Förlorat Battlefield Konto, hjälp!

Permalänk
Medlem

Förlorat Battlefield Konto, hjälp!

Hejsan!

Vi börjar från början, jag fick/låna ett bf3 konto av en kompis för ca 1 år sedan. När han skapade Origin kontot valde han random e-mail adress ex. 19a392k32o1132@hotmail.com(fråga mig inte varför). Min dator gick in på lagning och kom aldrig tillbaka vilket resulterade till att jag fick en ny dator(den jag har nu). Tyvärr har jag inte kvar mailadressen och hur ska jag nu lösa det här nu? Jag kan fortfarande namnet på gubben och lösenordet till origin men jag kommer inte ihåg mailadressen...

Jag har googlat men hittar verkligen inget. Har försökt att hitta en mailadress till Origin support men det verkar helt omöjligt(?) Värt att nämna att jag inte har något bevis att kontot är mitt förutom om att jag vet gubbens namn och lösenord till Origin. Jag har redan frågat kompisen om mailadressen men har formaterat om datorn många gånger sedan dess så det kan jag redan utesluta.

Hoppas ni kan hjälpa mig, tack på förhand!

Visa signatur

Macbook Pro Retina 16 - late 2019

Permalänk
Medlem

Säkert att ingen av er har kvar CD-nyckeln som spelet registrerades med? Det är nog din enda chans, annars får du köpa ett nytt. Kostar ju bara runt 100kr.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Det var väl inte så svårt att hitta supportnummer?
http://www.ea.com/se/1/kundsupport?websso=1

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Gubbens namn borde räcka för att de ska hitta ditt konto, bara att ringa supporten.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Har du kvar cd-nyckeln kan du (förhoppningsvis) kontakta Origin och be dem om din info, är nog även vara bra att du kan lösenordet.

Men han gjorde ett digitalt köp och då skickar Origin cd-nyckeln till mailen man har angett, vilket då inte skulle fungera eftersom han valde random mail?

Visa signatur

Macbook Pro Retina 16 - late 2019

Permalänk
Medlem

Du borde skylla dig själv om du fyllde i en slumpmässig e-mail adress...

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoidberg:

Du borde skylla dig själv om du fyllde i en slumpmässig e-mail adress...

Läs en gång till. Det är inte jag som har skapat kontot eller köpt spelet utan en kompis till mig.

Visa signatur

Macbook Pro Retina 16 - late 2019

Permalänk
Medlem

Håller på ringa till deras support men verkar som dom inte kan hjälpa mig eftersom jag inte kan bevisa att kontot är mitt. Vilket är förståeligt men samtidigt handlar det om en mailadress inte lösenordet...

Visa signatur

Macbook Pro Retina 16 - late 2019

Permalänk
Lego Master
Skrivet av tobbe134:

Håller på ringa till deras support men verkar som dom inte kan hjälpa mig eftersom jag inte kan bevisa att kontot är mitt. Vilket är förståeligt men samtidigt handlar det om en mailadress inte lösenordet...

Du har lirat gratis ett tag, kul för dig. Bit nu i det sura äpplet och skaffa ett eget konto, som du har 100% kontroll över.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Du har lirat gratis ett tag, kul för dig. Bit nu i det sura äpplet och skaffa ett eget konto, som du har 100% kontroll över.

Haha det har du rätt i, ringde till supporten och fick svaret att jag bröt mot deras regler/lag. Man får tydligen inte ge spel eller sälja till andra personer, jaja får la bli att köpa bf3. Dock fick jag vänta i telefonkön i 20 minuter för att sedan höra att jag bryter mot deras regler och kan inte hjälpa mig.

Visa signatur

Macbook Pro Retina 16 - late 2019

Permalänk
Avstängd

håller med om att du borde nu istället köpa dig ett eget konto istället för att spela 4free

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.