Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Är jäkligt nöjd med min lumia 920 och skulle valt den igen.
Kommer från en galaxy s3 så hade ingen dålig telefon innan.

Permalänk

Om det underlättar valet så kan jag nämna att S3 har värdelös radiodel jämfört med L920. Min klasskompis har en S3 LTE med samma operatör och han har markant sämre täckning. När jag har svag 4G har han 3G. När jag har svag 3G har han EDGE. S3 utan LTE kanske är bättre på 3G dock. Det har jag ingen koll på.

Är det förresten någon som vet hur det blir med framtida OTA updates om man flashat in "fel" produktkod? Ligger den ursprungliga koden kvar någonstans hårdkodad eller tror updateservern att jag har en svensk L920 nu?

Permalänk

Jag går emot strömmen och skulle inte köpa en igen. Hade min 6-7 veckor innan jag tröttnade på den och sålde den och gick tillbaka till min Note 2. Kameran var långt ifrån så imponerande som man hoppats på. För mycket små saker man saknar i ett snyggt och enkelt WP. Kör man lite FB, fotar lite, lyssnar på musik och slösurfar så duger den fint. Men jag saknade på tok för mycket appar och funktioner. Känns som en perfekt lur för någon som får sin första smartphone. Men har man haft en Android och verkligen utnyttjat dess frihet och kapacitet så känns WP för begränsat och Nokias läckra hårdvara kan inte uppväga det för mig.

Sköter min Synology Nas och SabNzbd med min lur och det var dödsdömt med Lumian. Fick ta fram ipaden för det. Kunde inte sköta mitt larm, min värmepump eller mina fjärrstyrda elströmbytare osv med den. Så för mig saknades för mycket som jag använde dagligen. Men använder man den för enklare saker som jag skrev innan skulle jag rekommendera den bara för att den är så så snygg och WP är snyggt om än för begränsat i dagens läge för mer avancerade användare

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med min lumia 920. Enda jag kan klaga på är att batteriet mystiskt drainas under natten. Är det något som fixats med Portico?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som har problem med att skicka ett meddelande till fler än en person? Får bara tillbaka "det går inte skicka meddelandet" men skickar jag det till en kontakt i taget så fungerar det. Förövrigt känns det ganska tråkigt att man måste välja kontakterna en och en istället för att kunna markera flera åt gången.

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4.5 GHz * CPUkylare: Phanteks PH-TC14PE * Moderkort: MSI Z97-S02 * Ram: Adata 32GB cl9 (4x8) * Grafikkort: Sapphire pulse radeon 5600 xt * Nätaggregat: EVGA Supernova G2 1300W

Permalänk
Skrivet av viktoris:

Är det någon annan som har problem med att skicka ett meddelande till fler än en person? Får bara tillbaka "det går inte skicka meddelandet" men skickar jag det till en kontakt i taget så fungerar det. Förövrigt känns det ganska tråkigt att man måste välja kontakterna en och en istället för att kunna markera flera åt gången.

Åtgärdas i portico tror jag!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Jag är väldigt nöjd med min lumia 920. Enda jag kan klaga på är att batteriet mystiskt drainas under natten. Är det något som fixats med Portico?

Mvh J

Är också riktigt nöjd med min L920, fungerar oerhört bra, aldrig startat om eller frusit sig,börjat tycka om telefonen mer o mer.. kan det tilläggas att jag inte har så många appar installerade på telefonen, enbart det nödvändigaste... Däremot så är jag INTE överens med batteritiden, har använt telefonen i ett o samma mönster i ett par veckors tid.. Från ett fulladdat batteri 90-95% Kan tex lyssna på Nokia radio mix music i 8h, max 30 min surfande, sedan är det dags att ladda igen, riktigt jobbigt! spelar jag tex snes8x så drar telefonen något ENORMT mycket, drar 50% batterier i 1h spelande, är det normalt eller helt åt skogen? Jag har avaktiverat ALLT och inget körs i bakgrunden.. ÄR det normalt att batteriet är så svagt? Kan tillägga att jag även köpt Nokias bärbara laddning, till min förvåning så orkar den inte ladda ladda telefonen fullt, kanske runt 75-80% ?...

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Åtgärdas i portico tror jag!

