Permalänk
Medlem

Stänga av internet

Någon som vet om ett program som man kan installera och lösenords skydda, det ska stänga av internet vid ett visst klockslag alla veckodagar, sedan slå på internet igen vid ett annat klockslag, har försökt hitta något liknande men vet inte riktigt vad jag ska söka på. Bäst vore om det vore gratis, skulle även vara bra om det har en "varning" som talar om att "Internet stängs av om 10 minuter" eller liknande, har tyvärr inte den funktionen i adsl modemet så stänga av det den vägen fungerar inte, har heller inte någon *nix dator jag kan använda till detta. Så ett program för windows är vad jag söker.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Lego Master

Du har ingen router mellan modemet och datorn? Många routers innehåller funktioner för att begränsa internetanvändningen vid vissa tidpunkter, och/eller när viss datamängd använts.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Har router inbyggt i ADSL modemet, men funktionen att stänga av vid vissa tidpunkter saknas, kan enbart stänga av, eller alternativt filtrera bort internet sidor, men inget som kan stänga av vid vissa tidpunkter, vill inte heller sätta en till router bakom routern då detta kan ställa till lite problem då det är fler datorer som använder nätet och det kan bli en massa konstigheter med portar. Vill inte heller byta ut modemet då detta har IP-telefoni dosan inbyggd så byter jag blir jag utan hemtelefon.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Fixa det med ström begränsning till router/modem kanske? Att man sätter tidsintervaller där strömmen till router/modem ska vara på respektive av.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

Det är två av fyra datorer som jag vill kunna stänga av, stänger jag av modemet blir alla utan, två ungar som inte kan lyssna kan ställa till problem, och då man ska tjata varje kväll så vill jag ha en bättre lösning som "sköter sig själv", lösenords skyddat vill jag ha så dom inte kan ändra inställningarna i programmet själva.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

har inte kört det själv men har hört talas om det förut

http://www.netnanny.com/

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Crucial 32GB (4x8192MB) CL8 1600MHz Ballistix Tactical | Intel Core i5 2500K @ 4,3 GHz | Noctua NH-D14 | GeForce GTX 970 | FD 1000W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Lego Master
Skrivet av mindflow:

Har router inbyggt i ADSL modemet, men funktionen att stänga av vid vissa tidpunkter saknas, kan enbart stänga av, eller alternativt filtrera bort internet sidor, men inget som kan stänga av vid vissa tidpunkter, vill inte heller sätta en till router bakom routern då detta kan ställa till lite problem då det är fler datorer som använder nätet och det kan bli en massa konstigheter med portar. Vill inte heller byta ut modemet då detta har IP-telefoni dosan inbyggd så byter jag blir jag utan hemtelefon.

Om du bara stänger av DHCP i modem/routern du har så kan du sätta en ny router (med de funktioner du vill ha) bakom utan problem. IP-tfnin kommer funka ändå, den har inget med routerfunktionen att göra.

Att blockera internet i respektive dator hade åtminstone inte varit effektivt i mitt hushåll, en omformatering senare är man runt det problemet permanent. Har du otur blockerar dessutom ett sådant program bara nätverksporten i allmänhet, vilket gör att lokala nätverksresurser såsom NAS, skrivare och annat inte heller fungerar.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av mindflow:

Någon som vet om ett program som man kan installera och lösenords skydda, det ska stänga av internet vid ett visst klockslag alla veckodagar, sedan slå på internet igen vid ett annat klockslag, har försökt hitta något liknande men vet inte riktigt vad jag ska söka på. Bäst vore om det vore gratis, skulle även vara bra om det har en "varning" som talar om att "Internet stängs av om 10 minuter" eller liknande, har tyvärr inte den funktionen i adsl modemet så stänga av det den vägen fungerar inte, har heller inte någon *nix dator jag kan använda till detta. Så ett program för windows är vad jag söker.

Prova netlimiter på din dator där kan man ställa in allt du kan tänka dig till EN dator

Visa signatur

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.

Permalänk
Rekordmedlem

Det inbyggda i win kanske duger ?
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/products/features...

Annars är Romaco timeout det bästa något mer avancerade gratisprogrammet i win.
http://www.romacocanada.ca/timeout/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Du kan enkelt snickra ihop ett script själv.
Med hjälp av Schemaläggaren (?) / Task Scheduler som finns inbyggd i Windows kan du ställa in att köra ett .bat-script som ställer in felaktiga ip/dns-inställningar vid ett visst klockslag. Vid ett annat klockslag ställler du in schemaläggaren att köra ett annat .bat-script som återställer ip/dns-inställningarna till de korrekta så att internet börjar fungera igen.

Här hittar du information om vilka kommandon du ska använda i .bat-scriptet; http://www.windowsreference.com/windows-2000/how-to-change-th...