Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk

har ingen aning om vad som kan va fel

tjena sweclockers!
har ett konstigt problem på min dator som jag hoppas att nån här inna kan förklara för mig och ge mig en förklaring så jag kan fixa problemet!

jag har 3 skärmar till min dator och kör på eyefinity, med eyefinity så får jag screentearing men utan eyefinity så får jag ingen screentearing. och på båda lägena så blir det så att när jag har google chrome och drar i fönstret så att den ska bli bredare så hänger inte den med riktigt och ser ut som att webläsaren inte hinner tänka klart typ och ligger efter så att fönstret typ hackar efter så långt som jag drar tills jag stannar. jag har svårt att förklara problemet eftersom jag för det första inte vet vad problemet är och för det andra inte har hört någon annan haft detta problem och just därför inte kan riktigt definiera problemet...
en annan sak är att vanliga youtube videos spel laggar lite .. inget man stör sig jättemycke på men finns fortfarande där och när man har dubbla 7950 powercolor som jag redan har testat så att de inte är så fel på dom så tycker man att de mesta ska kunnas köra på ultra utan några problem..

jag har bytt grafikkort, bytt moderkort, bytt processor, bytt ram minnen och installerat om datan och i u med det installerat om alla spel samt drivrutiner .. men felet kvarstår ..

myclet tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Har du kollat så vsync är aktiverat på skärmarna?

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus VIII Hero/Alpha | CPU: Intel i7 6700k 4 GHz | Minne: Kingston HyperX 8GB DDR4 2133MHz x4| Systemdisk: Samsung pro 950 256GB | Lagring: WD Purple 3TB x2 | GPU: Asus Strix GTX 970 DirectCU II | Ljudkort: Asus Essence STXII | Display: Samsung S24A650D x2 | Tangentbord: Qpad MK-85 | Mus: Razer Mamba 4G

Permalänk
Medlem

Vore ju finemang om du skrev vad du har för setup. Vad har du för nätagg tillexempel?

Och det Delapsus sa så klart!

Permalänk
Skrivet av Delapsus:

Har du kollat så vsync är aktiverat på skärmarna?

Skrivet av dales:

Vore ju finemang om du skrev vad du har för setup. Vad har du för nätagg tillexempel?

Och det Delapsus sa så klart!

jag har en 2500k i5 3.4ghz , 800w psu , dubbla 7950 powercolor, ett asus p8 z77 vlk moderkort, 16gb ram kingston hyper x genesis. 2st 120gb SSD från corsair och en HDD på 2TB ..

hur slår man på v sync på skärmarna ?? de enda jag vet hur man slår på v sync är i spel på cataclyst control center och där har jag redan vart å pillat så allt är rätt

Permalänk
Medlem

Kan du även säga vad det är för skärmar du använder?

EDIT: http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/Screentearingwithm...

Tycker AMD beskriver ganska enkelt vad som kan vara problemet samt hur man löser det

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus VIII Hero/Alpha | CPU: Intel i7 6700k 4 GHz | Minne: Kingston HyperX 8GB DDR4 2133MHz x4| Systemdisk: Samsung pro 950 256GB | Lagring: WD Purple 3TB x2 | GPU: Asus Strix GTX 970 DirectCU II | Ljudkort: Asus Essence STXII | Display: Samsung S24A650D x2 | Tangentbord: Qpad MK-85 | Mus: Razer Mamba 4G

Permalänk
Skrivet av Delapsus:

Kan du även säga vad det är för skärmar du använder?

EDIT: http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/Screentearingwithm...

Tycker AMD beskriver ganska enkelt vad som kan vara problemet samt hur man löser det

har 3st samsung SA550 60hz.. okej dem säger att problemet ligger i att jag har 3 st olika utgånger till skärmarna , DVI, HDMI, DP .. hur löser jag detta problem då ? för så vitt jag vet så kan man bara göra på de sättet? eller har jag fel ?

Permalänk
Medlem

Hur är det kopplat nu då? som jag ser så har dina skärmar ingen displayport.

Visa signatur