Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Vad är det för några streams som inte fungerar? Finns ju en del som valt udda format som SVT play annars funkar det kanon för mig! Även dropdownmenyerna fungerar ju, man får bara en sida med alternativen?

Typ Viaplay, SVT Play.....

Skumt, hur menar du att du får en sida med alternativen? Om du testar tex www.swehockey.se, menar du att du kan använda menyerna där och navigera dig fram på sidan?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kinabatang:

Jag är inte i behov av ständig WiFi precis, MEN det är en av sakerna denna uppdatering ska 'tillföra'. Kan bara konstatera att det inte funkar. Rasslet har jag accepterat, men jag är inte ensam om att ha fått en telefon med den designmissen. Det finns en åtgärd enligt Nokia men då får man lämna in telefonen. Enligt MIN åsikt bör en sådan telefon bytas ut rakt av.

I det stora hela är jag nöjd med min 920 fast jag var ännu mer nöjdare när jag köpte min 800, det var RIKTIG kvalite det!! Kör WP 7.8 på den och det blev ett litet lyft för den gamla trotjänaren

Hur åtgärdar de rasslet? Byter de ut någonting? Tycker min också låter sisådär när vibratorn går igång. Igentligen skiter jag i det men känns ändå lite b att en lur för ca 5500 kr skall låta illa när vibratorn går igång.

Är det inte linsen till kameran som låter? Eller är det helt enkelt själva vibratorn som är lite taskig kvalité på?

Permalänk
Medlem

Nu så ¤g och allt,, men ändå inte allt,, ingenting av mina appar tillbaka!! vet inte hur och var jag skall hitta nån återställningsknapp
Men den vore väl om det inte finnes nånstans

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk

Låt mig tipsa om Habbit Browser. Kostar endast 8 kr och slår IE på fingrarna. Dessutom har den orientation lock och fullscreen, vilket är helt hjärndött att inte IE har..

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig inte längre om Spotify, nu vill jag ha Noka Music+.

Permalänk
Skrivet av bingobelle:

Hur åtgärdar de rasslet? Byter de ut någonting? Tycker min också låter sisådär när vibratorn går igång. Igentligen skiter jag i det men känns ändå lite b att en lur för ca 5500 kr skall låta illa när vibratorn går igång.

Är det inte linsen till kameran som låter? Eller är det helt enkelt själva vibratorn som är lite taskig kvalité på?

Jag vet inte vad de gör, har inte lämnat in min. Tror du är på rätt spår att det har något med kameralinsen att göra, den sitter precis framför vibrator-motorn.

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Varför laddade du inte telefonen när du gick och la dig med bara 16% kvar är ju första frågan? Att det står hur lång tid du har kvar är inget du kan lita på när det gäller något sånt. Det är bara en fingervisning. Se på laptops tex där det varierar kraftigt beroende på vad som händer.

Att den stängde av sig berodde antagligen på den buggen som vissa haft antar jag. Själv har jag inte sett det men det låter väl troligt. Det kan vara så att du ska köra telefonen tills den stänger ner och sen ladda helt fullt för att den ska känna av korrekt laddning. Det kan behövas ibland (typ 1gg/månad) att man kör tills den dör och sen laddar fullt bara för att WP8 ska förstå hur mycket laddning det är kvar på batteriet. Batteriet i sig har inget minne då det är litium men operativet kan få lite felaktig info efter ett tag.

Uppdateringen kommer i början av Februari har de sagt tidigare men inget exakt datum. Den kommer när din operatör börjar skicka ut de på wifi uppdateringen.

Visste inte att jag bara hade 16% kvar men det ska ju ändå räcka (vilket det egentligen gjorde) om mobilen bara ligger där med en släckt skärm. Har redan testat att ladda ur mobilen. Har även tidigare skrivit hur mobilen har dött (på 0%) men ändå kommit igång igen och gått att använda i cirka en timme beroende på vad man gör.

