Stängde av på knappen, datorn kan inte boota.

Permalänk
Medlem

Stängde av på knappen, datorn kan inte boota.

Tjenare, min bror stängde av sin dator på knappen eftersom den inte stängde av sig någon gång när han gjorde det i windows, och nu när han startar datorn så kommer den bara till "Gigabyte" sidan där man kan välja boot meny och sånt men den kommer inte vidare, värt att tilläga är att varken hans tangentbord eller mus går igång.

Han köpte en ssd för ca en månad sen, en intel 330 120 gb tror jag det var, är inte helt säker men en intel 120gb var det.

Någon som har en idé vad det kan vara?

Kan inte specsen på hans dator heller men om det verkligen behövs så kan jag nog kolla upp det.

EDIT: Löst problemet: det var ett usb minne som gjorde att den inte bootade upp windows haha.

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 2500k | CPU Kylare: CM Hyper 212 EVO | Moderkort:Gigabyte GA-Z68X-UD3H GA-Z68X-UD3H |Nätagg: FD Newton R3 600W | Corsair 8GB DDR3 | Chassi: Fractal Design R4 Black Window | GPU: Asus 560Ti DirectCUII | Headset: Corsair Vengeance 2000 | Tangentbord: Steelseries 6GV2

Permalänk

Eftersom ni ändå får fram en meny men inte kan bläddra så tänker jag:
Vissa äldre moderkort aktiverar inte USB direkt. Ifall ni har usb-tagenbord så testa via en adapter på de gamla hederliga datorkontakterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltaMelta:

Eftersom ni ändå får fram en meny men inte kan bläddra så tänker jag:
Vissa äldre moderkort aktiverar inte USB direkt. Ifall ni har usb-tagenbord så testa via en adapter på de gamla hederliga datorkontakterna.

du menar en sån runt tex? vet inte riktigt vad den heter..

fan, har slängt min sån adapter, men kan det vara nätagget som gör att den inte orkar? vet att det var ett axp nätagg eller vad dom heter som inte har speciellt bra kvalité, har ett corsair nätagg som vi skulle kunna testa med..

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 2500k | CPU Kylare: CM Hyper 212 EVO | Moderkort:Gigabyte GA-Z68X-UD3H GA-Z68X-UD3H |Nätagg: FD Newton R3 600W | Corsair 8GB DDR3 | Chassi: Fractal Design R4 Black Window | GPU: Asus 560Ti DirectCUII | Headset: Corsair Vengeance 2000 | Tangentbord: Steelseries 6GV2