SweClockers drop!

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Står ju? Ena är BF3, dvs. själva spelet. Andra länken är premium vilket innehåller DLCs och extra items, den kräver så klart att du äger BF3, "Battlefield 3 base game required for play.".

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Står ju? Ena är BF3, dvs. själva spelet. Andra länken är premium vilket innehåller DLCs och extra items, den kräver så klart att du äger BF3, "Battlefield 3 base game required for play.".

Bra Då förstod jag rätt. Dock märkte jag att download ej fungerar om man inte är ¨US Customer¨

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Du länkar till Premium Service i tråden.
Det är alltså inte spelet?

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 (Inte premium) för 120 spänn måste väll ändå vara något, gå till framsidan för mer erbjudanden
http://www.g2play.net/store/Battlefi...d-Manager.html

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI

Permalänk

Någon som har tips på en bra intern lagringsdisk på ca 1-2 tb som inte kostar alltför mycket?

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Någon som har tips på en bra intern lagringsdisk på ca 1-2 tb som inte kostar alltför mycket?

Det är jag också väldigt intresserad av

Förresten, någon som vet om man kan köra raid på 2 diskar på samma storlek, fast på olika tillverkare? (har en samsung spinpoint 1tb nu i min nas, och vill ha raid)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Förresten, någon som vet om man kan köra raid på 2 diskar på samma storlek, fast på olika tillverkare? (har en samsung spinpoint 1tb nu i min nas, och vill ha raid)

Borde inte vara några problem om du menar Raid-0..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:
Skrivet av bourne94:

RAID 0 i en NAS är ju dock meningslöst i de flesta situationer, så jag tror att det är RAID 1 det handlar om. I vilket fall som helst så ska både 0 och 1 fungera med olika modeller, om det inte är en speciellt kräsen NAS.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Skrivet av AerisArchon:

RAID 0 i en NAS är ju dock meningslöst i de flesta situationer, så jag tror att det är RAID 1 det handlar om. I vilket fall som helst så ska både 0 och 1 fungera med olika modeller, om det inte är en speciellt kräsen NAS.

Jag är kass på namnen på raid, men har för mig jag hade tänkt mig raid 1 (där man sparar samma data på 2 diskar för att vara på den säkra sidan ifall en ger sig)

Men det verkar alltså funka med 2 olika, får springa och köpa mig en till 1tb disk så jag vara på "den säkra" sidan

Tack för svaren!

Visa signatur

| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

raid 0 -d delar upp datan på 2 diskar så de kan läsas samtidigt på båda diskarna. går en disk sönder tappar man infon på båda.

Raid 1 - samma info på båda diskarna, går en disk sönder, bara att sätta i en ny och kopiera å köra vidare

Eizo foris 2331 på kopletts superweekend!

riktigt najs!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

raid 0 -d delar upp datan på 2 diskar så de kan läsas samtidigt på båda diskarna. går en disk sönder tappar man infon på båda.

Raid 1 - samma info på båda diskarna, går en disk sönder, bara att sätta i en ny och kopiera å köra vidare

Eizo foris 2331 på kopletts superweekend!

riktigt najs!

Tack för förtydligandet, ska se till att komma ihåg det... var raid-1 jag var ute efter

Ska se till att få tag på en 1 tb disk till

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vart sleeping dogs för mig,, för billigt så man kunde inte stå emot.

Visa signatur

Intel Core i7-3930K @ 4,5 Ghz (Extreme) || GTX1080 || Cooler master HAF X ||Corsair vengeance 16GB || Eizo Ips x2 || Corsair HX1050 ||Asrock Extreme9 X79 || Corsair H100 || Samsung 256gb PRO 950 x3 || Freenas server 12tb || DELL 1950 samt MD1000, HP580DL G5

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrymGrim:

91% rea på sleeping dogs i steams julrea.
vet inte om det är meningen då spelet bara varit 66% rabatt hela jul rean innan.
Men om man inte köpt det än (som jag) så är det en bra läge att slå till nu, 38 kr är det nog värt!
http://store.steampowered.com/app/202170/

Jävlar, det där ser inte rätt ut.... PASSA PÅ ni som velat skaffa

EDIT: Och där försvann det...

