Permalänk

Det bästa torde väl vara att diskutera saken med dina föräldrar, då du har all rätt till ett privatliv, något som de bör respektera.

Visa signatur

Asrock Z77 Pro4-M | Intel core i5 3450 | Gigabyte Radeon HD7970 | Fractal Design R2 550W | NZXT 410 Phantom | SteelSeries 7g

Permalänk
Avstängd

Det är skillnad på fascism och att uppfostra ditt barn, vet du inte skillnaden så kanske du inte borde skaffa barn. Varför är fascism okej då en individ är under 18 år, men inte ok över 18 år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoreOfTheSame:

Varför är fascism okej då en individ är under 18 år, men inte ok över 18 år?

Det handlar om uppfostran och ansvar för ens barn. Blanda inte in politik i detta.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Skrivet av Tozzi:

Det handlar om uppfostran och ansvar för ens barn. Blanda inte in politik i detta.

Uppfostran utan vettigt rättfärdigande är ju ekvivalent med fascism?

Visa signatur

Asrock Z77 Pro4-M | Intel core i5 3450 | Gigabyte Radeon HD7970 | Fractal Design R2 550W | NZXT 410 Phantom | SteelSeries 7g

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0xzii:

Jag syftar lite på vad Larsioni sa. Han bor ju kvar men skit samma.

Och det är därför jag gör det för jag blir deprimerad för jag inte har ngn tjej. Annars hade jag inte gjort det.

haha deprimerad för att du inte har nån tjej nah jag vet hur det är. jag har aldrig haft nån och jag var ledsen för det men sen insåg jag ett par saker tex att vänner är bättre för dom är kvar liksom. hur många har samma tjej hela livet? som man börja älska när man var 15?.
många människor har aldrig haft nån så du ska inte tro att alla e så jävla lyckliga.
Jag har tänkt mycket på livet mm.

PS använd internet Explorer det är as bra! private läget sparar inget och du kan ju alltid säga till dina föräldrar att du bara använder chrome för IE är segt

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misantropen:

Uppfostran utan vettigt rättfärdigande är ju ekvivalent med fascism?

Jo, men nu tror jag inte fallet är sådan här heller. Som många föräldrar så är det många som låter sig visa att de vet sanningen, fast de kanske inte vet de, för de antar och känner en ganska väl. Det är många gånger själv som liten man gått i den fällan och erkänt för man trott att föräldrarna vet och man "insett" att det inte är någon idé längre.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Skrivet av FreakyLeo:

TS har två år kvar till 18, då kan du göra vad du vill. 2år är inte en speciellt lång tid att härda ut när det gäller regler och tider. Men när det gäller att surfa är det bara att köra på, det är ditt privatliv och oavsett ålder har man inte rätt att snoka. Reglerna bör du följa, men surfa är så gott som en rättighet, likaså ditt privatliv. Sen vad det gäller brudar, de är inte så skoj som du tror. När du väl får till det (vilket du kommer att få), fortsätt med att "surfa" för fulla muggar så slipper du låta k*ken tänka åt dig när bruden lindar dig runt fingret.

EDIT1: Förtydligande

Göra vad han vill? Nja, bor han fortfarande hos föräldrarna är det ju fortfarande deras regler som gäller, annars kan de ju slänga ut honom.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tozzi:

Det handlar om uppfostran och ansvar för ens barn. Blanda inte in politik i detta.

Du kan förklara för ditt barn varför du inte tycker att det är lämpligt att man har vissa intressen (som inte skadar andra), men det borde vara upp till varje människa att göra som man vill så länge man inte skadar någon. Kan du inte resonera dig fram till varför det är bättre att göra på ett sätt framför ett annat begränsar du ditt barns frihet, självständighet och rätt till att lära sig saker. Behandla ditt barn som du själv vill bli behandlad. Vill du att staten sitter och tittar på allt du gör, staten kanske anser att du inte är lämpad till att ta eget ansvar för vad du surfar efter på internet? Fascism finns i små och stora skalor, det behöver inte vara nationellt. Att övervaka sitt barn vad de gör på internet är vansinne! Sätter du GPS tracking på ditt barn också så du alltid vet var dom är också? Läs 1984 eller se filmen.

