Uppgradera min gaming station (hjälp, beställer varor innan kl 3)

Permalänk
Medlem

Uppgradera min gaming station (hjälp, beställer varor innan kl 3)

Hej jag tänkte fråga om lite tips för uppgradering av min dator. Har tänkt o kunna spela senaste spelen så dom flyter på bra.
jätte tacksam om jag kunde få hjälp tänkte beställa nya grejer idag innan kl 3.

här är det jag sitter på just nu

AMD Phenom 3.2GHZ II X4 955 Black Edition (försökt att överklocka till 4ghz men processorn blir galet varm vid stresstest)

ATI RADEON HD 6950 2GB GDDR5 CAYMAN PRO (tydligen låst upp de så de ligger i samma klass som 6970)

MSI 870A Fuzion (MS-7660) AMD 770/870 (RX780) + SB750

(2x)Corsair DDR3 SDRAM 2048 MBytes

Sata 3 Gb/s 320GB 8MB

650W Corsair och Chassit är en fractal design

MVH hälsningar!

Permalänk
Medlem

Varför bara 4gb RAM?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Varför bara 4gb RAM?

Detta är de jag har nu, df jag behöver hjälp med nya grejjer ;/ måste även införskaffa SSD

Permalänk
Medlem

Ah, jag som inte läste ordentligt, sorry!

Permalänk
Medlem

budget ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av retroxaz:

4-5000kr

tänkte som sagt bara uppgradera det som är nödvändigt för att datorn ska flyta på bra med alla spel WoW, bf3 crysis etc

Permalänk
Medlem

Du sa ingen budget så slängde ihop några alternativ.

Hel dator förutom chassi och nätagg då ditt nurvarande borde funka fint, ca 6,5k kr : http://www.inet.se/kundvagn/visa/3059955/2013-03-04

Samma som ovan med billigare grafikkort och mobo, 5,2k: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3060038/2013-03-04

Det är mina förslag.

Edit: såg att du har lagt till en budget nu medans jag skrev

Visa signatur

Datorn: | AMD FX-8350 @4,5ghz | Noctua NH-D14 | ASRock 990FX Professional Fatal1ty | 32gb, Corsair Vengeance LP 1866mhz | Gigabyte Radeon HD7970 3072MB Ghz Edition SLI | Samsung Pro Basic 840-Series 256GB | 3TB Seagate Barracuda 7200rpm | XFX Black Edition 1000W 80+ Platinum | Fractal Design Define R4 | Tangentbord: Razer Black Widow Mechanical | Mus: Razer Naga Green MMO Gaming Mouse | Headset: Cooler Master Storm Sirus Gaming Headset |

Permalänk
Medlem
Skrivet av menfgo:

Du sa ingen budget så slängde ihop några alternativ.

Hel dator förutom chassi och nätagg då ditt nurvarande borde funka fint, ca 6,5k kr : http://www.inet.se/kundvagn/visa/3059955/2013-03-04

Samma som ovan med billigare grafikkort och mobo, 5,2k: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3060038/2013-03-04

Det är mina förslag.

Edit: såg att du har lagt till en budget nu medans jag skrev

Blir detta stor skillnad ifrån det jag har? kan tänka att jag kommer behöva en bra processor kylare också, kanske t.om vattenkylning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av newkleaar:

Blir detta stor skillnad ifrån det jag har? kan tänka att jag kommer behöva en bra processor kylare också, kanske t.om vattenkylning?

Alternativ ett kommer höja din prestanda ganska mycket.
Alternativ två kommer höja lite mindre.

Har du pengar skulle jag kört på alt. Ett eller spara lite mer till en helt ny dator

Visa signatur

Datorn: | AMD FX-8350 @4,5ghz | Noctua NH-D14 | ASRock 990FX Professional Fatal1ty | 32gb, Corsair Vengeance LP 1866mhz | Gigabyte Radeon HD7970 3072MB Ghz Edition SLI | Samsung Pro Basic 840-Series 256GB | 3TB Seagate Barracuda 7200rpm | XFX Black Edition 1000W 80+ Platinum | Fractal Design Define R4 | Tangentbord: Razer Black Widow Mechanical | Mus: Razer Naga Green MMO Gaming Mouse | Headset: Cooler Master Storm Sirus Gaming Headset |

Permalänk
Medlem
Skrivet av menfgo:

Alternativ ett kommer höja din prestanda ganska mycket.
Alternativ två kommer höja lite mindre.