Tack Tråkigt att inte kunna skicka ut sitt nya nummer till alla kontakter

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4.5 GHz * CPUkylare: Phanteks PH-TC14PE * Moderkort: MSI Z97-S02 * Ram: Adata 32GB cl9 (4x8) * Grafikkort: Sapphire pulse radeon 5600 xt * Nätaggregat: EVGA Supernova G2 1300W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Är också riktigt nöjd med min L920, fungerar oerhört bra, aldrig startat om eller frusit sig,börjat tycka om telefonen mer o mer.. kan det tilläggas att jag inte har så många appar installerade på telefonen, enbart det nödvändigaste... Däremot så är jag INTE överens med batteritiden, har använt telefonen i ett o samma mönster i ett par veckors tid.. Från ett fulladdat batteri 90-95% Kan tex lyssna på Nokia radio mix music i 8h, max 30 min surfande, sedan är det dags att ladda igen, riktigt jobbigt! spelar jag tex snes8x så drar telefonen något ENORMT mycket, drar 50% batterier i 1h spelande, är det normalt eller helt åt skogen? Jag har avaktiverat ALLT och inget körs i bakgrunden.. ÄR det normalt att batteriet är så svagt? Kan tillägga att jag även köpt Nokias bärbara laddning, till min förvåning så orkar den inte ladda ladda telefonen fullt, kanske runt 75-80% ?...

Jag har faktiskt råkat ut för en batteri-drop nu. Det visade sig att jag stängt ner "Where is my Water" på en bana och alltså inte gått tillbaka till menyn och sedan stängt det (lite störigt att de flesta spel funkar så). När jag stängt ner spelet ordentligt så slutade batteriet att sjunka och fungerar normalt igen.

BTW,
Fy fan va bra ljudupptagning det är på telefonen.
Satt o kolla på klipp på youtube som en kille lät mig använda i en av mina videos, han står framme vid scenen på en housekonsert och det låter hur crispt so helst.
I den där första reklamen "Introducing Nokia Lumia 920" så tas RichRecording upp som en feature medans OIS inte gjorde det. Sen dess har det fallit i glömska och jag har till och med sett folk som skriver saker som "jag skulle köpa en Lumia för kameran men jag vill ha bra ljudupptagning så jag köper en 'valfri android här' istället".

PS känns lite som en seger att du gillar den eftersom du var sunt kritisk i början o inte sveptes med i entusiastvågen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Jag har faktiskt råkat ut för en batteri-drop nu. Det visade sig att jag stängt ner "Where is my Water" på en bana och alltså inte gått tillbaka till menyn och sedan stängt det (lite störigt att de flesta spel funkar så). När jag stängt ner spelet ordentligt så slutade batteriet att sjunka och fungerar normalt igen.

BTW,
Fy fan va bra ljudupptagning det är på telefonen.
Satt o kolla på klipp på youtube som en kille lät mig använda i en av mina videos, han står framme vid scenen på en housekonsert och det låter hur crispt so helst.
I den där första reklamen "Introducing Nokia Lumia 920" så tas RichRecording upp som en feature medans OIS inte gjorde det. Sen dess har det fallit i glömska och jag har till och med sett folk som skriver saker som "jag skulle köpa en Lumia för kameran men jag vill ha bra ljudupptagning så jag köper en 'valfri android här' istället".

PS känns lite som en seger att du gillar den eftersom du var sunt kritisk i början o inte sveptes med i entusiastvågen

Det här med RichRecording, så delar L920 liknande/exakt samma teknik som återfinns i Nokia 808, dvs 3 st mikrofoner, skillnaden är att 808 även tar upp stereo ljud, vilket gör ljudet mer crisp, vad jag läst på WPcentral så är det inte omöjligt att även i framtida uppgraderingar så kommer även stereo ljudupptagning i L920, då kan vi prata CRISPT

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Medlem

Provade en Lumia 920 idag, lite klumpig men med klart mer kvalitetskänsla jämfört med övriga smartphones i butiken.
Jag köper dock ingen WP8-telefon förrens det finns en Spotify app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HW/SW:

Provade en Lumia 920 idag, lite klumpig men med klart mer kvalitetskänsla jämfört med övriga smartphones i butiken.
Jag köper dock ingen WP8-telefon förrens det finns en Spotify app.

Den ska komma i Q1 så du kommer inte behöva vänta allt för länge.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk

Min telefon hängde sig idag när jag pratade via headset.
Mycket skumt, första hängningen jag haft.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Är riktigt nöjd med min l920 och som jag har haft snart nu i 2 månader. Om jag skulle köpa ny mobil idag så är det fortfarande bara två mobiler om skulle vars aktuella för mig och det är 808 och 920. Men jag valde 920 för Wp8 då 808 känns lite som den är på väg bort. Anledningen att jag bara har två mobiler att välja på var att jag var extremt trött på skitljud på typ ALLA filmklipp som man gör på klubbar, småspelningar och konserter som man fick av ALLA mobiler just förutom 808 och 920. Men visst, jag gillar wp8 betydlig mer än ios som jag hade tidigare, men väntar på när alla bra appar kommer och då syftar jag på filmredigera, bra ljudinspelningaappar (tror jag har testat alla och tycker tyvärr att de flesta är skit) sedan väntar jag på alla tunga spel också.. De spel som finns nu (bortsätt från ett fåtal) känns som de är gjorda av privatpersoner och inte gjorda av företag..