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Göra vad han vill? Nja, bor han fortfarande hos föräldrarna är det ju fortfarande deras regler som gäller, annars kan de ju slänga ut honom.

Är inte föräldrar skyldiga för att ta hand om sina barn upp till 18 års ålder? Är inte så insatt though.

Permalänk
Medlem

Får du inte porrsurfa? Vad säger dom när dom ser din historik?

Permalänk
Medlem

Ja, Din pappa kan se din historik. Antagligen inte, från routern. Jag föreslår att du tar ett snack med dem.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Göra vad han vill? Nja, bor han fortfarande hos föräldrarna är det ju fortfarande deras regler som gäller, annars kan de ju slänga ut honom.

Är du helt från vettet? Hur fan kan du uppfostra dina barn genom att hota dom att slänga ut dom på gatan? Det skapar mycket större trauma än vad du verkar förstå. Det är psykiskt övergrepp. Men det är inte förvånande att människor behandlar sina barn som de gör eftersom de troligast lärt sig från sina föräldrar som inte visste bättre, staten gör också ett bra jobb att lära dagens unga att det är viktigt att lyssna på auktoriteter genom skolan. Egna tankar, egna idéer och egna sätt att göra saker på ska undvikas. Conform and comply.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoreOfTheSame:

Är du helt från vettet? Hur fan kan du uppfostra dina barn genom att hota dom att slänga ut dom på gatan? Det skapar mycket större trauma än vad du verkar förstå. Det är psykiskt övergrepp. Men det är inte förvånande att människor behandlar sina barn som de gör eftersom de troligast lärt sig från sina föräldrar som inte visste bättre, staten gör också ett bra jobb att lära dagens unga att det är viktigt att lyssna på auktoriteter genom skolan. Egna tankar, egna idéer och egna sätt att göra saker på ska undvikas. Conform and comply.

Jobbar som lärare, bl a på högstadiet, och har sett vad som händer med barn/ungdomar som får göra som de vill. Resultatet är sällan bra.. Den egna tanken uppmuntras inom alla ämnen, egna idéer och egna tillvägagångssätt ser jag bara som något positivt. I mitt klassrum jobbar eleverna mycket fritt och det är från dem idéer till lösningar ska komma. Får jag en fråga från mina elever ställer jag oftast motfrågorna: Vad tror du? Hur tänker du nu?

Som barn har man rättigheter, men jag tror knappast att det står något i FNs barnkonvention om att de ska ha fri tillgång till internet. För övrigt är Sverige ett av de få länder som inte har skrivit på barnkonventionen, har jag för mig.

Din sista tanke, foliehatt?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master NR400, Mobo: Gigabyte Aorus Pro-P, CPU: Amd ryzen 5 3600, RAM: 16 GB Corsair Vengeance Pro 3600 mhz, GPU: Sapphire RX6800 Nitro +, PSU: Corsair TX 650M

Permalänk
Medlem

Skaffa tor om du är riktigt orolig för att dem skulle se något. Är rätt säker på att tor krypterar på din dator innan den skickar datan via routern. Tor sparar inte heller någon historik. Ända problemet är väl att det är segt, allt tar mycket längre att ladda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Om dina föräldrar kollar din historik så är du inte mogen nog att anvä'nda dig av internet. Med andra ord så porrsurfar du och vill att ingen ska se det? Dina föräldrar porrsurfar nog också.

Om jag vore din pappa så skulle jag nog vara mer "orolig" om du inte kollade på lättklädda brudar...haha

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knakmupp:

Jobbar som lärare, bl a på högstadiet, och har sett vad som händer med barn/ungdomar som får göra som de vill. Resultatet är sällan bra.. Den egna tanken uppmuntras inom alla ämnen, egna idéer och egna tillvägagångssätt ser jag bara som något positivt. I mitt klassrum jobbar eleverna mycket fritt och det är från dem idéer till lösningar ska komma. Får jag en fråga från mina elever ställer jag oftast motfrågorna: Vad tror du? Hur tänker du nu?

