En LG Optimus 4x HD ägare som vill svara på mina frågor om mobilen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Tror ni att jag har fel när jag säger att jag inte tror att det kommer att komma jelly bean till denna mobilen inom en längre tid? LG har inte ens skrivit upp denna på deras lista. Dock har de skrivit upp 2x...

Skickades från m.sweclockers.com

Konstigt att de skrivet 2X då de inte ens skulle ge ICS ett tag... men 4X måste få JB helt klart frågan är hur lång tid de vill dra på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Konstigt att de skrivet 2X då de inte ens skulle ge ICS ett tag... men 4X måste få JB helt klart frågan är hur lång tid de vill dra på det.

Vad jag har läst så ligger de lite efter med Android. För när de övriga märkena, som Samsung och HTC, började lägga upp en plan för Jelly Bean så höll LG sig kvar för att putsa på ICS. Så det kanske dyker upp i framtiden, men det kan nog handla om många månader tråkigt nog...

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Här är en, men det var inte denna jag läste. Den jag såg var mer up to date.
http://blogs.computerworld.com/android/20995/android-41-upgra...

http://www.thinkdigit.com/Mobiles-PDAs/LG-announces-Android-4...
Citerar en text i denna länken:
"Interestingly, the LG list does not include the mention of its latest flagship smartphone, Optimus 4X HD, which launched in August this year. The list also does not feature LG's latest L series smartphones, which launched with Android v4.0 ICS straight out of the box."

Och det finns fler sidor som nämner detta. Och jag vet att på den listan som LG hade släppt så stod inte 4x med.....

LG Optimus 4X har ju bara 4.0.? för att det är Tegra prolle, det tar sin tid att utveckla Android för Tegra.
Min gamle Optimus 2X fick aldrig ICS eftersom att LG inte kunde utveckla Android så att hårdvaran skulle funka.
Med diverse Cyanogen och mods så funkade aldrig grafiken som den skulle gentemot standard android.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

LG Optimus 4X har ju bara 4.0.? för att det är Tegra prolle, det tar sin tid att utveckla Android för Tegra.
Min gamle Optimus 2X fick aldrig ICS eftersom att LG inte kunde utveckla Android så att hårdvaran skulle funka.
Med diverse Cyanogen och mods så funkade aldrig grafiken som den skulle gentemot standard android.

Garfiken funkar inte som den ska på min 4x... Massor av smålagg i spel. Det suger ....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

LG Optimus 4X har ju bara 4.0.? för att det är Tegra prolle, det tar sin tid att utveckla Android för Tegra.
Min gamle Optimus 2X fick aldrig ICS eftersom att LG inte kunde utveckla Android så att hårdvaran skulle funka.
Med diverse Cyanogen och mods så funkade aldrig grafiken som den skulle gentemot standard android.

Fast vad jag vet har Optimus 2X fått Officiell ICS från LG

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Garfiken funkar inte som den ska på min 4x... Massor av smålagg i spel. Det suger ....

Skickades från m.sweclockers.com

Tegra el classico.
Klassiska ostabila Tegra.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Fast vad jag vet har Optimus 2X fått Officiell ICS från LG

Startade min igår, finns inte.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Startade min igår, finns inte.

Joda! ICS finns för 2X nu Har det på mobilen, uppdaterade med LGs egna SW program.

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plesjoor:

Joda! ICS finns för 2X nu Har det på mobilen, uppdaterade med LGs egna SW program.

Låst till Tre är min, går inte. Fast de kvittar, 2X'n är skrotad inom kort för bra är den ej.
LG har aldrig lyckats på mobila marknaden.
Klagomål har de överallt dessutom, att folk ens köper LG idag är en bra fråga.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Låst till Tre är min, går inte. Fast de kvittar, 2X'n är skrotad inom kort för bra är den ej.
LG har aldrig lyckats på mobila marknaden.
Klagomål har de överallt dessutom, att folk ens köper LG idag är en bra fråga.

Jag gillar dock 4x grymt mycket tycker dock att den är lite för seg i jämförelse med hur tester och videor på yt visar. Speciellt laggen när jag spelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Jag gillar dock 4x grymt mycket tycker dock att den är lite för seg i jämförelse med hur tester och videor på yt visar. Speciellt laggen när jag spelar.

Skickades från m.sweclockers.com

De som gör tester ska man först kolla upp på vilken sida de står.. Betalar LG en stor summa pengar i sponsring, eller ger telefonen i fråga gratis till test syften så får man räkna med att allt är positivt i testerna. Apple strategin som spridit sig till resten av tillverkarna.
Laggen får man leva med.. Det är trots allt LG det handlar om.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

De som gör tester ska man först kolla upp på vilken sida de står.. Betalar LG en stor summa pengar i sponsring, eller ger telefonen i fråga gratis till test syften så får man räkna med att allt är positivt i testerna. Apple strategin som spridit sig till resten av tillverkarna.
Laggen får man leva med.. Det är trots allt LG det handlar om.

Amen!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!