Skrivet av MrPhilicorda:

Taget från wp7connect n ågra dagar sedan:

"About one week ago, we announced that the Windows Phone 8 Portico update was being rolled out worldwide for the Nokia Lumia 820 and 920. It had already landed in the US and Canada and now it was making its way to everyone else. Reports are coming in of the update reaching Australia, Germany and Italy via Vodafone"

Så uppdateringen är ute globalt redan nu, men då är det upp till din operatör när du får den. Jag var tex i kontakt med Telenor och de sade att deras tekniker kommer att se över den innan de släpper uppdateringen.

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Visste inte att jag bara hade 16% kvar men det ska ju ändå räcka (vilket det egentligen gjorde) om mobilen bara ligger där med en släckt skärm. Har redan testat att ladda ur mobilen. Har även tidigare skrivit hur mobilen har dött (på 0%) men ändå kommit igång igen och gått att använda i cirka en timme beroende på vad man gör.

Nu blev jag lite fundersam när du skrver att du inte visste att du bara hade 16% kvar.
Varför skrev du då så här?

Skrivet av Asusboy:

Nokia/Microsoft måste fixa batteriet i nästa uppdatering... När jag gick o la mig så hade jag 16% kvar på batteriet. Stod att jag också hade 16 timmar kvar. När jag vaknade i morse (senare än vad jag egentligen skulle) så hade mobilen stängd av sig... Såklart så gick det att starta den och då hade den 11% kvar. Varför stängs mobilen av utan att vara död? Andra gången det händer nu.

Sedan så undrar jag när den stora uppdateringen kommer? Den som gjorde kameran bättre bland annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Nu blev jag lite fundersam när du skrver att du inte visste att du bara hade 16% kvar.
Varför skrev du då så här?

Det jag menade var att jag inte visste om jag hade mycket batteritid kvar eller ej innan jag skulle ställa larmet. Såg när jag låg i sängen att jag hade 16% kvar och då vart det försent att ladda mobilen

Permalänk
Medlem

Waoh, ville dra en liten uppdatering från min sida!

Var på konsert i helgen så passade på att testa inspelningen lite, och det är näst intill klockrent. Det enda negativa som jag kan komma på är att vitbalansen blir lite för gulaktig.

Däremot så under live showen, så hade jag känslan att "Damn, allt låter så himla högt, jag kan inte höra mig själv prata ens" och hade inte så stora förhoppningar på inspelningarna, men resultatet var riktigt bra.

Första är en låt där stämningen var ganska lugn och inte så värst mycket trummor

Sen en låt där stämningen var hög, mycket trummor och allmänt fullt med ljud i luften. Kunde skrika och inte höra mig själv.

Och som en avslutning, en ensam dag i Stockholm där telefonen användes ganska mycket till kartor och surfing, inspelning av flera GB videos och några bilder, total tid utan laddning, 17 timmar. Batteri kvar, 15%. Tycker det är ganska okej med tanke på användningen.

Permalänk
Medlem

Finns det någon som skulle vara vänlig och berätta för nybörjare varför man ska installera dessa uppdateringar ni länkar? Varför är dettta inte officiella uppdateringar?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Waoh, ville dra en liten uppdatering från min sida!

Var på konsert i helgen så passade på att testa inspelningen lite, och det är näst intill klockrent. Det enda negativa som jag kan komma på är att vitbalansen blir lite för gulaktig.

Däremot så under live showen, så hade jag känslan att "Damn, allt låter så himla högt, jag kan inte höra mig själv prata ens" och hade inte så stora förhoppningar på inspelningarna, men resultatet var riktigt bra.

Första är en låt där stämningen var ganska lugn och inte så värst mycket trummor
http://www.youtube.com/watch?v=0ttjgQBwPwI

Sen en låt där stämningen var hög, mycket trummor och allmänt fullt med ljud i luften. Kunde skrika och inte höra mig själv.
http://www.youtube.com/watch?v=rf_PbvQTwMY

Och som en avslutning, en ensam dag i Stockholm där telefonen användes ganska mycket till kartor och surfing, inspelning av flera GB videos och några bilder, total tid utan laddning, 17 timmar. Batteri kvar, 15%. Tycker det är ganska okej med tanke på användningen.

