Förslag på uppgraderingar till min Wizard, vill nå upp till 300dps.

Permalänk
Medlem

Förslag på uppgraderingar till min Wizard, vill nå upp till 300dps.

hej, jag har länge funderat på vad jag skulle kunna köpa för att öka min damage mest. Vad jag hade täntk är att köpa ett tal Rasha's Relentless Pursuit med ~ 70 All res. Och sedan köper jag en Zunimassa's pox ring med crit dmg + crit chance så att jag får set bonusen på 130int som jag förlorar när jag byter ut mitt chest.

Som det ser ut nu så kan man itne uppgradera allt för mycket int på varken shoulders eller feet, och Hellfire ring måste jag ha föra att lvla snabbare. Vapnet köpte jag nyss för 30m och glovsen för 20m.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Dragzone-2449/hero/1538627

Permalänk
Medlem

hur får du ihop så extremt mycket gold?:O

Permalänk
Medlem
Skrivet av henke95:

hur får du ihop så extremt mycket gold?:O

vad menar du?
Menar du hur jag har kunnat fått mitt gear?
Det ligger några timmars farmade bakom det, Sålde mitt CM vapen och offhand så jag fick in lite på det också

Permalänk
Medlem

själv så nötte jag en hel dag och fick bara strax över en mille:/
orka sitta i en månad för att kunna köpa ett vapen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henke95:

Farmar man låt oss säga mp0, och kör det någon timme om dagen så får man väl runt 500k-1m om du endast säljer allt till vendor och plockar upp gold då och då. Sen kan man ju ha lite tur och hitta något som säljer för 5m+ på AH. Själv har jag fått en IK chest en gång, sålde den för 220m, sen lite vapen för 10-50m. Spelet handlar ju om tur men även hur mycket tid man lägger ner på det. Som t.ex. nu har jag kommit i en zon då jag tkr att det är astråkigt att farma så jag går endast in på AH och kollar varje dag, just nu spelar jag lite HoN tills suget har kommit tillbaka för farming

Permalänk

Hur du farmar utan LS och med så låg physres/armor övergår helt mitt förstånd, blir dock bättre nästa patch så inte värt att investera i ett LS vapen. Dock så har jag testat utan LS med liknande DPS och man typ instantdör mot reflect damage även med blood magic på force weapon. Annars så är dom stora sakerna du kan få ett tal neck för 6% damage (dock så kostar dom faktiskt nästan mer än dom smakar), crit på din mempo, socket på din EF eller en riktigt fin tal chest. Du har alltså kommit till den brytpunkten där varje del går från miljoner tilll biljoner för att vara rejäla upgrades.

En övrig sak är att jag föredrar CM över Evocation för att få lägre CDs även om det inte ser ut som att man crittar i archon formen så gör man det och CD sänks. Har för övrigt en socket EF som skulle öka din DPS som är till salu den är inte den sjukaste du sett eftersom den saknar CD men 28% bonus CD över din nuvarande kommer att öka din DPS rejält

Permalänk

du skulle kunna byta ut den gula ringen du har till en som har ias med så ökar det en del i din dmg

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Skrivet av martin_opell:

du skulle kunna byta ut den gula ringen du har till en som har ias med så ökar det en del i din dmg

Tappar zunni 2-bonus sen när han byter chesten till en tal'rasha. Jag tror inte att det är värt helt ärligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henke95:

Får väll närmare 1 miljon bara av att loota guld och sälja saker till vendorn ifall man spelar runt 4 timmar.
Är själv paragon lvl 20 och har inget annat övrigt MF gear och jag brukar få en legendary varannan runda.
De senaste dagarna har jag fått 1 Echoing Fury, 2 Witching Hour, 1 Mempo (utan crit) och 1 Skorn plus en del andra skit legendaries.
Jag spelar mp3 eller mp4 beroende på hur magkänslan är

Dock så rollade alla mina legendaries piss, speciellt echoing fury med 870 dps, hög fear chans men dock med en socket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snabelsnigel:

Hur du farmar utan LS och med så låg physres/armor övergår helt mitt förstånd, blir dock bättre nästa patch så inte värt att investera i ett LS vapen. Dock så har jag testat utan LS med liknande DPS och man typ instantdör mot reflect damage även med blood magic på force weapon. Annars så är dom stora sakerna du kan få ett tal neck för 6% damage (dock så kostar dom faktiskt nästan mer än dom smakar), crit på din mempo, socket på din EF eller en riktigt fin tal chest. Du har alltså kommit till den brytpunkten där varje del går från miljoner tilll biljoner för att vara rejäla upgrades.

En övrig sak är att jag föredrar CM över Evocation för att få lägre CDs även om det inte ser ut som att man crittar i archon formen så gör man det och CD sänks. Har för övrigt en socket EF som skulle öka din DPS som är till salu den är inte den sjukaste du sett eftersom den saknar CD men 28% bonus CD över din nuvarande kommer att öka din DPS rejält

http://imageshack.us/a/img7/6273/76834179.jpg

Varför jag köpte ett vapen utan LS var för att i nsäta patch blir mobsen ännu enklare, Jag klarar mig huur bra som helst mot reflect damage, förstår inte hur du tänker. De instantdör av min stråle, visst jag tar dmg från reflect dmg men jag dör ändå inte, man dödar ett mob och tar globen från den.

CritMass sänker tyvärr inte CDn på archon, har provat med båda och jag tycker att Evocation är mer värt
Funderar på en helm med crit men då försvinner ju alla pengar :/ och jag var dum nog att inte köpa ett tal chest för 30 när det var ute för att ja gtveka, när jag väl skulel köpa det var det borta och sedan låg liknande uppe för 200m :/ dumt dumt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EuQ:

Får väll närmare 1 miljon bara av att loota guld och sälja saker till vendorn ifall man spelar runt 4 timmar.
Är själv paragon lvl 20 och har inget annat övrigt MF gear och jag brukar få en legendary varannan runda.
De senaste dagarna har jag fått 1 Echoing Fury, 2 Witching Hour, 1 Mempo (utan crit) och 1 Skorn plus en del andra skit legendaries.
Jag spelar mp3 eller mp4 beroende på hur magkänslan är

Dock så rollade alla mina legendaries piss, speciellt echoing fury med 870 dps, hög fear chans men dock med en socket.

Du verkar ha tur i vilka legendaries du får Men jag fick ju min en Echoing Fury idag också så
Jag farmar på mp0, går snabbast då tycker jag, även fast jag dödar allt lika snabbt på mp2-3. Får faktiskt 1 legendary per run, ibland två

Permalänk
Skrivet av snabelsnigel:

Tappar zunni 2-bonus sen när han byter chesten till en tal'rasha. Jag tror inte att det är värt helt ärligt.

om du byter den gröna ringen ja men inte om du byter bara den gula ringen till en med samma stats fast med ias också

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Hellfire-ringen ska jag ju ha på mig. Sen Zuni ringar är ju så jävla dyra :/ Men måste ha första bonusen (boots + ring). Ska byta Chest till Tal rasha, men frågan är ju om det är värt att ta en chest med 8% med mkt int och vit eller 9% med lägre int och vit.

Vore nice att hitta en underprisad zuni ring, typ med 5% crit och crit dmg, int och vit och avg dmg för 40-50m

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid pröva en annan build om tröttnar på archon, var ett tag sedan jag gjorde videon, har bytt vapen och har mer dps nu så det går betydligt smidigare och fortare nu. Kommer troligtvis bli ännu bättre efter patchen då de troligtvis ökar blizzard från 210% till 510% dmg. I stort sett stannar man aldrig utan springer/teleporterar (wormhole) hela tiden och kör snöstorm på allt, hugger lite om något kommer i vägen (elites etc):

Man kan ju behålla blood magic om man har låg life steal och eventuellt köra healing blades.

Vet ej om det är snabbare än archon eller ej i slutändan, har inte kört archon sedan Paragon 60 eller något men betydligt roligare build att spela iaf.

Reina (Min wiz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lento:

Du kan ju alltid pröva en annan build om tröttnar på archon, var ett tag sedan jag gjorde videon, har bytt vapen och har mer dps nu så det går betydligt smidigare och fortare nu. Kommer troligtvis bli ännu bättre efter patchen då de troligtvis ökar blizzard från 210% till 510% dmg. I stort sett stannar man aldrig utan springer/teleporterar (wormhole) hela tiden och kör snöstorm på allt, hugger lite om något kommer i vägen (elites etc):
http://www.youtube.com/watch?v=Qj24_-bPBCk

Man kan ju behålla blood magic om man har låg life steal och eventuellt köra healing blades.

Vet ej om det är snabbare än archon eller ej i slutändan, har inte kört archon sedan Paragon 60 eller något men betydligt roligare build att spela iaf.

Reina (Min wiz)

Det var väl mer åt gearhållet jag ville få tips om, men tack ändå!
Du kör alltså Blizzard/Spectral blades. + scramble som jag har förstått utifrån videon.
Visst kommer det gå snabbare i nästa patch men jag är inte sådär jätteintresserad utav blizzard builden då det var man build för länge sedan när man ville progressa inferno tyvärr lite trött på den men en helt ok build helt klart! Finns massor av roliga builds för wizards Körde CM innan oc hdet var kul det med men nu är det archo nsom gäller upp till P.100 iaf

Permalänk
Medlem

Letar efter en mempo med 3%-3.5% crit och int. Hör av er om ni har någon att sälja att dra av AH priset på det, har inte mkt pengar att röra mig med.