Visa signatur

RTS :D

Permalänk

Hann precis köpa sleeping dogs innan det försvann. Betalade 4,5 euro. Sekunden efter att affären gick igenom var priset uppe i 15. Win!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem

Wow, tror man kan kalla det för "Blitz-sale" ;), grattis till er som fick tag på spelet till ett så bra pris :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

http://www.amazon.com/Battlefield-3-Premium-Service-Download/...
BF3 premium 25$ =165 kr blir 170 kr, då det e en liten ¨fee¨taxa
Kom ihåg o skriva så ni är ¨US customers¨

Funkade kanon men varför dras det inga pengar? =/
sorry för "diskussionen" men om någon är erfaren av amazon, va snäll o skicka ett pm

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 9600X | Kylning: Thermalright Peerless Assassin | GPU: Acer Nitro Radeon RX 9070 OC | RAM: Kingston 32GB DDR5 | Moderkort: ASRock
ASRock B850 Pro-A WiFi | PSU: ASUS TUF Gaming 850W Gold | SSD: Kingston Fury Renegade M.2 | Chassi: Phanteks XT Pro Ultra
Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HaggeMan:

Funkade kanon men varför dras det inga pengar? =/
sorry för "diskussionen" men om någon är erfaren av amazon, va snäll o skicka ett pm

*Inlägg flyttat*
Till diskussionstråden, diskussion får inte förekomma i fynd-tråden.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

http://www.amazon.com/Battlefield-3-Premium-Service-Download/...
BF3 premium 25$ =165 kr blir 170 kr, då det e en liten ¨fee¨taxa
Kom ihåg o skriva så ni är ¨US customers¨

Bara så folk vet verkar inte det där vara med själva "Battlefield 3" utan endast expansioner och dlcs. Förvisso två dagar gammalt inägg så kanske var annorlunda då.

"Important Note
Battlefield 3: Premium requires the Battlefield 3 base game to play."

Samt

"The $35.99 version includes the main game (BF3) *AND* the additional expansions/DLCs. This $24.99 version does *NOT* include the main game but just the additional expansions/DLCs."

Permalänk
Medlem

WESTERN DIGITAL GREEN 3.5" 2TB SATA/600 64MB för 621kr med studentrabatt.
http://www.dustinhome.se/product/5010653153/western-digital-g...
Edit: Nu har de höjt till 707kr

Visa signatur

pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av 31337:

http://www.icamaxihemochfritid.se/mobiltelefon-zte-blade-iii-...

ZTE Blade 3 för 1299. Det fina är att man får med Spotify premium och fri surf (1Gb/mån) i ett år.

Detta är ju faktiskt jävligt lockande. Telefonen kan jag både ha och vara utan, den saken är klar.
Det som är avgörande här är huruvida deras Spotify på något sätt är bloatad eller brandad. De marknadsför ju det hela som "Telia Spotify Premium", och själva aktiveringen verkar vara special även den.

Jag hörde mig för per chat, och hon jag skrev till kunde i alla fall gå i god för att det INTE skiljer sig något mellan Telias spotify mot enskilda abonnemang genom Spotify själva - varken i funktionalitet eller utseende.

Någon som har använt Telias spotify, som kan bekräfta detta?

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=749641

Kan ju tipsa om MSI GTX 680 Twin Frozr III för ca 3 800 kr på Komplett. Rätt rejält hopp i pris.

Har funderingar om att köpa denna. Sitter på prolle och graffe i signatur idag och tror jag kan få runt dubbla prestandan om man ska tro prestandaindex här på Swec. Tycker inte min cpu borde flaska ett 680 så länge jag kör den i över 3,6 Ghz eller vad tror ni?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED

Permalänk

Måste ses som ett fynd för alla som tex. spelar F1, vilket har blivit ganska populärt bland några här på forumet.

399:- ink. Most Wanted.

Bara ratten kostar 848:- hos den billigaste sidan ex. spelet.

Jag nappade, såklart.

Visa signatur

Asus 560ti 448 Core @ 950/1900/4400Mhz @ 1.30V , Intel 2500K, Noctua SE2, ASRock Z68 Extreme3, 8GB Vengance 1600MHz, 550 Silencio, 650W 80+ CM, 500GB WD 7200RPM. BenQ 2220HD.

