Köpt ny dator. Den är extremt långsam, hjälp!

Permalänk
Medlem

Köpt ny dator. Den är extremt långsam, hjälp!

Köpte http://cdon.se/hemelektronik/thor_lorride_-_intel_i7_3770k_-_... från cdon.com. Jag är förvisso inte van vid windows 8 men den här datorn är ändå extremt långsam! Utöver detta så kraschar majoriteten av alla program jag kör på den. Finns det något jag kan göra för att rätta till detta? Vad kan felet vara? Har inte fått med någon windows skiva dock en del drivrutiner. Drivrutiner som är ett helvete att installera för att installationen lägger av innan de installerats.

Permalänk

Verkar va nått hårdvarufel, kolla att fläktarna sitter på plats osv. Verkar nästan bero på överhettning.

Permalänk
Medlem

Nyköpta varor skall funka som tänkt. Jag hade sänt tillbaka den till cdon och visade det sig att dom skulle börja jävlas med reparationstider och sånt hade jag istället använt min ångerrätt för att häva köpet.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Ah okej. Fan vad trist. Testar med ett par saker till. Men jag får väl göra så. :/

Permalänk
Medlem

Tips köp dig en SSD , och sedan kör bakup på win8 och installera ditt os på SSDn.
Kommer garantera dig att man märker en skillnad

Permalänk
Medlem

Tycker TS skall lämna in datorn istället för att laga felet på något han betalat för, en dator skall inte krascha o krångla så, då är något kass.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

Jag gissar på att processorkylaren sitter löst men säkrast att reklamera.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyB91:

Tips köp dig en SSD , och sedan kör bakup på win8 och installera ditt os på SSDn.

Specifikationer:
...
SSD: SSD 120GB Force 3
...

Visa signatur

Här skryts det inte!

Permalänk

Kolla om garantin bryts om du öppnar skiten - borde inte vara så eftersom det inte är OEM-skit, men man vet aldrig idag. Öppna då gärna och kontrollera kablar, fläktar, processorkylare alt. lämna in den i en schysst lokal butik/verkstad och få den felsökt. Är det fittgarantin som bryts reklamera den direkt istället. Nåt är helt klart snett. Kolla temps och hdd-hälsa?

Visa signatur

Case: Fractal Design R3 Define * MoBo: MSI P67A-C45 * CPU: Intel i5 2500K @4.5 GHz (CM Hyper Evo 212+, Gentle Typhoon P'n'P, max 63c Prime95) * GPU: Asus GTX 580 DirectCUII * RAM: Corsair 8 GB 1600 MHz * PSU: Corsair HX 750W * SSD: Plextor M5 Pro 256GB + Intel 320 Series 120GB * Monitor: Asus PB278Q 2560x1440 27" * Övrigt: Logitech z506 5.1, Logitech G400, Roccat Arvo

Permalänk
Skrivet av Pixo:

Nyköpta varor skall funka som tänkt. Jag hade sänt tillbaka den till cdon och visade det sig att dom skulle börja jävlas med reparationstider och sånt hade jag istället använt min ångerrätt för att häva köpet.

What he said.

Visa signatur

Case: Fractal Design R3 Define * MoBo: MSI P67A-C45 * CPU: Intel i5 2500K @4.5 GHz (CM Hyper Evo 212+, Gentle Typhoon P'n'P, max 63c Prime95) * GPU: Asus GTX 580 DirectCUII * RAM: Corsair 8 GB 1600 MHz * PSU: Corsair HX 750W * SSD: Plextor M5 Pro 256GB + Intel 320 Series 120GB * Monitor: Asus PB278Q 2560x1440 27" * Övrigt: Logitech z506 5.1, Logitech G400, Roccat Arvo

Permalänk
Medlem

Ah okej. Tack för alla svar. Hörde av mig till cdon's support. De hänvisade till någon Thor-support som har öppet 9-16 på vardagar. Då jobbar jag. Men jag skickar nog tillbaka den. Vågar inte öppna den och jag kan knappt se skillnad på ett grafikkort och en korkskruv ändå, så det är rätt meningslöst för mig att göra det.

Permalänk
Skrivet av swobban:

Ah okej. Tack för alla svar. Hörde av mig till cdon's support. De hänvisade till någon Thor-support som har öppet 9-16 på vardagar. Då jobbar jag. Men jag skickar nog tillbaka den. Vågar inte öppna den och jag kan knappt se skillnad på ett grafikkort och en korkskruv ändå, så det är rätt meningslöst för mig att göra det.

Ok, gör så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyB91:

Otroligt dåligt tips då datorn ska skickas in istället för att börja skruvas i.