SweClockers drop!

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Jäkligt sugen på att beställa den mobilen så man får spotify erbjudandet. Men går det att beställa och sedan ta spotify själv och sedan sälja vidare telefonen med kontantkortet och nummret till någonannan?

http://www.icamaxihemochfritid.se/mobiltelefon-zte-blade-iii-...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Är det någon som har koll på hur länge man kan hålla på spotify-koden innan den "går ut"?

Jag har premium just nu, och det går inte ut på ett tag, så det vore synd om man slog till på detta endast för spotify's skull och sen hinner koden gå ut innan man kan använda den!

Nu kan jag ha fel, men har för mig att den lägger till 12 månader (on du lägger till koden nu). Så har det varit med månadskoder jag har fått på olika håll, de har flyttat fram nästa månadsbetalning med 1 månad iaf, borde vara samma.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Hotcpu6:

Nu kan jag ha fel, men har för mig att den lägger till 12 månader (on du lägger till koden nu). Så har det varit med månadskoder jag har fått på olika håll, de har flyttat fram nästa månadsbetalning med 1 månad iaf, borde vara samma.

Jo, men det verkar inte funka att lägga till koden till ett konto som redan är premium, så därför sa jag upp mitt premumkonto häromdagen, men det tar en månad innan det blir ett "vanligt" konto igen.

Så min fråga var om man kan hålla på koden man får från Telia och aktivera den om en månad istället, eller om den har ett utgångsdatum på kanske bara en vecka.

Jag slog till i alla fall, får väl skapa ett nytt spotify konto i värsta fall. Grymt bra deal, en hyffsad "slit & släng-mobil" tills det kommer något mer intressant på mobilmarknaden.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Spotify aktiveras samtidigt som du aktiverar och registrerar kontantkortet, vilket måste aktiveras senast juni i år.
Säger du upp ditt Premium abb. före slutet av din sista period så blir det Free fr.o.m. början av nästa period. Det tar några dagar efter abb. är slut innan du kan aktivera den nya koden.
Har gjort detta förut med Telias Spotify som ingått till hustruns mobil (12mån) och senare med ändrat Bredband (12mån).
Spotify från bredbandet går ut i mars och då kommer jag att aktivera sonens nya kontantkort

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt om det räknas som ett fynd när konkurrenterna har följande priser:
netonnet 790:-
Cyberphoto 799:-

Kan man ju tänka på innan man stressar iväg en beställning som jag tänkte göra

Permalänk
Skrivet av TheJo:

Vet inte riktigt om det räknas som ett fynd när konkurrenterna har följande priser:
netonnet 790:-
Cyberphoto 799:-

Kan man ju tänka på innan man stressar iväg en beställning som jag tänkte göra

Kollade förvisso bara den närmsta i listan på prisjakt men det var priset med abonnemang, kanske inte var så hos netonnet/cyberphoto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Jäkligt sugen på att beställa den mobilen så man får spotify erbjudandet. Men går det att beställa och sedan ta spotify själv och sedan sälja vidare telefonen med kontantkortet och nummret till någonannan?

http://www.icamaxihemochfritid.se/mobiltelefon-zte-blade-iii-...

Jag tänkte i ungefär samma banor. Frågan är om telefonen är operatörlåst till Telia?

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650 l AMD Ryzen™ 5 7600 l Thermalright Peerless Assassin 120 SE l ASUS Prime Radeon RX 9070 XT l Kingston Fury Beast RGB DDR5 6000MHz 32GB l Corsair RM1000X Shift 1000W l Lian Li LANCOOL 216 RGB chassi

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Razer-T:

Jag tänkte i ungefär samma banor. Frågan är om telefonen är operatörlåst till Telia?

Nej.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trial-and-error:

Lagerrensning på Kjell & Company, passade på att köpa en SSD till:

Sandisk SSD Extreme 120 GB för 749 kr

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...

Du får en Intel 330 180gb för 995kr på Dustinhome. Billigare och bättre och bara 250kr mer för 60gb mer utrymme (50%)

Kollar man prisjakt och är ute efter en disk så finns det många fina diskar som inte kostar speciellt mycket.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=893&o=eg_2741&rev=1#pro...

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Game.co.uk har en Elder Scrolls-bundle för £20.61 (ungefär 216 kr), och den innehåller

• Skyrim

• Dawnguard (Skyrim)

• Hearthfire (Skyrim)

• Oblivion GOTY

• Morrowind GOTY

Digital nedladdning
http://www.game.co.uk/en/elder-scrolls-bundle-oblivion-goty-s...

Billigt!

Fungerar det att aktivera spelen på Steam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Fungerar det att aktivera spelen på Steam?

Ja, det är dock en kod för hela paketet.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Ja, det är dock en kod för hela paketet.

Innebär det att om man har ett av spelen så "uteblir" det eller får man just det spelet som en gift då?

Tack för info iaf

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Innebär det att om man har ett av spelen så "uteblir" det eller får man just det spelet som en gift då?

Tack för info iaf

Du får inte spelet som gift, det "uteblir", helt enkelt ett mindre spel som kan inverka på ifall det är värt för dig att köpa paketet.

Permalänk

Vet inte riktigt om detta räknas som fynd till fyndtråden så lägger den här istället.

15% rabatt på alla minnen från Team Group på CDON.com
Nu erbjuder vi 15% rabatt på alla minnen från Team Group under resten av januari. Skriv in koden xY6LNh9N i kassan för att erhålla rabatten. Erbjudandet gäller till och med 2013-01-31. Koden går ej att kombinera med andra rabattkoder.

