Permalänk
Medlem

120hz IPS?

hejsan alla galda! jo jag undrar om det kommer komma någon IPS skärm med 120hz innom en snar framtid? är de någon som vet nått om de?

Permalänk
Medlem

http://www.overlordcomputer.com/

här är det skärmar som man får överklocka till 120hz själv

Visa signatur

Processor: Intel 2600K @4500mhz- Modekort: Asus Sabertooth z77- Grafikkort:Radeon HD 7970 x2 - Hårddisk: Samsung 830 128bg X2 Western Digital Caviar black 500gb- Ram: 8gb Corsair Vengence 1600mhz- Nätaggregat Coarsair HX 1050W- Chassi: Cooler Master Haf X- Processor kylare: costom waterloop- Skärm: Samsung SyncMaster SA950- Tangentbord: Cooler Master Storm Trigger- Headset: Astro A50 7.1- Mus: Logitech G700

Permalänk
Medlem

jag är dock inte intresserad av att clocka själv :b vill ha en bra, fin och trevlig skärm direkt vid köp utan att man ska behöva pilla med den själv en 27" 2560*1440 IPS 120hz är mitt önskemål

Permalänk

Det lär aldrig komma en sån.
Skulle kunna ge bort mina njurar för en.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av tyrpan:

jag är dock inte intresserad av att clocka själv :b vill ha en bra, fin och trevlig skärm direkt vid köp utan att man ska behöva pilla med den själv en 27" 2560*1440 IPS 120hz är mitt önskemål

Tror de gick på typ 30k? så det är ingen billig historia dessa koreanska paneler är din enda räddning annars äre 60hz som gäller^^

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Skrivet av trisse23:

Tror de gick på typ 30k? så det är ingen billig historia dessa koreanska paneler är din enda räddning annars äre 60hz som gäller^^

Nej, någon sådan skärm existerar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrpan:

Drömma kan man ju.
Hade också gärna skaffat en sådan skärm, tyvärr finns dom inte (än).

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Jag hade varit glad om ens en 1080p 120hz IPS skärm kommer (nej inte catleap oc crap )

Tyvär har man inte hört ett skvatt om något sådant i planerna ens

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av KillenDärBorta:

Första posten på över 6 månader och du har så extremt fel så de finns inte.

PS. Den har inte 120hz, försök igen tjockis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Första posten på över 6 månader och du har så extremt fel så de finns inte.

PS. Den har inte 120hz, försök igen tjockis.

Det var ju väldigt onödigt hårt på någon som så tydligt skämtar...

Permalänk
Medlem

Luktar nästan account-stöld här ju.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gublo:

Det var ju väldigt onödigt hårt på någon som så tydligt skämtar...

Verkade inte direkt som skämt, mera som googlat IPS + 120hz och eizos skärm dyker upp och sen länkar denna.
Och som posten nedanför sa, ingen post på 6+ månader och sen denna posten?

Något fel.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Verkade inte direkt som skämt, mera som googlat IPS + 120hz och eizos skärm dyker upp och sen länkar denna.
Och som posten nedanför sa, ingen post på 6+ månader och sen denna posten?

Något fel.

Jag råkade bara komma över denna tråd då jag inte är någon aktiv Sweclockers användare, men eftersom att det står att skärmen har 120hz + IPS så trodde jag den hade de. My bad

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på catleap och "Overlord Tempest X270OC - Grade A LGpanel"
har inte hört att de är dåliga någonstans.
Sen måste jag påpeka en sak, vad heter den här sidan vi skriver detta på?
Det är lätt värt det att lära sig att skrämma upp skärmen i 120Hz+, min nästa skärm ska gå att klocka gärnet.

Permalänk
Medlem

Koreaskärmarna må ibland (inte alla som klarar 120hz) gå att överklocka till 120hz och ibland uppåt (skärmarna från 120hz.net går upp till 135hz för bra exemplar, tydligen), men skärmarna har så hög latency att du faktiskt inte får ut 120hz (trots att det "står" att du får det). Hög latency innebär också att de inte lämpar sig särskilt bra till spel, vilket i min mening tar bort den största anledningen till att ha 120hz. Så ja, de ser bra ut på papper, men levererar inte direkt i slutändan.

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Det lär aldrig komma en sån.
Skulle kunna ge bort mina njurar för en.

Då får du ju ingen nytta av den alls

Skrivet av KillenDärBorta:

Väldigt prisvärd är den också http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=431763 .....not

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Dante:

Koreaskärmarna må ibland (inte alla som klarar 120hz) gå att överklocka till 120hz och ibland uppåt (skärmarna från 120hz.net går upp till 135hz för bra exemplar, tydligen), men skärmarna har så hög latency att du faktiskt inte får ut 120hz (trots att det "står" att du får det). Hög latency innebär också att de inte lämpar sig särskilt bra till spel, vilket i min mening tar bort den största anledningen till att ha 120hz. Så ja, de ser bra ut på papper, men levererar inte direkt i slutändan.

Pixelresponstiderna är mycket högre än för snabba TN, antar att det är det du syftar på. Det innebär att alla pixlarna inte hinner byta färg innan nästa skärmuppdatering i 120Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunmoses:

Pixelresponstiderna är mycket högre än för snabba TN, antar att det är det du syftar på. Det innebär att alla pixlarna inte hinner byta färg innan nästa skärmuppdatering i 120Hz.

Precis. Även om PCB:n går att överklocka till 120hz flaskas det av panelen.

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE

Permalänk
Medlem

Jag tror säkert det är möjligt, men jag tror också att få företag ser det som intressant för deras produkter. Sharp hade någon ny lcd tech på gång (IGZO), men jag vet inte om det är intressant i frågan. Jag håller tummarna för oled, då de mycket väl kan klara av höga uppdateringshastigheter. Men jag tippar att när det kommer till kritan kommer man av "anledningar" hålla sig från att lansera sånna. Det är bara vad jag gissar dock.

Sweclockers artikel om att samsung kommer använda IGZO i laptops

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Skrivet av tyrpan:

Kan inte säga mer än att det är grymt enkelt att klocka själv!! har gjort det själv på min monitor nämligen och det tar max 10 sekunder för den kunnige att fixa.

En vanlig marknads monitor med den upplösningen med IPS och 120Hz har jag själv letat efter i ca 6 månader, och tro mig, det finns ingen!!!
Den ända möjligheten att få den kombinationen är att köpa monitorer ifrån detta företaget!

Sen är det inte speciellt svårt att klocka en skärm! Har själv gjort det på min skärm och det tar inte mer än 10 sekunder för den som vet vad den gör, eller ca 30 för den som är ny på det.. På denna skärm är det bara att hoppa in i Nvidia C och skapa egen upplösning, sedan sätta in en uppdaterings frekvens på EX: 96 Hz så är det klart, mer än så behövs inte! ( Vet inte hur man gör på AMD, men antar att det är samma sak där )

Har du verkligen en dator som klarar av 2560x1440p i närmare 120Hz då?

OverlordComputer gör alla fix/byten på PCB:n som är nödvändiga för att det sedan bara är att komma hem och utföra denna enkla 10 sekunders klockning.

Rekommenderar att du inhandlar dig en Dual DVI kabel om du inte har en redan annars kommer det inte att fungera.

http://overlordcomputer.com/products/new-overlord-tempest-x27...