Hur seriös är ClickOk?

Permalänk

Hur seriös är ClickOk?

Fundera på att handla ett grafikkort från ClickOk men efter jag har läst på prisjakt så blev jag osäker på dem. Är det nån som har handlar av dem som kan berätta hur leverans och service är?

Permalänk

Handla inte där. Bara hört negativt om det. Bra priser, men sämst service.

Permalänk

Jag läste det på prisjakt och här. Har läst att dem struntar i ARN och höjer priset efter man har beställt och påstår att deras levrantör har höjt pris. Lite synd för dem har bra priser.

Permalänk
Skrivet av LennieBoy91:

Jag läste det på prisjakt och här. Har läst att dem struntar i ARN och höjer priset efter man har beställt och påstår att deras levrantör har höjt pris. Lite synd för dem har bra priser.

Precis de de gör med, undvik de, du betalar inte bara för produkten, utan även service etc.
Serice > Budget om det inte är allt för dyrt.

Permalänk

Är det nån annan som har handlat av dem och är nöjd eller är alla missnöjda med ClickOK?

Permalänk
Medlem

Försökt handla därifrån två gånger. Aldrig fått något levererat.

Första gången drog de pengar. Jag klagade på att leveransen uteblev och fick någon månad senare tillbaka större delen av pengarna (dock inte hela beloppet av någon anledning) utan att höra ett ord. Orkade inte bry mig om kronorna som saknades.

Senare beställde jag varor på efterskottsbetalning (klarna faktura). Dessa dök heller aldrig upp.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av LennieBoy91:

Är det nån annan som har handlat av dem och är nöjd eller är alla missnöjda med ClickOK?

Vad är det du vill köpa som de är svinbilliga på om man får fråga?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av LennieBoy91:

Är det nån annan som har handlat av dem och är nöjd eller är alla missnöjda med ClickOK?

Sjukt dåligt, köpte ett HD6970 i lagom tid för BF3 (beställde ca 1,5 månad innan). Men fick det inte försen 1 månad efter lansering av BF3. dom svarande inte heller på mail och samtal under denna tid.

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av http://www.clickok.se/info.aspx?q=sk:198:

Men hänsyn till kundens förståelse kan priserna på bekräftade beställningar ändras av omständigheter som ClickOK inte rår över (valutaändring, ändring av moms, leverantörskampanjer, prisfel. Prisfel kan innebära en stor differans mellan aktuellt maknadspris och det som har visats på hemsidan).

Dem reserverar inte sig för de vanliga reservationerna så som force majeure (omständigheter de inte rår över), ändring av moms och felskrivningar utan även om de anser att dem underprissatt en vara. Alltså reserverar dem sig för att ha ett betydligt lägre pris än konkurrenterna. "Men hänsyn till kundens förståelse kan priserna på bekräftade beställningar ändras " är en ganska oförståelig mening som dessutom är felstavad. Den måste dock tolkas till kundens fördel så som att du måste acceptera prisändringen.

Frågan är dock hur ofta detta görs i praktiken. Tydligen har det hänt flertalet kunder.

Avtalat pris gäller alltid.

ClickOK är ett handelsbolag utan anställda som drivs av två män i 30-års åldern. De har 5.05 på prisjakt vilket är att anse som ett av de lägsta. För lite perspektiv på hur dåligt det är så jämför med Inets 9.59, Webhallens 8.89 eller Kompletts 8.02. Till och med CDON har 7.90.

Skrivet av ClickOK:

Eftersom vissa våra priser är direkt uppkolade till leverantörs prislistor kan det blir ändringar av priset. Kunden har inte fått bekräftelse och pengar blev inte dragna från hans konto! Vi skulle inte kommentera händelse eftersom vi har berättat, beklagat och förklarat till kunden hur det går med hans order. Vi har 5 arbetsdagar för att behandla och skicka iväg order och ser ingen fel från vår sida.
Kunden kan alltid lägga snabb leverans där han ka få sin beställning max på 36 timmar.
Ingen ställer inte upp krav till Apple t.ex. som levererar varor på 3 veckor. Apple har 1200 artiklar på lager. ClickOK behandlar mer än 80 000 artiklar som befinner sig på 3 olika lager i Stockholm, Göteborg och Oslo.

Detta är företagets officiella svar som återfinns på Fairshopping och är ett av det minst seriösa svar jag sett. De drar in Apple i det hela som om att de för det första vore jämförbara med deras butik och för det andra att två fel skulle göra ett rätt. Dessutom verkar de inte bry sig det minsta om att korrekturläsa deras officiella svar. Detta är för övrigt det enda svaret jag hittat.

Som slutsats skulle jag aldrig köpa av detta bolag

Permalänk

Ett EVGA GTX 680.