Kollade först på videorna och tänkte att det såg ut som Lindsey.
Dock tänkte jag att hon skulle väl inte komma till Sthlm för att göra en spelning.

Sen såg jag vad de hette och vart direkt avundsjuk

För övrigt, var ju riktigt bra inspelningar ändå!
Mycket bättre än vad man sett från andra mobiler, haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Finns det någon som skulle vara vänlig och berätta för nybörjare varför man ska installera dessa uppdateringar ni länkar? Varför är dettta inte officiella uppdateringar?

Jag var på alla sätt nöjd med min telefon som jag köpte på El-Giganten i december. Men jag har ju följt denna tråd från start och som du undrade jag varför och hur vågar man. Men det var för mig nyfikenhet och 4G som förevändning som avgjorde,jag ska testa. Nu har jag 1232.5951.1249.1016 ,
och det var dels en helsvensk version och även med 4G, allt funkar som det ska och alla appar på plats.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Det jag menade var att jag inte visste om jag hade mycket batteritid kvar eller ej innan jag skulle ställa larmet. Såg när jag låg i sängen att jag hade 16% kvar och då vart det försent att ladda mobilen

Jag trodde alla hade sin laddare bredvid sängen. När jag sover, får min telefon sova (ladda) och så har jag alltid gjort. Känns mest logiskt då jag vill kunna gå runt med och använda min telefon när jag är vaken.
Har du laddaren i köket eller nåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Jag trodde alla hade sin laddare bredvid sängen. När jag sover, får min telefon sova (ladda) och så har jag alltid gjort. Känns mest logiskt då jag vill kunna gå runt med och använda min telefon när jag är vaken.

Det är ju därför man köpte laddaren med kudde, även telefonen måste ha det lite mysigt när den tar powernap.

Permalänk
Skrivet av yoba:

Måste iallafall ha telefonen i andra änden av rummet, annars finns det en stor risk att jag slänger den i väggen när väckarklockan ringer (har gjort det förr).
Men batteriet är ju wunderbar, håller ju alltid minst 2 dagar. Att ladda varannan dag har man ju inte gjort alls sedan man skaffade smart phone!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Måste iallafall ha telefonen i andra änden av rummet, annars finns det en stor risk att jag slänger den i väggen när väckarklockan ringer (har gjort det förr).
Men batteriet är ju wunderbar, håller ju alltid minst 2 dagar. Att ladda varannan dag har man ju inte gjort alls sedan man skaffade smart phone!

Oj då, jag har inte problemet att jag kastar min telefon i väggen. Jag har ju satt larmet själv så det är mitt eget fel

Beror mycket på hur mycket man använder den. Spelar du tex så ryker batteriet fort av vissa spel. Jag laddar min lite då och då under dagen. Lithium gillar att småladdas och jag gillar att ha kräm på luren så det passar bra. Annars håller det 1 dag för mig. Om man bara ringer ibland så håller det nog 2 dagar.

Permalänk
Medlem

Jag fick tag i en olåst ny begagnad 920 på ebay för 3400kr, Ett bra köp?

Hur ser det ut med Spotify någon som vet om det är på G?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Nu är jag helt såld på Xbox music, Spotify kan slänga sig i väggen!

satt och lekte med det på min stationära dator igår och precis som i telefonen så fungerar de klockrent.
Det är ju riktigt snyggt också tillskillnad från Spotify.
När man drar igång det på HTPC:n och får upp metro gränssnittet på Xbox music på 50":aren så ser de grymt ut 😊

Har även sett att många har problem med batteriet. Mitt batteri är nog de bästa jag varit med om (borträknat min gamla Nokia 3310)
Efter en dag med en hel del samtal, video, music och surf så brukar jag ligga på ca 50%

Var lite skeptisk i början till telefonen men för varje dag som går så inser jag mer och mer vilken fantastisk telefon och os det är.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Kollade först på videorna och tänkte att det såg ut som Lindsey.
Dock tänkte jag att hon skulle väl inte komma till Sthlm för att göra en spelning.

