Permalänk
Medlem

Olika grafikkort?

Jag har ett 6950 och kan ha 2 skärmar anslutna till det sammtidigt. Eftersom jag håller på med en hel del webbutveckling så skulle jag behöva en 3:e skärm för att kunna arbeta effektivare och slippa tabba runt bland alla program.

Jag har ett äldre Nvidia kort liggandes och jag undrar ifall det skulle uppstå några större problem om jag stoppr i det i burken också.
T.ex. drivrutins kollision eller liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosnic:

Jag har ett 6950 och kan ha 2 skärmar anslutna till det sammtidigt. Eftersom jag håller på med en hel del webbutveckling så skulle jag behöva en 3:e skärm för att kunna arbeta effektivare och slippa tabba runt bland alla program.

Jag har ett äldre Nvidia kort liggandes och jag undrar ifall det skulle uppstå några större problem om jag stoppr i det i burken också.
T.ex. drivrutins kollision eller liknande?

Nvidia kan inte jobba tillsammans med AMD :/ tyvärr.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

det kommer bli problem med drivrutiner...

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Hur skulle det bli om man hittar ett äldre AMD kort då? Har ett 5450 liggandes också tror jag

Permalänk
Medlem

Klarar inte 6950 mer än 2 skärmar? Mitt gammla 6870 klarade minst 3 iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosnic:

Hur skulle det bli om man hittar ett äldre AMD kort då? Har ett 5450 liggandes också tror jag

Det kan ju fungera men undra om det verkligen blir sådan prestanda förbättring. du kan ju dock prova!

Permalänk

Ett HD 6950 stödjer 3 skärmar.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Köp en till skärm och kör den på Displayport?

Permalänk
Medlem

Alla 6950 klarar inte 3 skärmar, dock flera göra det. Kolla om du har en "active" display port, isf så skall du kunna via active köra 3st skärmar samtidigt.

Typ 1Skärm HDMI
1Skärm DVI
1Skärm via Active Display Port

Edit: Förenklade vad jag menade.
Denna länken kan vara bra: http://www.techsupportforum.com/forums/f24/triple-monitors-2x...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Alla 6950 klarar inte 3 skärmar, dock flera göra det. Kolla om du har en "active" display port, isf så skall du kunna via active köra 3st skärmar samtidigt. Typ 1Skärm HDMI
1Skärm DVI
1Skärm via Active Display Port

Edit: Förenklade vad jag menade.

6950 klarar visst då 3 skärmar!! har själv 2 sånna och testat 3 på ett kort!

Visa signatur

Corsair iCUE LINK 3500X RGB Vit & AMD Ryzen 9 7900x 5,5 GHz & Kolink Umbra 360mm & Asus Tuf Gaming X870 & Asus radeon RX 7800 XT 16GB & OCZ FATAL1TY - 750 W

Permalänk
Medlem

gör som jag om du har Nyare Intel cpu med inbyggd grafik, kör en skärm på den inbyggda grafiken på cpu'n och en eller två skärmar på GPU'n.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

Mitt 6950 har 2dvi och 1 hdmi port, när jag ansluter 3 skärmar så blir alltid en utav de svart. hur jag än vrider och vänder så har jag inte lyckats få alla 3 att vara igång samtidigt.

Skrivet av Aldhissla:

Det kan ju fungera men undra om det verkligen blir sådan prestanda förbättring. du kan ju dock prova!

Var inte tänkt att jag skulle spela med ett extra kort utan bara använda det för att få en extra skärm för ytans skull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

6950 klarar visst då 3 skärmar!! har själv 2 sånna och testat 3 på ett kort!

Läs igen det jag skrev speciellt delen med "Alla 6950 klarar inte 3 skärmar, dock flera göra det. "
Jag förklarade även vilka som generellt klarar det, dvs de med active display port. Men du missade väl de flesta orden och fick min ursprungliga mening till "6950 klarar inte 3 skärmar"? Gör om, gör rätt aka läs innan du kommenterar.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Läs igen det jag skrev speciellt delen med "Alla 6950 klarar inte 3 skärmar, dock flera göra det. "
Jag förklarade även vilka som generellt klarar det, dvs de med active display port. Men du missade väl de flesta orden och fick min ursprungliga mening till "6950 klarar inte 3 skärmar"? Gör om, gör rätt aka läs innan du kommenterar.

ne ne ne, jag läste rätt men du redigera det! men hur som helst, TS skriv vilken märke du har på din gpu så kan vi utesluta ifall den klarar 3 skärmar eller inte!