Permalänk
Medlem

Beställde 32gb ram fick 16 och dom andra 16 skulle komma några dagar senare. Tog tv månader innan ja lyckades annullera och få summan krediterad för dom andra 16 som aldrig dök upp. Tar i regel lite över 1v att få svar från dom med.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av LennieBoy91:

Ett EVGA GTX 680.

dom har ett kontor i sthlm var inne där fråga efter en UPS som skulle kosta 300-400kr han medela att han kunde maila mig när han viste när den skulle komma in, 1dag senare fick ja svar att *just den UPS'n* finns inte inne hos leverantören men han kunde rekommendera en annan för lite över 1200kr som var flera hundra kr billigare på andra ställen... slutsats nej!! är det inte sinnessjukt mkt billigare där och du har kortet framför dig så är det bara ''lockpriser'' du kommer få höra att jo den kommer snart men det här kortet är ''bättre''

ska du köpa därifrån så blir det Kontant betalning mot att man får grafik-kortet direkt (kolla så det är obruten förpackning)
hur mycket billigare är clickOK än andra webshops på just det kortet ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Inaktiv

BESTÄLL ALDRIG FRÅN ClickOk, OK?

Du har blivit varnad!

Ärligt, jag ska inte behöva säga mer, du hör på mitt tonfall att NEJ NEJ NEJ.

Permalänk

200-400 billigare än komplette, dustin o inet. Det är värt dem extra pengarna för dem verkar inte att vara nåt seriöst företag. Alla tycks vara mycket missnöjda med dem.

Permalänk
Medlem

Köpte en mus av dem för några år sedan. Det var inga problem. Då.

Permalänk
Medlem

Jag beställde hela min dator därifrån för 4-5 år sedan och det var inga problem alls Det var billigaste stället att beställa ifrån och jag fick alla mina grejer så en nöjd kund har de iaf!

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem

Jag köpte därifrån nyligen det funka alldeles utmärkt och ganska snabb leverans var det också.

Permalänk
Medlem

Har köpt saker av dem många gånger, dock bara kabalr o dylikt för ca 500-1000 kr per gång. Mina personliga erfarenheter är enbart positiva, rekommenderas

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Om du är osäker från att köpa av en sida, köp inte därifrån då? Sluta vara så förbannat snål och lägg ut lite extra slantar, får du problem med din produkt du beställt kommer du bara att få problem från sådana där sorts företag.

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av olga32:

Försökt handla därifrån två gånger. Aldrig fått något levererat.

Första gången drog de pengar. Jag klagade på att leveransen uteblev och fick någon månad senare tillbaka större delen av pengarna (dock inte hela beloppet av någon anledning) utan att höra ett ord. Orkade inte bry mig om kronorna som saknades.

Senare beställde jag varor på efterskottsbetalning (klarna faktura). Dessa dök heller aldrig upp.

Och efter första gången kände du ändå att de var värda en beställning?

Permalänk

Jag köper en hel del saker, både privat och för några mindre företags räkning. C:a hälften går via ClickOK. Totalt kanske 100' från ClickOK uppdelat på en handfull ordrar per år de senaste fem åren. Det enda problemet som varit är att de en gång blandade ihop två identiska ordrar på CPU som jag lade med en dag emellan, den första via webben, den andra via tfn. Då fick de för sig att det var samma beställning, så jag fick bara en CPU i st f 2. Annars rullar det på som tåget. Jag hämtar på deras "hämtlager"=kontor på Södermalm, det fungerar också bra. Har även haft DOA på nån hårddisk, ett garantiärende på en DroboPro, och nån trasig nätdel på en laptop. Returhanteringen har fungerat bra, om än kanske lite långsam.

Tydligen har jag haft tur(?), men jag kommer inte att tveka att beställa därifrån igen när priset är det rätta.

Permalänk

jag köpte mitt grafikort och nätagg och det funka fin fint att beställa

Visa signatur

Ipad 4 16gb|Stationär: Asus P55, MSI GTX560ti, I5 760 2,8GHz, Crosair 4Gb 1600MHz, 1Tb Hdd|Laptop, gammal compac.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt därifrån 1 eller 2 gånger. Köpte där framför allt för att det jag ville ha var svårt att få tag på, mestadel utgående produkter, men också för att det var billigt.

Jag avbeställde något, men det jag fick tog iaf två veckor att få. De svarade hyfsat snabbt på mail, tog några dagar. Avbeställningen gick bra. Detta var för ett år sen kanske.

Det här med att höja priset i efterhand var uppe i senaste Råd & rön. Artikeln finns inte på nätet, utan man måste vara prenumerant för att få tillgång till den. Tyvärr kan man inte beställa en enstaka tidning. Jag citerar ingressen.

Skrivet av Råd och rön nr 1 2013 s. 48:

"Åge Nielsen hade betalat och hämtat ut sina varor, som han köpt från en nätbutik. Då hörde butiken av sig och krävde honom på mer pengar. Ett undantag i lagen ger företaget rätt."

Och det säger väl det mesta.

Skrivet av Sebastian19:

Om du är osäker från att köpa av en sida, köp inte därifrån då? Sluta vara så förbannat snål och lägg ut lite extra slantar, får du problem med din produkt du beställt kommer du bara att få problem från sådana där sorts företag.

