger jag bara. Cheaters heaven. ( På dom servrarna jag spelat på. Dock verkar dom erkänna att PB är sönder )

Permalänk
Medlem

Jag begriper fortfarande inte vart ni hittar alla fuskare. Har inte sett fler än 3 sedan de 3 eller 4 senaste patcherna. I den senaste patchen så har man även ordnat att det längre inte går att tweaka sina filer (modifiera skada mm) och detta bör sålla ut smygfuskare. Jag står fortfarande fast vid att många tror sig vara bättre än alla andra, och anklagar folk så fort någon skjuter bättre.

Permalänk
Skrivet av som99:

Mina tankar går inte mot jätte fuskarna som är självklara att dem fuskar utan dem som fuskar diskret och verkar bara vara väldigt duktiga spelare, vad får dem ut av spelet? Bra rank för vännerna, vad driver dem?
Det är det jag inte förestår, hur kul är det att sitta och titta på skärmen utan att spela på riktigt?

Sen ni som är mer haj på spelet än mig, jag tittar lite i leaderboards på PS3 och undrar hur dem som ligger etta i score kan ha 1300+ spm? Hur är det möjligt?

det har man ju ibland... just sayin... jag brukar kunna få 40k xp på 15min. (ibland) spelar även mycket conquest där min spm är ca 200...

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Jag skulle uppskatta att jag nog är uppe i ett par dussin uppenbara. Sen hur många som man misstänkt (Och inte är helt uppenbart.) är fuskare eller bara bra spelare som har en bra dag.....ja det är ju en intressant fråga.

Permalänk
Medlem

Igår råkade jag ut för en "odödlig" spelare, jag blev revvad bakom en låda och in kommer han som sköt mig, ställer sig 2m från mig och jag skjuter 4 skott i huvudet (ser splatter) med min magnum och han vänder sig om och skjuter mig igen. Han hade 100% hälsa kvar.
I detta fallet kan man knappast skylla på "lagg"

Första gången jag råkat ut för en sådant blatant fusk.

Visa signatur

----------------------------------------------
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.

Permalänk
Skrivet av ZixX:

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/NikkeRson/

Stött på två fuskare på två dagar. Här är en av dom. Kolla hans stats, 281spm, 14procent Accuracy, och kd på 0,89 då.

Senaste av hans rundor går han helt plötsligt till 40 procent+ accuracy, 1500spm+ och 4-5kd....

JA VAD ÄR DET FÖR KONSTIGT MED DET, BRA SPELARE HAR DET (JAG IBLAND )
tänk om han bara lärt sig spela... Men det gör man ej över en kväll, kanske på 100timmar

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacharls:

Igår råkade jag ut för en "odödlig" spelare, jag blev revvad bakom en låda och in kommer han som sköt mig, ställer sig 2m från mig och jag skjuter 4 skott i huvudet (ser splatter) med min magnum och han vänder sig om och skjuter mig igen. Han hade 100% hälsa kvar.
I detta fallet kan man knappast skylla på "lagg"

Första gången jag råkat ut för en sådant blatant fusk.

det kan juvara revive glitchen,man blir revivad och dödad flera gånger,tillslut får man "godmode".man kan baradö av explosioner.
finns en del clips på utube.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Skrivet av haapppoooo:

JA VAD ÄR DET FÖR KONSTIGT MED DET, BRA SPELARE HAR DET (JAG IBLAND )
tänk om han bara lärt sig spela... Men det gör man ej över en kväll, kanske på 100timmar

4-5 k/d är inga problem , men att ligga på 30-40 accuracy kommer du aldrig att göra. Du kan spela i hur många timmar du vill.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av haapppoooo:

JA VAD ÄR DET FÖR KONSTIGT MED DET, BRA SPELARE HAR DET (JAG IBLAND )
tänk om han bara lärt sig spela... Men det gör man ej över en kväll, kanske på 100timmar

Nä statsen är inga konstiga, förutom accuracyn. Har själv 1900+spm osv.

Det konstiga är att han suger som fan, och helt plötsligt samma dag, så blir han pro, från att vara sämst ena rundan, till bäst andra rundan.

Nej, han fuskar, han gjorde jävligt konstiga skott också.

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

4-5 k/d är inga problem , men att ligga på 30-40 accuracy kommer du aldrig att göra. Du kan spela i hur många timmar du vill.

Fel. För att bevisa dig snabbt (117 timmar spelade):
http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/pLine-jikA/weapo...
Och du förstår snabbt varför om du kikar hur han spelar: http://www.own3d.tv/kovacou/video/812108
Inte effektivt för fem öre, men det fungerar för honom. Jag kan själv ligga på 30-33% med M16A3 när jag spelar normalt ibland vissa rundor, inget som håller sig en längre tid däremot. Allt handlar om hur man spelar.

Permalänk

Har precis börjat använda jetplan och har vid två tillfällen blivit nerskjuten från marken med automatkarbin och sniper är det möjligt? När jag började bli träffad så störtdök jag och flög lågt över vattnet för att sedan stiga fort som f@n endå lyckas människan träffa mig?

Visa signatur

Fractal Design Define R4|Corsair HX 750W|AMD FX-4170BE@4,2GHz|Asus Sabertooth 990FX|Noctua NH-U12P|8GB Kingston DDR3 HyperX 1600MHz|Sapphire HD 7950 3GB GDDR5 Vapor-X OC|Systemdisk Samsung SSD 830 Series 250GB|Win 7