Problem med Samsung Galaxy S

Permalänk
Medlem

Problem med Samsung Galaxy S

Tja!

Som titeln på tråden lyder har jag ett problem med min Samsung Galaxy S, jag har försökt återställa mobilen genom att radera all data på den och efter att jag har gjort det så har den helt fryst sig på uppstartsbilden där det står Galaxy S och därefter kommer den ingen vart, det går inte heller att koppla den till en dator och få den att reagera där heller, datorn reagerar inte på mobilen, så nu vänder jag mig till er här på forumet för att kolla ifall det är någon erfaren som har någon idé om hur jag kan ta mig vidare?

Tack på förhand!

// Anton

Permalänk

Va menar du med "raderat" allt på mobilen? De är inte så lätt som att gå in i apphanteraren och avinstallera allt där ifrån, då kommer du få problem som de du har nu. Rätt metod att att göra en hard reset, alltså en formatering. På många modeller med android brukar detta göras genom att hålla ner volym ner knappen och sen starta upp mobilen. Men googla hur de är för exakt din telefon.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Va menar du med "raderat" allt på mobilen? De är inte så lätt som att gå in i apphanteraren och avinstallera allt där ifrån, då kommer du få problem som de du har nu. Rätt metod att att göra en hard reset, alltså en formatering. På många modeller med android brukar detta göras genom att hålla ner volym ner knappen och sen starta upp mobilen. Men googla hur de är för exakt din telefon.

Ja men det var det jag gjorde, jag formaterade mobilen och sen när den skulle starta igen så ville den inte gå vidare.

Permalänk
Skrivet av AnTaaa:

Ja men det var det jag gjorde, jag formaterade mobilen och sen när den skulle starta igen så ville den inte gå vidare.

Okej, gick hela processen igenom då? Avbröts den på mitten kan de hända att telefonen blivit brickad. Pröva att omformatera igen. Annars är de inte mycket att göra än att skicka iväg den om du inte ens kommer in i startskärmen.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Okej, gick hela processen igenom då? Avbröts den på mitten kan de hända att telefonen blivit brickad. Pröva att omformatera igen. Annars är de inte mycket att göra än att skicka iväg den om du inte ens kommer in i startskärmen.

Nej tyvärr kommer jag ingenstans, den reagerar inte på någonting, logan kommer bara upp och där är det stopp.

Permalänk

Hur länge har den stått på loggan då? Brukar ju vara så att första gången den ska starta upp så installerar den massa uppdateringar och då kan de ta ett tag.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Det låter som att du har tagit bort hela systemparttionen också, utan något operativsystem så kommer du inte längre än till kernelns boot animation så det är nog inget fel på telefonen, det är nog bara du som gjort fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnTaaa:

Nej tyvärr kommer jag ingenstans, den reagerar inte på någonting, logan kommer bara upp och där är det stopp.

Du kommer inte in med 3-knapps kombon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrApA:

Det låter som att du har tagit bort hela systemparttionen också, utan något operativsystem så kommer du inte längre än till kernelns boot animation så det är nog inget fel på telefonen, det är nog bara du som gjort fel.

Jag tror att det är exakt det som har hänt men nu är frågan, hur åtgärdar jag problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nonian:

Du kommer inte in med 3-knapps kombon?

nopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnTaaa:

Bege dig till swedroids forum, där kan du nog få lite mer hjälp.