Sen såg jag vad de hette och vart direkt avundsjuk

För övrigt, var ju riktigt bra inspelningar ändå!
Mycket bättre än vad man sett från andra mobiler, haha

Pff man får hänga med i svängarna Har också jämfört samma spelning med några andar mobiler, speciellt några som har varit längre fram än mig som inte behöver lyfta upp armen högt i luften under 3m för att få en bild, jävlar vad jag skakade av det, och jag anser att min inspelning hamnade bland toppen alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Nope. Laddar aldrig min mobil över natten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Hur kommer det sig? Måste ju ändå vara den ultimata tiden att ladda en telefon, då du inte behöver den just då, och därför kan ligga stilla och laddas. ^^

Permalänk
Skrivet av yoba:

Varför vill man ha wifi aktivt hela tiden? Den stänger ju av det under låsning för att spara ström och kollar av lite då och då samt aktiverar det när du låser upp luren.

Då wifi stängs av övergår luren till 3G och drar således mer ström när den ska hämta data för diverse appar som körs i bakgrunden.

Permalänk
Medlem

halebop

Hejsan.
Jag undrar hur många av er fått eran Lumia 920 som ni har beställt från Halebop.
Jag har fortfarande inte fått min, frågade supporten nyss, tydligen hade jag plats 2 i kön på den gula Lumia.
Beställde 2 Januari.

Visa signatur

...............................................................
..::.. ParaN ..::.. Surface Pro 2 128gb ..::..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Hur kommer det sig? Måste ju ändå vara den ultimata tiden att ladda en telefon, då du inte behöver den just då, och därför kan ligga stilla och laddas. ^^

Mycket sällan som jag laddar på natten, laddar på dagen på jobbet eller hemma på skrivbordet och använder nästan alltid bluetoothheadset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag fick tag i en olåst ny begagnad 920 på ebay för 3400kr, Ett bra köp?

Vad tycker du själv? Ny kostar ca 5400:-. Det är väl inget som ska rättfärdigas av någon här, är du nöjd så
Problemet med att köpa telefoner begagnat är att om personen är ett svin så kan de polisanmäla den som stulen och få ut en ny på försäkringen. Försäkringsbolagen kräver att man anmäler den som borta/stulen så de låser IMEI numret och telefonen går inte att ringa med nånsin igen då den svartlistas hos alla operatörer.

Har en vän som hittade en Iphone 4S förut på en konsert. Låst så gick inte att ta reda på ägaren och ingen ringde den. Efter ett tag så blåste han den och skulle använda den eftersom ingen försökt kontakta den och då fungerade inte telefonbiten för att den blivit anmäld stulen/försvunnen och blev svartlistad.

Skrivet av MrPhilicorda:

Då wifi stängs av övergår luren till 3G och drar således mer ström när den ska hämta data för diverse appar som körs i bakgrunden.

Om det finns wlan så startar den det lite då och då och kollar av om den behöver uppdatera någon info. Det drar mindre ström än 3g.

Skrivet av Asusboy:

Okej, det är iaf det absolut vanligaste. Jag förstår inte syftet med att inte ladda den under natten om den har typ 20% när man går och lägger sig. Men whatever floats your boat som man säger.

Permalänk
Skrivet av yoba:

Om det finns wlan så startar den det lite då och då och kollar av om den behöver uppdatera någon info. Det drar mindre ström än 3g.

Kan inte säga att jag har någon expertis på området, men på wpcentral-forumet verkar det iaf vara en allmän uppfattning att syftet med 'wifi always-on' i Portico är just att spara ström. Att mobilen övergår till 3G då den är låst lät logiskt (med tanke på alla buggar i wp8) i mina öron men mycket möjligt att det inte är så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Kan inte säga att jag har någon expertis på området, men på wpcentral-forumet verkar det iaf vara en allmän uppfattning att syftet med 'wifi always-on' i Portico är just att spara ström. Att mobilen övergår till 3G då den är låst lät logiskt (med tanke på alla buggar i wp8) i mina öron men mycket möjligt att det inte är så.

Det är ingen bug, det är en funktion designad för att spara ström. 3g har du hela tiden, det är 3g data som drar ström, surfa på 3g osv. Det gör du inte när telefonen är låst.
Tänk på laptops tex, där kan man stänga av wlan kortet och spara ström för det drar en hel del. Tanken är att när luren är låst så använder du ändå inte wifi och inte heller 3g och då stänger den av wifi för att spara ström.
Om du laddar ner något när du låser så kommer den inte stänga av wifi före nerladdningen är klar.
Små polls den skickar för att kolla om det kommit nya mail osv är minimalt med data och det kan den göra på 3g utan att det drar nämvärt med varken ström eller dataförbrukning.
Varför vill man ha wifi aktivt när man inte använder det är ju frågan?

Jag tycker det är en bra funktion och portico "fixar" inte detta utan lägger till alternativet att kunna ha wlan aktivt hela tiden och det är en inställning du får ändra för det.
Jag har förövrigt inga buggar som märks i min lur och jag tycker folk överdriver. Operativet är helt nytt och ändå är det riktigt stabilt och flyter på grymt bra.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det är jag som använder min telefon fel eller vad det kan vara. Men jag har ett gäng problem som jag behöver hjälp med.

För det första så har min Lumia ofantligt svårt att minnas vart jag är i podcasts / ljudböcker, eller för den delen ens minnas om jag spelar något.
Jag använder Podcatcher för podcasts och den inbyggda musikspelaren för ljudböcker.

När jag lyssnat en stund och vill pausa så brukar telefonen glömma bort vad jag höll på att spela. Så när jag försöker starta igen (oftast via headsetet) så startas ingenting och jag måste gå in i rätt app för att starta rätt fil igen.

Ett annat problem jag har är med facebook och twitter. Det känns som att jag alltid måste gå in och manuellt tvinga en uppdatering, jag får nästan aldrig uppdateringar via toast eller något sånt.

Eftersom jag inte hör någon annan klaga på de här sakerna så känns det som att jag har någon inställning i telefonen fel. Vill någon försöka förklara för mig vart jag ska kryssa i "fungera rätt" rutan i inställningarna? Jag ha letat överallt men hittar ingenting.

PS. Något som ska nämnas är att jag köpt telefonen ifrån El-giganten så det är en norsk utgåva, den kan nog ha en sämre version av WP8.

Visa signatur

Ehhh!

Permalänk
Skrivet av yoba:

Det är ingen bug, det är en funktion designad för att spara ström. 3g har du hela tiden, det är 3g data som drar ström, surfa på 3g osv. Det gör du inte när telefonen är låst.
Tänk på laptops tex, där kan man stänga av wlan kortet och spara ström för det drar en hel del. Tanken är att när luren är låst så använder du ändå inte wifi och inte heller 3g och då stänger den av wifi för att spara ström.
Om du laddar ner något när du låser så kommer den inte stänga av wifi före nerladdningen är klar.
Små polls den skickar för att kolla om det kommit nya mail osv är minimalt med data och det kan den göra på 3g utan att det drar nämvärt med varken ström eller dataförbrukning.
Varför vill man ha wifi aktivt när man inte använder det är ju frågan?

Jag tycker det är en bra funktion och portico "fixar" inte detta utan lägger till alternativet att kunna ha wlan aktivt hela tiden och det är en inställning du får ändra för det.
Jag har förövrigt inga buggar som märks i min lur och jag tycker folk överdriver. Operativet är helt nytt och ändå är det riktigt stabilt och flyter på grymt bra.

Om det nu är så som du säger så verkar det ju inte finnas någon fördel alls med hela grejen, och då undrar man varför den är där (vilket var exakt det du gjorde i ett tidigare inlägg). Känns ju dock som att det måste finnas någon praktisk nytta om nu MS går och lägger till en sån funktionalitet.

Egentligen är det väl mest vissa 'egenskaper' folk klagar på snarare än buggar. Enda buggarna jag har är dålig/inkonsistent batteritid och frysningar men håller tummarna för att Portico fixar det.