Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Helt klart behöver man inte det senaste, men din processor har tre gånger mer cache snabbare buss och högre klockfrekvens!

Hanns processor flaskar grafikkortet så som det är nu. så om han beslutar sig för att köpa en nyare I3/I5(AMD med) processor så lär han få både en stabilare FPS och en högre framerate!

Okej jag var osäker på hur hans processor var i förhållande till min. Det är väl bara att dra igång spelen man känner att man vill spela egentligen och se hur det går är man inte nöjd med det så är det väl uppgradering som gäller. Vissa spel som dom med Source motorn (Valve´s spelmotor) rullar väl på i princip vad som helst medan Battlefield 3 inte gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunmoses:

Okej jag var osäker på hur hans processor var i förhållande till min. Det är väl bara att dra igång spelen man känner att man vill spela egentligen och se hur det går är man inte nöjd med det så är det väl uppgradering som gäller. Vissa spel som dom med Source motorn (Valve´s spelmotor) rullar väl på i princip vad som helst medan Battlefield 3 inte gör det.

Helt klart

även om Source motorn har fått ner min 3820 på knäna ett par gångar

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk

Och man måste ju inte spela skitspelet BF3, skippar man det spelet så funkar nog lite äldre maskinvara hur bra som helst till spel!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Vad är det för mening att byta till sig en Q9550 eller Q9450? Då byter man socket.

Jag har aldrig sagt något om att byta processor. Om han skall byta, så är det nog bättre att uppgradera till nyare delar.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av netbuddy:

Jag har aldrig sagt något om att byta processor. Om han skall byta, så är det nog bättre att uppgradera till nyare delar.

Jag tror problemet med diskutionen i tråden är att din uppfattning skiljer sig från andras definition utav bra processor och tillräckligt höga inställningar och/eller fps i spel. Det är inget fel i att ha olika åsikter, det som egentligen saknas i tråden är vilka inställningar TS vill kunna spela med och vilken min|medel|max-fps han tycker är acceptabelt. Har han en 60 hz skärm så känns det fjantigt med 120 fps, men han kanske tycker 24 fps är helt ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoreOfTheSame:

Jag tror problemet med diskutionen i tråden är att din uppfattning skiljer sig från andras definition utav bra processor och tillräckligt höga inställningar och/eller fps i spel. Det är inget fel i att ha olika åsikter, det som egentligen saknas i tråden är vilka inställningar TS vill kunna spela med och vilken min|medel|max-fps han tycker är acceptabelt. Har han en 60 hz skärm så känns det fjantigt med 120 fps, men han kanske tycker 24 fps är helt ok.

Jo exakt, därför är vissa inlägg helt onödiga. TS har inte specificerat vad han spelar och vilka krav han har, dock eftersom han har ett 650 så utgår jag ifrån att det inte rör sig om de nyaste spelen på högsta inställningar. Då räcker hans processor till.
För att ta ett exempel, innan min laptop så hade jag en X4 955 @ 3.9GHz och ett GTX560Ti och kunde tex spela Metro 2033 med höga (inte högsta) inställningar.
Jag har ingen aning om vad skillnaden mellan den och TS processor är, men klockar han den så mycket som möjligt så hjälper det mycket.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av netbuddy:

Jo exakt, därför är vissa inlägg helt onödiga. TS har inte specificerat vad han spelar och vilka krav han har, dock eftersom han har ett 650 så utgår jag ifrån att det inte rör sig om de nyaste spelen på högsta inställningar. Då räcker hans processor till.
För att ta ett exempel, innan min laptop så hade jag en X4 955 @ 3.9GHz och ett GTX560Ti och kunde tex spela Metro 2033 med höga (inte högsta) inställningar.
Jag har ingen aning om vad skillnaden mellan den och TS processor är, men klockar han den så mycket som möjligt så hjälper det mycket.

Klockningen utav processorn skulle hjälpa avsevärt, tror han skulle säkert få upp den med 1 GHz till utan större besvär, en ny kylare skulle vara vettigt (om han kör stock).

Permalänk
Medlem

Gå in på den här länken: http://www.systemrequirementslab.com/cyri

Där fyller du i vilket spel du vill spela och sen så får du tanka ner ett program som gör en systemkoll på din dator och sen jämför den med minimum- respektive recommended-requirements för det spelet. Programmet tas automatiskt bort efter testet. Då får du snabbt och lätt svar på ifall din dator är stark nog för just det spelet du vill spela.

Edit: Såhär ser ett test ut

Permalänk
Medlem

Suck... nu ska jag förklara vad jag menar.

TS: Ska du byta processor så byt socket, 775 är gammal och en Q9450/9550 är så svinigt dyra att de kostar mer begangade än en ny Phenom II. Priskillnaden blir således så pass liten att det är inte värt krabbet med processorbyte.

Ska du byta grafikkort så kommer den flaskas av processorn så det är inte heller värt.

Saknar du prestanda så bygg nytt.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold