Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Jadå, det funkar.
Hittade nu butiken där jag köpte mina snören ifrån:
http://www.supplycaptain.com/index.cfm/category/19/550-paraco...

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
ADATA

tack för hjälpen Urog

Skrivet av UROG:

Artikelnumret, joelarvidsson, hittar du på lådan alternativt på själva grafikkortet (den sidan som är mot processorn) på en etikett.
Annars kan du maila serienumret (S/N) till Suljo direkt och han kan kika upp vad han kan hitta på för lösning för dig.

PS. Suljo, jag hjälper till gärna lite, om det är ok för dig!? Det hade varit bra om du hade själv sagt något om detta till joelarvidsson. DS.

Visa signatur

Suljo

Permalänk
Medlem
Skrivet av EVGA_Suljo:

Kära Sweclockare,

Som ett led i vår ökade närvaro på den svenska marknaden vill vi på EVGA nu ta nästa steg, genom att ta klivet in på Sweclockers forum. Vi ser fram emot och ta del av Era tankar och idéer, alla användare är välkomna med feedback, produktfrågor och allt EVGA-relaterat. Ingen fråga är för enkel eller för svår.

Med Vänliga Hälsningar,
Miro Novosel/EVGA

Hej EVGA_Souljo. jag har en fråga, mitt grafikkort 560ti har fungerat jättebra sen jag köptee det. men igår när jag uppdaterade drivrutinerna så började grafikkortet spöka, " GPU clock " verkar fastna på 904 mhz och 68 Grader (Celcius) och min fan speed ligger på 77%. nu blir hela datorn seg.

har hightower och 5 fläktar installerade, vad kan jag göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mad2Pac:

Hej EVGA_Souljo. jag har en fråga, mitt grafikkort 560ti har fungerat jättebra sen jag köptee det. men igår när jag uppdaterade drivrutinerna så började grafikkortet spöka, " GPU clock " verkar fastna på 904 mhz och 68 Grader (Celcius) och min fan speed ligger på 77%. nu blir hela datorn seg.

har hightower och 5 fläktar installerade, vad kan jag göra?

Kan du gå bakåt med drivrutinerna, om det är dessa som spökar?

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Kan du gå bakåt med drivrutinerna, om det är dessa som spökar?

jag har testat och det fungerar bra ett tag, sen återkommer samma problem igen

Permalänk
ADATA
Skrivet av Mad2Pac:

jag har testat och det fungerar bra ett tag, sen återkommer samma problem igen

Tjena,

Beskriv ditt problem på engelska så kommer mina kollegor i Tyskland att hjälpa dig.

Visa signatur

Suljo

Permalänk
Representant

Hi Sweclockers,

just wanted to let you know about the latest 3Dmark World Records by KingPin

https://www.youtube.com/watch?v=XDAA7KNoqec

Permalänk
Medlem
Skrivet av EVGAdominik:

Hi Sweclockers,

just wanted to let you know about the latest 3Dmark World Records by KingPin

https://www.youtube.com/watch?v=XDAA7KNoqec

Thanks for the link
Pretty amazing OC! But we found out about this a day or two ago. Link:
http://www.sweclockers.com/nyhet/16590-geforce-gtx-titan-over...

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Permalänk
ADATA

Visa signatur

Suljo

Permalänk
Medlem

Hej Evga Suljo!
Vem vänder man sig till angående sponsorärenden?

Permalänk

Bios blockering av gtx 690, hur blir jag av med det?. kortet installerades idag och jag märkte precis att jag inte kommer åt bioset på mitt moderkort. Bilden blir bara svart men jag verkar kommit in till bios. Trycker Esc och enter så startar datorn om..

Permalänk
ADATA
Skrivet av joelarvidsson:

Bios blockering av gtx 690, hur blir jag av med det?. kortet installerades idag och jag märkte precis att jag inte kommer åt bioset på mitt moderkort. Bilden blir bara svart men jag verkar kommit in till bios. Trycker Esc och enter så startar datorn om..

Om du skreiver på engelska så kommer min akollegor att svara inom kort.

Visa signatur

Suljo

Permalänk
Medlem

Hejsan EVGA Ja har tänkt och köpa EVGA GEFORCE GTX TITAN SC HYDRO COPPER när kommer den ut på marknaden? Vilken typp av vattenkylning skulle ni rekomendera till den?

Visa signatur

[Samsung 27 LED 120Hz] - [Cooler Master HAF X Svart] - [Asus P8Z77-V DELUXE] - [Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE] - [Intel Core i7 3770K 3,5Ghz Ivy Bridge klockad till 4,5Ghz] - [Corsair Hydro H80] - [Asus Xonar Essence STX] - [ ZOTAC GeForce GTX 980 4GB AMP Extreme 1450Mhz ] - [SSD 120GB Intel] - [3TB WD Caviar Green] - [4TB Seagate] - Tillbehör QPAD QH-1339 och Razer Mamba 2012, Microsoft Gaming Keyboard. Massor av extra fläktar+fläktkontroller.

Permalänk
Medlem

Suljo,

Hur fungerar det här med "Step-Up" programmet egentligen?
Verkar inte finnas någon konkret förklaring bakom det hela någonstans på EVGAs hemsida...

Tar ett ex...
Om jag köper ett GTX 680 idag och nästa GTX 680 om någon månad (2 månader framåt), behöver jag då lägga ut mellanhandsavgift från dessa kort till en Titan eller kommer jag få något "till godo-kvitto" för den summan som blir över?

Med tanke på att i dagsläget kostar ett enkelt GTX 680 från er runt € 459,90 och lär nog göra så om 2 månader också, dvs det blir totalt € 919,80. I det här fallet skulle jag behöva betala ca € 80 för att få ut en Titan.
Men om man köper något som är lite dyrare så som GTX 680 FTW x 2, för € 539,90 per styck så blir det € 79,90 över. Vad händer med dessa (ca) 600 kronor egentligen i det här fallet?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av EVGA_Suljo:

Om du skreiver på engelska så kommer min akollegor att svara inom kort.

Perfekt!

Since I installed the gtx 690 its not possible to access the motherboards bios. Im guessing the bios starts but the gtx 690 will show a blackscreen. If Im not entering the motherboards bios, then windows loads nicely. How can we fix this. I tried with a gtx 680 and there it was no "blocking" of the bios. How can we fix this?

Permalänk
Medlem

Perfekt!

Since I installed the gtx 690 its not possible to access the motherboards bios. Im guessing the bios starts but the gtx 690 will show a blackscreen. If Im not entering the motherboards bios, then windows loads nicely. How can we fix this. I tried with a gtx 680 and there it was no "blocking" of the bios. How can we fix this?

You should probably wait for EVGA's response but I'll take a quess here, as I've seen similar issues few times before:

This could happens when you have several graphic cards installed. The lowlevel x86 architecture only start up one/primary card, whether it is integrated, other Geforce or even a Tesla card (with no VGA outputs). When the driver is loaded with the operating-system it will turn on the additional cards outputs later on. This is why you see the Windows start-up. Some BIOS/EFI Setups allows to change the ADDON-ROM priority what is loaded first and so, while most do not. Try either to connect your monitor into another output or you might even have to swap position on the PCI-E slots between the cards to force the one you would like to use as a primary, it needs to be initialized first.

Permalänk

The thing is that I se all the startup info loading. Its just when I enter the bios that the screen is black.

Permalänk
Representant

Hi,

have you already tried different ports of the graphics card if you have the same issue with all ports? Do you run the latest BIOS on your motherboard? What kind of motherboard are you using?

Permalänk

Yes i tried all the ports. Must add that i do see all the text when windows loads, and windows is running fine so far i know. It only when im pushing del to go in to the bios that dont give an image. I use windows 8 and have a supermicro x9dai motherboard. I have the latest offical bios on that. But there is an newer un official I can get sent if I want.

Permalänk
Medlem

Yes i tried all the ports. Must add that i do see all the text when windows loads, and windows is running fine so far i know. It only when im pushing del to go in to the bios that dont give an image. I use windows 8 and have a supermicro x9dai motherboard. I have the latest offical bios on that. But there is an newer un official I can get sent if I want.

Correction, read this:

Expansion Slots
PCI-Express
3x PCI-E 3.0 x16 slots
2x PCI-E 3.0 x8 slots
1x PCI-E 3.0 x4 (in x8) slot
(Both CPUs need to be installed for full access to PCI-E slots and onboard controllers. See manual block diagram for details.)

Source: http://www.supermicro.com/products/motherboard/xeon/c600/x9da...

Visa signatur

Permalänk
Representant

Hi,

sorry, I meant the DVI, HDMI ports of the card.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EVGAdominik:

Hi,

sorry, I meant the DVI, HDMI ports of the card.

If he's running a single CPU on that motherboard, then he can't run a GTX 690 because this is a Dual-GPU card and the motherboard BIOS recognizes it as 2 cards in SLI. The most common way to solve these kinds of issues is to update the BIOS to the latest. If that doesn't solve the problem then it might be as mentioned on the Supermicro's site of that specific board, which is that he'll need both CPUs on the board to get the PCI-Es to run properly.

Visa signatur

Permalänk

I have two cpu's. But i found the problem. I have another issue with a capture card and supermicro suggetsted me to enable "above 4g encoding" and that killed messed up my bios. I had to remove the 690 and put in a temporary card to make the changes.

So now om back to try to get my decklink card to work...

Thanks for all suggestions here.

Permalänk
Medlem

När förväntas evga gtx titan samt evga gtx titan sc att nå svenskt territorium?

Permalänk
ADATA
Skrivet av morper:

När förväntas evga gtx titan samt evga gtx titan sc att nå svenskt territorium?

Dom kommer finnas inom en till två veckor.

http://www.sweclockers.com/nyhet/16615-evga-introducerar-gefo...

Visa signatur

Suljo

Permalänk
Medlem

Hej EVGA, på era hydro copper moderkort ser det ut som om att det sitter pluggar mot baksidan av grafikkortet, går det att byta plats på dessa och nipplarna eller är det permanent ?

t.ex http://eu.evga.com/PRODUCTS/enlarge.asp?PN=02G-P4-2689-KR&I=7

Sitter och planerar ett tight vattenkylningsbygge..:)

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

evga något tips på ett grafikkort från er som klarar alla spelen på hög grafik under 5000 kr?

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

evga något tips på ett grafikkort från er som klarar alla spelen på hög grafik under 5000 kr?

EVGA GeForce GTX 680, artikel: 02G-P4-2680-KR, billigaste hittar du här.

Visa signatur

Permalänk
Representant
Skrivet av Tangentbord:

Hej EVGA, på era hydro copper moderkort ser det ut som om att det sitter pluggar mot baksidan av grafikkortet, går det att byta plats på dessa och nipplarna eller är det permanent ?

t.ex http://eu.evga.com/PRODUCTS/enlarge.asp?PN=02G-P4-2689-KR&I=7

Sitter och planerar ett tight vattenkylningsbygge..:)

Hi,

the tubing parts and the nipples at the other site can get removed so that you can adjust it with in and outcomming at one site or in at one at our at the other site, this is no probelm.