Permalänk
Medlem

tips på tv för spel och film?

Hej,

Håller på att inreda ett av barnrummen och tänkte göra ett litet hobbyrum. Det jag hängt upp mig på är just val av TV.

Jag kommer ha ca 2 meter till TV:n. Har tänkt mig runt 37-40"?

Kommer som sagt använda den för att se film, spela xbox. Tänkte mig LCD gärna med smart funktion då man kan hyra filmer och använda andra online tjänster. Gärna möjlighet för wifi. Budgeten ligger på max 5000 så därför begränsas alternativen en hel del.

Har kikat på dessa.
www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=745643

www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=744573

www.siba.se/product/12232819/andersson-40-led-tv-sm-rt-tv?ref...

Vad har ni att säga om dessa? Några andra alternativ?

Tacksam för alla tips och råd jag kan få.

Mvh

Permalänk
Medlem

Samsungen alla dagar i veckan.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Tackar. Läste någonstans om att samsung inte rekommenderas för spel? Vet inte varför...

Kommer inte kolla på tv utan det kommer bara vara hd material.

Hade gärna haft en plasma men då är det ju 42" och det känns lite för stort för avståndet jag har? Sen om man ska ha 1080p blir dom för dyra...

Permalänk

1080p deff
annars e de ju bara att skita i det iom att du bara ska kolla HD..
jag sitter 2-3 meter från en 46" o det e finnemang enligt mig..
i det billigare tv skickten ger plasma en "bättre bild" så det hade jag gått på!
glöm inte att kolla ljudet på dem om du inte tänkt sköpa till ljudsystem endel tvR har skit kasst ljud!

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

Bara två meter ifrån?

Jag hade nog kört på Philips, faktiskt. Men jag tror du blir nöjd med bägge.
Om det går så hade jag, innan jag bestämt mig för någon, kollat på dem i butik.
Andersson kan du välja bort direkt.

En bubblare:
http://cdon.se/hemelektronik/42_led-tv_panasonic_tx-l42e5y_sm...

Tittade på en i butik och måste säga att det är ett bra elternativ om budgeten tillåter.
Kan behöva ställa in den, men det brukar vara lätt att hitta färdiga siffror om du inte är så insatt i det.

Permalänk
Medlem

Tack som tusan för all input

Har haft en panna plasma i vardagsrummet nu i 4 år som jag är riktigt nöjd med. När jag köpte den tyckte jag det var skönare bild på plasma än LCD men tänkte det kanske ändrat sig nu när tekniken förfinats?

Men kanske fortfarande är plasma då som ger bäst flyt.

Ja det är endast 2 meters avstånd...så man bör antagligen ha 1080. Men ni tror inte 42" är för stort då? Kör du 46" borde det ju funka.

Intressant bubblare där, den hade jag missat.

Kollade lite plasma nu och trilla över denna, vad tror ni?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=749388&cks=ASS&assoc=B99...

Mvh

Permalänk

kolla bara kundresensioner.
har den full hd och verkar bra e den nog det har folk tyckt att den e bra e den så gott som garanterat bra!
nästan 6k tycker jag personligen e en rätt maffig summa men men får ju oftast det man betalr för.
tips e ju att inte köpa nåt utan att kolla påN

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

Jag sitter lite mindre än 2 meter ifrån tvn och jag har 46", det är nästan för litet. Jag skulle utan problem kunna ha större.

Undvik 42"+ lcd/led för 4-5000kr. Jag köpte en för det priset förra året och den var värdelös. Betraktningsvinklarna var som på en tn-panel. Så fort du inte satt rakt framför tvn så ändrades färgerna. Jag bytte snabbt till en Panasonic plasma 46" för 8000kr och skillnaden är natt och dag.

Edit: Jag trodde jag satt 2,5 meter ifrån, jag satt 1,8 meter ifrån efter att jag mätte.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Okey, detta med storlek kontra avstånd är en djungel Får åka och provkolla lite från 2 meter och se vad som känns bra..

Men om man ska gå upp till 50" t.ex...då är ju denna prisvärd.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=746310&cks=ASS&assoc=B99...

Fast då tappar man ju nätverksanslutningen...men det går väl koppla in en boxee box eller nåt kanske och ändå få lite onlinetjänster som netflix?

Permalänk

Jag tycker att du ska köra på samsungen es5505 40 tum den är bra för pengarna