Permalänk
Medlem
Skrivet av hippsieee:

tycker om dina byggen, en sak jag inte tycker om så är det att vänta. =D diggar verkligen prodigy, asså kollar man på bilder osv så ser det litet ut. men skenet bedrar eller ?

Jag uppskattar verkligen dina ord, jag har inte bara modding som fritidsyrke och jag har fullt upp på vardagarna, bygget kommer i sin tur sist i listan i dagsläget

Det ser litet ut på bild, men så fort du har det i dina händer....då har du något att häpna för

Skrivet av VHggstRm:

Skulle vara kul att veta hur stort mellanrum det är mellan fläktplatsplåten fram och psu skyddet/ moderkortsplåten? Så man vet hur FET rad som egentligen får plats:)
Väntar på nästa Update, hoppas det hänt nåt under tiden imellan dessa updates.

Jag kan mäta det åt dig ifall du vill :)?
Kom dock ihåg att du inte kan ha ett annat grafikkort än ett gtx 670 med vattenblock...
Kommer den två närmaste dagarna så håll tummarna !

Skrivet av Rosslan:

Man fastnar verkligen för dina byggen, blir så sugen att göra egna kreationer. Sen faller man på att man är lite lat och inte direkt har budgeten för det. Men det är skönt att du håller på så kan man glatt följa byggena

Tackar så mycket
Lathet och budget är två faktorer, dessa går att kringå på en olika sätt
Har du stort intresse så försvinner latheten helt, ett litet extrajobb kan fixa biffen och duger gott och väl till dina datorbyggen.
Jag försöker så gott som jag bara kan

Permalänk
Medlem

riktigt nice, vi får träffas snart så jag får se bygget

/Adam Jisland

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder."

Permalänk
Medlem
Skrivet av vivaadam:

riktigt nice, vi får träffas snart så jag får se bygget

/Adam Jisland

Tack, är inte klar ännu ;), lär nog ha dt såhär i någon månad eller så, har tydligen fått ett coilwhinande nätagg och hoppas på att kunna få ett nytt ganska snabbt :/
Är för det mesta i vårt kontor nu men har börjat jobba som snickare nu lite temporärt för att dra in lite småpengar

Permalänk
Medlem

Följer tråden då jag själv ska peta in vattenkylning i min prodigy efter julen är över!

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoubiey:

Följer tråden då jag själv ska peta in vattenkylning i min prodigy efter julen är över!

Roligt roligt!
Har lite förnyade planer inför bygget nu också...
Dock har mitt nätagg börja coilwhina som ini hel***e, är bara på tiden att den kommer att lägga av.
När nätagget låter mer än hela systemet så bör det inte vara bra xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Roligt roligt!
Har lite förnyade planer inför bygget nu också...
Dock har mitt nätagg börja coilwhina som ini hel***e, är bara på tiden att den kommer att lägga av.
När nätagget låter mer än hela systemet så bör det inte vara bra xD

Haha nä det tror inte jag heller

Något tips om man ska försöka trycka in vattenkylning och fortfarande försöka ha kvar hårddiskburen? Äger ingen SSD och har just nu bara en 2x120mm som då ska försöka kyla både 3570k och gtx 680 och kan gissa på att det kanske blir för lite så måste kanske in med en extra radiator.

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoubiey:

Haha nä det tror inte jag heller

Något tips om man ska försöka trycka in vattenkylning och fortfarande försöka ha kvar hårddiskburen? Äger ingen SSD och har just nu bara en 2x120mm som då ska försöka kyla både 3570k och gtx 680 och kan gissa på att det kanske blir för lite så måste kanske in med en extra radiator.

Du kan ha den i toppen
Neeh, bör nog räcka alldeles utmärkt för att kyla dem komponenterna
Jag är helt säker på att du kan få in en 120mm radd i fronten med under 5,25" hållaren.
Du får ta bort ena HDD-buren men den måste ändå bort då du skall ha i grafikkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Du kan ha den i toppen
Neeh, bör nog räcka alldeles utmärkt för att kyla dem komponenterna
Jag är helt säker på att du kan få in en 120mm radd i fronten med under 5,25" hållaren.
Du får ta bort ena HDD-buren men den måste ändå bort då du skall ha i grafikkortet.

Okej vad bra! HDD-buren är redan borta så det är lugnt, men tror du att det ryms en DCP 4.0 combo på HDD-buren eller kan den bli för hög?

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoubiey:

Okej vad bra! HDD-buren är redan borta så det är lugnt, men tror du att det ryms en DCP 4.0 combo på HDD-buren eller kan den bli för hög?

skall finnas gott om plats för det :), dock är det ingen pump jag hade rekommenderat. DDC eller D5 är dem enda jag kör med

Permalänk
Skrivet av Zoubiey:

Okej vad bra! HDD-buren är redan borta så det är lugnt, men tror du att det ryms en DCP 4.0 combo på HDD-buren eller kan den bli för hög?

Kan bara hålla med Kosovar, en DCP 4.0 skulle jag inte ens rekommendera till någon jag tyckte riktigt illa om, skitpump helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

skall finnas gott om plats för det :), dock är det ingen pump jag hade rekommenderat. DDC eller D5 är dem enda jag kör med

Synd att dom är så dyra men kan gissa att det är värt det! Ska kolla in lite sidor och se om man kan göra en duglig kundvagn. Kan lika fråga medan jag ändå håller på.. Om jag ska in med en 120mm radiator fram och även ha en 240mm i toppen så måste väl dom vara slim för att ens kunna rymma fläktar på det?
Har inte orkat mäta hur stort utrymme det är ännu men sitter med en 47mm tjock radiator hemma så.. (EK XT 240)

Hur som helst, lycka till med bygget!