Visa signatur

Speldata: Lian Li/Dan Case A3 | Ryzen 7 9800X3D | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Funderar på att köpa denna, plocka ur disken och byta ut den interna hdn i min gamla ps3a. 60 GB är lite trångt har jag lagt märke till, bör väl inte vara några problem?

Permalänk
Skrivet av Jallle:

Funderar på att köpa denna, plocka ur disken och byta ut den interna hdn i min gamla ps3a. 60 GB är lite trångt har jag lagt märke till, bör väl inte vara några problem?

Nu har jag inte gjort det själv, men det ska inte vara några som helst problem vad jag kan förså. Det sitter ju redan en SATA-disk i ditt ps3, så det ska inte vara några konstigheter i att uppgradera den med en större disk.

Se länk: http://www.gamespot.com/features/how-to-upgrade-your-playstat...

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Nu har jag inte gjort det själv, men det ska inte vara några som helst problem vad jag kan förså. Det sitter ju redan en SATA-disk i ditt ps3, så det ska inte vara några konstigheter i att uppgradera den med en större disk.

Se länk: http://www.gamespot.com/features/how-to-upgrade-your-playstat...

Ja precis, däremot kan det vara problem med tjockleken på diskar över 500 GB. Dem får nämligen inte vara tjockare än 95 mm för att de ska passa i vaggan, finner dock ingen information om hur tjock disken är så det får kanske bli en chansning. Vissa externa diskar kan dessutom sakna sata till usb , alltså kan den enbart ha usb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Ja precis, däremot kan det vara problem med tjockleken på diskar över 500 GB. Dem får nämligen inte vara tjockare än 95 mm för att de ska passa i vaggan, finner dock ingen information om hur tjock disken är så det får kanske bli en chansning. Vissa externa diskar kan dessutom sakna sata till usb , alltså kan den enbart ha usb.

Stämmer. Plus att för att öppna upp vissa externa hårddiskar måste man bryta / skrapa av klistermärke som då får garantin och ångerrätt att försvinna.

M.a.o ingen bra idé att chansa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Du får inte spelet som gift, det "uteblir", helt enkelt ett mindre spel som kan inverka på ifall det är värt för dig att köpa paketet.

Någon som köpt Elder Scrolls bundlen från game.co.uk? Har lite problem med min order och deras support är rätt kass. Verkar atm som om de planerar att skicka den med snail-mail inom UK, vilket blir problem när jag bor i Sverige. Trodde det vara en digital DL där de skulle skicka en product key och man kunde tanka från Steam eller liknande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av supfresh:

Någon som köpt Elder Scrolls bundlen från game.co.uk? Har lite problem med min order och deras support är rätt kass. Verkar atm som om de planerar att skicka den med snail-mail inom UK, vilket blir problem när jag bor i Sverige. Trodde det vara en digital DL där de skulle skicka en product key och man kunde tanka från Steam eller liknande..

Ska vara en kod, bilden är inte från mig dock.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Dustins "Gaming Tema" REA inte har ändrade priser?
Allt kostar ju som det brukar göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Ska vara en kod, bilden är inte från mig dock.

Fasen vad skumt, det var något i den stilen jag förväntade mig. Förhoppningsvis kan väl kundtjänsten hjälpa mig, om de nu svarar någon gång.. Tack för infon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eph:

Det är enbart en tema vecka (?), står inte något om rea :p. Hittade iaf. inte något till nedsänkta priser.

Permalänk
Skrivet av Simcon:

Det är enbart en tema vecka (?), står inte något om rea :p. Hittade iaf. inte något till nedsänkta priser.

Det är som vanligt. När Dustinhome och Komplett har rea, har de bara glömt skyltarna kvar och priset är oförändrat. Kollar aldrig in deras reor längre, speciellt inte komplett. Minst 2 ggr/veckan har de REA, men inget är billigt.

Visa signatur

Asus 560ti 448 Core @ 950/1900/4400Mhz @ 1.30V , Intel 2500K, Noctua SE2, ASRock Z68 Extreme3, 8GB Vengance 1600MHz, 550 Silencio, 650W 80+ CM, 500GB WD 7200RPM. BenQ 2220HD.

Konsol: Xbox 360 @ 32" 720P Samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanness:

Det är som vanligt. När Dustinhome och Komplett har rea, har de bara glömt skyltarna kvar och priset är oförändrat. Kollar aldrig in deras reor längre, speciellt inte komplett. Minst 2 ggr/veckan har de REA, men inget är billigt.

Jag är iaf. nöjd att de inte ens försöker kalla det för "SUPER MEGA FKING L33T, REA!". Iofs hade de nog inte kommit undan med att kalla något för rea ifall de inte ens försökt sänka priset :p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eph:

Jag tänkte exakt samma sak när jag såg deras "kampanj". Antingen kör de en riktig fuling eftersom det uttryckligen står kampanj på nästan alla varor, eller så har någon gjort ordentligt fel. Jag tror på det förstnämnda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swedem:

Använd koden 10921 så blir det fraktfritt och vips så är kostnaden nere i 86 kr inkl allt för en mus som närmaste konkurrenter säljer för 289!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Live:

Använd koden 10921 så blir det fraktfritt och vips så är kostnaden nere i 86 kr inkl allt för en mus som närmaste konkurrenter säljer för 289!

Tackar men för att köpa mus där måste man ha ett företag.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funnyvlad:

Tackar men för att köpa mus där måste man ha ett företag.

Döp "Företaget" till ditt efternamn ok org-nummer till 123456789 eller liknande så ordnar det sig med den saken...

De säljer till privatpersoner men inriktar sig på företag.