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

Är riktigt nöjd med min l920 och som jag har haft snart nu i 2 månader. Om jag skulle köpa ny mobil idag så är det fortfarande bara två mobiler om skulle vars aktuella för mig och det är 808 och 920. Men jag valde 920 för Wp8 då 808 känns lite som den är på väg bort. Anledningen att jag bara har två mobiler att välja på var att jag var extremt trött på skitljud på typ ALLA filmklipp som man gör på klubbar, småspelningar och konserter som man fick av ALLA mobiler just förutom 808 och 920. Men visst, jag gillar wp8 betydlig mer än ios som jag hade tidigare, men väntar på när alla bra appar kommer och då syftar jag på filmredigera, bra ljudinspelningaappar (tror jag har testat alla och tycker tyvärr att de flesta är skit) sedan väntar jag på alla tunga spel också.. De spel som finns nu (bortsätt från ett fåtal) känns som de är gjorda av privatpersoner och inte gjorda av företag..

Jag sitter också och väntar på video/ljudredigerare, tycker det borde dyka upp snart...
Vad gäller spel säger jag som generaldestroyer, ca 00:54 in
http://www.youtube.com/watch?v=OJTSRkR831U

(sen finns ju både nes och snes-emulator så jag är "covered for life"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinabatang:

Om det är 1249.1016 som är Portico-uppdateringen känns den inte färdig. På min telefon i alla fall.....WiFi är INTE aktivt hela tiden (när nätverket är tillgängligt). Har även haft en antal krascher, typ att telefonen startat om av sig självt. Rasslet när telefonen vibrerar har inte heller åtgärdats, vilket tyder på en liten designmiss (har haft kontakt med Nokia om det). Det roliga är att man kan testa vibratorn i NCS och därigenom få ner styrkan så rasslet upphör, ändå med acceptabel vibration.

Jag har flashat om telefonen 2 gånger med samma resultat.

Hur skulle ett rassel i chassiet lösa sig med en mjukvaruuppdatering?
Varför vill man ha wifi aktivt hela tiden? Den stänger ju av det under låsning för att spara ström och kollar av lite då och då samt aktiverar det när du låser upp luren.

Förövrigt så är jag supernöjd med 920. Har inte haft några problem med någonting alls. Bara önskemål som den globala volymkontrollen men som sagt, inga buggar eller nåt sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasAsb:

Jag går emot strömmen och skulle inte köpa en igen. Hade min 6-7 veckor innan jag tröttnade på den och sålde den och gick tillbaka till min Note 2. Kameran var långt ifrån så imponerande som man hoppats på. För mycket små saker man saknar i ett snyggt och enkelt WP. Kör man lite FB, fotar lite, lyssnar på musik och slösurfar så duger den fint. Men jag saknade på tok för mycket appar och funktioner. Känns som en perfekt lur för någon som får sin första smartphone. Men har man haft en Android och verkligen utnyttjat dess frihet och kapacitet så känns WP för begränsat och Nokias läckra hårdvara kan inte uppväga det för mig.

Sköter min Synology Nas och SabNzbd med min lur och det var dödsdömt med Lumian. Fick ta fram ipaden för det. Kunde inte sköta mitt larm, min värmepump eller mina fjärrstyrda elströmbytare osv med den. Så för mig saknades för mycket som jag använde dagligen. Men använder man den för enklare saker som jag skrev innan skulle jag rekommendera den bara för att den är så så snygg och WP är snyggt om än för begränsat i dagens läge för mer avancerade användare

förstår helt, det slags frihet o djungel av appar som android innebär kommer nog att ta ett tag om det ens någonsin uppnås med Lumian o wp8.
jag älskar designen på luren och sättet på hur wp8 funkar och ser ut, men kameran är avgörande för mig, den är sanslöst bra. MEN, kommer det en android som kan överträffa Lumians kamera så kan jag mycket väl tänka mig att skaffa den.

för mig är filmandet o foto själva avgörandet för vilken mobil jag väljer resten är "bara" plus, i lumians fall är plusset det utsökta designen och os, i androiders fall plusset den friheten som os:et bjuder på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Jag sitter också och väntar på video/ljudredigerare, tycker det borde dyka upp snart...
Vad gäller spel säger jag som generaldestroyer, ca 00:54 in
http://www.youtube.com/watch?v=OJTSRkR831U

(sen finns ju både nes och snes-emulator så jag är "covered for life"

samma här, videoredigerare är också det jag hoppas på. som sagt looks o bra kamera kommer inte att hålla länge annars innan man hittar nån lur som har allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

MEN, kommer det en android som kan överträffa Lumians kamera så kan jag mycket väl tänka mig att skaffa den.