Skrivet av lanbonden:

Kan bara hålla med Kosovar, en DCP 4.0 skulle jag inte ens rekommendera till någon jag tyckte riktigt illa om, skitpump helt enkelt.

Okej, min förra pump var en Phobya DC12 260 och den bara gav upp helt random så om det är nå liknande så kan jag förstå vad ni menar!

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Kan bara hålla med Kosovar, en DCP 4.0 skulle jag inte ens rekommendera till någon jag tyckte riktigt illa om, skitpump helt enkelt.

Så sant så

Skrivet av Zoubiey:

Synd att dom är så dyra men kan gissa att det är värt det! Ska kolla in lite sidor och se om man kan göra en duglig kundvagn. Kan lika fråga medan jag ändå håller på.. Om jag ska in med en 120mm radiator fram och även ha en 240mm i toppen så måste väl dom vara slim för att ens kunna rymma fläktar på det?
Har inte orkat mäta hur stort utrymme det är ännu men sitter med en 47mm tjock radiator hemma så.. (EK XT 240)

Hur som helst, lycka till med bygget!

Okej, min förra pump var en Phobya DC12 260 och den bara gav upp helt random så om det är nå liknande så kan jag förstå vad ni menar!

Man får för vad man betalar för, jag vet att det finns minst två annonser just nu på swec där dem säljer dessa pumpar med highflow toppar tom :), värt att nämna!

En EK XT 240 skall få plats på toppen med ett par fläktar , dock kan det bli lite tight med slangdragningen till cpun

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Så sant så

Man får för vad man betalar för, jag vet att det finns minst två annonser just nu på swec där dem säljer dessa pumpar med highflow toppar tom :), värt att nämna!

En EK XT 240 skall få plats på toppen med ett par fläktar , dock kan det bli lite tight med slangdragningen till cpun

Aha, tackar för hjälpen i alla fall! Tror jag har lyckats stoppa ihop en fin kundvagn nu på coolingstuff

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem

Hur går det med bygget? har inte hänt mycket här på länge.

Visa signatur

TECH. NO LOGIC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoubiey:

Aha, tackar för hjälpen i alla fall! Tror jag har lyckats stoppa ihop en fin kundvagn nu på coolingstuff

var så god

Skrivet av VHggstRm:

Hur går det med bygget? har inte hänt mycket här på länge.

Det går bra, har gjort en del men aldrig hunnit dokumentera det på forumen, har en hel del bilder tagna, så fort sleeving arbetena minskar så lägger jag upp updates, sorry för att ni får vänta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

var så god

Det går bra, har gjort en del men aldrig hunnit dokumentera det på forumen, har en hel del bilder tagna, så fort sleeving arbetena minskar så lägger jag upp updates, sorry för att ni får vänta...

Vänta är ok, sålänge man vet att något händer. Har fått hem mitt eget Prodigy nu, får se hur det blir med det. vattenkylning ifall jag har mod och råd.

Visa signatur

TECH. NO LOGIC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VHggstRm:

Vänta är ok, sålänge man vet att något händer. Har fått hem mitt eget Prodigy nu, får se hur det blir med det. vattenkylning ifall jag har mod och råd.

Vi säger så här
På fredag blir det banne med update :D!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Vi säger så här
På fredag blir det banne med update :D!

Yeppie!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KoSoVaR:

Vi säger så här
På fredag blir det banne med update :D!

Ser riktigt bra ut!

Jag har laddat med chips så nu är det banne mig tid att du levererar lite bilder! ^^

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Inga bilder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

På fredag blir det banne med update :D!

Nu är det banne mig Måndag

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:
Skrivet av Brodholm:

Ser riktigt bra ut!

Jag har laddat med chips så nu är det banne mig tid att du levererar lite bilder! ^^

Skrivet av nmc:

Inga bilder?

Skrivet av iSw3de:

Nu är det banne mig Måndag

Jag ursäktar verkligen gubbs, vi har fått meddelande att vi tydligen skall flytta snart
Och vi har nu fått hjälp av andra i släkten att måla hela lägenheten, samt fixa och renovera allt som behöver fixas innan flytt, har vart en hel dels hårt arbete och det är endast lite kvar nu

Jag lovar att komma med en update så fort vi är klara!

MVH
/Venhar

Permalänk
Medlem

Hur kopplade du slangen till kranen? Hade tänkt samma sorts spolning av radiatorerna så

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoubiey:

Hur kopplade du slangen till kranen? Hade tänkt samma sorts spolning av radiatorerna så

Gorilla-tejp ^^

Finns youtube klipp på det

Del1

Del2

Permalänk
Medlem

Jo har sett dom, dock utan ljud så du kanske sa något i dom
Men såg ut som du hade någon koppling men då vet jag

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller tycker alla andra att den nya indelningen för projektloggar är underbar !
ÄNTLIGEN...SOM MAN VÄNTAT :D!

Permalänk
Proffsmoddare

Fattas bara att dom lägger till så man kan välja att bara se TS inlägg. Väldigt skönt när de gäller projektloggar.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Fattas bara att dom lägger till så man kan välja att bara se TS inlägg. Väldigt skönt när de gäller projektloggar.

Jag själv gillar att se vad folk tycker och tänker Med det är ju en smaksak, ibland kan det vara skönt då trådarna överflödas av för mycket kommentarer.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KoSoVaR:

Jag själv gillar att se vad folk tycker och tänker Med det är ju en smaksak, ibland kan det vara skönt då trådarna överflödas av för mycket kommentarer.

Jo de är klart, men de är skönt att ha som tillval. Om man bara vill kolla själva byggandet och slippa klicka igenom 50 sidor.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Jo de är klart, men de är skönt att ha som tillval. Om man bara vill kolla själva byggandet och slippa klicka igenom 50 sidor.

True dat