Som barn har man rättigheter, men jag tror knappast att det står något i FNs barnkonvention om att de ska ha fri tillgång till internet. För övrigt är Sverige ett av de få länder som inte har skrivit på barnkonventionen, har jag för mig.

Din sista tanke, foliehatt?

Bra att du får dom att tänka själva! Det är skillnad på att lära barn att tänka själva och låta dom göra exakt som de vill eller ständigt övervaka dom i allt de gör.

Ursäkta, vad menar du med "foliehatt"?

Jag skiter fullständigt i lagar eller vad FN säger, det är bara vi här och resonerar själva.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Az1337:

Om dina föräldrar kollar din historik så är du inte mogen nog att anvä'nda dig av internet. Med andra ord så porrsurfar du och vill att ingen ska se det? Dina föräldrar porrsurfar nog också.

Om jag vore din pappa så skulle jag nog vara mer "orolig" om du inte kollade på lättklädda brudar...haha

Jag skulle vilja påstå att han är mogen att porrsurfa eftersom han väljer att göra det. Innan han började gör det så var han inte mogen eftersom han inte var intresserad utav det. Problemet ligger inte tillgången till information, utan föräldrar som är för uppstoppade för att kunna diskutera saken och istället förbjuder det. Sex och samlevnad var ett skämt i skolan, fick inte veta något jag inte redan visste.

Permalänk
Skrivet av MoreOfTheSame:

Är du helt från vettet? Hur fan kan du uppfostra dina barn genom att hota dom att slänga ut dom på gatan? Det skapar mycket större trauma än vad du verkar förstå. Det är psykiskt övergrepp. Men det är inte förvånande att människor behandlar sina barn som de gör eftersom de troligast lärt sig från sina föräldrar som inte visste bättre, staten gör också ett bra jobb att lära dagens unga att det är viktigt att lyssna på auktoriteter genom skolan. Egna tankar, egna idéer och egna sätt att göra saker på ska undvikas. Conform and comply.

Sa jag att det är så man ska göra så fort man får något problem med sina barn? Nej.
Sa jag att det var en del av uppforstan? Nej.

Vi pratade nu om någon som är vuxen, och fortfarande bor hos sina föräldrar, och enligt honom kunde man tydligen göra vad man ville när man fyllt 18, bara att leva i lyx, skit i att diska, vara uppe hela nätterna och störa föräldrarna som sover osv. Då förklarade jag att man inte alls kan göra som man vill för att man fyllt 18, det är fortfarande föräldrarnas lägenhet, så även om de inte har laglig rätt att bestämma över dig och ditt liv är det fortfarande de som sätter reglerna så länge du bor i deras hus.

Lugna ner dig för i helvete, det är ju pinsamt som du går på.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Svenjolov:

Är inte föräldrar skyldiga för att ta hand om sina barn upp till 18 års ålder? Är inte så insatt though.

Jo, det är de, men nu var det ju inte det vi diskuterade

Han skrev "TS har två år kvar till 18, då kan du göra vad du vill." och jag rättade att så länge man bor i föräldrarnas hus är det ju fortfarande deras regler som gäller, bara för att man fyller 18 kan man inte göra helt som man vill, även om man har rätt att flytta där ifrån om deras regler inte passar en, vilket inte går som minderårig

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0xzii:

Hej! Min mamma har på senaste tiden trott att jag bara kollar på skit när jag surfar när jag inte gör det, och har då sagt att min farsa kan kolla min historik, men det kan han väll inte förutom på min dator, eller är jag ute och fiskar?

Tack på förhand!

Grabben, jag har lösningen om de ser din historik (läste inte hela tråden). VPN,minst 5 proxys och privat surf.

