FTP slutar fungera när jag portforwardar port 20 och 21 eller i DMZ

Permalänk
Medlem

FTP slutar fungera när jag portforwardar port 20 och 21 eller i DMZ

Kör min FTP via en Asus RT-N16 router med ett USB-minne inkopplat direkt i routern. Tycker det spökar ordentligt så jag inte kommer åt min FTP utifrån (funkar lokalt med 192.168.1.1) när jag forwardar port 20,21 eller när jag lägger min PC i DMZ. Fungerar felfritt när jag avlägsnar alla port forwards. Har haft en fungerande FTP via PC:n med portar vidarebefodrade tidigare. Hojta gärna om du har en susning!

Mvh Henke

Visa signatur

¤ CPU Intel Core 2 QUAD Q9450 CPU Kylare Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet GPU GeForce GTX 280 1024MB Moderkort Asus Rampage Formula iX48 RAM Corsair Dominator 2GB TWIN2X2048-8500C5DF Ljudkort Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty PSU Corsair HX Series Modular Power Supply 620W Chassi Cooler Master Stacker STC-T01 HDD WD Raptor 150GB 10000RPM ~ Maxtor 300GB ~ Samsung SpinPoint 500GB ¤

Permalänk
Medlem

Vad får du för fel utifrån då? Du behöver kanske ha de passiva portarna öppna. Brukar vara kring 51000 eller så.

Permalänk
Inaktiv

Eller så har routern en egen fördefinierad FTP på just de portarna - läs manualen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Eller så har routern en egen fördefinierad FTP på just de portarna - läs manualen.

Skickades från m.sweclockers.com

Hittade den. 2021 (tvåtusentjugoett) var porten som användes för FTP:n på routern. Någon som vet hur jag ska få detta att fungera tillsammans med en dator i DMZ:an på nätverket. Har försökt att vidarebefodra 2021 till 192.168.1.1(routern) utan lycka. Är det ens möjligt?

Mvh

Visa signatur

¤ CPU Intel Core 2 QUAD Q9450 CPU Kylare Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet GPU GeForce GTX 280 1024MB Moderkort Asus Rampage Formula iX48 RAM Corsair Dominator 2GB TWIN2X2048-8500C5DF Ljudkort Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty PSU Corsair HX Series Modular Power Supply 620W Chassi Cooler Master Stacker STC-T01 HDD WD Raptor 150GB 10000RPM ~ Maxtor 300GB ~ Samsung SpinPoint 500GB ¤

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SkiZoR:

Hittade den. 2021 (tvåtusentjugoett) var porten som användes för FTP:n på routern. Någon som vet hur jag ska få detta att fungera tillsammans med en dator i DMZ:an på nätverket. Har försökt att vidarebefodra 2021 till 192.168.1.1(routern) utan lycka. Är det ens möjligt?

Mvh

Problemet är lösningen faktiskt. Leta upp den inbyggda FTPn, ändra dess portar som nyttjas, sen kommer din egen FTP (port 20 och 21) fungera perfekt. Nu sitter jag med mobilen och kan inte ge dig en skärmdump, men jag betvivlar på att ditt GUI skiljer sig mycket från Asus N66U.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Problemet är lösningen faktiskt. Leta upp den inbyggda FTPn, ändra dess portar som nyttjas, sen kommer din egen FTP (port 20 och 21) fungera perfekt. Nu sitter jag med mobilen och kan inte ge dig en skärmdump, men jag betvivlar på att ditt GUI skiljer sig mycket från Asus N66U.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svaret men jag vill vara i DMZan på min gamingburk samtidigt som jag har access till min routers FTP utanför hemmet. Med routers FTP menar jag min USB-disk som är inkopplad i routern.

Detta är vad jag gissar på är rätt men som inte verkar fungera.

Visa signatur

¤ CPU Intel Core 2 QUAD Q9450 CPU Kylare Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet GPU GeForce GTX 280 1024MB Moderkort Asus Rampage Formula iX48 RAM Corsair Dominator 2GB TWIN2X2048-8500C5DF Ljudkort Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty PSU Corsair HX Series Modular Power Supply 620W Chassi Cooler Master Stacker STC-T01 HDD WD Raptor 150GB 10000RPM ~ Maxtor 300GB ~ Samsung SpinPoint 500GB ¤

Permalänk
Inaktiv

Där det står "FTP-serverport", ändra det till te.x 17000 eller nåt du vet inte används, ta sedan bort din Portvidarebefordingslista (värdelös översättning?). Starta om routern, gå tillbaka för port forwarding och lägg till FTP Server så garanterar jag dig att det fungerar.

Missade helt din "FTP" som egentligen är en USB. Det finns specifika inställningar för just USB-delen. Sen vill du INTE köra DMZ om det går att undvika, det är bara rent vansinne att tillåta all trafik rakt igenom (då fallerar allt som har med en router att göra).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Där det står "FTP-serverport", ändra det till te.x 17000 eller nåt du vet inte används, ta sedan bort din Portvidarebefordingslista (värdelös översättning?). Starta om routern, gå tillbaka för port forwarding och lägg till FTP Server så garanterar jag dig att det fungerar.

Missade helt din "FTP" som egentligen är en USB. Det finns specifika inställningar för just USB-delen. Sen vill du INTE köra DMZ om det går att undvika, det är bara rent vansinne att tillåta all trafik rakt igenom (då fallerar allt som har med en router att göra).

Riktigt schysst av dig att ställa upp! Jag tolkade det såhär:

Dessvärre så fungerade inte ovanstående. Det måste ha något med att min PC finns i DMZan att göra. Det funkar om jag hoppar ur den nämligen. Stämmer förresten ovanstående setup?

Mvh Henke

Visa signatur

¤ CPU Intel Core 2 QUAD Q9450 CPU Kylare Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet GPU GeForce GTX 280 1024MB Moderkort Asus Rampage Formula iX48 RAM Corsair Dominator 2GB TWIN2X2048-8500C5DF Ljudkort Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty PSU Corsair HX Series Modular Power Supply 620W Chassi Cooler Master Stacker STC-T01 HDD WD Raptor 150GB 10000RPM ~ Maxtor 300GB ~ Samsung SpinPoint 500GB ¤

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SkiZoR:

Riktigt schysst av dig att ställa upp! Jag tolkade det såhär:
https://lh5.googleusercontent.com/-5VJ4EM6kUCI/UTXO6bjTGoI/AA...

Dessvärre så fungerade inte ovanstående. Det måste ha något med att min PC finns i DMZan att göra. Det funkar om jag hoppar ur den nämligen. Stämmer förresten ovanstående setup?

Mvh Henke

Ingen fara.

Kolla under USB-program till vänster i huvudmenyn, därefter ska du ha något som heter AiCloud eller liknande - lek där, jag kan inte guida dig längre då jag inte har något att köra via USB.

Skickades från m.sweclockers.com