Vilken tur att du förhoppningsvis kommer slippa det, eftersom det högst troligt kommer komma en Lumia med "riktiga", första versionen, av PureView, troligtvis andra varianter också.
Elop har ju själv sagt att PureView inte är begränsat till en sorts teknik utan det kommer komma olika varianter.
Första var ju 808 med extremt många pixlar och "mergade" dessa. Sen fick vi OIS och bra bilder i dåligt ljus med 920. Vi får se vad som kommer i framtiden.

Visa signatur

Ryzen 3900X

Permalänk
Medlem

Jag vill kunna kolla på livestreams på telefonen, men det funkar ju tydligen inte eftersom man måste ha flash. Varför slutar de tillverka flash när man måste ha det tills typ allt?

Någon som kan kolla på denna streamen på sin lumia 920 http://www.own3d.tv/AtheneLive/live/162871. måste ju gå att tanka ner något så man kan använda telefonen ...

Permalänk
Medlem

HerrGoreMann, sant. i ärlighetens namn hade jag velat att en android hade kläckt ur sig en grym foto/video kamera så kunde jag igen börja göra allt det jag brukade göra på min gamla android. det är så mycket man kan pyssla med om man gillar att experimentera med sin lur"leksak" blir spännande att se dock. undrar när den kommer, till våren känns lite väl hastigt. jag menar vi har ju precis köpt 920...

TrueCroj, vi har hamnat i mitten av utvecklingen vad gäller flash o htm5, det är jädrigt tråkigt. som det är nu finns det appar för streaming men ingenting är lika bra som att det funkade "native"

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Jag vill kunna kolla på livestreams på telefonen, men det funkar ju tydligen inte eftersom man måste ha flash. Varför slutar de tillverka flash när man måste ha det tills typ allt?

Någon som kan kolla på denna streamen på sin lumia 920 http://www.own3d.tv/AtheneLive/live/162871. måste ju gå att tanka ner något så man kan använda telefonen ...

Den videon fungerar alldeles utmärkt på iPhone trots att den inte hanterar Flash.
Har man inte Flash visas väl videon i ett annat format (ett annat som WP inte heller klarar av).

Permalänk
Medlem
Skrivet av andr3a$:

Den videon fungerar alldeles utmärkt på iPhone trots att den inte hanterar Flash.
Har man inte Flash visas väl videon i ett annat format (ett annat som WP inte heller klarar av).

tror inte wp klarar av det eller nått då, så Jä****vla irriterande. sen har mitt microsoft konto buggat ut så kan inte ladda ner apps eller nå..

Permalänk
Medlem

Igår hade jag feber och var hemma från jobbet och hade tråkigt.
http://www.youtube.com/watch?v=Q1c1KvTKQ4Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Ohh! Älskar slutet, "not heavy"!

Visa signatur

Ryzen 3900X

Permalänk
Skrivet av yoba:

Hur skulle ett rassel i chassiet lösa sig med en mjukvaruuppdatering?
Varför vill man ha wifi aktivt hela tiden? Den stänger ju av det under låsning för att spara ström och kollar av lite då och då samt aktiverar det när du låser upp luren.

Förövrigt så är jag supernöjd med 920. Har inte haft några problem med någonting alls. Bara önskemål som den globala volymkontrollen men som sagt, inga buggar eller nåt sånt.

Jag är inte i behov av ständig WiFi precis, MEN det är en av sakerna denna uppdatering ska 'tillföra'. Kan bara konstatera att det inte funkar. Rasslet har jag accepterat, men jag är inte ensam om att ha fått en telefon med den designmissen. Det finns en åtgärd enligt Nokia men då får man lämna in telefonen. Enligt MIN åsikt bör en sådan telefon bytas ut rakt av.

I det stora hela är jag nöjd med min 920 fast jag var ännu mer nöjdare när jag köpte min 800, det var RIKTIG kvalite det!! Kör WP 7.8 på den och det blev ett litet lyft för den gamla trotjänaren

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Skrivet av TrueCroj:

tror inte wp klarar av det eller nått då, så Jä****vla irriterande. sen har mitt microsoft konto buggat ut så kan inte ladda ner apps eller nå..

har du provat att uppdatera Xbox spel appen? Fungerar ibland.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem

Har äntligen beställt en lumia, blev en gul Ska komma nästa vecka.
Har suttit och kolla på fatboy.. Vad kör ni för färgkombinationer?

Kan inte välja mellan svart, gul och vit :S

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Härlig video! Men har du fått tag i en cyan Lumia!?