Nä skämt åsido.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

Vore ju intressant att veta vad det är föräldrarna går igång på? Kan ju vara sökningar av typen "pre-puberty xxx assault rape" lika gärna som vad som helst annat de ser åka förbi i flödet? Med såna sökningar hade jag blivit ordentligt oroad som förälder.

Jag är själv för det som ett antal andra i tråden sagt om att är man under 18 så får man helt enkelt göra som föräldrarna säger för sådan är verkligheten. Nu var det i och för sig ett antal år sedan jag bodde hemma men min erfarenhet är att en mogen diskussion med föräldrarna är det bästa sättet att lösa den här sortens problem. Funkar inte diskussion och du anser att dina föräldrar inte lyssnar så gå till BUP och gråt en skvätt och be dem om hjälp att medla en sån diskussion eller nått, då får du dessutom ett extern perspektiv från någon som är utbildad i att bedöma sånt här. Känns nu den lösningen för extrem har väl din skola en kurator eller något.

Tror någon annan redan sagt det men det känns väldigt mycket som att det saknas en del information i den här tråden, det känns ologiskt att ett par föräldrar ska behandla en unge totalt annorlunda än alla andra sina barn.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabrioth:

Fy tusan för föräldrar som spionerar på sina barn.
Om det inte är så att de på allvar ser destruktiva beteenden hos dig (såsom att du får dåliga resultat i skolan, _bara_ sitter inne och spelar istället för att umgås med kompisar på andra forum än internet, inte sover på nätterna osv) så anser jag att det är förkastligt.

Kan du, så kom med det argument du presentart lite tidigare i tråden, att du faktiskt sköter din skola och dina andra ansvar och känner dig kränkt av att de inkräktar på ditt privatliv. Sådana argument som "hur skulle ni känna er om jag öppnade er post, eller lyssnade i andra luren när ni talade i telefon bara för att jag kan?" kan funger bra på föräldrar.

Porr vs inte porr tycker jag att en 16-åring är vuxen nog att ta ställning till själv. Det har ingen annan med att göra, så länge du håller det privat.

Edit: Då jag vet att en del föräldrar är obstinata och inte går att resonera med, så vill jag tipsa dig om att du har lösenordet för att logga in i er trådlösa router, antagligen kan tömma loggarna så att det faktiskt inte syns vad du gjort.
Eller trycka in resetknappen på routern ibland och skylla på "strömavbrott".
Innan du tilltar sådana åtgärder (vilka naturligtvis skall föregås av att du surfar "incognito" i chrome på din dator) så är dock det bästa att faktisk prata med morsan och farsan och fråga dem rakt ut VARFÖR de vill övervaka din trafik. Godta inte "för att vi tror att du bara surfar skit" som svar, du förtjänar bättre motivering än så.

Det gör jag. Jag sköter skolan och tar eget ansvar.
Och ja jag sitter för det mesta framför datorn, men har inget annat att göra, för jag har inte mkt kompisar och så.
Och lägger mig sent.
Fast problemet är att brossan har ändrat det o jag kan inte lösenordet.

Men jag ska tänka på resten.
Ty:)

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fAkkFejz:

Tja! m0xzii
Om du kör Firefox så kan du ju rensa historiken efter varje avstängning eller köra privat browsing som även går med chrome,ie.
http://i.imgur.com/WFvNp.jpg

Du kan ju oxå skapa en helt ny profil om du kör Firefox bara lägg till -profilemanager i din genväg
http://i.imgur.com/ZV39y.png

Sedan beroende på router så kan far din ev. spärra sajter med parental control och även begränsa internet access.
Finns ju även 3e parts brandväggar med parental control som kan ligga lokalt på datorn som han endast har access till i ditt fall vet man ju inte.

Nä, jag kör Chrome, men hur gör jag det på den?

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Stressa inte, det finns tid, sköt om dig själv, träna, umgås, ha roligt. Innan du vet ordet av så har du träffat någon, det är när du stressar över att du inte har någon och jagar efter en som gör att du INTE träffar någon, tro mig.