Har du pengar skulle jag kört på alt. Ett eller spara lite mer till en helt ny dator

Behöver jag byta ut morderkortet? tror även min kylning på CPU är kass eftersom jag inte har lyckats överklocka min nuvarande CPU.
Som sagt vill få störst uppgradering för så prisvärt som möjligt

MVH

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3057633/2013-03-03 ingen ssd men du kan köra 6000 om du vill ha
det och jag tycker det inte är så mycket värt att upgradera grafikkort för tilffället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av newkleaar:

Behöver jag byta ut morderkortet? tror även min kylning på CPU är kass eftersom jag inte har lyckats överklocka min nuvarande CPU.
Som sagt vill få störst uppgradering för så prisvärt som möjligt

MVH

Ja du måste byta ut moderkortet om du ska byta till intel eller amd fx-xxxx processorerna. Men billig och prisvärd uppgradering så är amd the way to go.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av retroxaz:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3057633/2013-03-03 ingen ssd men du kan köra 6000 om du vill ha
det och jag tycker det inte är så mycket värt att upgradera grafikkort för tilffället.

gjorde lite ändringar, är detta värt? såg att du lagt in minnen med 1333mhz o behöver väl minst 1600?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3060423/2013-03-04

Permalänk
Medlem

och en Intel Core i5 3570K 3,4Ghz (Ivy Bridge) glömde lägga till

Permalänk
Medlem

Ngn som kan godkänna min kundvagn eller göra ändringar?

Permalänk
Medlem

Har du provat att spela "de senaste spelen"? Tycker rent sponant att det ser ut som om den datorn du har borde flyta på ganska bra. Sedan kommer du inte få någon "boost" i spelen om du inte uppgraderar grafikkortet. 16gb ram är inte nödvändigt, köp 8gb och installera tillsammans med ditt gamla ram istället. Ny hårddisk är också onödigt om du inte behöver mer lagringsutrymme, SSD är det som gör skillnad. En i5 3570k kommer du inte behöva överklocka på ett bra tag, och då skulle jag satsa på någon billigare luftkylning istället som kylare, blir förmodligen både tystare och billigare.

Nej, om du verkligen anser att du behöver en uppgradering skulle jag köpa 4gb ram och ett nytt grafikkort, annars skulle jag vänta med att uppgradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perplupp:

Har du provat att spela "de senaste spelen"? Tycker rent sponant att det ser ut som om den datorn du har borde flyta på ganska bra. Sedan kommer du inte få någon "boost" i spelen om du inte uppgraderar grafikkortet. 16gb ram är inte nödvändigt, köp 8gb och installera tillsammans med ditt gamla ram istället. Ny hårddisk är också onödigt om du inte behöver mer lagringsutrymme, SSD är det som gör skillnad. En i5 3570k kommer du inte behöva överklocka på ett bra tag, och då skulle jag satsa på någon billigare luftkylning istället som kylare, blir förmodligen både tystare och billigare.

Nej, om du verkligen anser att du behöver en uppgradering skulle jag köpa 4gb ram och ett nytt grafikkort, annars skulle jag vänta med att uppgradera.

Det är så att igår testade jag att överklocka min processor från 3,2 ghz till 4ghz, samt så läste jag att de gick att låsa upp 6950 till 6970 så jag gjorde de, nu när jag öppnar spel, t.ex WoW eller CS:go så får jag bluescreen nästan direkt. Har ändrat tillbaka till 3,2ghz men får fortfarande samma skit, har processorn pajjat? eller har de o göra med att jag ändrade mitt 6950 till 6970?

Permalänk
Medlem

Processorer brukar inte paja "bara sådär", utan tror snarare att det har med grafikkortet att göra. Kan du inte testa att låsa det igen, eller hur du nu gjorde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perplupp:

Processorer brukar inte paja "bara sådär", utan tror snarare att det har med grafikkortet att göra. Kan du inte testa att låsa det igen, eller hur du nu gjorde?

Absolut jag ska testa. Precis som ni sa innan så har jag faktiskt inget problem med lagring då jag inte har mkt annat än några spel. Jag återkommer efter jag testat att ställa tillbaka grafikkortet.