Permalänk
Medlem

Uppgradering - duger detta?

Hej!

Jag har tänkt uppgradera min gamla dator. Specifikationerna är dessa:

CPU: Intel Core i3 2100 3,1 mhz

GPU: GeoForce GTS 450

4gb RAM DDR

Nättaggregat: Corsair CX430W

Moderkort: MSI H67MA-E45

Som ni ser, inte mycket att komma med. Jag kommer att uppdatera minne, processor, nätagg och grafikkort.
Nu undrar jag om följande delar kommer att fungera ihop?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2970925/2013-02-11

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Först, ta mer minne och ta en I5 som börjar på 3 (3:e generationen)!

Sorry, såg att du behöll ett gammalt moderkort. Kolla dock på ett nytt, inte så farligt dyrt när du ändå hostar upp så mycket"

Visa signatur

Dator:
Låda:
Fractal Design Define R4 CPU: AMD FX-8350 8C 4.0Ghz Black Edition CPU-kylare: Noctua NH-U12P SE2 Moderkort: MSI 990FXA-GD65 990FX RAM: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz Ares LP GPU: Gigabyte Radeon HD7950 3072MB Windforce SOC Nätagg: Fractal Design Integra R2 650W 80+ Bronze SSD: Samsung Basic 830-Series 128GB OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem

Tack för svaret!

Vilket moderkort skulle du rekommendera? Jag är en nybörjare på detta så alla hjälp uppskattas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jwe:

Tack för svaret!

Vilket moderkort skulle du rekommendera? Jag är en nybörjare på detta så alla hjälp uppskattas.

ASUS P8Z77-V-LX strax under 1000kr skall vara ett rekommenderat mobo. Sedan beror det ju självklart om du tänkt dig framtida uppgraderingar med SLI/CF osv!

Visa signatur

[CENTER]ROGERCPU Intel Core i5 3570k | GPU Gigabyte Windforce GTX670 2GB OC | MOBO MSI Z77A-GD55 | PSU Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD Seagate Barracuda 1TB| SSD Samsung 840 Basic 120GB| RAM Corsair Vengeance 16GB CL9| CASE BitFenix Shinobi Window | OS Windows 8[/CENTER]

Permalänk
Medlem

Det skulle ju vara bra att veta vad du tänker använda datorn till så att man kan hjälpa dig ännu mer med vilka grejer du ska välja.

Permalänk
Medlem

Hej igen! Datorn ska användas för spelande och jag vill gärna att den ska kunna köra spel som Skyrim, Witcher, Far Cry 3 och liknande med så hög upplösning som möjligt. Min budget ligger på max 8k.