Permalänk
Medlem

Htpc bygge i trä!

Hej alla swec medlemmar!

Nu var det dags igen, och detta blir alltså mitt andra galleri som jag har här på sweclockers. Har kollat runt här på forumet har sett många intressanta Htpc byggen och fått väldigt mycket inspiration, blev då också väldigt sugen på att göra ett eget chassi, så passar på nu när det är sista terminen i 9an. Målet med bygget är att få så bra betyg i slöjden som möjligt och få mera dator kunskap såklart! Ska också försöka att få sponsorer som kan bidra med komponenter men vi får se helt enkelt! Har ni några frågor så är det bara att skriva i pm eller i kommentars tråden.

I detta galleriet kommer alla bilder att bli tagna med min systemkamera sony a33. Är inte direkt den bästa på att fota så ni får stå ut med hur bilderna ser ut.

Det här listan nedanför kommer att fyllas med komponentera så småning då jag fortfarande väntar på svar från sponsorer.

Tänk på att inte rösta då det inte liknar ett chassi än.

Htpc bygge i trä!

Permalänk

det var ju lite udda att bygga htpcn i ett träd

Permalänk
Medlem
Skrivet av iguanodon:

Haha! De är sant!

Permalänk
Medlem

Ska du verkligen bygga den i ett träd? Eller syftar du på materialet, trä?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av iguanodon:

Skrivet av Atlas Tasume:

Ska du verkligen bygga den i ett träd? Eller syftar du på materialet, trä?

Haha! Material1 såklart! ^^

Permalänk
Medlem

Blir nog bra Arvo!

Permalänk
Medlem

trevligt bygge, älskar chassin av trä
men du, skriv gärna lite mer info som t ex. vilka trädslag, mått på olika delar i chassit, finish, osv

vilken fräsch slöjdsal ni har! kul att hålla på med fina verktyg

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Haha bygga in en htpc i ett träd! XD Kommer nog inte gå så bra...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Entusiast

Korrigera namnet på galleriet så det inte urartar helt här. Det är dock lite lustigt namnval... säg det högt för dig själv så hör du

Jag avvaktar med betygsättning tills man ser lite vart det hela tar vägen, ska bli spännande att följa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Korrigera namnet på galleriet så det inte urartar helt här. Det är dock lite lustigt namnval... säg det högt för dig själv så hör du

Jag avvaktar med betygsättning tills man ser lite vart det hela tar vägen, ska bli spännande att följa!

Har ändrat namet nu, har det här namnet som ett slags utecklings namn. Har du något förslag på slut namn så är det bara att skriva

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ArvidNG:

Har ändrat namet nu, har det här namnet som ett slags utecklings namn. Har du något förslag på slut namn så är det bara att skriva

"HTPC-bygge i trä" - Så skulle jag välja att kalla det så du slipper framtida kommentarer om träd

Permalänk
Medlem

Kommer nog bli väldigt fint när du är klar. En fråga dock; Varför satte du inte ihop lådan med 45graders vinklar? Förstår att det är lättare så som du gjorde men det skulle bli så mycket snyggare att köra 45graders vinklar

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Kommer nog bli väldigt fint när du är klar. En fråga dock; Varför satte du inte ihop lådan med 45graders vinklar? Förstår att det är lättare så som du gjorde men det skulle bli så mycket snyggare att köra 45graders vinklar

Vet faktiskt inte, hadde inte ens tänkt på det. Får väll tänka på det nästa gång! tack för tipset