Permalänk
Medlem

Foldingen mördade ett Gtx 680

Tur jag hade två! ^^

Någon annan som har haft olyckliga erfarenheter av foldandet?

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem

Hur gjorde det det? Värme?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

något som brunnit på kortet eller kass lödning ? om det är det andra så kan du nog baka kortet (finns guider på sweclockers) och sätta dit en värre kylning tänker då på arctic coolings accelero extreme eller hybrid
testa korten separat och ifall du har garanti så kanske du kan skicka in kortet för ett nytt.
ifall du klockat kan det dock vara kört med den biten..

ifall något brunnit posta gärna en bild heh ^^

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsc:

Tur jag hade två! ^^

Vad var det som hände?

Blev det varmt, eller spöade du på volten för hårt vid en överklockning?

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsc:

Tur jag hade två! ^^

Kolla så det bara inte är nätagget som halvdött. Hade snarlika problem med ett nättagg tidigare. Det gick att starta datorn, men de vägrade starta upp det andra grafikkortet. Bytta nättagg och allt fungerade igen.

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Medlem

Har i ärlighetens namn inte skrämt livet ur kortet på något vis. Lättare överklockning och bra temperaturer under 75 grader tack vare en ganska sträng fläktprofil, inget har gått för varmt. Har inte fysiskt undersökt kortet närmare utan kunde bara konstatera att drivrutinerna började lägga av, klienten krashade och det gick inte att logga in i windows. Allting avhjälptes genom att ta ut ett av korten och provköra ett i taget.

Tycker det känns bra att kortet la av efter två veckors forskande, hade ju kunnat hända när garantin gått ut menar jag! Får se vad domen från leverantören blir!

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem

När man läser den här tråden så vill man ju nästan inte folda på mitt 690, utifall det går samma öde till mötes.
Får nog inget nytt på garantin heller efter som jag har monterat vattenkylning på det :\

Visa signatur

7800X3D | 64GB DDR5 | EVGA T2 1000W | Nvidia 5090