Konsol: Xbox 360 @ 32" 720P Samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanness:

Måste ses som ett fynd för alla som tex. spelar F1, vilket har blivit ganska populärt bland några här på forumet.

399:- ink. Most Wanted.

Bara ratten kostar 848:- hos den billigaste sidan ex. spelet.

Jag nappade, såklart.

http://s9.postimage.org/c9070dasr/need_for_speed_most_wanted_...

Var nära att slå till på denna dock vill ja hellst ha nåt som sitter fast, och med motstånd.
Är ju ett jäkligt bra pris annars!
Någon här som har erfarenhet utav den?

Skrivet av Slabb^:

Detta är ju faktiskt jävligt lockande. Telefonen kan jag både ha och vara utan, den saken är klar.
Det som är avgörande här är huruvida deras Spotify på något sätt är bloatad eller brandad. De marknadsför ju det hela som "Telia Spotify Premium", och själva aktiveringen verkar vara special även den.

Jag hörde mig för per chat, och hon jag skrev till kunde i alla fall gå i god för att det INTE skiljer sig något mellan Telias spotify mot enskilda abonnemang genom Spotify själva - varken i funktionalitet eller utseende.

Japp fixade det med min senaste telefon, ingen som hellst skillnad vad jag kan se.
Inte fattat att ja klarat mig utan, gött och ha i bilen med blåtanden till stereon

Visa signatur

9800X3D | Asus TUF B850plus | Kingston 32gb HBF 6000mhz | PC Hellhound 9070xt | Corsair rme 850w Gold | Phanteks Ultra | Alienware 27" IPS 180hz + extraskärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Var nära att slå till på denna dock vill ja hellst ha nåt som sitter fast, och med motstånd.
Är ju ett jäkligt bra pris annars!
Någon här som har erfarenhet utav den?

Den går tydligen montera i ett kamerastativ med enkla modds.
Jag velar fortfarande... tydligen går den lätt sönder enligt folk på diverse forum.
Knapparna fungerar dessutom ej i alla spel. Billigt är det...

Permalänk
Skrivet av borz:

Den går tydligen montera i ett kamerastativ med enkla modds.
Jag velar fortfarande... tydligen går den lätt sönder enligt folk på diverse forum.
Knapparna fungerar dessutom ej i alla spel. Billigt är det...

Jag har beställt den, för 400kr är det inte så mycket att vela över enligt mig. Man får ju även NFSMW på köpet.
Jag kommer dock att spela en hel del F1, vart så inspirerad när Vargen och Raven spelade här på Swec.

(http://www.youtube.com/watch?v=NyMx23p3PXE)

Annars är det en frän pryl att ha liggandes på skrivbordet, haha.

Vart har du sett det där med kamerastativet?

Visa signatur

Asus 560ti 448 Core @ 950/1900/4400Mhz @ 1.30V , Intel 2500K, Noctua SE2, ASRock Z68 Extreme3, 8GB Vengance 1600MHz, 550 Silencio, 650W 80+ CM, 500GB WD 7200RPM. BenQ 2220HD.

Konsol: Xbox 360 @ 32" 720P Samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Beställd!
Jag läste på swedroid, de har en tråd om erbjudandet. Verkar som det är helt vanligt spotify premium man får, men man måste "uppgradera" ett spotify-free-konto på en speciell hemsida. Om man redan har premium måste man säga upp sitt premium och vänta på att det ska gå ut för att ta del av erbjudandet.

Krävs även att man sätter in 50 kr & registrerar kontantkortet om jag fattat rätt.

Med reservation för fel:)

Permalänk
Keeper of Traditions

Är det någon som har koll på hur länge man kan hålla på spotify-koden innan den "går ut"?

Jag har premium just nu, och det går inte ut på ett tag, så det vore synd om man slog till på detta endast för spotify's skull och sen hinner koden gå ut innan man kan använda den!

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Tänkte när jag såg detta erbjudande http://www.icamaxihemochfritid.se/mobiltelefon-zte-blade-iii-...
Borde det inte va möjligt att utnyttja spotify erbjudandet för att sedan lämna tillbaks mobilen ? Låter lite för bra men. haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanness:

Vart har du sett det där med kamerastativet?

Har sett det nämnas på ett par forum tex