Permalänk
Medlem

Dator för ca 10k

Vad tycks om denna dator för 10k?
https://www.inet.se/kundvagn/visa/2921124/jims-lista
Är det något jag bör ändra eller går alla delar ihop?
Jag har tänkt att datorn ska användas till spel och film, främst de nyare spelen.

MVH
Tequiero

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, men lägg till fraktfritt som du finner i min sign och byt ut SSDn mot en snäppet billigare Samsung 840.
8 GB minne räcker till alla dagens och framtida spel. Ex. vis BF3 drar som mest 4 GB, så där kan du spara en slant om du vill.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Ser bra ut, men lägg till fraktfritt som du finner i min sign och byt ut SSDn mot en snäppet billigare Samsung 840.
8 GB minne räcker till alla dagens och framtida spel. Ex. vis BF3 drar som mest 4 GB, så där kan du spara en slant om du vill.

Tack, men är inte den jag valt mycket bättre? Jag tänker på att skrivhastigheten är betydligt snabbare och även läshastigheten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tequiero:

Tack, men är inte den jag valt mycket bättre? Jag tänker på att skrivhastigheten är betydligt snabbare och även läshastigheten.

Det stämmer bra, kör på Corsair SSDn du. Skulle förövrigt lägga till en processorkylare om jag var du, finns billiga varianter som kyler både bra och tyst i förhållande till medföljande kylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perplupp:

Det stämmer bra, kör på Corsair SSDn du. Skulle förövrigt lägga till en processorkylare om jag var du, finns billiga varianter som kyler både bra och tyst i förhållande till medföljande kylare.

Har du något förslag på någon bra som skulle passa? Jag har ingen aning om vad man ska kolla efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tequiero:

Stabiliteten är också viktig och där är Samsung i ledning. Du kommer ändå inte märka någon direkt skillnad om det bara är spelande och vardagliga aktiviteter du håller på med, utan det stora steget är från mekanisk disk till SSD.
Den där Perplupp verkar inte ha någon större koll på läget...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Stabiliteten är också viktig och där är Samsung i ledning. Du kommer ändå inte märka någon direkt skillnad om det bara är spelande och vardagliga aktiviteter du håller på med, utan det stora steget är från mekanisk disk till SSD.

Ok, jag förstår. Du tycker inte att jag behöver en processorkylare då?
Har en kompis som tyckte nätagget var dåligt. Vad tycker du om den jag valt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Skadar ju aldrig med lite snabbare skrivhastighet. Men visst, det är precis som du säger, det gör ingen större skillnad vid spelande och vardagsanvändning då det är läshastigheten som är viktig. Har själv både en Intel och en Samsung SSD, ingen märkbar skillnad bortsett från att jag gillade programvaran som följde med Intel-disken bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perplupp:

Skadar ju aldrig med lite snabbare skrivhastighet. Men visst, det är precis som du säger, det gör ingen större skillnad vid spelande och vardagsanvändning då det är läshastigheten som är viktig. Har själv både en Intel och en Samsung SSD, ingen märkbar skillnad bortsett från att jag gillade programvaran som följde med Intel-disken bättre.

När det skiljer så lite mellan läshastigheten så finns det ingen som kan se skillnaden förutom om man mäter med mjukvaror. Ser inte Intel diskens relevans, men ok. Det handlade om en Corsair SSD.

Visa signatur