Visa signatur

Corsair iCUE LINK 3500X RGB Vit & AMD Ryzen 9 7900x 5,5 GHz & Kolink Umbra 360mm & Asus Tuf Gaming X870 & Asus radeon RX 7800 XT 16GB & OCZ FATAL1TY - 750 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

ne ne ne, jag läste rätt men du redigera det! men hur som helst, TS skriv vilken märke du har på din gpu så kan vi utesluta ifall den klarar 3 skärmar eller inte!

Erhm... Nej Du citerade mig till och med då ser du exakt det jag skrev. Då jag inte kan ändra det du citerar... Men det viste du säkert också... Som 'bevis' då du ändå säkerligen vägrar inse att du gjort fel kan du se att det sista jag skrev inte är med taget i ditt citat. Aka:

Citat:

Till TS: Vilket märke är det på kortet? Vilka portar har det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Hzup;13315799"]Erhm... Nej Du citerade mig till och med då ser du exakt det jag skrev. Då jag inte kan ändra det du citerar... Men det viste du säkert också...

Till TS: Vilket märke är det på kortet? Vilka portar har det?[/QUOTE]

jo jag läste det, men sen efter att du citerade mig så såg jag att du har redigerat. men skitsamma det räcker med off topic

Visa signatur

Permalänk

Man kan väl visst använda grafikkort från olika tillverkare. Windows borde kunna hantera utökat skrivbord på två olika. Dock får du ingen grafik-prestanda och inte sli/crossfire. Men bild borde du kunna få från båda samtidigt. Går även med integrerad grafik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Till TS: Vilket märke är det på kortet? Vilka portar har det?

http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=3693#ov

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

[B]

jo jag läste det, men sen efter att du citerade mig så såg jag att du har redigerat. men skitsamma det räcker med off topic

Du inser att du bara gräver dig djupare ner i skiten va? Efter jag hade citerat dig så hade du ju redan citerat mig? Bara inse att du gjort fel och gå vidare. Känner att man varit för länge på Sweclockers när man behöver förklara för en grön hur citatfunktionen fungerar.

Till TS: Vad jag kan förstå så klarar dessa 6950 3 eller mer skärmar. Har du något av dem så bör det fungera. Har du något annat får du kontrollera det via google/tillverkaren eller manualen. Vill även minnas att jag hade 1x 8800GT+ 1xHD6870 vilket fungerade. Dock så hade jag (dummy)pluggat 6870 för att låta det folda/btcmina.

Asus Radeon EAH6950/2DI2S/2GD5 2GB
Asus Radeon EAH6950 DCII/2DI4S/1GD5 1GB
Sapphire Radeon HD6950 Dual Fan HDMI DisplayPort Dual-DVI 2GB
XFX Radeon HD6950 (695X) HDMI Dual-DisplayPort Dual-DVI 2GB
HIS Radeon HD6950 IceQ X Turbo HDMI Dual-DisplayPort Dual-DVI 2GB
HIS Radeon HD6950 IceQ X HDMI Dual-DisplayPort Dual-DVI 2GB
Gigabyte Radeon HD6950 OC HDMI Dual-DisplayPort Dual-DVI 1GB
Gigabyte Radeon HD6950 HDMI Dual-DisplayPort Dual-DVI 2GB
MSI Radeon R6950 Twin Frozr III PE/OC 2GB

Dold text

Stödjer 3 skärmar enligt Manual och 4 enligt Prisjakt. Borde asså fungera.

Edit:
Skulle nog rekommendera att testa att köra 1x HDMI, 1x DisplayPort, 1x DVI. Då det 'bör' fungera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Använd de tre utgångarna som sitter på rad. En DVI, en HDMI och en Displayport. Har du inte en skärm med stöd för displayport behöver du en aktiv adapter.