Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Musikälskare

Stora problem med youtube T_T hilfe!

Hallå!

På senare tid har jag fått enorma problem med youtube och tänkte höra om detta är vanligt eller om de är fel på min utrustning (router etc.), som det är nu måste jag använda 3g från min telefon som hotspot för att få allt att ladda klart

/ Har telia VDSL
/ Router: Linksys WRT54GL med Tomato installerat (bryggat)

Det som händer:

Jag startar ett 720p klipp och den laddar på bra, efter ca 1/3 av laddningen är klar blir "progress-baren" helt fylld direkt och när man kommer till den biten där det hände stannar klippet helt.

- Har provat rensta cachen
- Har provat med kabel/trådlöst
- Har provat olika browsers
- Har startat om min router
- 1080p streams fungerar utan problem

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Hallå!

På senare tid har jag fått enorma problem med youtube och tänkte höra om detta är vanligt eller om de är fel på min utrustning (router etc.), som det är nu måste jag använda 3g från min telefon som hotspot för att få allt att ladda klart

/ Har telia VDSL
/ Router: Linksys WRT54GL med Tomato installerat (bryggat)

Det som händer:

Jag startar ett 720p klipp och den laddar på bra, efter ca 1/3 av laddningen är klar blir "progress-baren" helt fylld direkt och när man kommer till den biten där det hände stannar klippet helt.

- Har provat rensta cachen
- Har provat med kabel/trådlöst
- Har provat olika browsers
- Har startat om min router
- 1080p streams fungerar utan problem

Haha yeap, det är Telia det. Dom har förnärvarande problem med uppladningen från google till Sverige. Vet det pga en kompis hade ringt in om samma sak för ett tag sedan. Dom måste uppdatera någon kvalitetsgrej som har gått ut. Ska tydligen vara fokus på det men eftersom det har med pengar å göra så..

(Iofs skulle det kunna vara något annat men om du kollar forumet på Telias hemsida så HAR det iaf snackats mycket om det.)

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Aldhissla:

Haha yeap, det är Telia det. Dom har förnärvarande problem med uppladningen från google till Sverige. Vet det pga en kompis hade ringt in om samma sak för ett tag sedan. Dom måste uppdatera någon kvalitetsgrej som har gått ut. Ska tydligen vara fokus på det men eftersom det har med pengar å göra så..

(Iofs skulle det kunna vara något annat men om du kollar forumet på Telias hemsida så HAR det iaf snackats mycket om det.)

Tusen tack, hmm kan ringa Telia en sväng och bekräfta det med

Mitt sista test jag ska göra är att plugga in bredbandet utan den bryggade routern och se om det fungerar bättre, men tror inte de spelar någon roll efter vad du har sagt

Tack igen, nu vet jag iaf "nästan" vad som är felet!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Tusen tack, hmm kan ringa Telia en sväng och bekräfta det med

Mitt sista test jag ska göra är att plugga in bredbandet utan den bryggade routern och se om det fungerar bättre, men tror inte de spelar någon roll efter vad du har sagt

Tack igen, nu vet jag iaf "nästan" vad som är felet!

Ta chatten till det, slipp stå i kö i 45 minuter... Ringer aldrig mer sedan dess att jag började använda chatten (har hjälpt morsan å farsan ett par gånger) Telia.se/chatt

Posta gärna vad dom sa också!

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Aldhissla:

Ta chatten till det, slipp stå i kö i 45 minuter... Ringer aldrig mer sedan dess att jag började använda chatten (har hjälpt morsan å farsan ett par gånger) Telia.se/chatt

Posta gärna vad dom sa också!

Problemet "löst" genom att köra openVPN via Anonine

Inga problem längre men dåligt av Telia att inte fixa det...

Ni andra som kör VPN-tunnlar med Telia bekräfta gärna också om youtube fungerar för er

www.anonine.com

Visa signatur

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Problemet "löst" genom att köra openVPN via Anonine

Inga problem längre men dåligt av Telia att inte fixa det...

Ni andra som kör VPN-tunnlar med Telia bekräfta gärna också om youtube fungerar för er

www.anonine.com

Då vet vi 2 saker

1 det fungerar med Anonine som work around

2 Anonine har inte Telia som operatör då dom inte har samma problem xD