Microsoft: "Det är inte vårt fel att ingen köper Windows 8"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Jag avskydde XP i början, tills jag lärt mig att hunden Rover kunde tas bort från sök, och tills hippie-utseendet inaktiverats. Med tiden lärde jag mig dock att uppskatta det och det fick hänga med fram tills att Windows 7 installerades. Steget från 98se till XP kändes svårare än XP till Windows 7.

XPs standardtema var inget jämfört med Flower Power-temat som medföljde pluspaketet till W95, om du minns det? W95 fast med lila istället för grått överallt och fruktansvärda, psykedeliska, bakgrundsbilder och skärmsläckare.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av snajk:

Man kan inte dra slutsatser om vad folk gillar eller ej bara baserat på vad de använder. Många av de som fortfarande använder XP gör det antingen för att det är ett krav från deras företag eller för att de inte har uppgraderat sin dator sedan XP var nytt, många vet knappt att det går att uppdatera Windows alls eller tror att man måste köpa ny dator för att få en nyare version.

Jag tyckte omedelbart att XP var ett stort lyft från 98 och skaffade det direkt. Till denna dag gillar jag fortfarande XP överlag mest (använder det fortfarande där jag kan) men av tekniska anledningar har jag valt 7 på en del burkar. 7 har fler finesser som är rätt bra, men inget direkt nödvändigt utan det är den bättre drivrutinsmodellen med ökad stabilitet och bättre minneshantering bl a. Kort sagt de förbättringar som finns bakom fasaden.
8 ska ju också vara ytterligare förbättrat i det avseendet, men tack vare Microsofts märkliga beslut med bl a metro så blir det inget byte, oavsett kodförbättringar. Känner heller inget som helst behov av byte eftersom 7 är så stabilt som det är.

PS: Jag har alltid gillat de flummiga och alternativa teman som Microsoft lanserat. Jag använde alla möjliga skumma tema på 95 (köpte pluspaketet dag ett bara av den anledningen) och 98 och har en hel drös fina till XP som jag hämtade hem medan de fanns hos Micrsoft. 7 har också en del riktigt eleganta som jag också använder. Enfärgad bakgrund är inget för mig.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ixos:

Varför skulle sådanna argument gynna ett specifikt OS som XP?

Varför kan det inte vara krav från företag att använda Vista?

För att XP var en version som många företag implementerade, Vista valde de flesta företag bort och Windows 7 håller de på med nu.

Citat:

Varför använder de inte Vista om man knappt vet att det går att uppdatera Windows?

De gör de, har de köpt en dator med Vista installerat så sitter denna grupp i de flesta fall kvar där. Jag skulle vilja påstå att Vista är det OS jag ser mest när jag hjälper icke-kunniga med deras datorer privat. Jag tror att det beror på att Vista sammanföll ganska väl med tiden då även pensionärer och liknande började köpa datorer, och de har inte haft någon egentlig anledning att uppgradera sen dess. XP/Vista fungerar fortfarande utmärkt om allt man gör är typ surf.

Citat:

Vista släpptes för över 6 år sedan och jag har svårt att tro att majoriteten av världens datorer i bruk är äldre än 6 år.

Har jag påstått det eller ens något åt det hållet?

Många företag installerade XP på maskiner tänkta för Vista och sjuan under många år och en del gör det fortfarande. Hemanvändare på lägre nivå uppdaterar helst inte sina datorer förrän det är nödvändigt och det har det inte varit på ett tag. Min förr-förra laptop (Turion X2 1800+) duger exempelvis fortfarande till allt jag behöver den till egentligen, enda anledningarna till att jag uppdaterade var att batteritiden började bli väl kort och att vikten började kännas som ett problem i jämförelse med modernare system. En del specar på den är ännu idag rätt bra, exempelvis hade den en 15,6'' skärm med 1680x1050px, vilket är bättre än de flesta billigare laptops fortfarande. Hade jag inte behövt ta med den och använda den mobilt hade jag mycket väl klarat mig med den ett bra tag till.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Jag tyckte omedelbart att XP var ett stort lyft från 98 och skaffade det direkt. Till denna dag gillar jag fortfarande XP överlag mest (använder det fortfarande där jag kan) men av tekniska anledningar har jag valt 7 på en del burkar. 7 har fler finesser som är rätt bra, men inget direkt nödvändigt utan det är den bättre drivrutinsmodellen med ökad stabilitet och bättre minneshantering bl a. Kort sagt de förbättringar som finns bakom fasaden.
8 ska ju också vara ytterligare förbättrat i det avseendet, men tack vare Microsofts märkliga beslut med bl a metro så blir det inget byte, oavsett kodförbättringar. Känner heller inget som helst behov av byte eftersom 7 är så stabilt som det är.

Jo det är ju ett problem för MS, sjuan är så bra att många inte ser någon mening med att uppgradera. Kanske ligger en del av motivet bakom "Metro" där: att ett nytt gränssnitt skulle göra det gamla föråldrat mycket snabbare. Det fungerar ju också, på åttan vet vi inte riktigt än, men många bytte från XP till sjuan för att det nya gränssnittet plötsligt fick det gamla att kännas väldigt föråldrat exempelvis, samma sak med 2000 till XP.

Citat:

PS: Jag har alltid gillat de flummiga och alternativa teman som Microsoft lanserat. Jag använde alla möjliga skumma tema på 95 (köpte pluspaketet dag ett bara av den anledningen) och 98 och har en hel drös fina till XP som jag hämtade hem medan de fanns hos Micrsoft. 7 har också en del riktigt eleganta som jag också använder. Enfärgad bakgrund är inget för mig.

Jo jag gillar dem också, inte just Flower Power-temat från W95+ dock, det var hemskt. Men "De gyllene åren" har jag för mig var ganska trevligt exempelvis. Temana på den tiden innefattade ju mycket mer än idag, som en massa ordentligt temade muspekare, ljud som inte bara var olika varianter på "pling" och "ding" osv. Temana till sjuan och åttan innebär i princip bara en uppsättning bakgrundsbilder med viss anpassning av färgerna. Jag kan sakna det lite, jag kommer exempelvis ihåg ett Austin Powers-tema jag hade där alla systemljud bestod av citat från filmen osv.

En positiv sak med temana i åttan är ju att de följer med dig (förutsatt att du har ett "online-konto" förstås). Hela temat sparas i molnet och appliceras direkt när du loggar in oavsett vilken dator du loggar in på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Han är nyss fyllda 4 år... är det vanligt att man kan surfa då? Jag vet inte, jag har inte försökt lära honom att surfa heller.

Nä precis, så varför skulle din sons dator med just W8 vara intressant? Troligtvis sitter inga andra 4 åringar med annat OS på sin dator och surfar heller.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

XPs standardtema var inget jämfört med Flower Power-temat som medföljde pluspaketet till W95, om du minns det? W95 fast med lila istället för grått överallt och fruktansvärda, psykedeliska, bakgrundsbilder och skärmsläckare.

Nej det har jag missat, men det låter som jag slapp uppleva något som hade kunnat ge mardömmar!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ozzed:

Nej det har jag missat, men det låter som jag slapp uppleva något som hade kunnat ge mardömmar!

Hittade inget via Google men jag har det temat på W95-burken, så kan starta upp senare och ta en bild.

Edit: Hittade skivan:

Flower Power:

Annan epileptisk:

De Gyllene åren (tror jag):

Mina favoriter:

Dold text

Det fanns ännu fler.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Förstår mycket väl att Microsoft måste ha ett bra os för plattor och telefoner för framtiden, och där funkar win 8 ganska väl, även om det inte är nått jag kommer använda.

Men varför ska dom tvinga på användare av desktop och laptop datorer samma ej fungerande os till dessa datorer, det funkar inte, köper inte för en sekund argumentet att alla enheter behöver samma OS som också fungerar på samma sätt på alla enheter, Apple har insett detta, så varför inte Microsoft gör detta är en gåta.

Följden blir bara att väldigt många blir avogt inställda till allt vad Microsoft OS heter

Det tål att upprepas både 2 och hundra gånger, ett surfplatte OS samt toutch funktion funkar inte på en desktop och laptop dator, tål också upprepas lika mycket en surfplatta eller smartphones kommer bara bli ett kompliment till vanliga datorer ingen ersättare.

Som det är nu är Microsoft ute på hal is, och om inte dom hittar på nått radikalt till nästa version gräver dom sin egen grav i rekordfart, och fortsätter dom på inslagen linje kommer jag inte sakna dom heller.

För det första kan du inte bara för att en sak inte fungerar för dig hävda att det är på samma sätt för alla andra och för det andra om nu startmenyn är så viktig installera då en 3:e parts ersättare, fattar inte att vi fortfarande skall hålla på att älta detta efter så lång tid.

Se på det som Linux, gillar du inte fönsterhanteraren där så installerar du helt enkelt en annan.
I Linux räknas detta tom som fördel, men i Windows är det alltså en sak som totalt sänker operativsystemet?

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Hittade inget via Google men jag har det temat på W95-burken, så kan starta upp senare och ta en bild.

Det fanns ännu fler.

Jag är helt hundra på att jag sett tågbilden någonstans... Jag får något dimmigt minne av att jag till och med haft den bilden som bakgrund.

Den första var riktigt, riktigt gräsligt ful. Hur tänkte de att man över huvud taget skulle kunna använda datorn med den bilden som bakgrund? Huga!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Det fanns ännu fler.

Nostalgi.

"I din dator" kom jag ihåg att det lät så coolt, men sen var det bara bilder på random kretskort med vakumrör och annat som inte hörde hemma i en dator ens på den tiden.

Det värsta med Flower Power var i mina ögon inte bakgrundsbilden utan de fruktansvärda färgschemat och skärmsläckaren. Skärmsläckaren påminde lite om dagens "Bubblor" men det var liksom en massa virtuella linser som rörde sig över hela skärmen, vissa konkava eller konvexa men andra bara vridna. Jag kommer ihåg att min dåvarande flickväns pappa vägrade ha något annat tema trots att hans dator inte riktigt orkade med Flower Power, skärmsläckaren gick i typ 3fps trots 14'' skärm med 800x600px.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Nostalgi.

Verkligen. Får flashback från när jag satt i pojkrummet och tittade på Microsoft Encarta 95 i timmar.

Dold text
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arie:

Verkligen. Får flashback från när jag satt i pojkrummet och tittade på Microsoft Encarta 95 i timmar.

Ja, Encarta och Backpacker spenderade jag många timmar i. Min dator vid tiden var dock lite mer avancerad, feta grejer som Voodoo 2 osv., så hemma var det mest Tomb Raider, Sin, GTA och Jedi Knight. Tomb Raider 2 håller jag fortfarande som det bästa i serien, jag kunde bara hänga i Venedig i timmar, och GTA1 är fortfarande grymt kul över nätverk. En port till Android hade inte varit fel.

Permalänk
Hedersmedlem

Med tanke på den mycket stora interface-ändringen mellan 7 och 8, i mina ögon betydligt större än mellan 3.1 och 95, har Microsoft gjort något liknande detta idag? Alltså försöka lära ut skillnaderna på ett roligt och lättillgängligt sätt (för sin tid)?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Det finns ju data, t.ex. här, från häromdagen, 1 feb 2013:

Saxat från http://www.pcworld.com/article/2026872/windows-8-adoption-wor...

Jo, men det jag menar är att det blir intressant att se vad som händer på företagssidan och det går inte att dra några slutsatser om det än. Andelen företag som rullat ut Win 8 i någon större skala bara tre månader efter lansering är nog så nära noll man kan komma.

Dock tror jag att Win 8 kan komma att få det svårt på företagssidan, av t.ex. de skäl som Gabe Knuth tar upp här:

http://www.brianmadden.com/blogs/gabeknuth/archive/2013/02/06...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Ixos:

Varför skulle sådanna argument gynna ett specifikt OS som XP?

Varför kan det inte vara krav från företag att använda Vista? Varför använder de inte Vista om man knappt vet att det går att uppdatera Windows?

Vista släpptes för över 6 år sedan och jag har svårt att tro att majoriteten av världens datorer i bruk är äldre än 6 år.

Om de nu är det, varför XP och inte ett av de andra verisonerna såsom 98, Me eller 2000?

Jag skulle tro att många industridatorer och inbäddade system snarare förväntas rulla minst 20 år, man får skilja på den typen av system och kontorsdatorer, man byter inte ut en maskin så länge en anläggning fungerar utan man köper nytt när man bygger en ny fabrik och inte varje gång man köper nya verktyg till masinerna, många företag blev inlåsta av MS i XP och kan alltså inte lämna det utan gigantiska kostnader, det är därför XP fått förlängd suport, MS har verkligen lyckats låsa in företagsmarknaden och har därför fått backa i sina försök att döda det och troligen så kommer industrin att köra XP och NT långt efter att 8 och blue är bortglömda

Skrivet av havoc:

För det första kan du inte bara för att en sak inte fungerar för dig hävda att det är på samma sätt för alla andra och för det andra om nu startmenyn är så viktig installera då en 3:e parts ersättare, fattar inte att vi fortfarande skall hålla på att älta detta efter så lång tid.

Se på det som Linux, gillar du inte fönsterhanteraren där så installerar du helt enkelt en annan.
I Linux räknas detta tom som fördel, men i Windows är det alltså en sak som totalt sänker operativsystemet?

I linux kan du välja fönsterhanterare som du vill, hur väljer man i MS världen ? Jag kan ju inte ens välja bort en lite omtyckt typ i 8an, jag har valt bort unity för den är än så länge dålig, men hur gör jag för att slippa metro, det går inte.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Kör desktopläget? Vid normal användning ser man inte röken av metro.

Det där mantrat börjar bli tröttsamt. Om man tillhör gruppen som primärt använde(r) startmenyn för att starta program, söka efter filer mm och inte fäster program på aktivitetsfältet så kommer man i kontakt med startskärmen varje gång man gör just de sakerna.

Om man inte använde startmenyn så mycket är det ganska naturligt att man förmodligen inte kommer använda dess ersättare heller, men om inte det stämmer in så blir det en helt annan sak. Man måste alltid komma ihåg att folk använder sina datorer på olika sätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://pocketnow.com/2013/02/07/microsoft-fans-are-killing-wi...
En krönika om Die-hard-windows-fans som jag fann väldigt läsvärd. För det är inte bara på swec en del Microsoft-fans gått bananas.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

man byter inte ut en maskin så länge en anläggning fungerar utan man köper nytt när man bygger en ny fabrik och inte varje gång man köper nya verktyg till masinerna, många företag blev inlåsta av MS i XP och kan alltså inte lämna det utan gigantiska kostnader

Och min poäng var att de investerade i XP för att det var ett Bra OS, inte för att någon tvingade dem.

Att ett företag väljer att låsa in sig själva (de blir aldrig inlåsta av någon), måste ju tyda på att deras IT ansvariga och tekniker tycker att systemet är bra nog att bygga något stabilt runt.

Dessutom tvivlar jag starkt att företagets maskinpark och "system som skall hålla i 20 år" är ute och slösurfar på de sidor som netstat samlar in information om Det är nog mest kontorsdatorerna som är representerade där faktiskt...

Permalänk

Alla ni som gnäller på Win8 kan försöka jobba med Win7 Enterprise på en dator med första generationens i5.
Så kopiöst långsamt så det tar 15 minuter att starta upp allt.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Hae jag haft 8an hade jag antagligen inte orkat hålla på och byta, men tänker inte skaffa den nu när 7an funkar så bra.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan.sallman:

Alla ni som gnäller på Win8 kan försöka jobba med Win7 Enterprise på en dator med första generationens i5.

Jag har Windows 7 Enterprise på min bärbara, som har en i5. Tar knappt en minut o starta upp. Kanske fel på din disk?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Där kan man snacka om I-landsproblem...

Så gott som alla problem på det här forumet är ju i-landsproblem. Med den inställningen så kan vi ju lika gärna skippa att ha ett forum. Det är lite respektlöst att kalla det andra kanske ser som problem för ett i-landsproblem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KTL:

http://pocketnow.com/2013/02/07/microsoft-fans-are-killing-wi...
En krönika om Die-hard-windows-fans som jag fann väldigt läsvärd. För det är inte bara på swec en del Microsoft-fans gått bananas.

Tja, alla OS har ju sina fanboys. Den artikeln handlar dock endast om de för Windows Phone vilket vi inte diskuterar här alls.

Skrivet av Ixos:

Och min poäng var att de investerade i XP för att det var ett Bra OS, inte för att någon tvingade dem.

Jag tror snarare de köpte XP för att det var den senaste och bästa versionen av Windows, de agerade säkerligen likadant med 2000 och NT4. Att de blev kvar på XP och inte fortsatte uppdatera har ett flertal anledningar, IE6 är en väldigt stor men att Vista sågs som kasst bidrog säkerligen också likväl som att XP faktiskt fungerade ganska bra.

Citat:

Att ett företag väljer att låsa in sig själva (de blir aldrig inlåsta av någon), måste ju tyda på att deras IT ansvariga och tekniker tycker att systemet är bra nog att bygga något stabilt runt.

Fast på den tiden var man ofta tvungen att bygga för exempelvis en viss Browser, många saker fungerade inte alls på samma sätt i exempelvis FF eller ens IE7 som de gjorde i IE6. Alltså var man tvungen att låsa in sig till någon plattform. FF exempelvis följde visserligen standarder bättre än IE men IE var ändå en MS produkt och det sågs som om det var en garanti för att den skulle fungera länge, vilket inte gör valet att låsa in sig på den plattformen så konstigt. Sen finns det förstås företag som utvecklade för exempelvis FF och som därför är låsta till en gammal version av den browsern, skillnaden är att man kan installera FF3.6 exempelvis även på nyare OS.

Andra aspekter är att IT-system generellt används mycket längre än vad de var tänkta, tillfälliga lösningar blir ofta permanenta osv. Byggde man en IE6-lösning så kanske tanken var att den skulle moderniseras efter ett par år eller så men istället så använder man den fortfarande tio år senare. Det här är mycket vanligare än vad många inser. Sen handlar det ofta om att stora system är så komplexa att det tar väldigt lång tid att utveckla dem, så det system som var modernt när man började kanske inte alls är det vid release och sen kanske man ägnar ett antal år åt att sälja och implementera systemet innan man hinner ta i tu med uppdateringar, speciellt uppdateringar som egentligen inte gör så mycket för funktionen av själva programmet man säljer utan bara utökat stöd.

Citat:

Dessutom tvivlar jag starkt att företagets maskinpark och "system som skall hålla i 20 år" är ute och slösurfar på de sidor som netstat samlar in information om Det är nog mest kontorsdatorerna som är representerade där faktiskt...

Fast det är ju ofta kontorssystemen som är låsta vid exempelvis XP i och med diverse interna system som kräver det och liknande.

Sen kanske det inte är tänkt att exempelvis datorer i produktion (alltså på en lina i en fabrik exempelvis) ska användas för surf men de gör de ändå. Jag jobbade exempelvis som kvalitetskonsult på Volvo för några år sedan och det var ett extremt tråkigt jobb för att det var så mycket dötid. Ofta hade man ett jobb att göra som tog kanske fem sekunder per bil och det byggdes ca. en bil per minut. Problemet blev förstås inte bättre av att de successivt förbjöd läsning av böcker, tidningar, sittande på stolar (!) och på en del ställen mp3-spelare. Så fanns det en dator i närheten så var det ofta den enda distraktionen tillgänglig, alltså användes de flitigt för surf och annat, trots diverse försök att hindra detta i form av regler, låsning osv.

Permalänk
Hedersmedlem

Det har inget med Windows 7 direkt att göra utan beror på något annat fel. Du vet väl att 8 använder ett specialläge vid avstängning liknande hybridströmsparläge på 7 och det är delvis därför 8 startar så snabbt? Ska man jämföra rättvist ska det läget vara aktiverat på 7.

Hursomhelst tar det inte i närhet av 15 minuter att starta 7 ens på en P3 från 1999. Det långsammaste jag varit med om är första generationen P4 (s423 tror jag) på 1,4GHz. Där tog det runt 5 minuter, mest beroende på en slö Maxtor HD.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Tozzi:

Jag har Windows 7 Enterprise på min bärbara, som har en i5. Tar knappt en minut o starta upp. Kanske fel på din disk?

Nej, problemet är att en massa program körs direkt från servern istället för att ligga på varje maskin. Men så är det med centrala styrsystem.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Den här är rätt rolig, top 3 os som hon gilla bäst och var enklast att hantera var inte varken från MS eller Apple.
Botten 3, tja Windows 8 var inte sämst
http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=SE#/watch?v=sYT...

Detta var ju sjukt lol

Visa signatur

AMD RYZEN 7 7700X / B650 AX-Y1 / 32GB RAM DDR5 / RX 9070 XT Reaper 16GB

Permalänk
Medlem

Nej, problemet är att en massa program körs direkt från servern istället för att ligga på varje maskin. Men så är det med centrala styrsystem.

Och vad har det med Windows 7 och göra?? Det är då förmodligen servern som har de kämpit i ditt fall.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

Win 7 ultra, i5 3GHz, 25 sekunder från powerknapp till log-in. Fixa din dator.

EDIT: Jaså, du bootar över nätverket. Inte OS'ets fel då, eller hur?

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Undrar om den här snubben har sett introvideos med "It's all about the corners."

Oavsett så håller jag med om det mesta han säger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Undrar om den här snubben har sett introvideos med "It's all about the corners."

Oavsett så håller jag med om det mesta han säger.

http://www.youtube.com/watch?v=WTYet-qf1jo&NR=1&feature=endsc...

Det är väl den där med videon med flygande goblins och andra fantasifigurer? Den har redan någon postat i en Windows 8 hattråd. Den är bra löjlig.