Inet återköp av laptop hjälp snarast !

Permalänk
Medlem

Inet återköp av laptop hjälp snarast !

Hej. Jag var och skulle köpa en bärbar dator på inet ringön förra veckan. Jag berätta för personalen att ja var ute efter en men ett 650 kort eller ett med samma prestanda. Eran säljare började visa mig denna : http://www.inet.se/produkt/1970338/acer-aspire-v3-571g-full-h...

Jag valde att köpa den pga att han sa att nvidia GT 730m har samma prestanda som ett Gt 650m. när jag vart hemma och läst om den och testat den vet jag att det inte alls stämmer. Enligt notebokcheck är 730m ca 20% sämre än 650m

Även att 730m är listat som ett klass 2 kort när 650m är klass 1 .

Jag känner mig fel informerad och vill ha pengarna tillbaka.

Jag har testat datorn och spelat med den och läst vad alla andra hat fått för fps med ett gt730m . Det går inte upp mot ett 650 i prestanda och känner Att jag borde få ett återköp av varan.

Jag kan även tänka mig köpa byta upp mig till en dyrare dator med pengar mellan om återköp är helt ur frågan?

Kommer detta vara något problem ?

Det har gått 10 dagar sen köpet gjordes. Jag har inte kunnat komma till butiken innan pga sjukdom

Permalänk
Medlem

Har du ringt butiken och kollat med dom innan du skrev inlägget? Kan ta x antal dagar innan de svarar annars rekommenderar jag att skriva i deras tråd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippy:

Har du ringt butiken och kollat med dom innan du skrev inlägget? Kan ta x antal dagar innan de svarar annars rekommenderar jag att skriva i deras tråd...

Jag Har ringt och de säger bara att ja ska in till butiken och ta det med dom. Men jag vill ha feedback från sweclockers innan jag går dit och begär återköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av troxiz:

Jag Har ringt och de säger bara att ja ska in till butiken och ta det med dom. Men jag vill ha feedback från sweclockers innan jag går dit och begär återköp.

Är väl bara snacka med dom och säga de har givit dig fel information? Klart har säljaren gett dig missledande fakta så ska du få lämna tillbaka den. Bara gå dit och snacka med dom? Förstår inte riktigt vitsen..

Permalänk
Moderator
Moderator

Vill man ha feedback så beskriver man scenariot i allmänna termer utan att ange vilket företag det handlar om. Vill man däremot utöva påtryckning på företaget ifråga är det en bra idé att hänga ut dem både åt höger och vänster. Ditt upplägg här formligen skriker "Jag tror att sweclockers är någon form av extern kundtjänst så jag tänker gnälla här tills företaget ger mig både glass och karameller." istället för att söka information.

Har du varit tydlig vid köptillfället, säljaren lagt upp det som att korten är likvärdiga samt att prestandaskillnaden är vad du påstår bör det inte vara några konstigheter med att häva köpet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av troxiz:

Om dom vägrar ge med sig så skulle jag inte tveka att koppla in ARN, om dom gett dej fel information från första början så är det självklart att du ska få lämna tillbaks varan!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Vad jag kunnat läsa mig till så ska ett 730m motsvara ett 640m. Men i den prisklassen är det ju en trevlig dator.
Ska du ha en bättre får du lägga på en tusenlapp för till exempel denna http://www.inet.se/produkt/1969592/msi-ge60-15-fullhd
Är du ändå missnöjd är det nog bara att gå till inet och förklara läget

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

TS - har du testat deras butiks-tråd?
Annars har du ju några dagars öppet köp kvar, det är väl bara att ångra köpet om du inte är nöjd?

Känns som du gör en höna av en fjäder och/eller är ute efter någon slags kompensation, för jag vet inte riktigt vilka svar du förväntar dig från oss, mer än "kontakta inet/nyttja öppet köp".

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Har du köpt i butik så gäller inte ångerrätten. Bara när man handlar på internet.

Permalänk
Medlem

Så du, enligt dig, blivit felinformerad och vill byta datorn. Du hör av dig till Inet, de ber dig åka in till dem men du väljer istället att skapa en tråd på forumet?

Varför?

Hade de sagt att köpt är köpt och du är körd hade det varit intressant, nu säger de att du ska in så att ni kan lösa problemet.

Förlåt, men vad fan är problemet?
In med dig och se vad de har att säga! Kan du inte pga sjukdom kan du med lätthet prata med dem över telefon och se om de kan tänka sig att du kommer in så fort du är frisk om du har ett läkarintyg som säger att du är för sjuk att åka in i skrivande stund.

Tycker banne mig man ska låsa tråden tills du varit hos dem och sett hur ni kan lösa det.

Permalänk
Medlem

Jag fick ett köp hävt efter 30 dagar från ett annat ställe pga att det stod fel i specifikationerna. Och då gällde det bluetooth som inte fanns på datorn, men det stod i spec att det fanns.

Jag var jävligt missnöjd med datorn och ville inte ha den, fick alla pengarna tillbaks och kunde köpa mig en annan istället

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Så du, enligt dig, blivit felinformerad och vill byta datorn. Du hör av dig till Inet, de ber dig åka in till dem men du väljer istället att skapa en tråd på forumet?

Varför?

Hade de sagt att köpt är köpt och du är körd hade det varit intressant, nu säger de att du ska in så att ni kan lösa problemet.

In med dig och se vad de har att säga! Kan du inte pga sjukdom kan du med lätthet prata med dem över telefon och se om de kan tänka sig att du kommer in så fort du är frisk om du har ett läkarintyg som säger att du är för sjuk att åka in i skrivande stund.

Tycker banne mig man ska låsa tråden tills du varit hos dem och sett hur ni kan lösa det.

Håller med till 100% Gör om gör rätt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av CSM101:

Varför?

Han hoppas på att någon från inet ska komma i en humerlimosine och ha en ny dubbelt så dyr dator som plåster på såren, så han slipper åka dit och få en dator med bättre prestanda......

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2