This. Folk är så besatta av lågt pris att de glömer allt annat. Det är värt några tior extra för att få sina prylar i tid, och från ett företag som man kan lita på, i alla fall när det gäller lite större grejer. Skulle aldrig få för mig att köpa datordelar och hemelektronik från ClickOK eller liknande sajter. Får man problem och vill åberopa garantin så har man ett riktigt äventyr framför sig...

Skrivet av El_Raspberry:
Skrivet av olga32:

Försökt handla därifrån två gånger. Aldrig fått något levererat.

Första gången drog de pengar. Jag klagade på att leveransen uteblev och fick någon månad senare tillbaka större delen av pengarna (dock inte hela beloppet av någon anledning) utan att höra ett ord. Orkade inte bry mig om kronorna som saknades.

Senare beställde jag varor på efterskottsbetalning (klarna faktura). Dessa dök heller aldrig upp.

Och efter första gången kände du ändå att de var värda en beställning?

olga32 kanske var frestad av det låga priset, men litade inte riktigt på dem efter första gången, men ville ändå göra ett nytt försök, det kunde ju varit en engångsgrej. Hen tog faktura för att inte ligga med pengar ute ifall varan inte skulle komma, för att slippa vara tvungen att joxa och vänta för att få dem tillbaka. Och nu kom ju inte beställningen, men tackvare faktura så blev det inget problem.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

Blir nåt annat än ClickOK. Man vill helst att servicen ska vara ok om man skulle lämna in grejer på service. Vet ni nåt annat företag som är billigt och har bra service, dock inte proshop för jag har haft problem med dem innan?

Permalänk
Medlem

Inet, Webhallen eller Dustin. Kolla på prisjakt.se vem av dem som är billigast. Där kan du även se det betyd som olika butiker har. Jag går personligen aldrig under 8.0.

Permalänk

Men jag tycker att Inet, Webbhallen o Dustin tar lite väl mycket betalt bara för dem har gjort sig ett namn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LennieBoy91:

Men jag tycker att Inet, Webbhallen o Dustin tar lite väl mycket betalt bara för dem har gjort sig ett namn.

Det är snarare så att service kostar pengar, att ha ett eget lager kostar pengar.

Cdon är ok men du får inte samma servicegrad.

Permalänk

Har aldrig handlat av CDON men skickar dem samma dag eller behöver man vänta flera dagar på dem. Hur lång tid tar det innan dem fixar ett servicsproblem?

Permalänk
Medlem

har själv handlat på ClickOk innan och just nu väntar på några ordrar jag la på fredag.
De flesta gick ganska smidigt... Det som jag inte tyckte så mycket om var deras leveranstider då man var tvungen att vänta i en-en och en halv vecka på lite "udda " saker jag beställde (som f.ö. fanns endast hos de för ett rimligt pris) (typ denna http://www.clickok.se/PartDetail.aspx?q=p:2523980#sthash.jgY7... )

Allt annat gick som sagt väldigt bra. Jag har inga erfarenheter av returärenden eller liknande dock.

MVH

Permalänk
Medlem

Min kommentar om Clickok på Prisjakt:

Beställer 15/5 -13 dator som enligt Clickok då och nu finns på lager och ska kunna levereras efter några arbetsdagar. Efter betalningen får jag epostsvar där Clickok säger: "Detta är ingen orderbekräftelse, utan endast ett kvitto på mottagen beställning." Vad det nu kan vara för skillnad på bekräftelse och kvitto?

Dagen efter följer jag upp min beställning på handelsbolagets hemsida. Nu står det som status "Kontrollerar lagersaldo/pris". Hum konstigt, varan skulle ju finnas i lager och jag har betalt den i förskott. Jag epostar genast Clickok och frågar om detta, men har nu 10 dagar senare ännu inte fått svar.

Ca en vecka efter beställningen är statusraden förändrad till "Beställt hos leverantören". Oj, det här är inte bra. Statushistoriken går inte heller att följa upp, föregående rader raderas. Dessutom dateras varje ny status missvisande med datum för själva beställningen.

Jag ringer till Clickok och använder alla knappval. Man placeras som nummer två eller tre i kön och sen händer inget utom att signalerna går fram och minutrarna tickar på.

Clickok inger inget förtroende. Jag har därför skickat ett rekommenderat brev till dem på Åsögatan 194 i Stockholm, där jag hoppas de har sitt kontor. Jag avbeställer min order enligt villkoren i distans- och hemförsäljningslagen, jag behöver inte motivera varför. Att skicka ett rek kostar 71 kronor, men det är det värt i ett sådant här fall där man kan befara att mottagaren annars skulle påstå att han aldrig fått någon avbeställning.

Jag är förvånad över att Clocok har fem av tio möjliga stjärnor här.

------------------- slut inlägg från Prisjakt ------------

Gissar att de som här handlat utan problem hos Clickok har beställt produkter butiken snabbt kunnat få fram utan dröjsmål. Det är i alla fall märkligt att företaget håller på och strular så mycket, innehavaren borde inse att han snabbt skadar firmans renomé och tappar kunder.

Jag ska återkomma här och berätta hur det går med min avbokning.