Permalänk

Spledator 4-5000 kr

Hej! behöver en bra dator (Jag kan bygga den själv) som klarar av att spela ganska grafik krävande spel! (Budget Max: 5500 ungefär)

Hoppas ni kan skicka länkar som är av nytta

OBS: operativsystem måste ingå! (Windows 8)

Snälla svara jag är inte så himla bra på vad man behöver för data komponenter för gaming!! Plzz

OBS: (igen ) INGEN skärm, mus eller tangetbord ska ingå bara datorn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamingDator177:

Hej! behöver en bra dator (Jag kan bygga den själv) som klarar av att spela ganska grafik krävande spel! (Budget Max: 5500 ungefär)

Hoppas ni kan skicka länkar som är av nytta

OBS: operativsystem måste ingå! (Windows 8)

Snälla svara jag är inte så himla bra på vad man behöver för data komponenter för gaming!! Plzz

OBS: (igen ) INGEN skärm, mus eller tangetbord ska ingå bara datorn!

Om du vill ha vad som definieras som speldator här på Sweclockers får du nog gå lite högre i din budget. Om du spelar mycket/har många timmar skärmtid per dag så rekommenderar jag att du sparar upp några slantar till och köper något lite dyrare och du kommer inte ångra dig.

Visa signatur

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Permalänk
Medlem

Nu ledsnar jag finns på tok för många sådana trådar här på sweclockers googla budget gaming pc

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
Debian // W10

Permalänk

Höjer budgeten till 6000

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamingDator177:

Höjer budgeten till 6000

http://www.sweclockers.com/artikel/16154-sweclockers-datorpak...

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi. Fractal Define R4 | Mobo. ASUS CrossHair Formula IV | CPU. FX-8350 @ 4.2! | Ram. Corsair 16GB LP | PSU. Corsair AX 850W | Kylare. Noctua NH-U12P-SE2 | HDD. Samsung 1tb | GPU. MSI GTX 760 | SSD. Corsair Force GT 120GB |