Någon som är kunnig på Sony Vegas som vill svara på mina frågar?

Permalänk
Medlem

Någon som är kunnig på Sony Vegas som vill svara på mina frågar?

Tjena!

Jag har Vegas Movie Studio HD Platinum 11.0 och jag har ganska många små problem som jag inte vet hur jag ska kunna åtgärda... Skulle uppskatta grymt mycket om någon kunnig skulle kunna hjälpa mig på denna tråden med dessa problem. Kommer ingenstans nu tack vare dom, haha

1. Jag har råkat gjort något fel nu så när jag lägger en video på en track så kan jag inte se videon i rutan när jag kör Play... Kan inte förhansgranska den eller ens redigera den nu då previewrutan endast är svart. Ibland står det även "(Media Offline)" på videons track. Hur gör jag?

2. Jag försöker lägga på en bild som jag ska leka rundor med på videon (typ studsa runt emellanåt), men bilden förblir skitstor och suddig och den transperanta delen runtom bilden förblir svart. Har sparat bilden i Photoshop som PNG så det borde inte vara något problem... Vet inte riktigt hur jag ska beskriva problemet mer. Kan inte heller flytta på den eller lägga den i en egen track - blir ingen skillnad. Inte trans eller något.

Har gjort dessa två tidigare:
http://youtu.be/L2m2bylncnQ
http://youtu.be/9xqGEsmxxQw

Inte så speciellt avancerade eller så, men man ska väl börja någonstans. Vill nu börja lägga till saker. Tex som en subscribeknapp, men det blir bara fel. Tidigare har det gått, men nu blir det bara fel....

Tack på förhand!
Mvh, Alexander

Behövs ytterliggare förklaringar så får ni gärna det! Skriver väldigt hastigt nu och ber om ursäkt för det!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk

Är inte expert på Sony Vegas eller nåt men antar att du har gjort någon inställning som du inte kan ställa tillbaka? Gör såhär i så fall:
Trycker ner ctrl + shift > starta Sony Vegas > släpp ctrl + shift. Nu borde alla inställningar vara som när du startade programmet för första gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kagstrom2100:

Är inte expert på Sony Vegas eller nåt men antar att du har gjort någon inställning som du inte kan ställa tillbaka? Gör såhär i så fall:
Trycker ner ctrl + shift > starta Sony Vegas > släpp ctrl + shift. Nu borde alla inställningar vara som när du startade programmet för första gången.

Du, det var ett sjukt bra tips Tack som fan! Ska testa det så fort jag kommer hem imorn

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Skrivet av CrazyAngel4You:

Du, det var ett sjukt bra tips Tack som fan! Ska testa det så fort jag kommer hem imorn

Hehe inga problem, har löst många problem för mig i andra program

Permalänk
Medlem
Skrivet av kagstrom2100:

Hehe inga problem, har löst många problem för mig i andra program

Kan tänka mig det Aldrig vetat om det kommandot, haha.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Skrivet av CrazyAngel4You:

Kan tänka mig det Aldrig vetat om det kommandot, haha.

Funka ju dock bara i Sony Vegas, eftersom alla program har olika reset funktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kagstrom2100:

Funka ju dock bara i Sony Vegas, eftersom alla program har olika reset funktioner.

Menade självklart för Sony Vegas

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Skrivet av CrazyAngel4You:

Menade självklart för Sony Vegas

Ville bara vara säker

Permalänk
Medlem

Fan alltså, det blev inge bättre Fortfarande en massa problem.. För någon månad sen så försökte jag detta med att lägga in en subscribeknapp och då funkade allt fint, men det är helt fuckat nu och jag blir så less

Någon trevlig vegas-vetare?

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Jag hittade på det här klippet, hoppas det kan hjälpa.

Visa signatur

/Benny