Och bry dig inte om hur många dina kamrater påstår att de har lägrat osv, de betyder väldigt lite, bry dig inte om det, ok. Det mesta av det är skitsnack.

Nej jag bor inte kvar hemma, jag flyttade hemifrån väldigt tidigt, och det var länge sedan nu.

Jag stressar inte det är bara det, när jag ser ngn tjej så blir jag deppig och vill då kolla "skit" för att få upp humöret.
Jag menade min brossa.

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Om de kommer från iran då? ;):D

Nä men mamma, jag, min bror och min syrra kommer från Ukarina. De du:P

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misantropen:

Det bästa torde väl vara att diskutera saken med dina föräldrar, då du har all rätt till ett privatliv, något som de bör respektera.

Ja, för jag tycker jag inte har ngt privatliv och morsan kommer in 24/7 och stör mig. Antingen säger hon att det är mat eller frågar hon vad jag gör och pussar och massa sånt "mamma stuff" o jag stör mig jätte mkt på det. Jag säger till henne att det är irriterande och jag vill att hon ska sluta och att jag vill vara ifred, men hon skiter i det säger att: "jag har inte träffat dig på hela dagen" eller "så att du kan fortsätta kolla på skit" när jag kollar på t.ex 2½ män eller spelar.

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

haha deprimerad för att du inte har nån tjej nah jag vet hur det är. jag har aldrig haft nån och jag var ledsen för det men sen insåg jag ett par saker tex att vänner är bättre för dom är kvar liksom. hur många har samma tjej hela livet? som man börja älska när man var 15?.
många människor har aldrig haft nån så du ska inte tro att alla e så jävla lyckliga.
Jag har tänkt mycket på livet mm.

PS använd internet Explorer det är as bra! private läget sparar inget och du kan ju alltid säga till dina föräldrar att du bara använder chrome för IE är segt

Har klappt ngr kompisar heller så.
Tyvär IE funkar inte och har aldrig tyckt och det.

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoreOfTheSame:

Du kan förklara för ditt barn varför du inte tycker att det är lämpligt att man har vissa intressen (som inte skadar andra), men det borde vara upp till varje människa att göra som man vill så länge man inte skadar någon. Kan du inte resonera dig fram till varför det är bättre att göra på ett sätt framför ett annat begränsar du ditt barns frihet, självständighet och rätt till att lära sig saker. Behandla ditt barn som du själv vill bli behandlad. Vill du att staten sitter och tittar på allt du gör, staten kanske anser att du inte är lämpad till att ta eget ansvar för vad du surfar efter på internet? Fascism finns i små och stora skalor, det behöver inte vara nationellt. Att övervaka sitt barn vad de gör på internet är vansinne! Sätter du GPS tracking på ditt barn också så du alltid vet var dom är också? Läs 1984 eller se filmen.

Wow, går du på piller? Läs min andra inlägg här i tråden, tycker de är tillräckliga bra svar för vart jag står i frågan.
Redan i körkortsboken får man lära sig: Barn är oberäkneliga, de är nyfikna och man kan inte lita på dem, inte förens de växer till sig (nu pratar jag iofs om småbarn).

Som sagt, har inte stått för något du påstår just nu, gå och lägg dig istället och kom tillbaka när du varvat ner dig lite.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeyee:

Får du inte porrsurfa? Vad säger dom när dom ser din historik?

Nä, för egentligen så bestämde vi att jag inte skulle göra det men, så om jag inte gjorde det så fick behålla "ploppen" (nätverkskortet) men sig efter ett tag så ändrade dom på reglerna och sa att jag inte fick spela FPS spel, och det kan dom väll inte göra?
Så dom bröt mot reglerna så jag skiter i vilket och spelar FPS och kollar "skit".

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0xzii:

Nä, jag kör Chrome, men hur gör jag det på den?

kör ju själv inte chrome då, men ja googlade så du får väl pröva detta:
http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=en&answer=9...

läs det gula längst ner ang. stänga av sökningar osv. i google-acc.

Visa signatur

Alienware Aurora