Permalänk

Äldre Laptop-->HTPC

Tjena syrran har skaffat ny tv och vill nu fixa HTPC men det ska ju sålart lillebror fixa om de får sågottsom inte kosta någonting..
var inne på att köpa en rasp. men kom på att jag har en äldre (3år) gammal Toshiba laptop(HD 3000), DOCK så har den bara VGA anslutning och jag undrar om man kan fixa så jag kan koppla upp och få full hd genom att andvända en vga->hdmi adapter http://www.clasohlson.com/se/Pr384705000/Pr384705000?gclid=CJ... ?
Enligt speccsen stödj det bara upp till 1024p :S är ingen bild fantast men har i alla fall fått för mig att detta kan ställa till med problem..
Efter att ha läst runt så nämns det ett antal ggr att VGA(analog) kan ge sämre bild än HDMI(digital) nåt att oroa sig för?
MVH
Cappen

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

Med HD3000 och saknad HDMI så är det stor risk att själva HTPC upplevelsen blir väldigt dålig.
HTPC i all ära men vill man inte spendera några större pengar så kanske en bra mediaspelare är ett bättre val ?

Permalänk

jo pendlar mellan detta eller e350 bräda.. Raspen kännns lite svag e dock smått orolig över e350n också har fått blandad info om den såhär långt..
tror jag skaffar adaptern och provar går det inte går det inte inte svårare än så..

Visa signatur

Quote Please

Permalänk
Medlem

E350/450 är fullt tillräckliga för att ge en bra XBMC (för det var väl en -riktig- HTPC du skulle göra ? upplevelse.
Men glöm spel och saker som inte kan GPU accelereras.

Permalänk

ja asså detta är en PURE HTPC Blueray e det tungaste den kommer andvändas till. 3D e inte något jag talarför heller så det är ingen oro för det.
Browsing och HD-film med diverse Streaming content.(punkt) E350 e dessutom roligare att fippla med än en gammal Laptop..
nu kna jag ju bygga eget chassi osv.! tack för input kommer dock läsa vidare lite, man ska ju inte tro allt man läser i Ethern!

Visa signatur

Quote Please

Permalänk
Medlem

VGA borde inte klara av att leverera full HD, och absolut inte ge någon vidare bildkvalitet. Misstänker att din adapter är bortslösade pengar.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Skrivet av JamesBanana:

VGA borde inte klara av att leverera full HD, och absolut inte ge någon vidare bildkvalitet. Misstänker att din adapter är bortslösade pengar.

det var det jag var rädd för.. aja kasnke sälja laptopen för några hundringar och köpa en htpc! tack för input!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2874905/2013-01-21 några synpunkter?

Visa signatur

Quote Please