Permalänk
Medlem

sälja/köpa eller uppgradera

Tjenare jag har lite besluts ångest.

1. Hur mycket skulle jag kunna få för denna dator.
I5 750
Msi p55a-g55
8 gb corsiar vengeance
Två stycken amd 6870
Corsair tx 650w v2
Fractal design arc
2 tb hårddisk

2. Om jag borde sälja dator 1 och köpa en dator som har:
I7 3770k
Msi z77a-g45
16 gb corsair vengeance
Corsair tx 650w v2
Gtx 680
Fractal design arc
120gb ssd
2tb lagring
Jag får köpa den för 9000 och då säljer jag dator 1.

3. Eftersom jag inte använder datorn till annat än att spela så kanske i7 blir onödig för mig. Därför funderar jag på att köpa ett gigabyte 670 oc och sedan vänta på haswells i5.

Så jag vänder mig nu till er kära sweclockare vad skulle ni göra?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

skulle vara bättre om du uppgraderar datorn. byt ut processor,moderkort och grafikkorten. du kan spara chassi,ram,nättagg och hårddisken och slippa spendera pengar på det. sen så räcker 8 GB ram bra om man inte vill skryta med 16 GB och en I7 fungerar lika bra som en I5 när det kommer till spel.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

skulle vara bättre om du uppgraderar datorn. byt ut processor,moderkort och grafikkorten. du kan spara chassi,ram,nättagg och hårddisken och slippa spendera pengar på det. sen så räcker 8 GB ram bra om man inte vill skryta med 16 GB och en I7 fungerar lika bra som en I5 när det kommer till spel.

Okej det låter bra ett 670 kostar ju 2800kr på cdon så jag slår nog till på det. Sen borde man väl få tag på en i5 haswell med moderkort för ca 3500kr.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Admo:

Okej det låter bra ett 670 kostar ju 2800kr på cdon så jag slår nog till på det. Sen borde man väl få tag på en i5 haswell med moderkort för ca 3500kr.

det låter bra. haswell kommer ligga lite högre än vad ivy bridge gör så du bör nog kanske hitta något i den prisklassen.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

det låter bra. haswell kommer ligga lite högre än vad ivy bridge gör så du bör nog kanske hitta något i den prisklassen.

Låter bra, tack för hjälpen