Mustek GSmart Mini II?

Permalänk
Medlem

Mustek GSmart Mini II?

Är detta en bra kamera för pengarna? Skulle vilja se någon recension av denna om möjligt. Kan ni annars tipsa om bra digitalkameror och webbkameror som inte är så värt dyra?

Permalänk
Medlem

har sett provbilder som är riktigt bra, här är en:

OBS! Jag har inte tagit bilden och det är inte jag som är med på den

Permalänk
Medlem

Re: Mustek GSmart Mini II?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Duff
Är detta en bra kamera för pengarna? Skulle vilja se någon recension av denna om möjligt. Kan ni annars tipsa om bra digitalkameror och webbkameror som inte är så värt dyra?

Eftersom den saknar blixt så krävs det ganska mycket bakgrundsljus för att det ska bli bra bilder, dvs den lämpar sig bäst utomhus eller ett någorlunda upplyst rum.
Annars tycker jag den ger helt ok bilder för det priset och videosekvenserna blir helt ok dom med...

Visa signatur

ASRock B650-HDV/M.2 - AMD Ryzen 7 9800X3D - ASUS Radeon RX9070 - 64GB Lexar CL32 DDR5 @6400MHz - WD Blue SN550 500GB SSD - Samsung 32" G80SD OLED 4K 240 Hz Linux Mint

Permalänk
Medlem

eller kanske scott minidigi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Duff
eller kanske scott minidigi

har du nån bild på kameran eller nån länk till den?

Visa signatur

The eternal beat of my heart will always go on for the people I love and care,
but I will always make my own opinion and I wont accept to be treated with disrespect.
I am myself, I like to be me, I wont change for nobody but I will always put my friends first.

Permalänk
Medlem

ska försöka hitta en skulle vilja veta lite mera om den kameran!

Permalänk
Medlem

Jag funderar också på den där Mustek kameran, billig och liten som attan juh!

Fast utan blixt, då är det frågan om man ska handla den.
Finns det ingen annan liten, billig kamera för runt 1000 kr ?

Visa signatur

Ölkorv är gott.

Permalänk
Medlem

Jag har skrivit en FET recension av kameran i forumet för cirka ett halvår sen. Det var innan recensionsforumet och jag kan tyvärr inte hitta recensionen med sök nu. Kostade 699 på komplett.se då.

Permalänk

Mustek kameran finns på datorbutiken för 680:-

http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=MUSGSM2

Synd bara att det inte är någon blixt på den :/

Visa signatur

HTPC: Antec Fusion Black 430 / Intel Core 2 Duo E8400 3,0GHz / Asus P5E-VM HDMI / Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400 4 GB / Western Digital Caviar GP 750GB / Scythe Ninja Mini / Noctua NF-S12-1200 120mm *2 / Gigabyte GeForce 9600GT Heatpipe Dual-DVI 512MB

Permalänk
Medlem

Klart bästa minikameran är Che-ez! Splash.
Är otroligt liten, använder standard AAA batteri och blixt medföljer, vilket är ett måste om man man skall ta bilder när inte fullt dagsljus råder.

http://www.cyberphoto.se/che-ez/splash.php

Permalänk

icke, den där kan ju bara ta i 640 ju, själv har jag beställt en gsmart 2 från tyskland tillsammans me lite datorprylar, lustigt att frakten är billigare från tyskland än från komplett

edit: kika här http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/27716.htm...

Permalänk
Medlem

köp en riktig kamera istället ägaren av pcdreams har den kameran och bilderna ser förjävliga ut!
Du kan få en rätt bra digitalkamera för lite över 2k

Permalänk
Medlem

Min Mustek GSmart Mini 3 är riktigt riktigt dålig. Inomhus kan man glömma att ta bra bilder. Det GÅR med direkt ljus, men det blir mörka och inte särskilt bra bilder. Just nu är det ju också vinter så utomhusbilder kan du skippa. Vad har du kvar? Jo, en kamera som funkar helt ok, utomhus, 1/2 av året. No thx

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk

Jag är mcyekt nöjd med min gsmart, vid bra ljus blir bilderna perfekta.

@Yago: Du kasnke inte kan ta bra bilder, eller inte ställer in skärpan rätt?

Visa signatur

I give good sex.
I liek to please people.

Permalänk
Medlem

Jo, som du säger, vid bra ljus blir bilderna perfekta. Men vid alla andra tillfällen, t.ex. inomhus och nattid? Minst 75% av dagen är kameran oanvändbar.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Om någon e intresserad så kan jag sälja en Gsmart Mini-2, komplett med allt + garanti kvar. För en billig penning...