Visa era Windows 7-skrivbord!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ripper_viruset:

Hur får man bort orginal startfältet?

Stäng av explorer.exe i aktivitetshanteraren.

...Fast det var nog inte så du menade
ObjectDock kan dölja det och agera som aktivitetsfält istället. Finns säkert fler metoder men inte som jag känner till utan att googla

Permalänk
Entusiast

Kan ju faktiskt ta och posta min med. Höll på med Rainmeter och en massa sånt onödigt på Vista tiden, men insåg efter ett tag att jag ser ju aldrig desktop, har alltid fullskärmsprogram uppe. Så detta är det enda fancy jag har gjort nu

Man måste ju hålla sig till temat ^^
Synd bara att logon skärmen sänker kvaliten ganska hårt

Dold text
Permalänk
Medlem

Relativt nöjd med mitt skrivbord nu, enkelt och snyggt.

Permalänk
Skrivet av Neihada:

Relativt nöjd med mitt skrivbord nu, enkelt och snyggt.
http://image.bayimg.com/3906957e12cc7a687cdc1aa3d444682e11b09...

Länken funkar inte

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Länken funkar inte

Skumt, har bytt host nu. borde funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripper_viruset:

Hur får man bort orginal startfältet?

Högerklicka på aktivitetsfältet, välj egenskaper, välj fliken aktivitetsfältet och kryssa i rutan dölj aktivitetsfältet.
Det försvinner då men var bara lugn, för ner muspekarn mot det forna aktivitetsfältet så kommer det upp av sig självt!

Permalänk
Inaktiv

Här är mitt skrivbord, rätt så stilrent lägg märke till att jag drar musen på startknappen, ser du något annorlunda då?

Permalänk
Medlem

Så här ser mitt skrivbord ut

Visa signatur

ProcessorIntel core i7 3770 3,40ghz.Moderkort P8z77-V.Grafikort Gtx 1080 FTW.Ram 8gb.Strömkälla 630watt nexus.Hårdskivor 2tb hdd. Samsung 500gb ssd. Adx tangentbord.Box NZXT guardian 921.SkärmmonitorMus Adx

Permalänk
Medlem

Jäkligt snyggt!
Vet du om det går att få adressfältet i chrome, sökrutan i spotify etc att bli vita. Fick svart bakgrund på dessa vilket är skapligt irriterande. Gillar skinnet rejält annars.

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem

(Större bild http://i.imgur.com/RGFeIMz.jpg )

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oetzi:

Jäkligt snyggt!
Vet du om det går att få adressfältet i chrome, sökrutan i spotify etc att bli vita. Fick svart bakgrund på dessa vilket är skapligt irriterande. Gillar skinnet rejält annars.

Tack! Har inte lyckats lösa det tyvärr. Dock stör det inte mig så mycket då det bara är Spotify som inte går att läsa så bra. Jag använder ett mörkt tema till Chrome så där stör det inte.

Kan passa på att tipsa om att installera tillägget Stylish till Chrome om man vill ha mörka sidor (eller andra modifikationer) till de adresser man ofta besöker. Till exempel mörkt tema för SweClockers, här är tråden inklusive guider.
Jag har mörka teman för SweClockers, Kotaku, PirateBay, Outlook (Hotmail), Gmail, YouTube, Facebook. Passar bra till mitt windows-tema och sparar säkert lite batteri på min laptop.

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Medlem

Ok, tack. Tyckte det var lite väl irriterande så bytte tillbaks till standard och satte det så svart det gick. Får se om man hittar nått som man gillar ordentligt.

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LemonIllusion:

http://i.imgur.com/002xfk8.jpg

Skype är fult som stryk, jag vet. Någon som vet hur man kan åtgärda det?
Och ett litet easter egg: Dubbelklickar man på "ubuntusolen" kommer man in i en virtuell maskin med linux.

Hur fick du till menyn med skype steam och chrome?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon192230:

Hur fick du till menyn med skype steam och chrome?

Det är ett skin i rainmeter. Har du tur så fungerar det out of the box för dig. Annars får du tweaka det.
https://mega.co.nz/#!PkAF2awJ!HbIs3CP2tOLvV7TxROlRg3RTiKFdqHG...
Senaste Rainmeter (2.5) om du inte redan har det.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LemonIllusion:

Det är ett skin i rainmeter. Har du tur så fungerar det out of the box för dig. Annars får du tweaka det.
https://mega.co.nz/#!PkAF2awJ!HbIs3CP2tOLvV7TxROlRg3RTiKFdqHG...
Senaste Rainmeter (2.5) om du inte redan har det.

vart ska jag lägga icon mappen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon192230:

vart ska jag lägga icon mappen?

Bland dina skins andra i Rainmeter (som du måste ha för att använda skinnet). Standard är %userprofile%\Documents\Rainmeter\Skins\illustro där det även finns exempelskins.

EDIT: Dessutom kommer du behöva göra en ny genväg till chrome för att chrome inte ligger bland övriga program.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Neihada:

Relativt nöjd med mitt skrivbord nu, enkelt och snyggt.
http://oi50.tinypic.com/35l9cw3.jpg

Bakgrund? Tema? Start menu-knappen? Ikoner?

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Visa signatur

''Att veta vad som gäller, är inte alltid bäst eller smartast. men det är vad som gäller.''

Permalänk
Medlem

Kritik vorre kul!

Visa signatur

CASE: Fractal Design Define R4 H2O: Corsair H80i w/2x Gentle Typhoon @ 1850rpm
CPU: Intel Core i7 3770k @ 4,2GHz MOBO: MSI Z77A-GD65 ATX
GFX: MSI HD7950 TwinFrozr III SSD: Samsung SSD Basic 840 250GB
RAM: 2x4GB Corsair Dominator Platinum @ 1600MHz HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm
PSU: Fractal Design Newton R3 800W 80+ Platinum OS: Windows 7 Home Premium

Permalänk
Medlem

Mitt skrivbord just nu :

Finns det någon chans man kan få fönsterna i högerskärmen att alltid starta upp så där? Skype startar som det ska, men steam får jag alltid dra dit tex.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Underhållning på vänster och arbete till höger.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Denna skönhet ^^

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk

Här är mitt skrivbord

Permalänk

Här är mitt! Byter dock bakgrundsbild ibland. Går till och från melland denna och en bild på Billie Joe Armstrong (samma färg på den). Jag är nöjd!

Ratea mig gärna eller säg vad jag kan ändra

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Define R5 White

ASUS ROG STRIX X570-E | AMD 5900X | EVGA RTX 3080
Corsair LPX 32GB | Samsung 970 1TB / Samsung 850 Pro 512GB / Samsung 870 4TB

Permalänk

Batman! Undeerbar film.

Permalänk
Medlem

Inte städat men ser nästan aldrig skrivbordet.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii